Zavedenie sobotného režimu vo vlakovej doprave (od 28.3.2021)

Od 6. apríla budú zavedené ďalšie posilové vlaky.

Koordinátor IDS BK, spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava informovala, že od 28. marca 2021 pristupuje Železničná spoločnosť Slovensko k zavedeniu sobotného režimu premávky vlakovej dopravy, ktorý by mal predbežne trvať do 1. mája 2021. Dôvodom sú pretrvávajúce obmedzenia a znížená mobilita v súvislosti s pandémiou.

Pre zabezpečenie dostatočnej obsluhy pre pracujúcich budú nad rámec sobotného grafikonu v pracovných dňoch vedené nasledujúce spoje na linkách S20 S50 S60 a S70 (doplnené o ďalšie vlaky od 6.4.2021):

  • Na linke S20 pôjdu navyše vlaky:
    • Os 2003 s odchodom z Kútov o 4:46 smer Bratislava hlavná stanica
    • Os 3045 s odchodom z Malaciek o 6:28 smer Bratislava hlavná stanica
    • Os 2052 s odchodom z Bratislavy hlavnej stanice o 15:16 smer Malacky
    • Os 3027 s odchodom z Malaciek o 16:19 smer Bratislava hlavná stanica
    • Os 2056 s odchodom z Bratislavy hlavnej stanice o 17:16 smer Kúty
  • Na linke S50 pôjde navyše vlak:
    • REX 1732 s odchodom o 5:49 z Trnavy (4:42 z Trenčína) smer Bratislava hlavná stanica
  • Na linke S60 pôjdu navyše vlaky:
    • REX 1872 s odchodom o 5:18 z Nových Zámkov smer Bratislava hlavná stanica
    • REX 1876 s odchodom o 6:18 z Nových Zámkov smer Bratislava hlavná stanica
    • Os 4625 s odchodom o 16:09 z Bratislavy hlavnej stanice smer Nové Zámky
  • Na linke S70 bude navyše vedený vlak:
    • Os 4302 s odchodom o 3:30 z Komárna smer Bratislava hlavná stanica
    • Os 4360 s odchodom o 5:57 z Dunajskej Stredy smer Bratislava hlavná stanica

Linky S55 a S65 premávať nebudú.

V čase rannej špičky bude od 6.4.2021 kapacita niektorých vlakov zvýšená.

V cestovných poriadkoch na stránkach imhd.sk bude v pracovných dňoch platiť stĺpec pre konkrétny dátum (v prípade, ak sa premávka líši od bežného voľného dňa), resp. stĺpec Voľné dni (ak budú z danej stanice odchody zhodné s voľným dňom), resp. na linke S8 stĺpec Sobota okrem sviatku. Konkrétny najbližší odchod spoja je vždy v cestovnom poriadku automaticky zvýraznený. Zmeny budú zapracované aj v Plánovači cesty.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #62:
Premýšľam, že či to bola len básnická otázka, alebo naozaj Vás zaujíma odpoveď.

Nuž poviem asi toľko, že nie je to výlev ale normálna logická úvaha, keď si dá človek dokopy súvislosti, čo sa dialo a čo sa deje, plus náznaky podľa činova. Už som vysvetľoval, že populista je každý jeden človek, ktorý sľubuje ľúbivé veci masám aby bol zvolený do pozície. Hodnotili ste, že "Hárem Partaj" je najpopulistickejšia časť koalície, s čím nesúhlasím. Populisti sú všetci rad radom, lebo sľubujú nesplniteľné (buď to nevedia splniť, alebo ani nechcú!) a vzhľadom k absolútnemu rozkolu medzi výsledkami vo voľbách pred rokom a preferenciami pár mesiacov po voľbách najväčší pád vykázalo OĽaNO a Quatro Developer Partaj vedená Remišovou sa rozkladá nie pre vek členov biologicky ale preto, že niektorí majú dosť rozporu medzi sľubmi a realitou. Ja mám dodnes doma OĽaNO noviny kde veľkým stojí "Nesklameme Vás". Nuž, keď pustili ministerstvo dopravy a Marosz aj Kubáček sa stiahli, pričom obidvaja sa uspokojili s "držhubným" na úrade vlády + na ŽSK, tak sklamali myslím viac než dosť tých, ktorí v oblasti dopravy očakávali niečo viac. A takisto chudáci zdravotníci, ktorými z nenazdajky šéfujú nejakí kovoobrábači, či hútníci alebo lesníci. Robili to aj tí pred nimi, ktorých tak kritizovali v plamenných prejavoch a ja som ozaj v zadku s nervami a očakávaniami, keď už taký rebel ako Matelko sklapol opätky a všetko ide v starých koľajach. A navyše klinec do rakvy nielen mojím nádejám na slušný život dáva to, že "rudé tváře" majú dokopy 30% a pri tomto cirkuse čo tu je, dajú s pomocou tejto vlády aj 40%, za čo vopred pekne ďakujem, pretože emigrovať nie je kam, nakoľko v susedstve u Babišova tiež nie sú priaznivé referencie a ja osobne neviem, či mám ísť niekam, kde séfuje štátu zbohatlícky ŠtBák podporovaný mafiánskymi socialistami, ktorí kryjú oligarchu Bakalu aby sa neriešili jeho kauzy (v Poľsku bolo šumno okolo akvizície AWT u PKPC práve od Bakalu, ale v našom mediálnom priestore ostalo ticho ...), prečo aj majú ministerstvo vnútra. To zas perličky spoza rieky Moravy.
Reakcia na: pomaranc #57:
A celý tento výlev mi má povedať čo?
Reakcia na: Urbanway 2423 #44:
DPB by hlavne nemal "darovat" vystavene pokuty nezaplatene do 3 mesiacov sukromnej s.r.o. za zlomok jej hodnoty. Pokuty, ktore su dokonca zaplatene DPB po 3 mesiacoch musi v plmej vyske preposlat tej zlodejskej firme. Je to neuveritelne ale je to zial tak! Cize z pokut profituju hlavne sukromne osoby a nie DPB. Kocurkovo! Som velmi zvedavy, ako sa k novej zmluve o vymahani pokut postavi nove vedenie DPB.
Reakcia na: pomaranc #59:
Čínsko-americký Smithfield Foods.
Reakcia na: Solider #58:
Kto je aktuálny vlastník?
Reakcia na: pomaranc #57:
Penta už nevlastní Mecom.
Reakcia na: S499.1023 #54:
Dovolím si zaspamovať a položiť otázku, že kto/čo je to populista? Keďže vox populi je "hľas ľudu" (aj keď vzhľadom k ignorantstvu politikov by bol lepší "vox po papuli" + pridáva sa aj, že "vox dei", t.j. hlas boží ale zjavne je to sci-fi ...), tak populista je logicky každý jeden človekv akejkoľvej pozícií, ktorý hovorí to, čo chce ľud počuť a sľubuje často nezrealizovateľné, alebo len čiastočne naplniteľné sľuby, o čom buď vie alebo nevie, prípadne ich v prvom kole koaličných vyjednávaní pustí k vode, čím priamo úmerne rastie sklamanie voličov. A poďme teda od podlahy nejak tak si nastaviť "zrcátko": "Zrkadlo, zrkadlo, povedz mi kto najlepšie sľuboval minulé voľby a najviac padol v preferenciách?" ... Jednoznačne kráľ Igor a jeho družina. Ako ja som si želal úprimne aby začali oligarchovia dostávať na zobák. Nestalo sa. Igorovo rebelantstvo tak maximálne je na úrovni vytáčania koaličných partnerov v čom drukujem Sulíkovi, že ako jediný má "tojás" sa Igorovi postaviť. To, že už "žaľude" a "pasák a mafián v jednej osobe s Lipšicovými kresťanmi" za miesto pri váľove predajú aj kožu na tvári a zahodia sľuby voličom dané a idú nielenže pomaly pod 5% ale dokonca si rozkladajú vlastnú stranu to je teda klasa. A nielen oni si rozložili svoju partaj egom "vodcu". Keby Igor burcoval ľudí na boj s Pentou, ktorej tak šiel po krku výzvami na FB aby ľudia bojkotovali výrobky Mecom, lekárne Dr. Max a nekupovali Penťácke mediálne plátky, tak to bolo iné kafé. V zahraničí, tak ľudia vedeli podnikom zraziť príjmy o 30-40% keď prekročili hranicu. Prečo to neurobíme aj my? Okrem toho, Igorova posteľná aféra s "penťáčkou" Kálavskou je len bonbónik na torte. A rovnako tak populizmus "socialistov" s hodinkami za tisíce eur a detto obleky, to je fraška storočia. Kto toto hlce, tak neviem. Alebo popri "pasáckych kresťanoch" od Boriska si dovolím poukázať na tzv. "swingers kresťanov", čo je zas druhá ukážka rozkolu medzi sľubmi a realitou. Takže toľko asi o populizme = robí ho každý, kto chce zaujať a získať moc/miesto. Nikto ti nepovie o sebe, že je sukničkár/inseminátor všetkého čo sa pohne, že prepiera peniaze, ulial DPH, vyváža zisky za hranice, okráda štát a daňovníkov, prípadne si objednal zopár vrážd, alebo, že ako plánuje ľudí oklamať/okradnúť, zvyýšiť dane, či pokaziť školstvo, zdravotníctvo, či urobiť z dopravy trhací kalendár atď., nikto sa ti neprizná.
Od 6.4. sa pridávajú vlaky a vozne v okolí Bratislavy.
https://e.dennikn.sk/minuta/2336176
Reakcia na: S499.1023 #54:
No Maroszova odbornosť spočívala v tom, čo mu napísal Kubáček a ňom je tiež dakedy pochýb, že o čo mu vôbec ide. Marosz je pokiaľ viem učiteľ, s dopravou nemá inak nič spoločné. Dodnes ale s Kubáčkom riešia dopravnú problematiku v ŽSK, kde minimálne Kubáček radí županke. Výsledky sú rozpačité. Kubáček navyše schopné trate nechal s 3-6-hodinovými dierami a kreslil taktový GVD tam, kde nemal na to trate, vedel to, vie to aj jeho nástupca a kamarát Farkaš, veď dlhé roky spolu na MDV ťahali jednu pílku. Preto nedáva akosi zmysel, že keď je tam Farkaš, že prečo tam nie je naspäť Kubáček a aj Marosz?! Na pár recepciách/konferenciách to Kubáčkovi nepriamo ale perfektne ostro naznačili kolegovia z ČR, keď povedali :"GVD nie je modelová železnica, kde sa hráme a robíme pokusy." Za tie roky stačilo na kope tých tratí odstrániť križovania nad 3-4 minúty investíciou do 1-2 staníc na trati a v rámci nej aj by stačilo riešiť len stavanie 2-4 výmen z dopravnej kancelárie, prípadne mohli sa už urobiť projekty na to aby sa napr. celá 162 stavala z Lučenca a 174 časť z Brezna a časť z RS alebo Jesenského (to už je organizačná vec ŽSR, že či RS alebo Jesenské), alebo severná polovica 191 a celá 196 stavali zo Strážskeho odkiaľ by sa dalo následne urobiť aj riadenie na 193 a časti 191 smerom na juh. Ale to je už zachádzanie do detailov. Proste neurobilo sa nič, riešil sa len úsek ZA-BA, niečo sa urobilo na precpatej 131 a koridorové trate 110 a 130 sú v žobráckom stave a čakáme kde sa uráči TSS Grade stavať a robiť zásahy, čo samozrejme kvitujú aj subdodávatelia, ktorí sa nažerú a pokračuje sa v Smerácko-Dzurindovskom bačovaní. Okrem BA hl.st., Vinohradov, NZ a Štúrova je na 110+130 všade prístup na nástupištia úrovňový, peronizácia v nedohľadne zatiaľ - priznám sa, že som to ani nemal čas sledova v akom stave je projekt na modernizáciu. Čo je za neúčasťou Marosza na MDV tam, kde píšete je teda záhadou skôr, možno je tým "vyobchodovanie" jeho presunu za presun inej osoby a možno OĽaNO nezáležalo na tom poste tak, ako na inom, tak to pustili proste k vode, čo muselo Marosza sklamať a aj Kubáčka.
Reakcia na: pomaranc #51:
Však keď je MD v gescii SME-R, najpopulistickejšej časti koalíci, nieto divu. Jedný schopný človek na dopravu, čo sa tam mihol, bol Marosz ale toho Doležal bleskovo vyšupol, keď zistil, že sa nebude len tak prizerať tunelom, na MD obvyklým.
Reakcia na: Urbanway 2423 #41:
Hm, to je nejaké iné mentálne nastavenie proste. V Prahe je frekvencia revízorov taká, že by sa mi určite viac vyplatilo cestovať načierno a občas zaplatiť nejakú tú pokutu ale ani mi to len nenapadlo.
Reakcia na: johnnyjanko #40:
Lenže interval je drasticky zriedeny aj ráno, a napr na S60 jediný Os o pol 7 berie ľudí od zrušených dvoch S65iek a od dvoch zrušených REX, plus svojich cestujucich. To je 5 spojov, čo je cca. 1500 ľudí počas korony (3500 mimo korony). To ani zdvojena súprava nedokáže zobrať, čo sa aj ukázalo. Načo je to teda potrebné až takto drasticky zrušiť vlaky? Toto už nie je obmedzenie, ale chorá taktika cieľom vyhnať ľudí z vlakov a udržať nemožný grafikon po celý rok, alebo minimálne do septembra. A ešte si budú držať palce, nech sa ľudia nevrátia, aby S55/65 nemuseli obnoviť.
Reakcia na: Trammat #48:
Štát spravuje ZSSK, resp. vláda nominuje vedenie ZSSK a to, že tam nechali Hlubockého, ktorého tam dosadil ešte kpt. Danko, ktorý by si s Matovičom mentálne krásne rozumel je vizitka aj tejto vlády. Hlubocký je totiž iba skrachovaný právnik, ktorý do svojej nominácie na post GR ZSSK robil vedúceho odboru právnych služieb v Cargu. A tam namiesto skutočnej právnickej činnosti, len zadávali zmluvy na právne služby od rôznych advokátskych kancelárií blízkych osobám okolo SNS a Sme Rodina, a bol tam aj Čarnogurský ml. medzi nimi. Druhá vec je, že MDV už roky ako objednávateľ len rozpráva a rozpráva o systémovom objednávaní výkonov ale aká je realita? Bez štipky rozumu obmedzia výkony len tak strojovo aby sa nemuseli namáhať a tí ľudia, ktorí musia fyzicky prísť do práce sú odkázaní na ešte menej spojov a teda namiesto docielenia, že ľudia ostanú doma sa nám rovnaký počet ľudí tlačí v menšom počte vlakov, čo je fakt výkon hodný mentálneho paralympionika, alebo paralympionikov na sekcií drážnej dopravy na MDV, kde to vedie istý pán Farkaš snažiaci sa byť s každým za dobre, lenže to nejde, ak sa má vyriešiť problém. A problém je, že už tu mali mať systémový "Covid GVD" pripravený aby tie vlaky jazdili 1x za hodinu v pracovné dni aspoň okolo krajských miest. A ak niekto nevie aký má sobotný GVD, alebo si myslí, že 2h na úseku BA-NZ stačí, tak nič iné, než hodinovú výpoveď si nezasluhuje. V iných krajoch sú desiatky výnimiek, že ktoré vlaky premávajú navyše oproti sobotnému GVD a v BSK absolútne diétna porcia. ZSSK pripravila viac variánt ako riešiť vzniknutú situáciu pri obmedzení GVD, ale aby bola zachovaná mobilita a nevznikla sardinkáreň, ako vznikla teraz po zásahu MDV, kedy sa ešte zlepšili podmienky pre šírenie Covidu. MDV však mlčí a 3-4 mesiace nie je schopné sa vyjadriť k ničomu. Info vyšlo von vďaka aspoň pár normálnym ľuďom z MDV, ktorí by radi predišli spoločne so ZSSK (nemám na mysli vedenie, ale tých normálnych ľudí, ktorí myslia hlavou) blamáži, keďže vedúci sekcie p. Farkaš, tajomník a minister nie sú schopní sa vyjadriť a vydať pokyny už zopár mesiacov, okrem teda tohoto pokynu na sprznenie dopravy zavedením tlačenky.
Reakcia na: Peon #49:
Ale áno, uvažuje sa o tom, akurát to nie je rozhodnutie, ktoré sa dá spraviť zo dňa na deň. Osobne by som sa nedivil, keby tento GVD bol na dlhú dobu posledný s "vlakmi zadarmo".
Reakcia na: Trammat #48:
Hmm, keď šetriť, tak stále nie je politická vôľa na rušenie "vlakov zadarmo"? Denní študenti, starobní dôchodcovia nad 70 rokov aj držitelia preukazu ŤZP majú na cestovné vo vlakoch v tarife ZSSK výrazné zľavy. A tí čo majú Seniorpas a cestujú vlakom iba v IDS BK by cestovali aj naďalej bezplatne.
Reakcia na: johnnyjanko #37:
"Prečo sa spoje rušia až teraz a nie už v januári" - To je čisto spor MD so ZSSK, čo viem, tak vedenie ZSSK chcelo držať plný režim čo najdlhšie za každú cenu a očakávali, že keď požiadajú o príspevok, tak ho obratom dostanú. Toto obmedzenie je následok zlého hospodárenia ZSSK v minulosti a nechuť štátu tlačiť do ZSSK vyššie množstvo financií.
Reakcia na: Urbanway 2423 #41:
Už som to tuším raz písal, ale ja som stretol revízorov, ktorí nastupovali na zastávke Kamenáče. Myslím, že to je dostatočne okrajová časť 😃
Reakcia na: Urbanway 2423 #44:
Podľa mňa je normálne za službu ktorú využívam zaplatiť bez toho aby mi niekto musel držať zbraň pri hlave.

Isteže DPB by mal revízorov "rozložiť" rovnomernejšie ako v čase, tak aj v priestore, ale systém kde všetci odrbávajú všetko čo sa nekontroluje je cesta do pekla. Mňa teší že väčšina je poctivá a cestovné si platí, čo sa pri kontrolách CL ukazuje.
Reakcia na: Urbanway 2423 #41:
Využitie služby a zaplatenie za to nie je žiadna "dotácia podniku" 😠
Reakcia na: gejza #43:
To je síce pravda, ale bežný človek, ktorý nemá peňazí nazvyš (ktorých teraz nie je zrovna málo) skrátka nebude platiť za niečo, čo nikto nekontroluje. Podľa mňa je normálne, že keď chcem, aby mi ľudia za moje služby platili, tak na to musím aspoň ako-tak dozerať a nie predpokladať, že ľudia zaplatia dobrovoľne. Ak by sa medzi ľuďmi rozchýrilo, že niekoho chytil o 22-ej revízor, tak by si podľa mňa okrem zarytých neplatičov, väčšina ľudí ten lístok radšej kúpila. Týmto neobhajujem čiernych pasažierov, ale myslím si, že aj DPB by sa mohol trochu viac posnažiť vo vyberaní pokút.