Mesto by malo v najbližších dňoch podpísať zmluvu na výstavbu električky do Janíkovho dvora

Magistrát čaká na dodanie podpísanej zmluvy zo strany víťaza súťaže.

Primátor hlavného mesta informoval, že v najbližších dňoch príde k podpisu zmluvy so zhotoviteľom druhej časti tzv. petržalskej električky (úsek Bosákova - Janíkov dvor), ktorým je Združenie MHD Petržalka s hlavným členom Aldesa Construcciones. Podľa primátora má víťaz verejného obstarávania dodať podpísanú zmluvu 25. októbra a následne ju podpíše aj mesto. Budúci zhotoviteľ mestu dodal všetky požadované dokumenty a zároveň deklaroval svoj záujem začať stavať aj napriek veľkému nárastu cien stavebných materiálov v poslednom období. Mesto bude podľa primátora trvať na vysúťaženej cene (89,5 mil. € s DPH). Otázka zdražovania stavebných materiálov a vplyvu zvýšených cien na stavebné projekty realizované samosprávami sa ale ešte bude riešiť aj na pôde Európskej komisie. Ak by neprišlo k podpísaniu zmluvy zo strany víťaza súťaže, mesto osloví uchádzača, ktorý sa umiestnil v súťaži na druhom mieste.

Vedenie mesta naďalej verí, že vybudovanie trate do konca roka 2023 je možné, ale pripúšťa, že do tohto termínu nemusia byť dokončené všetky administratívne veci. Ak by sa nestihli vyčerpať všetky alokované financie z eurofondov pre tento projekt, časť financií by mohla byť presunutá na ďalšie projekty z kategórie udržateľnej dopravy, ktoré majú mesto a dopravný podnik v príprave. Zdroje na prípadné dofinancovanie výstavby električkovej trate po roku 2023 mesto zatiaľ nespresnilo.

Zhrnutie aktuálneho stavu projektu (MsZ 10/2021):

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #22:
Asi ešte magistrát stále študuje zmluvu. Nestihne sa to tak či tak, čiže teraz to unáhliť netreba.
Podpisalo ci naco sa zase caka ? Ak to 1.nechce robit, dajme duhemu v poradi. Stale bol v limite
Reakcia na: lupask #1:
Napriklad aj tu je jeden. Tak si zhrnme, co tu mame:

1. Tender vyhralo konzorcium, v ktorom su firmy Hant BA a CEDIS. Dufam, ze to nepotrebuje dalsi komentar a historia zakaziek tychto firiem je dobre znama. To, ze nad nimi je polska firma, ktora bude v podstate v roli koordinatora a lizaca smotany, je sice mile, ale ked raz partner nemaka, moze mu akurat nezaplatit, no donutit ho robit asi tazko.

2. Zvysene ceny vstupnych materialov v kombinacii s "ochotou" stavat. Ono uz padli nazory, ze ta suma je pomerne velkorysa nie len na povodne ceny, ale predsa su to aj moznosti, ako napr. ze si to nevedia spocitat, kaslu na to, lebo v procese hocikedy zastanu a budu v pozicii, ze budu moct tlacit na navysenie rozpoctu, resp. dufaju, ze to nejako daju, co je mozno aj najhorsie.

3. Casovy sklz a z toho vyplyvajuci tlak na rychle dokoncenie a fakturaciu - v kombinacii s prvymi dvoma faktormi je toto v podstate klinec do rakvy.

Rad by som sa mylil, ale smelo napisem, ze BA ma naslapnute na dalsieho kolosalneho strasiaka a tato krajina na dalsi skandal v oblasti dopravnych stavieb. Od Boha stastie, ze tuto flakaren na chvilu vo verejnom priestore prebila este vacsia - nepripravena D1 na krizovatku s D4.
Reakcia na: Viliam22 #3:
Skôr sa dá predpokladať, že nestihne. V predošlom tendri sa podpísala zmluva so Škodou Electric v júli 2013 a do konca decembra 2015, dokedy sa museli odovzdať vozidlá financované z Operačného programu Doprava, bolo dodaných len 45 električiek a to predstavuje dobu 29 mesiacov. V súčasnosti je do konca programového obdobia len 26 mesiacov, pričom štandardná doba na výrobu a dodanie električky je 22-24 mesiacov, pri väčšej zákazke 22-28 mesiacov.
Reakcia na: FFF13 #12:
To sa dalo celkom očakávať, že budú ťažko rozdýchavať, že by prišlo o výrobu 70 električiek.
Reakcia na: Urbanway 2423 #17:
Škoda vtedy zrejme nevyrábala vozidlo požadovanej koncepcie.
Reakcia na: S499.1023 #16:
Aj preto, že ďalšiu súťaž už vyhrala Škoda, som bol zvedavý, prečo zrovna v tom jednom prípade vyhral Stadler, ktorý máva zvyčajne vyššiu cenu ako Škoda. Skôr ma zaujímalo to, či tam Škoda nesplnila nejaké kritériá, alebo skrátka Stadler ponúkol nižšiu cenu?
Reakcia na: Urbanway 2423 #15:
A ešte v mnohých iných rôznych mestách na svete vyhralo veľa iných výrobcov. Ako je to možné? Ako je to možné? Pozri na to nervy moje, toto čo je, toto čo je? Že by mali iné kritériá? A vieš o tom, že po Stadleri už ďalšiu súťaž v Ostrave vyhrala Škoda? Ako je to možné?
Reakcia na: Petto #14:
Inak, ako je možné, že v Ostrave vyhral súťaž Stadler a u nás a v KE to vyhrala / pravdepodobne vyhraje Pesa? Mala Ostrava nejaké iné kritériá, alebo ako je to možné?
Reakcia na: Minko #13:
Hovori sa o Pesa.
Reakcia na: FFF13 #12:
a kto je predbežným víťazom električiek? ja som čakal že to bude jasná záležitosť Škody 😁
Reakcia na: Urbanway 2423 #11:
Tipujem že sa vkuse odvoláva niekto, zrejme Škodovka (v oboch prípadoch😃)
Reakcia na: FFF13 #10:
Koľko sa vlastne plánuje nakúpiť tých 45-metrových električiek? Aspoň 20-25ks?

Inak, ako to vyzerá s vyhodnotením súťaže na 12m tbusy a električky? Netrvá to vyhodnocovanie nejako dlho (predkladanie ponúk pre 18m tbusy skončilo neskôr, ako u 12m a 18m boli vyhodnotené skôr, aj tie električky sa už vyhodnocujú 6, resp. 9 mesiacov)?
Reakcia na: kohut2012 #9:
Po tejto trati budu jazdit AJ elektricky, na ktore sutaz este nebola vyhlasena
Ano na tie veľkokapacitné s dĺžkou 45m ešte nie je vypísaná súťaž ale tých +40 ks kde finišuje súťaž stačia na pokrytie výpravy aj do Petržalky. Jedine sa DPB do dodania tých 45m nepodarí vyradiť všetky T6A5
Reakcia na: Viliam22 #3:
Po tejto trati budu jazdit elektricky, na ktore sutaz este nebola vyhlasena. Pokial viem, este niesu zname ani parametre. Len to, ze ich kapacita ma byt o 50% vacsia ako 32.5m elektriciek.
Reakcia na: lupask #1:
Myslis, ze nenastane nieco v style “mame zmluvu na Visnove s Duha-Salini”? 🙂
Reakcia na: hroch #2:
Nekričí hop, kým ti nepreskočí. 😃
Reakcia na: Viliam22 #3:
Podľa mňa skôr bude električková trať, ako plný počet nových električiek.
Reakcia na: Viliam22 #3:
Myslím si že s týmto bude oveľa väčší problém ako s novými električkami, tak keď už podpises zmluvu tak nemáš to ako inak posrať, zato pri novej trati sa to podpisom zmluvy ešte len začína
Reakcia na: hroch #2:
kym ti nepreskocilo 😃