Pre cestujúcich by sa prakticky nemalo nič zmeniť.
Od polovice demcembra tohto roka bude prevádzku na železničnej trati Bratislava - Komárno, ktorá je v úseku Bratislava - Kvetoslavov integrovaná do IDS BK ako linka S70, najbližšie dva roky zabezpečovať dopravca Železničná spoločnosť Slovensko s vlakmi prenajatými od rakúskeho dopravcu ÖBB. Doterajšiemu dopravcovi, spoločnosti RegioJet, vyprší v decembri zmluva a nového dopravcu štát nestihol vysúťažiť. V súčasnosti prebieha nová súťaž, víťaz ktorej bude dopravu na spomínanej trati zabezpečovať až od roku 2023. Ministerstvo dopravy preto oslovilo viacerých dopravcov na zabezpečenie dopravy na najbližšie dva roky, z ktorých ako najvýhodnejšiu ponuku vybrala práve rakúskeho a slovenského dopravcu.
"Oproti súčasnosti bude celková dotácia za rok nižšia o takmer 200-tisíc eur. Priemerná sadzba za 1 vlkm bude na úrovni 9,65 €. S príchodom nových dopravcov zostáva zachovaný aj cestovný poriadok, riešia sa len drobné úpravy pre optimalizáciu nástupov a výstupov cestujúcich. Nezmení sa ani režim IDS na území Bratislavského samosprávneho kraja," uvádza v tlačovej správe Ministerstvo dopravy a výstavby SR.
Podľa ministerstva bude doprava na trati zabezpečovaná vlakovými súpravami dopravcu ÖBB, ktoré cestujúci poznajú z trate Bratislava - Marchegg - Viedeň. V úseku Komárno - Dunajská Streda majú byť nasadené aj motorové jednotky radu 840 ZSSK. Oproti súčasnosti by na trati malo premávať viac klimatizovaných vozňov.
Súčasný dopravca RegioJet prevádzkuje jednokoľajnú trať Bratislava - Komárno od marca 2012, kedy ju prevzal od Železničnej spoločnosti Slovensko. RegioJet priniesol na trať vyššiu kvalitu vlakov a najmä pravidelnú taktovú dopravu. Za uplynulé roky počet cestujúcich na tejto trati rapídne narástol, čo vyústilo do kapacitných problémov. Od 1. apríla 2018 sa dopravca zapojil do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji na úseku Bratislava - Kvetoslavov. V roku 2019 RegioJet nasadil na najvyťaženejšie spoje súpravy s veľkokapacitnými poschodovými vozňami.
shaggy
Problém ZSSK je ten, že oni nikdy nejdú tak celkom na vlastné podnikateľské riziko, pretože jednak ich majiteľ (štát) nepotrebuje za každých okolností, aby na nich zarobil a ak by sa im dlhodobo nedarilo, tak do nich naleje peniaze.
Ja som nič nepomiešal, iba som ukázal, že RJ na čisto komerčnej trati, aj na dotovanej trati dokázal ľudí dostať do vlakov. ZSSK to nevie.