Magistrát čaká na dodanie podpísanej zmluvy zo strany víťaza súťaže.
Primátor hlavného mesta informoval, že v najbližších dňoch príde k podpisu zmluvy so zhotoviteľom druhej časti tzv. petržalskej električky (úsek Bosákova - Janíkov dvor), ktorým je Združenie MHD Petržalka s hlavným členom Aldesa Construcciones. Podľa primátora má víťaz verejného obstarávania dodať podpísanú zmluvu 25. októbra a následne ju podpíše aj mesto. Budúci zhotoviteľ mestu dodal všetky požadované dokumenty a zároveň deklaroval svoj záujem začať stavať aj napriek veľkému nárastu cien stavebných materiálov v poslednom období. Mesto bude podľa primátora trvať na vysúťaženej cene (89,5 mil. € s DPH). Otázka zdražovania stavebných materiálov a vplyvu zvýšených cien na stavebné projekty realizované samosprávami sa ale ešte bude riešiť aj na pôde Európskej komisie. Ak by neprišlo k podpísaniu zmluvy zo strany víťaza súťaže, mesto osloví uchádzača, ktorý sa umiestnil v súťaži na druhom mieste.
Vedenie mesta naďalej verí, že vybudovanie trate do konca roka 2023 je možné, ale pripúšťa, že do tohto termínu nemusia byť dokončené všetky administratívne veci. Ak by sa nestihli vyčerpať všetky alokované financie z eurofondov pre tento projekt, časť financií by mohla byť presunutá na ďalšie projekty z kategórie udržateľnej dopravy, ktoré majú mesto a dopravný podnik v príprave. Zdroje na prípadné dofinancovanie výstavby električkovej trate po roku 2023 mesto zatiaľ nespresnilo.
Zhrnutie aktuálneho stavu projektu (MsZ 10/2021):
lostrail
1. Tender vyhralo konzorcium, v ktorom su firmy Hant BA a CEDIS. Dufam, ze to nepotrebuje dalsi komentar a historia zakaziek tychto firiem je dobre znama. To, ze nad nimi je polska firma, ktora bude v podstate v roli koordinatora a lizaca smotany, je sice mile, ale ked raz partner nemaka, moze mu akurat nezaplatit, no donutit ho robit asi tazko.
2. Zvysene ceny vstupnych materialov v kombinacii s "ochotou" stavat. Ono uz padli nazory, ze ta suma je pomerne velkorysa nie len na povodne ceny, ale predsa su to aj moznosti, ako napr. ze si to nevedia spocitat, kaslu na to, lebo v procese hocikedy zastanu a budu v pozicii, ze budu moct tlacit na navysenie rozpoctu, resp. dufaju, ze to nejako daju, co je mozno aj najhorsie.
3. Casovy sklz a z toho vyplyvajuci tlak na rychle dokoncenie a fakturaciu - v kombinacii s prvymi dvoma faktormi je toto v podstate klinec do rakvy.
Rad by som sa mylil, ale smelo napisem, ze BA ma naslapnute na dalsieho kolosalneho strasiaka a tato krajina na dalsi skandal v oblasti dopravnych stavieb. Od Boha stastie, ze tuto flakaren na chvilu vo verejnom priestore prebila este vacsia - nepripravena D1 na krizovatku s D4.