Regionálne cestovné poriadky a vyhľadávač spojení pre 17. novembra

Aj v stredu sú regionálne autobusy často prakticky nepoužiteľné, viac ako tretina spojov nepôjde.

Napriek ubezpečeniu Arrivy, že v stredu 17. novembra 2021 budú obslúžené všetky spoje, na poslednú chvíľu (okolo polnoci) boli vyškrtané mnohé spoje. Na viacerých linkách je preto premávka skôr iba symbolická, najmä v regiónoch Pezinok, Senec a Šamorín. Upozorňujeme, že zrušené boli často aj posledné večerné spoje (viaceré za sebou). Linka 525 dopoludnia vôbec nepremáva. Z celkového počtu cca 940 spojov bolo zrušených 351, teda približne 37 %.

Zrušené spoje sme zapracovali do cestovných poriadkov na imhd.sk a taktiež okolo 7:15 do cca 8:00 bude aktualizovaný aj vyhľadávač spojení na stredu 17. novembra, ktorý v súčasnosti ako jediný vyhľadáva regionálne spoje IDS BK aj so zohľadnením zrušených spojov.

Vzhľadom k tomu, že nie sú známe zrušené spoje pre ďalšie dni, plánovač cesty na dni od 18. novembra zatiaľ vyhľadáva spojenia v štandardnom režime (s pôvodne plánovanou 5-percentnou redukciou spojov). Aktualizácia cestovných poriadkov a plánovača bude závisieť od dostupnosti aktuálnych údajov.

Cestujúci môžu aktuálne informácie o premávke regionálnych autobusov získať na infolinkách IDS BK +421 948 102 102 a Arriva +421 915 733 733.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #113:
Bacha na rozdiel medzi slovami večný a väčší 😉
Reakcia na: si #93:
Kedysi dávno sme absolvovali na KMB cestu s cieľom prejsť čo najviac km za maximálny odpis 400 km. Kamarát Išiel Ostrava - Olomouc - Brno - Třebíč - Jihlava - ČB- Plzeň - Cheb - KV- Děčín - Liberec - Stará Paka - Lichkov - Jeseník - Kozie Krky - Krnov - Opava východ - Hlučín.
Niekde v okolí Chebu prišiel konduktor, pozrel letmo do KMB a hovorí mu "Idete nesprávnym smerom, na Ostravu ste mali ísť na Plzeň". Kamarát mu vraví, že si má pozrieť trasu, ten prehlásil, že takéto trasovanie nesmie byť, že to je zneužitie. Tak som ho požiadal, aby sa odobral do služobného kupé a preštudoval si predpisy, že ak bude trvať na svojom názore, tak ja mu ten rozdiel cestovného zaplatím ale on má rátať s preskúšaním a s tým, že okrem neoprávnene vyrúbeného doplatku bude pár mesiacov bez prémií. Tak zobral KMB, vrátil sa asi o pol hodiny a KMB tresol na stolček s výkrikom "Je to prípustné, ale aby ste vedeli, tak ja osobne s tým nesúhlasím!" 😃.
Reakcia na: TeBeCe #112:
Som rád, že to niekto zväčšnil, ale zároveň nerád za to, že to niekto aj takto oficiálne publikoval.🤕
Reakcia na: richardhudec #109:
Ale sprievodkyňa konala predpisovo, platný isic automaticky neznamená aj nárok na bezplatnú prepravu a platnosť dopravnej časti karty ona inak overiť nevie. Naopak sprievodca, ktorý to uznal sa síce zachoval prozákaznícky, ale na svoje triko. Keby pristúpil kontrolór prepravy a zrovna by mal horší deň, kľudne by z toho mohol sprievodcovi spôsobiť problémy.
Reakcia na: richardhudec #109:
Tak dobre, ale to zas chápem že nemôže uznať že cestujúci ukázal niečo na nejakej stránke.
Reakcia na: 810zssk #103:
Toho času už myslím fungoval IDS, nepamätám si presne kde, možno na DPB stránke ako partnerského dopravcu v IDS som ukazoval po prihlásení sa platnosť zľavy s vyznačeným dátumom. Predpokladal som, že pani pochopí, že ak mi v systéme u jedného dopravcu v IDS svieti zľava platná do 30.6. alebo dokedy v danom roku a vysvetlím jej, čo jej tým chcem povedať a prečo by to mala považovať za relevantné preukázanie sa, tak to pochopí. Nezáujem, zaplaťte mi v hotovosti, alebo vystúpte 😃
Reakcia na: 3pa3ck3 #106:
Gopass mám vo vrecku v rukáve nonstop. Aj sa s bundou perie 😃
Reakcia na: richardhudec #102:
O tomto hovorím, že cestujúci je vždy primárne "podozrivý", čo nie je zrovna faktor atraktivity.

Má to svoje opodstatnenie v situáciách, kedy by uznanie "podozrivého" dokladu bolo na škodu iným. Napr. v prípade vstupenky na hokejový zápas by sa mohla stať, že keď ukážem podozrivý lístok, hrozí, že niekomu obsadím miesto.

Pri doprave, ak nejde o miestenku, však tento prípad nenastáva. Ak si doma na počítači vytvorím Ike-ticket na osobák a presviedčam sprievodcu, že je to platný doklad a on si nie je istý*, mal by mi ho uznať a ex-post ASAP si preveriť, či som ho neobabral a nabudúce mi ho neuznať.

*v slušnej firme samozrejme kompetentný zamestnanec ovláda všetky produkty, najmä ak ich kontroluje. Neviem si predstaviť, že by som prišiel napríklad do banky a zamestnanec za priehradkou by hapkal a nevedel mi povedať, čo vlastne poskytujú. V tomto prípade, ak nevie, tak si zavolá kolegu a neobviňuje ma hneď z toho, že chcem banku vykradnúť.
Reakcia na: richardhudec #102:
Len kontrolná otázka - Gopass si mal v bunde už od Bratislavy?
Reakcia na: 810zssk #98:
Zase na druhej strane cestujúcich, ktorí túto situáciu sledujú, by mohlo odradiť od ďalšieho využívania služieb to, keď vidia, ako určitým ľuďom tolerujú zadarmo to, za čo si oni museli riadne zaplatiť
Reakcia na: 810zssk #103:
Lenže tu si musíme uvedomiť, že slovenský ISIC je vlastne viac kariet v jednom. A zároveň tomu, čo ukončil štúdium, sa ISIC fyzicky odobrať nedá, keďže na komerčné zľavy, ktoré si kúpil, má stále nárok (ak by ISIC a dopravná karta boli samostatné preukazy, tak by to nebol problém).

Inak ak by si vizuálne skontroloval, že ja ako doktorand nemám nárok na zľavy vo vlakoch, ak používam ten istý ISIC od prvého ročníka bakalárskeho štúdia?
Reakcia na: richardhudec #102:
Ono je to totiž tak že ISIC nezakladá nárok na zľavu (aspoň pred pár rokmi to tak bolo). ISICy majú aj ľudia ktorí na zľavnené/bezplatné cestovné nárok nemajú, preto sa overuje tá dopravná časť.

Je to hlúpe riešenie a aspoň v IDS BK sa to už opravilo, ale neviem ako to má dnes ZSSK.
Reakcia na: 810zssk #98:
Ja som si raz v dobe kedy som bol ešte zadarmista zabudol cestou na jednodňovú lyžovačku do Jasnej peňaženku. Bezplatný lístok som mal v mobile v ZSSK konte, ISIC som mal nahratý v ZSSK konte aj s číslom karty. Keď ma prišla sprievodkyňa pri Trnave skontrolovať, tak som jej hneď vysvetlil situáciu, nabalený s lyžami a všetkým ostatným som jej vysvetlil, že mám len mobil a tam som jej ukázal aj bezplatný lístok, aj ISIC a dokonca neviem či som sa ešte v tom čase do nejakého iného systému nevedel prihlásiť, kde mi ukazovalo aktuálnu platnosť ISIC zľavy. Ona si stále mlela dokola len to, že musí si ISIC priložiť a musí jej to pípnuť.
Potom povedala, že si musím kúpiť lístok BA-LM. Tak som jej vysvetlil, že keď nemám peňaženku, tak si ťažko kúpim lístok, jedine že jej mobil priložím. No to sa nedá, to sa dá len v hotovosti, alebo si mám vystúpiť na najbližšej zastávke a ísť si po peňaženku - hej, pôjdem zase naspäť do BA na čierno, aby som mohol o 16 hod prísť zatvoriť lanovky večer do Jasnej 😃
Nakoniec došla cudzím prísediacim trpezlivosť s tou sliepkou a dali mi drobné na lístok.

No a najlepšie je, že celý deň som dokázal na lyžovačke vyžiť len s mobilom, v bufete som poslal náhodným ľuďom peniaze cez Viamo výmenou za hotovosť 😃 A cestou naspäť som mal opäť zadarmistický lístok, sprievodcovi som vysvetlil aká je situácia a on mi povedal s kľudom Angličana, že v poriadku.

Jedna tvrdohlavá sliepka a na roky som si zapamätal tú negatívnu skúsenosť z cesty vlakom...
Reakcia na: 3pa3ck3 #95:
ešte stále môže sprievodca povedať, že príslušný cestujúci bol na WC.
Reakcia na: 3pa3ck3 #95:
Druhý odsek podľa mňa skrýva pravdu. Sprievodca tiež asi sekundu mieril POPkou na lístok kým si uvedomil, že žiaden aztécky kód tam nie je.

A ked som niekedy cez leto šiel na 24h lístok (z predpredaja), tak tiež sprievodca najprv naskenoval QR kód (samozrejme, mu to vyhodilo chybu, kedže ten vedie len na stránky IDS) a až potom skúmal čo mu to vlastne ukazujem.
Reakcia na: 810zssk #97:
aj my sme mali dilemu ci to zobrat na jeden listok aj nazad, len jednak sme este chceli par dni ostat na vychode a dvak uz tato cesta trvala dva dni, takze na navrat juznou trasou cez Zvolen (tak aby sme nemali lomeny listok) by sme potrebovali den treti....
ale neboj, takychto roznych ciest sme podnikli viacero a s podobnymi reakciami (ze ideme opacnym smerom) sme sa stretli neraz 😃 )
Reakcia na: Ike #94:
Stanovy ZSSK sú v zásade v tom zmysle že máš zabrániť úniku tržieb vo výške 20 centov aj keď to znamená že za ďalší rok prerobíš stovky eur lebo si nasral človeka čo ti reálne cestovné platil. Jednoducho NEPREJDÚ!

(A to je značný problém verejnej dopravy na Slovensku, radšej vyženieme davy ľudí s platnými lístkami z VHD aby nám neutrpelo ego že jeden človek išiel zadarmo.)
Reakcia na: si #93:
To si ešte necestoval s lístkom z BA hlavnej do BA-Vinohradov cez Zvolen a Žilinu, to ešte len bola plejáda zábavy.

Najprv niekde za Levicami "to máte len po Vinohrady" a potom za Bystricou pani ktorá síce lístok pochopila, ale trvala na tom že ideme do Bratislavy a máme ísť na náhradnú dopravu do Bratislavy, pričom keď sme jej oznámili že chceme najprv ísť na pár hodín do Žiliny, vyhlásila "ja som vás informovala, cestujte si ako chcete" 😂😂😂
Reakcia na: 3pa3ck3 #95:
Počkať, to oni v tých vlakoch majú ešte aj šarže? A kto kontroluje revízorov? 😂 Díki za odpoveď, každopádne.
Reakcia na: Ike #94:
Lenže sprievodca nie je najvyšší článok kontroly a pokiaľ viem, tak v prípade výskytu revízora má sprievodca problém už len ak je niektorý cestujúci neskontrolovaný, nieto ešte s neplatným lístkom.

A keďže už aj papierové lístky ZSSK sa kontrolujú elektronicky a ich platnosť vyhodnucuje POP, nemôže byť problém aj v tom, že sprievodcovia si odvykli kontrolovať lístky, ktoré nemajú 2D kód, manuálne?
Reakcia na: Jak44 #90:
Ako to vlastne funguje? Ja byť sprievodca, tak pri svojom fight or flight prístupe (uprednosťnujem flight), by som v prípade, ak by som nemal naštudovanú celú tarifu a nejaký jednotlivý cestujúci ma prekvapil dokladom, ktorý vyzerá dôveryhodne, tak by som mu ho radšej uznal a následne si naštudoval, či ma neobabral a nabudúce si dal na neho pozor.

Má na to ZSSK nejaké stanovy v zmysle "hádaj sa so zákazníkom až do poslednej chvíle a nepriznaj si chybu"?
Reakcia na: Jak44 #90:
heh, to som si akurat spomenul ako sme s Beusom sli vlakom z Michalian do KE, pricom listok sme mali (pisany) z BA do Kysaku (a velmi vela cez, to bol vylet kde cesta bola cielom), kusok za Michalanmi dosiel sprievodca, listok obzeral, potom si ho zobral ze to musi skontrolovat, za chvilu sa este zastavil a pozical si od nas aj tlaceny (knizny) cestovny poriadok a kusok pred Kosicami sa vratil aj s listkom a cestovnym poriadkom ze v poriadku 😃
(a medzitym jasne ze vo vlaku nikoho neskontroloval 😛 )

PS: ak by sa chcel niekto inspirovat, tak listok vyzera(l) takto:
http://pieskovisko.sk/listok.jpg
(a jeho ziskanie bola tiez celkom zabava 😃 )
Reakcia na: Jak44 #90:
Ježiš, to je tragédia. Je pravda že dizajn by mohol byť aj lepší, ale toto by fakt mali poznať.
Reakcia na: 810zssk #86:
Využil som sieťový lístok a nechcel mi ho uznať keďže "tam nie je uvedené na koľko je zón" (na lístku z automatu je vedľa piktogramu zóny pomlčka). Aj som vysvetlil, že pri sieťovom lístku tam číslo nejak byť ani nemôže, ale že "takto to uznať nemôže" a mám si normálne zakúpiť lístok na vlak z POPky a tak.

Tak sme sa chvíľu bavili, zabil so mnou 2 zastávky a nakoniec po mojej otázke či mu mám teda vytočiť infolinku IDS, keď už neverí automatu rezignoval a s hundraním odišiel pričom zvysok ani neskontroloval. 😂
Reakcia na: Cancer #80:
Skoro všetko je rovnaké ako v pondelok, na niektorých linkách dokonca ešte horšie...
Reakcia na: Cancer #80:
tak možno to mysleli tak že počet novonastúpených šoférov je -50, čiže nepôjde ešte viac spojov😆
Reakcia na: 810zssk #84:
To budem ja. 😀

Prístup k strojčekom, ktoré sú umiestnené za veľkým oznacovacom je dosť ťažký. Pre ruku je 10-15 cm prieluka medzi palubakom a oznacovacom. Tam treba s kartou strčiť ruku.
Reakcia na: Jak44 #85:
Čo mu vadilo? 🙂
Reakcia na: 810zssk #84:
Paradoxne, ja čo som skúsil pondelok a včera Arrivu na Záhorí+Pezinok, tak s papierovým lístkom IDS mal problém len sprievodca v S20. 😂
Reakcia na: Joyki #81:
A potom nejaká fetka nastúpi s lístkom v mobile a pokazí verejnú dopravu s dokonalými šoférmi 😂😂😂
Reakcia na: Valec #82:
Dropa jasne povedal, že to bude o rok skôr, že vyplatené budú už v prvom kvartáli roku 2022.
Reakcia na: Trolley #79:
Kde čítaš o roku 2023? Ja tu vidím 2. kvartál 2022.
Reakcia na: Cancer #80:
To je teda ústretovosť: ešte dnes! 😂 Na zajtra sú v pláne 95%-né CP, čiže zase to bude o dosť slabší grafikon, a máme sa na to aj tešiť. Asi už nastúpili obyvatelia kraja za volant každý kto vlastní vodičák a každý kto vlastní mop zas do depa...
Juraj Droba na FB píše: „Ešte dnes večer zverejníme cestovné poriadky na štvrtok. Práve teraz sa pripravujú a zohľadnia aj novonastúpených šoférov. Ďakujem za trpezlivosť.“

Tak čo, myslíte že sa už dostaneme na 95% výpravu? 😂
Reakcia na: Valec #78:
Lenže podľa zmluvy mala byť valorizácia až od 2023 a nei o rok skôr.
Reakcia na: Trolley #77:
Tých 5% je výška valorizácie ponukovej ceny v časti "Osobné náklady". Je (aj bola) súčasťou zmluvy, ktorá bola v podkladoch súťaže.
Reakcia na: TeBeCe #74:
A to kraj len tak môže po ukončení súťaže zmeniť podmienky - dať niekomu 5% navyše každý rok?
Reakcia na: Valec #67:
Úrad práce ti nikdy vhodné zamestnanie neponúkne. Vlastná skúsenosť. Max. ti dajú nejaké tipy, kde by si sa mohol skúsiť informovať o ponuke práce...
Reakcia na: TeBeCe #74:
"'Apelujeme na vodičov, aby sa vrátili za volanty a nenechali ďalej cestujúcich v Bratislavskom kraji čakať, veď práca vodiča autobusu je aj poslaním,' povedal László Ivan"

Prisámbohu si spravím Dčko len aby som mu mohol ukázať prostredník.
Reakcia na: 810zssk #71:
Obzvlášť, keď dvorným dodávateľom českého Transdevu je tiež SOR.
Nemám teraz čas čítať celú diskusiu, tak pardon, ak to tu už bolo. Ale čo robí Arriva zle, že im vodiči po dvoch dňoch povedia, že ďalej nepokračujú? Lebo jedna vec je nezohnať vodičov, no ak im odchádzajú aj tí, ktorí už mali podpísanú zmluvu...
Reakcia na: Valec #70:
Presne tak 🙂 Ale vodiči stále žijú v sne o dobrom slovenskom dopravcovi. Predstavujem si že alternatívny vesmír kde vyhrali SL a Transdev nevyzerá až tak odlišne.
Reakcia na: 810zssk #69:
Vo výsledku tak v súťaži boli proti sebe dva veľké "korporáty" - nemecko-britská ARRIVA a francúzsky Transdev. A aby tomu nebolo málo, tak vedenie českého Transdevu (ktorý vytvoril pobočku na Slovensku) tvoria prevažne bývalý členovia vedenia českej Arrivy.
Reakcia na: Jopo51 #68:
Slovak Lines "kandidoval" pod rovnakým menom, ale v konzorciu s Transdevom. Reálne bol predpokladám plán taký že ak zákazku získajú tak to odpredajú.
Reakcia na: Valec #67:
Pokiaľ viem tak slovak lines by šiel pod inim menom lebo aj v tendri tak boli
Reakcia na: Jopo51 #62:
Až tak dobre nevieš kto som, keďže nie som druhý najvyšší a ani na BSK. To čom som tu napísal bolo voľne prerozprávané to, čo som sa dozvedel od právnikov. Áno, moja chyba, že som si to vtedy presne neoveroval (a možno ani úplne do detailu nezapamätal). Každopádne platí:
Zákon 311/2001 Zákonník práce
§ 76, bod 4
Ak zamestnanec po skončení pracovného pomeru nastúpi opäť k tomu istému zamestnávateľovi alebo k jeho právnemu nástupcovi do pracovného pomeru pred uplynutím času určeného podľa poskytnutého odstupného, je povinný vrátiť odstupné alebo jeho pomernú časť, ak sa so zamestnávateľom nedohodne inak. Pomerná časť odstupného sa určí podľa počtu dní od opätovného nástupu do pracovného pomeru do uplynutia času vyplývajúceho z poskytnutého odstupného.
https://www.zakonypreludi.sk/zz/2001-311#p76

Zákon 5/2004 o službách zamestnanosti
§36
(2) Úrad vyradí uchádzača o zamestnanie z evidencie uchádzačov o zamestnanie dňom zistenia
b) nespolupráce s úradom alebo
(5) Za nespoluprácu uchádzača o zamestnanie s úradom podľa odseku 2 písm. b) sa považuje
a) odmietnutie ponuky vhodného zamestnania sprostredkovaného úradom bez vážnych dôvodov alebo odmietnutie nástupu do vhodného zamestnania sprostredkovaného úradom bez vážnych dôvodov,
https://www.zakonypreludi.sk/zz/2004-5#p36

Netvrdím, že ÚP musí každého po prvom odmietnutí vyradiť, ale môže tak spraviť. A ešte pozor, ak Vám na ÚP včera nič neponúkli, neznamená to, že tak nemôžu urobiť už zajtra, keďže podľa §34 ods. 8 "Uchádzač o zamestnanie je povinný na účel ponuky vhodného zamestnania alebo ponuky niektorého z aktívnych opatrení na trhu práce byť k dispozícii úradu do troch pracovných dní odo dňa vyzvania úradom; formu vyzvania si uchádzač o zamestnanie dohodne s úradom."
Reakcia na: Trolley #65:
Ako hovorím, toto by bolo pri núdzovom kontrakte úplne irelevantné.
Reakcia na: 810zssk #64:
Podľa toho videa mali v pláne nakúpiť modernejšie autobusy ako ARRIVA a za tú cenu čo dala ARRIVA sa to reálne odjazdiť nedá.
Reakcia na: Valec #63:
Ďakujem. Preto som sa pýtal, že ak by sa išlo do núdzového kontraktu tak tá cena ponúknutá v súťaži je irelevantná. A predpokladám že SL by si dal poriadne zaplatiť (a bohvie či bol ochotný podpísať štandardy).
Reakcia na: 810zssk #55:
Súťaž bola podpisom zmluvy ukončená. Ak by chcela so SL, muselo by sa to riešiť ako núdzový kontrakt na max. 2 roky s novým súťažným rokovaním. A už len podľa doby by tá cena bola určite iná, ako ponúkaná (i keď, záleží veľa aj od podmienok).
Valec nato ze si ing a druhy najvyšší na bsk vieš o tom prd včera som bol na urade práce a nič mi neponúkli a ani nevyradili z evidencie a mam sa hlásiť až vo februári záujimave že a odstupné to sa nevracia nato máš zo zákona nárok... Mate na bsk ľudí ktorý majú oprávnenie na autobus tak nech idú oni vyskúšať co ste vybrali a možno potom to pochopíte..
Reakcia na: 810zssk #58:
lebo zrejme takto funguju standardne, nepoznaju iny model a evidentne im to cele roky prechadzalo, BSK je zaverecna, asi pre vsetky strany
Reakcia na: M@trixX #59:
Samozrejme, župa nebude platiť niečo čo nebolo dodané.
Reakcia na: 810zssk #50:
Okay, to dava viacej zmysel ako to, ako som to chapal doteraz (t.j. ze zaplatene dostanu a z toho sa odpocitaju sankcie). A bude taky rezim platit aj ked tie 1000€ pokuty vstupia do platnosti? T.j. ani potom nedostanu zaplatene + este budu musiet zaplatit pokutu?
Najviac na tom nechápem prečo Arriva stále odrbáva. Aký zmysel má cez deň deklarovať že dnešok vypravia v pohode, ak to potom o polnoci aj tak revidujú. Načo im je dobré to klamstvo na pol dňa, ak všetci aj tak hneď zistia pravdu?

Chápem že nejakí vodiči im odišli počas včerajšieho dňa, ale snáď nie 37%. A ak áno, tak to fakt môžu rovno zabaliť, lebo týmto tempom do piatku nebudú mať nikoho.
Reakcia na: martinah #56:
Župa skrz sankcie získa 750 tisíc ktoré sú zložené ako banková záruka a doprava sa zastaví úplne. V situácii kedy je ohrozená prevádzka dopravy je možné uzavrieť krátkodobý kontrakt aj bez súťaže.

"V prípade prerušenia poskytovania služieb alebo bezprostredného rizika vzniku takejto situácie môže príslušný orgán prijať núdzové opatrenie. Toto núdzové opatrenie má podobu priameho zadania alebo formálnej dohody o rozšírení zmluvy o službách vo verejnom záujme alebo požiadavky poskytovania určitých záväzkov vyplývajúcich zo služieb vo verejnom záujme. Poskytovateľ služieb vo verejnom záujme má právo odvolať sa proti rozhodnutiu uložiť poskytovanie určitých záväzkov vyplývajúcich zo služieb vo verejnom záujme. Zadanie alebo predĺženie zmluvy o službách vo verejnom záujme núdzovým opatrením alebo udelenie tejto zmluvy nepresiahne dva roky." (z nariadenia EP/REÚ, upozorňujem že je to directive, nie regulation, takže neviem ako je to transponované do našej legislatívy, poznám len ten pôvodný predpis)
Reakcia na: Ike #21:
otazka laika
co v pripade, ked arriva hodi na to bobek a vyhlasi likvidaciu spolocnosti (alebo co sa zvykne robit, ked sa chcu zbavit zavazkov)?
Reakcia na: Valec #54:
Aký by bol postup ak by to župa chcela objednať od SL? Dá sa ešte otvoriť tá súťaž čo prebehla a uzavrieť zmluva s druhým v poradí? Alebo by sa to muselo riešiť ako núdzový kontrakt, ktorý by s tou súťažou nič nemal a o cene by sa rokovalo nanovo?

Inak absolútny gól by bol keby sa župa rozhodla vrátiť k SL, ale k nemu by vodiči odmietli ísť tiež, keďže by im ponúkal horšie mzdy 😃
Reakcia na: irizar #49:
Ad 3. Máš pravdu, vyradením z evidencie nikoho nedonútiš, ale Rišo píše o inom a to má svoje rácio.
Úrad práce nie je riešením, kde na pol roka zakotviť a mať voľno. Jeho úlohou je sprostredkovať prácu, nie vyplácať dávky. Prácu tu ponúkajú hneď traja veľký dopracovia DPB, ARRIVA a Slovak Lines (inzerát pre vodičov na zmluvnú dopravu stále visí) a určite aj mnohé ďalšie firmy. Kto sa preto chcel hneď zamestnať inde, nebude sa zaťažovať chodením na Úrad práce. Na ÚP preto prídu najskôr len tí, ktorí očakávajú to polročné voľno. A tam im ponúknu niektorú z týchto ponúk a kto ju odmietne, toho z evidencie pre nespoluprácu vyradia. A nie len že uchádzač nič nedostane, ešte si bude musieť platiť aj zdravotné odvody.
Dobre, však odstupné nejaký čas náklady na život pokryjú, zatiaľ to ARRIVA nedá, vráti sa SL a oni tam nastúpia späť. Či a koľko toto bude trvať dnes ťažko predpokladať, ak by však táto situácia nastala do pol roka, tak musia vrátiť celé odstupné. Takže čím neskôr, tým väčší problém pre rodinný rozpočet.
A na záver, ak by taká situácia aj nastala, tak bude tiež dôležité, s akou mzdovou politikou SL počítal, resp. bude počítať v rámci novej zmluvy. Kľudne to môže byť viac, ale môžu z nej aj niektoré príplatky vypadnúť (ponuková cena bola nižšia ako PHZ). A tiež sa začne od základu počítať priemerná mzda, z ktorej sa vypočítavajú napr. príplatky za nadčasy, čo môže kľudne urobiť 100 € v hrubom mesačne.
Už 2 týždne dozadu sa vedelo že od 15.11.2021 bude kolaps v doprave.
https://www.youtube.com/watch?v=iI8o_pJANyM"
Mimochodom, keď už sa bavíme o sankciách, nevypravené spoje nie sú ani zďaleka jediný prehrešok Arrivy. Porušuje sa aj kopa štandardov a bolo by na mieste pokutovať aj tie.

Neviem ako veľmi sú teraz vyťažení v BIDke (lebo zas ich možnosti naprávať tento prúser sú obmedzené), ale aj pokiaľ ide o tie štandardy ktoré nevyžadujú kontrolu v teréne, je tam priestor na ukladanie prvých sankcií. Začať by sa mohlo štandardom predaja cestovných dokladov pri ktorom sa nedodržalo snáď nič.

(Btw, taká perlička: Nevykonané spoje zatiaľ pokutovať nemožno, ale nevypravené záložné vozidlo áno :D)
Reakcia na: FFF13 #47:
Tiež by ma to zaujímalo.
Reakcia na: M@trixX #45:
A na čom "zarobia" (odhliadnime teraz že tržba nie je zisk) 33 miliónov ročne ak odjazdia nula spojov? Ak odjazdia nula, od župy dostanú nula + pokuty.
Reakcia na: richardhudec #43:
1. Zajazdove firmy, ktore pre svojich vodicov nemaju inu pracu (zvozy do fabrik a podobne), ich uz davno prepustili. A vodic zajazdovej dopravy obvykle nijako nestoji o to robit linky, a ak ho do toho skusis nutit, akurat onho prides. Vela stastia s hladanim nahrady.
2.DPB chyba do tabulkoveho stavu nejakych 70-80 ludi, vypravu plataju brigadnikmi a nadcasmi. Naozaj nie je v situacii, aby mohol ratovat cudzi pruser. Okrem toho existuju nejake regulacie ohladne doby jazdenia a odpocinku, a to beznemu vodicovi po odmakani si svojho turnusu vela priestoru nedava. Plus, vodic MHD asi robi v MHD preto, ze mu to vyhovuje, a nestoji o vymetanie dedin, predaj listkov, ucenie sa tarify a sestnasthodinove sichty.
3. Aj ked niekoho vydrbes s uradu prace, do Arrivy ho ist nedonutis. Skor naopak. Arrivaci zjavne zabudli, ze Bratislava je hlavne mesto a nie nejaka diera po granate typu Nove Zamky, kde okrem nich a dvoch garaznikov s dovezenymi Recreami nic nie je. Na dnesnom trhu je vodic ten, co si vybera, nie ten, co prichadza na kolenach. A na tom sa tak skoro nic nezmeni.
Reakcia na: 810zssk #41:
A je nejaký dôvod prečo sa to takto debilne dalo až od 2023?
Reakcia na: richardhudec #43:
1. Na obchod potrebuješ minimálne dvoch, ktorí budú súhlasiť s predmetom dojednania a finančnou odplatou. Ak Arriva nemá subdodávky, je vysoká pravdepodobnosť, že

a) Arriva nikoho neoslovila,
b) Arriva oslovila, ale navrhované podmienky boli pre iných dopravcov neatraktívne

2. K tomu úradu práce: dnes oslavujeme 17. november. Ak môj zamestnávateľ zanikne, nemám povinnosť (a už vôbec nie morálnu) nastúpiť ku konkurencii a zároveň mám právo na podporu v nezamestnanosti za predpokladu, že splním podmienky.
Reakcia na: 810zssk #41:
Cize mozu vyse roka jazdit presne 0 spojov denne, dostanu pokutu 30000 denne (11M rocne) a zarobia 33M, cize furt budu 22M rocne v zisku? Za nic? To nemoze nikto mysliet vazne a ak ano, patri do basy.
FLASH:

Zvolenský Crossway na linke 215 do Marianky jazdí s A4 za oknom: "Trnava - Vrbové". Ja ani neviem čo už na toto povedať, keď ani papier odtiaľ nevie niekto zobrať. 🤣
Na tomto všetkom ma fascinuje jedna vec. Na ministerstve dopravy vyplakávajú autobusoví dopravcovia ako chudáci nemajú robotu a potrebujú podpory, lebo inak skrachujú, ako nemajú z čoho platiť vodičov a podobne. To je tak veľký problém ponúknuť týchto vodičov Arrive za odplatu? Či lepšie je plakať a prosíkať o dotácie ako nechať vodičov pracovať a dostávať na ich mzdu peniaze od Arrivy, keď nemôžu vykonávať diaľkovú dopravu?
Ďalšia vec je nejaké záchranné koleso od DPB. Viem, že DPB robí aktuálne nábor vodičov, ale nikdy nemá nejaký zásadný problém s výpravou, nemohol by DPB spolupracovať s krajom a ponúknuť Arrive vodičov, nech ak chcú, tak môžu niečo odjazdiť?
Z môjho pohľadu tu máme desiatky vodičov diaľkovej dopravy, ktorí majú málo roboty, alebo žiadnu robotu a ich zamestnávatelia majú finančné problémy, tiež tu máme DPB, ktorý by v rámci spolupráce mesta a kraja mohol vypomôcť, aj keď voľných kapacít vodičov nemá toľko, ale nemám pocit, že by sa niečo z toho riešilo...
No a posledná vec, nefunguje na úrade práce už také, že ak mi úrad práce nájde vhodnú pracovnú pozíciu, teda vodiča autobusu (keď som doteraz robil vodiča autobusu) a ja ju odmietnem, tak ma vyradia z evidencie a teda nebudem mať nárok na podporu v nezamestnanosti? Doprial by som tým vodičom, ktorí počítali s odstupným z Lajnsu a sabatikalom od úradu práce vytriezvenie v podobne nevyplácania podpory v nezamestnanosti, skoro by sa asi zobudili a prišli by na kolenách do Arrivy, hrdinovia...
Reakcia na: 810zssk #40:
Tak moja predstava je, ze by oslovili vela dopravcov na styl #33, u ktorych by objednali vzdy par busov, nie ze napochoduju do slovaklinesu, ze nech si teda dalej robia co chcu. To by ani nedavalo zmysel, ak je pravda, ze vodicov poprepustali.
Reakcia na: FFF13 #39:
1000€ na spoj je možné účtovať až od 2023 (netuším z akého dôvodu, ale tak to v štandardoch je). Zatiaľ platí len fixná sankcia 30 tisíc eur na deň keď vypravia menej ako 95%. Z tohto hľadiska preto nie je rozdiel či vypravujú 70 alebo 90%.
Reakcia na: M@trixX #38:
Otázka je do akej miery by SL spolupracoval ak by to bola len časť výkonov.
Prečo si Arriva vlastne nezajednava subdodavky, keď už zrejme aj skôr vedela že vodiči budú chýbať? Prečo by sa jej oplatilo dostávať za každý nevypravený spoj pokutu 1000€? Alebo kalkuluje s tým že Droba stiahne chvost a žiadne pokuty nebudú? Neviem, len sa pýtam.
Reakcia na: 810zssk #28:
Ano, bol by to nebezpecny precedens, ale aj tam by sa dali zmiernit skody tym, ze by sa od nich nudzovo neobjednavalo viac ako par desiatok ludi, aby nemali taku poziciu na vydieranie, ako dneska. To ze nejazdi polovica verejnej dopravy v regione je urcite horsie, ako ze SL budu mozno mat nejake paky...
Reakcia na: Viko #33:
Áno, súhlasím. Preto je stratégia stay put asi najhoršia.
Reakcia na: Viko #35:
Nerozumiem, čo v takýchto podmienkach ako súkromná firma získajú. Komerčný subjekt (teraz je jedno či vo verejnom záujme, alebo nie) predsa z obchodného hľadiska zvyšuje náklady, aby zvyšoval tržby a následne zisk. Slovenská Arriva smeruje k zvyšovaniu nákladov ale neviem, odkiaľ chce ten zisk, keď sa vystrieľa na pokutách a/alebo subdodávkach 😃 Básnická otázka: čo chcú získať? reputáciu? 😂
Reakcia na: Ike #21:
Materská Arriva sa imho bude musieť plesnúť po vrecku aj bez sankcií, ak je pravda, že sa všetkým zapojeným rozdáva ďalší náborový príspevok. Oplieskajú milióny a výsledok prinajlepšom bude, že sa to raz stabilizuje. Ozaj by bolo načase, aby Ivan a spol. boli poslaní svojimi nadriadenými do teplých krajín a nahradil ich normálny manažment.
Reakcia na: N/A #7:
Sám som sa ponúkal že spravím nejaké nadčasy,samozrejme s príplatkom,ale nikto ma nekontaktoval.
Reakcia na: Ike #16:
V prvom rade ide o to, aby mali ľudia spoje. A či ich budú mať od jednej Arrivy, alebo od dvadsiatich Saturov, Turanov, sadiek a zájazdových dopravcov, predsa v tejto chvíli nie je až tak podstatné. Jasné, nie je to riešenie na desať rokov, ale prioritne treba podľa mňa uhasiť požiar.
Ľudia neutečú pre to, že ráno má autobus inú nálepku s adresou než poobede, ľudia utečú ak služba nebude spoľahlivá.
Reakcia na: 810zssk #13:
Som jeden z vodičov SL ktorí prešli do Arrivy lebo sa mi nechcelo na úrad práce. A poviem ti jedno,keby SL nejakým spôsobom sa ešte dostal k preprave tak v momente končím a vraciam sa k nim. A drvivá väčšina bývalých vodičov SL spraví to isté.
Mimochodom, taketo viselo v akejsi dedine pri Plzni, ked Arriva prebrala dopravu tam. Obyvateliv BA moze hriat pri srdcu, ze nie su prvi (a tipujem ze ani posledny).
Reakcia na: BR87 #25:
No veď. Tak aké personálne sily má SL?
Reakcia na: shaggy #24:
Ja nikde netvrdím že SL bol Arrive niečo dlžný. Ale to že medzi vodičmi šíria reči o tom že ak to Arriva nedá, dostanú to znovu oni a podobne je druhá vec.
Reakcia na: M@trixX #22:
Lenže ak vytvoríš tento precedens, SL si bude obdobným spôsobom zákazku chrániť aj do budúcna. Stačí mať vodičov na svojej strane - čo úprimne, po tomto fiasku má.
Reakcia na: shaggy #24:
To si dobre zamiešal... 😂
Hm....... A čo protesty dneska v meste? Bude dobré zabezpečená doprava v meste?

Potrebujem sa dneska po obede dostať do mesta.
Reakcia na: 810zssk #13:
To nie je pravda. Viac ako 99% vodicov SL malo ukonceny pracovny pomer dohodou k 14.11.2021 a teda od 15.11. boli k dispozicii na trhu prace.
Reakcia na: 810zssk #15:
Myslím, že zneužívaš slová, ktorým pripisuješ iný význam. To, čo robilo SL možno nebolo pekné, ale nebola to šikana. Oni Arrive neboli nič dlžní. Predstav si, že pracuješ v nejakej firme, si presvedčený, že robíš svoju robotu dobre, máš pár unikátnych schopností, ktoré by si mohol naučiť aj iných. Vyhodia ťa, lebo príde lacnejší Jožko z iného mesta a tvoj šéf chce okrem toho, aby si mu odovzdal prácu a oboznámil ho s ňou (čo je v poriadku) aj to, aby si ho naučil tie svoje unikátne schopnosti. A ty povieš, že to neurobíš. Možno preto, že si urazený, možno preto, že máš pocit, že sa k tebe zachoval nefér. A možno preto, že kalkuluješ a veríš, že ťa prijme späť.
A tak je to v poriadku.
Reakcia na: Ike #21:
Hej, keby kraj okamzite zacal vymahat 351000€ len za dnes, a urcite viacej za predosle dva dni, tak by to bolo cele o niecom uplne inom...
Reakcia na: 810zssk #17:
Nie nutne, pretoze za nejakych par mesiacov, na ktore by sa tie zmluvy dali, moze bud Arriva vyriesit svoj problem, alebo bude jasne, ze to Arriva nezvlada, male zmluvy sa predlzia a rozbehne sa nova sutaz/nove sutaze nastavene tak, aby sa tento najvacsi pruser aspon rozlozil v priestore/case, ak sa mu neda uplne predist. Ked uz vieme, co hrozi, mozu aj tie sutaze vypisat tak, aby sa to neopakovalo.
Najvacsi problem ale vidim v tom, ze kraj dal Arrive dva tyzdne cas a dovtedy budu asi sediet s vylozenymi nohami a pozorovat apokalypsu, zakial co uz vcera mohli zazmluvnovat tych malych dopravcov a zajtra sa mohlo jazdit. A samozrejme naklady navyse nechat zaplatit Arrivu.
Reakcia na: BA2301 #19:
Arrivu donútia konať len zmluvné pokuty. A o tých sa hovorí, žiaľ, veľmi vlažne. Ale súhlasím, že subdodávka je jediné riešenie ako si ešte ponechať zvyšky reputácie a neprekvapiť materskú arrivu mikulášom v podobe vysokých sankcií.
Reakcia na: BA2301 #18:
To že je v systéme viacero dopravcov je úplne normálne po celej Európe.
Reakcia na: 810zssk #13:
To je pravda. Možno by sa to dalo (krátkodobo) skúsiť v kombinácii SL, DPB, SAD DS,... A možno by to mala skúsiť Arriva samotná - cez subdodávateľské zmluvy.
Reakcia na: Ike #11:
Ak by sa to zaviedlo ako núdzové riešenie v tejto chvíli, tak jeho "ideálnosť" by spočívala v zabezpečení služieb, ktoré nefungujú. Ak by sa to zaviedlo dlhodobo, tak by sa budúce veľké problémy (ktoré sa periodicky budú opakovať) rozdelili na niekoľko menších. Navyše by vždy existoval dopravca, ktorý dokáže krátkodobo zvýšiť výkon a zaskočiť za iného dopravcu v takomto prípade.
Napríklad, vždy som rozmýšľal nad tým, ako to robia v Luxemburgu, že dokonca na jednej linke v špičke premáva viacero dopravcov - dokonca aj v čase, kým sa tam ešte predávali lístky (v poslednom čase majú dopravu dotovanú na 100%). Prenesie sa tým zodpovednosť na koordinátora.
Podľa toho, čo som sa dočítal, v PID (Praha) majú väčšie množstvo dopravcov a ich subdodávateľov a zdá sa, že ich koordinátor (ROPID) to zvláda.
Chaos som zažil v Paríži, kde sa za starých čias na hranici mesta museli striedať rušňovodiči (RATP a SNCF) na regionálnych vlakoch (RER). Stačilo, aby jedni alebo druhí štrajkovali a bol z toho průser a navyše to zdržovalo vlaky v "pohraničných" staniciach. Obe spoločnosti nakoniec of dostali ultimátum od STIF a dohodli sa na distribúcii liniek, pričom jeden rušňovodič vedie vlak po vlastných aj cudzích koľajách.
Viedeň má takisto niekoľko dopravcov a ak vezmeme celý VOR, tak je ich naozaj dosť, zažil som to aj v Ženeve, kde do dopravy vstúpilo niekoľko firiem, aj keď vo všetkých uvedených príkladoch existuje dominantný dopravca.
Reakcia na: Ike #16:
Ja ti rozumiem, aj s tebou súhlasím, len sa obávam že ak to vyriešiš teraz tvojim spôsobom, tak o pár rokov tu máš totožný problém znovu. Teda to nepovažujem za riešenie, len odsun problému.
Reakcia na: 810zssk #15:
Ani náznakom nerozporujem to, čo píšeš. Len sa tomu snažím dať ďalší rozmer, že "Tyhle aféry každého jenom otravují. (Já bych všechny ty soutěže zakázala)". Teraz vážne, kým sa focusujeme na spor dvoch súkromných firiem, utekajú nám cestujúci do áut. A to treba riešiť tak, aby sa to nedialo. A nemyslím si, že zazlmuvnenie dvadsiatich dopravcov po 10 autobusoch by predstavovalo radikálnu zmenu oproti pondelku. Ale ok, anything goes. Základ je neurobiť zo súčasného stavu new standard. Myslím si, že práve prímesto v Bratislave tento rok krváca viac, ako je zdravé.
Reakcia na: Ike #14:
To možno, ale ak raz vytvoríš takýto model, tak už sa ti to bude opakovať "naveky", aj keď čas bude. Ak ťa niekto šikanuje a ty mu ustúpiš, môžeš si byť istý že ťa bude šikanovať ďalej.
Reakcia na: 810zssk #12:
Podľa mňa čas je očividne premenná, ktorá sa v tomto celom značne podcenila.
Reakcia na: Ike #11:
Aké HR má Slovak Lines? Vodičov prepustili k 15.11.
Reakcia na: Ike #8:
Neviem či je to riešenie, alebo len odsunutie problému o 2-3 roky kedy sa to zopakuje zas. Ak teraz vytvoríš precedens že sa stačí postaviť na hlavu a máš zákazku, už nikdy úspešne neobstaráš nič.

Takže okej, dáš SL núdzový kontrakt na 2 roky, spravíš novú súťaž, zas výhra niekto iný (načo by SL dával dobrú cenu keď stačí motivovať vodičov) a zas ti skolabuje regionálka, lebo vodiči pôjdu zachraňovať Lajns.
Reakcia na: BA2301 #9:
V čom by to bolo ideálne? Nebol by v tom rovnaký chaos ako teraz? Lebo podľa mňa cieľom súťaže nebolo vyštvať SL, ale zabezpečiť kontrakt na ďalšie obdobie, ktorého ambíciou bolo, že ta PADka bude lepšia. Zatiaľ to tak nevyzerá.

Ak na to Arriva hodí bobek, potom nevidím dôvod prečo nevyužiť výhodu disponibilného vozidlového parku a HR na strane Slovak Lines, aktivovať ods. 5 čl. 5 Nariadenia a na nevyhnutný čas to zadať Lajnsám, upokojiť obyvateľov v kraji a dať si repete.

Podľa mňa priorita 1 je zabezpečiť PAD aspoň v takom rozsahu, ako fungovala do 14.11. Všetko ostatné je ďaleko ďaleko ďaleko ďaleko za tým. Pretože externality spojené s každým jedným cestujúcim, ktorý po 15.11. zanevrel na PAD sú IMHO ďaleko závažnejšie (zvýšenie podielu fixných nákladov, emisie, zápchy, dopravná výchova pre deti), ako nejaká subjektívna nenávisť voči SL (ktorí síce hrali podľa pravidiel, ale ultra zákerne) - to však cestujúcich, daňovníkov, objektívne nezaujíma. Oni platia dane a chcú adekvátne služby. A tie po 15.11. nedostávajú. To je fakt.
Reakcia na: 810zssk #2:
Čo sa týka sankcií, dá sa to hravo zistiť cez infozákon. Možno aj ja osobne si ho podám, kedže ako si sám povedal, podmienky v zmluve/štandardoch a Drobove silácke reči o okamžitých sankciách nejdú dokopy. 😄
Reakcia na: Ike #8:
Niekto to už na imhd napísal, že možno by bolo ideálne nechať v kraji jazdiť niekoľko dopravcov - aj z hľadiska verejného obstarávania. BSK ako objednávateľ a BID ako koordinátor by zabezpečili, aby to zapadalo do seba. Teraz je neskoro (presnejšie nie je vhodný čas) na nejaké koncepčné zmeny, ale zabezpečiť dopravcu/dopravcov na 30% (40% ?) objemu spojov, ktoré sa nevykonávajú by mohlo byť krízovým riešením. Samozrejme, sú dve možnosti: 1. doplnkoví dopravcovia vykonajú spoje, ktoré Arriva nemôže pokryť, 2. prerozdelia sa spoje medzi Arrivou a doplnkovými dopravcami (napr. Malacky pokyje Arriva na 100%, Senec pokryje doplnkový dopravca na 100% atď.)
👎
Reakcia na: 810zssk #2:
Ja. Iem že to riešenie sa ti nepáči, ale nešlo by to dat lajnam? Chápem ze z hľadiska moraknosti a hospodárskej sútaže by to bolo na hrane a slovak lines by vyhrali (inak nevyhrali v podstate už?), ale v stávke je prímestská doprava. Ak kraj niečo neurobí, ľudia tie jazdenky, čo teraz nakupujú, nebudú vracať.
Toto je fakt zlé, nečakal som, že ešte aj na sviatok budú takéto výpadky, veď je aj príplatok za prácu počas sviatku. Lenže príplatok zrejme nemajú komu dať. Arriva si v BSK napísala životopis, toto sa im nezabudne. Toto musí skončiť, veď to je úplný dopravný kolaps.
Reakcia na: Joyki #5:
Zachytil som take info, ze viacerych omrzelo robit hromozvod nasratemu substratu. A status na fb stranke BA kraja to viacmenej potvrdzuje.
Asi teda niečo pravdy na tom bude, že vodiči nenastupujú do služieb po dvoch dňoch, z čoho sa dá predpokladať, že výpadky budú ešte väčšie v pracovných dňoch, aké boli v prvé dva dni, ak cez voľný deň je výpadok percentuálne vyšší, než v pracovné dni.
Podla mna Laszlo potajme vlastni akcie AAAAuto alebo nejaky iny bazar. Predsa nie je mozne, aby bola nejaka firma az takto neschopna.
Tie posledné spoje považujem za najväčší prúser. Tam nikto nepriotizuje čo vypraviť a čo nie? Aspoň ten jeden kurz čo robí úplne posledný spoj na linke dať ako absolútnu prioritu?

Toto je úplne smiešne.
Reakcia na: Bmpeer #1:
Tebou navrhované riešenie by znamenalo premávku ešte menej spojov. Výprava je cez 200 autobusov, to ti lokálni dopravcovia nepokryjú.

Časť výkonov by BSK určite mohol obstarať týmto spôsobom, ale aj tu by bolo ideálnejšie ak by to robila priamo Arriva formou subdodávky podľa toho koľko im toho chýba.

Rád by som vedel či a aké sankcie BSK uplatňuje.
Tragické.
Mňa sa to síce osobne vôbec netýka, bohato mi stačí to sledovať z "povzdálí", ale skutočne neexistuje žiaden spôsob, ako tento prúser čo najrýchlejšie eliminovať, napríklad vypovedať zmluvu a aspoň dočasne to dať priamym zadaním čo najväčšiemu počtu nejakých lokálnych dopravcov? Pretože toto určite nepominie za týždeň, ani za dva. Pochybujem o tom, že vôbec za mesiac. Takáto zúfalá situácia už aj v štátny sviatok je skutočne prehnaná.