Začiatok výstavby druhej časti Petržalskej električky sa blíži

ÚVO odobril hlavnému mestu proces verejného obstarávania zhotoviteľa električkovej trate v Petržalke.

Už čoskoro by hlavné mesto mohlo podpísať zmluvu so zhotoviteľom druhej časti tzv. Petržalskej električky, ktorý vzišiel z verejnej súťaže. Magistrát v závere júla zverejnil výsledky vyhodnotenia ponúk, pričom víťazným uchádzačom sa stalo Združenie MHD Petržalka (hlavný člen Aldesa Construcciones Polska sp. z o.o., ďalej Aldesa Construcciones S.A., CEDIS a HANT BA), ktoré chce petržalskú trať postaviť za 89 503 193 € s DPH. Súťaže sa zúčastnilo osem uchádzačov, pričom najdrahšia ponuka bola za 119 mil. € s DPH.

Voči výsledkom vyhodnotenia ponúk nikto nepodal námietky, magistrát hlavného mesta preto mohol dať skontrolovať proces verejného obstarávania na Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) a tiež na riadiaci orgán Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (RO OPII), z ktorého by malo mesto dostať nenávratný príspevok na realizáciu stavby. Úrad pre verejné obstarávanie už kontrolu ukončil, pričom nezistil porušenie zákona o verejnom obstarávaní. Ak rovnako pozitívne dopadne aj kontrola na RO OPII, mestu už nebude nič brániť podpísať zmluvu. Následne sa bude môcť začať s výstavbou. Ukončenie výstavby trate je naplánované na koniec roka 2023.

Magistrát hlavného mesta plánuje počas výstavby električkovej trate informovať verejnosť o priebehu projektu, trasovaní a vzhľade trate aj prostredníctvom verejných podujatí (diskusie, prezentácie a pod.). Na tento účel obstaráva špeciálne upravený lodný kontajner, v ktorom sa budú podujatia konať a ktorý bude umiestený podľa potreby vo vybraných lokalitách popri budovanej trati.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: lostrail #11:
aaa, tak prepac. dve meniarne, je tam cyklochodnik (pomerne velky objem), ktory uplne v klude zhltne aj 3 - 5 mega, mala hala udrzby, otocisko, atd. treba pozriet presny rozpis. ja len naozaj strielam od brucha
Reakcia na: lostrail #11:
su tam dva kruhace a tusim aj mini vozovna alebo nieco take na Janikovom dvore, ci?
Neviem teda, ci je pomaly 90 mega pri sucasnych cenach privela (dobre viem, ako slo vsetko hore), najma v porovnani s DK radialou (odhliadnuc od kvality prac, ktoru ale mesto reklamuje), ktora stala cca. 65, pricom sa likvidovalo aj to stare a montovalo nove (OK, niektore veci zostavali povodne, ako napr, trakcne stlpy). Dlzka trate je v pripade KV radialy znacne vyssia, navyse sa zrusilo aj mimourovnove krizovanie s Kutlikovou (paradoxne tam mozno narastu naklady, kedze uz pripraveny podjazd budu zasypavat a uz ich vidim, ako krutia hlavami), pricom cela trat je na zelenej luke, v pripravenom koridore. Navyse uz sa ani nebudeme hrat na to, ze chceme tramtrainy, cize pojde len jeden rozchod.
V starych cenach vysiel usek na Sturovej, s kompletne novym mostom a dvoma estakadami, v dualnom rozchode, na 70 mega a nejake drobne (OK, asi o stvrtinu kratsi), takze ked sa pozeram, ako sa pozeram, ta cena mi nepride nizka ani pri tom, co materialy stoja v sucasnosti. Navyse, jedna vec je material a druha cena prace, pricom to druhe slo hore vyrazne lenivejsie.

Na druhej strane, je tam Hant a CEDIS, takze to este bude srandy kopec. Mozno budeme radi, ked po dokonceni Visnoveho aj tuto rozostavanu hruzu preberie a dostavia Skanska a v roku 2030 sa bude slavnostne otvarat. Mozno.
Reakcia na: lupask #9:
v karlovke sa muselo povodne vytrhat, presunut IS, atd. dlzka trate tusim identicka ako v petrzalke a trvanie rok. Cize tu to je skor realisticke, aj ked sa ukaze, ako to skomplikuju tie dva kruhace na konci ...
Reakcia na: IBBI #3:
praveze toto by vzhladom na podmienky uzemia (dlha stavebna uzavera), charakter trate (malo velkych zemnych prac) + to ze sa okrem priecesti nebude robit ziva stavba nemuselo trvat az tak nekonecne dlho
Uverím, až ked uvidím, že sa stavia.
Reakcia na: Dusan100 #5:
A však zmluva sa ešte nepodpísala, čiže ak to firma vie, že za tú cenu proste nie je schopná to dostavať, tak to je jej problém a nech nič nepodpisuje. To si aj mesto musí ustrážiť v podmienkach, nie, že sa im po roku ozvú, potrebujeme ďalších 10 miliónov.
Reakcia na: Dusan100 #5:
prečo neveríš v úspešný záver dostavby ? vari už pri príprave takýchto typov projektov neexistuje možnosť hedgingu ? 🤔
No ja by som sa na mieste magistrátu vobec netešil. Každý súdny človek, kto pozná trochu lepšie situáciu, neveri v úspešný záver dostavby tohto projekt pri súčasných cenách. Dúfam, že mesto má aspoň dosť vysokú bankovú záruku, či iné formy garancií v prípade neplnenia termínov a stavby. A hlavne plán B.
Nájdu chybu a zastavia trať, väčšinou to tak býva, nič nevydrží 😆
Pri tempe vystavby liniovych stavieb na Slovensku bude zazrak, ak to do konca 2023 stihnu spojazdnit.
Pozitívne správy... ale aj tak sa to tiahne neuveriteľne pomaly. 😏
Len aby sa nezobudili Deti zeme 😛 🤔