Pre cestujúcich by sa prakticky nemalo nič zmeniť.
Od polovice demcembra tohto roka bude prevádzku na železničnej trati Bratislava - Komárno, ktorá je v úseku Bratislava - Kvetoslavov integrovaná do IDS BK ako linka S70, najbližšie dva roky zabezpečovať dopravca Železničná spoločnosť Slovensko s vlakmi prenajatými od rakúskeho dopravcu ÖBB. Doterajšiemu dopravcovi, spoločnosti RegioJet, vyprší v decembri zmluva a nového dopravcu štát nestihol vysúťažiť. V súčasnosti prebieha nová súťaž, víťaz ktorej bude dopravu na spomínanej trati zabezpečovať až od roku 2023. Ministerstvo dopravy preto oslovilo viacerých dopravcov na zabezpečenie dopravy na najbližšie dva roky, z ktorých ako najvýhodnejšiu ponuku vybrala práve rakúskeho a slovenského dopravcu.
"Oproti súčasnosti bude celková dotácia za rok nižšia o takmer 200-tisíc eur. Priemerná sadzba za 1 vlkm bude na úrovni 9,65 €. S príchodom nových dopravcov zostáva zachovaný aj cestovný poriadok, riešia sa len drobné úpravy pre optimalizáciu nástupov a výstupov cestujúcich. Nezmení sa ani režim IDS na území Bratislavského samosprávneho kraja," uvádza v tlačovej správe Ministerstvo dopravy a výstavby SR.
Podľa ministerstva bude doprava na trati zabezpečovaná vlakovými súpravami dopravcu ÖBB, ktoré cestujúci poznajú z trate Bratislava - Marchegg - Viedeň. V úseku Komárno - Dunajská Streda majú byť nasadené aj motorové jednotky radu 840 ZSSK. Oproti súčasnosti by na trati malo premávať viac klimatizovaných vozňov.
Súčasný dopravca RegioJet prevádzkuje jednokoľajnú trať Bratislava - Komárno od marca 2012, kedy ju prevzal od Železničnej spoločnosti Slovensko. RegioJet priniesol na trať vyššiu kvalitu vlakov a najmä pravidelnú taktovú dopravu. Za uplynulé roky počet cestujúcich na tejto trati rapídne narástol, čo vyústilo do kapacitných problémov. Od 1. apríla 2018 sa dopravca zapojil do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji na úseku Bratislava - Kvetoslavov. V roku 2019 RegioJet nasadil na najvyťaženejšie spoje súpravy s veľkokapacitnými poschodovými vozňami.
yellowcaptcha
1. Vratné súpravy HKV radu 2016 + 2x osobný vozeň ZSSK radu Bdteer + 2x vložený vozeň ÖBB radu Bmpz-I + riadiaci vozeň ÖBB radu Bmpz-s. Vozne ZSSK radu Bdteer – vozne s klimatizáciou, vákuovým WC, pripojením WiFi a prepravou bicyklov, vozne ÖBB radu Bmpz-I a Bmpz-s (bez klimatizácie, s viacúčelovým veľkopriestorovým oddielom pre prepravu bicyklov a osôb s obmedzenou možnosťou pohybu) spĺňajúce kvalitatívne požiadavky prepravy cestujúcich v prímestskej a regionálnej doprave na sieti ÖBB (súpravy momentálne nasadzované na vlakoch na trati Wien Hbf. – Marchegg – Bratislava hl. st.);
2. Nízkopodlažné dieselové motorové jednotky ZSSK radu 840 s klimatizáciou, vákuovým WC, s možnosťou prepravy osôb s obmedzeným pohybom, spájania do dvojíc a s diaľkovým ovládaním; tieto jednotky ZSSK už prevádzkuje niekoľko rokov a sú charakteristické svojou spoľahlivosťou;
3. Klasické súpravy ZSSK v zložení HKV radu 754 + 2x osobný vozeň ZSSK radu Bdteer – vozne s klimatizáciou, vákuovým WC, pripojením WiFi a prepravou bicyklov + 2x osobný vozeň ZSSK radu Bdtmeer (vozeň po rekonštrukcii bez klimatizácie).“
...
„Najväčšiu časť vozidiel presúvame spod Tatier, najmä z tratí Poprad-Tatry – Kežmarok – Stará Ľubovňa – Plaveč a Studený potok – Tatranská Lomnica, kde namiesto súprav radu 840 aktuálne zvažujeme nasadenie DMJ 813, príp. 813.1.“
https://dennikn.sk/blog/2055315/ideme-juhom-rakuskym-aj-slovenskym-vlakom/