Cieľom je overiť vlastnosti takéhoto vozidla pred verejnou súťažou na ich obstaranie.
Dopravný podnik Bratislava (DPB) v týchto dňoch v uliciach mesta testuje kĺbový hybridný trolejbus s prídavným batériovým pohonom. Ide o vozidlo Škoda 27 Tr Solaris, ktoré si DPB zapožičal z Českých Budejovíc. S využitím prídavného zdroja elektrickej energie môže trolejbus premávať aj mimo trolejového vedenia. Testovacie jazdy budú prebiehať týždeň, budú však iba bez prepravy cestujúcich.
"Cieľom testov je preverenie prevádzkových vlastností hybridných trolejbusov, ktoré časť trasy jazdia na batérie a časť pod trolejovým vedením. Dôležité parametre sú napríklad výdrž batérie, jej vybíjanie a nabíjanie. Podstatné je aj preverenie dopadu prevádzky hybridných trolejbusov na napájanie trolejových tratí," priblížila účel testovania hovorkyňa DPB Ľubica Melcerová. Na základe získaných výsledkov bude možné lepšie nastaviť podmienky verejnej súťaže na obstaranie takéhoto typu trolejbusov.
Vozidlový park bratislavskej MHD by v budúcnosti mohli doplniť aj takéto hybridné trolejbusy, s využitím ktorých by mohli byť niektoré autobusové linky premávajúce časť trasy pod trolejovým vedením nahradené práve batériovými trolejbusmi. Aj v súčasnosti DPB prevádzkuje trolejbusy, ktoré môžu premávať aj mimo trolejového vedenia (Škoda 25 Tr, Škoda 30 TrDG), no tie ako prídavný zdroj elektrickej energie využívajú dieselgenerátor.
Urbanway 2423
#9
To chcú dať na L210 kĺbák? Akože 210 nebýva najprázdnejšia, ale nepríde mi, že by tam bol potrebný kĺbák, ale možno keď sa predĺži pod Most SNP, tak sa to zmení.
#12
Tú L61 chcú s parciálmi prevádzkovať v súčasnej trase, zvládne parciál cca 8-9km bez drôtov, aký má vlastne tento dojazd? Neuvažovalo sa s týmito parciálmi aj na L205 predĺženej na Letisko?