Železničná trať do Komárna zmení od decembra dopravcu

Pre cestujúcich by sa prakticky nemalo nič zmeniť.

Od polovice demcembra tohto roka bude prevádzku na železničnej trati Bratislava - Komárno, ktorá je v úseku Bratislava - Kvetoslavov integrovaná do IDS BK ako linka S70, najbližšie dva roky zabezpečovať dopravca Železničná spoločnosť Slovensko s vlakmi prenajatými od rakúskeho dopravcu ÖBB. Doterajšiemu dopravcovi, spoločnosti RegioJet, vyprší v decembri zmluva a nového dopravcu štát nestihol vysúťažiť. V súčasnosti prebieha nová súťaž, víťaz ktorej bude dopravu na spomínanej trati zabezpečovať až od roku 2023. Ministerstvo dopravy preto oslovilo viacerých dopravcov na zabezpečenie dopravy na najbližšie dva roky, z ktorých ako najvýhodnejšiu ponuku vybrala práve rakúskeho a slovenského dopravcu.

"Oproti súčasnosti bude celková dotácia za rok nižšia o takmer 200-tisíc eur. Priemerná sadzba za 1 vlkm bude na úrovni 9,65 €. S príchodom nových dopravcov zostáva zachovaný aj cestovný poriadok, riešia sa len drobné úpravy pre optimalizáciu nástupov a výstupov cestujúcich. Nezmení sa ani režim IDS na území Bratislavského samosprávneho kraja," uvádza v tlačovej správe Ministerstvo dopravy a výstavby SR.

Podľa ministerstva bude doprava na trati zabezpečovaná vlakovými súpravami dopravcu ÖBB, ktoré cestujúci poznajú z trate Bratislava - Marchegg - Viedeň. V úseku Komárno - Dunajská Streda majú byť nasadené aj motorové jednotky radu 840 ZSSK. Oproti súčasnosti by na trati malo premávať viac klimatizovaných vozňov.

Súčasný dopravca RegioJet prevádzkuje jednokoľajnú trať Bratislava - Komárno od marca 2012, kedy ju prevzal od Železničnej spoločnosti Slovensko. RegioJet priniesol na trať vyššiu kvalitu vlakov a najmä pravidelnú taktovú dopravu. Za uplynulé roky počet cestujúcich na tejto trati rapídne narástol, čo vyústilo do kapacitných problémov. Od 1. apríla 2018 sa dopravca zapojil do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji na úseku Bratislava - Kvetoslavov. V roku 2019 RegioJet nasadil na najvyťaženejšie spoje súpravy s veľkokapacitnými poschodovými vozňami.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #129:
Tie vozidlá od ÖBB by si zaradil medzi pušpul súpravy alebo medzi dieselové jednotky?
Reakcia na: N/A #127:
Nie je to prave ten prenajom ZSSK od OBB ?
Reakcia na: henko151 #126:
Je to uz definitivne ? Alebo len tlacova chyba v tych nazvoch.
Delfíny a "viedenské" súpravy sa na trati zrejme dlho neohrejú: https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/429073
Reakcia na: TeBeCe #125:
Trocha offtopic, ale zaujal ma tam názov "Gemeran Poľana". Po prezretí ostatných CP som zistil, že od nového GVD budú jednotné mená pre celú linku alá ČD. Teda južné rýchliky búdú Urpín/Gemeran a severné Považan/Tatran.
Reakcia na: Andy #118:
RJ má poschodové vozy len na 4308/4337 a 1770/1771. Z týchto vlakov je problém 4308, kde tých 500 cestujúcich cestovalo pred koronou. Poobede je frekvencia rovnomerne rozložená, na 4337 je tá súprava len preto, lebo vezie len tento vlak a hneď sa odstavuje na ráno na 4338 v DS. Tie 1770/1771 by v pohode stačili aj tri vozy, bežne tam aj jazdievali so 750 KDS. Oproti 2x628 (642,643) sú tie ZSSK súpravy práve naopak kapacitnejšie.
Reakcia na: S499.1023 #121:
Máte pravdu, súdruh.
Reakcia na: Jak44 #119:
Aj pri zostave 2xBdteer + (2xBdtmee alebo Bmpz-l + Bmpz-s) to vychádza celkom natesno (našťastie Bymáky aj rakúske riadiace vozne nemajú dvere až na kraji)
Reakcia na: Andy #118:
Dôležité je, že sú preč tie žlté vlaky.
Reakcia na: 810zssk #116:
Väčšinou nie.
Reakcia na: Andy #117:
Nástupištia na zastávkach majú len 100m. Nakoľko bežný vozeň má ± 25m, tak maximálna možná súprava bude HKV + 4 vozne. Aj 4308 tak momentálne jazdí.

Čiže buď 5 vozovka bude REX, ktorý vynechá zastávky ako Kvetoslavov zastávka atď. alebo sa zamknú prvé/posledné dvere súpravy a bude sa "triafať". 🙂 Rovnako ako keď na 4308 jazdil 3x Talent.
Reakcia na: 810zssk #116:
Mňa hlavne zaujalo, že zrazu nikomu nevadí, že sa (ako tvrdí sám Hlubocký) kapacita vlakov v špičke zníži o 20%, ale možno už počítajú s otvorenou R7. 😃
Reakcia na: 810zssk #116:
Keď sa zvyšovala kapacita Regiojetu, tak vraveli, že je plán nasadiť HKV + 5 dvojposchodových vozňov, takže zjavne áno.
Reakcia na: yellowcaptcha #113:
Na tej trati sú nástupišta dosť dlhé pre súpravu 5 vozňov + HKV?
A na trase "Bratislava - Marchegg - Wien" bude OBB do decembra nasadzovať niečo iné? Ak áno, tak čo asi?
Reakcia na: yellowcaptcha #113:
Bdtmeer je čo? Neklimatizovaný vozeň s "r" na konci by existovať nemal (nehovorím o tom, že pri nových modernizáciách už ZSSK prešlo na európske "z" miesto "eer").

Ale teda predpokladajme, že pán riaditeľ myslel toto: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_Bdtmee.php#060
„Toto je naša zostavička, v ktorej tu budú jazdiť cestujúci od 13. decembra 2020 (postupne plánujeme vozidlá dopĺňať v prospech klimatizácií, vákuových záchodov a nízkopodlažných jednotiek) a komentár ku kvalite jednotlivých súprav:

1. Vratné súpravy HKV radu 2016 + 2x osobný vozeň ZSSK radu Bdteer + 2x vložený vozeň ÖBB radu Bmpz-I + riadiaci vozeň ÖBB radu Bmpz-s. Vozne ZSSK radu Bdteer – vozne s klimatizáciou, vákuovým WC, pripojením WiFi a prepravou bicyklov, vozne ÖBB radu Bmpz-I a Bmpz-s (bez klimatizácie, s viacúčelovým veľkopriestorovým oddielom pre prepravu bicyklov a osôb s obmedzenou možnosťou pohybu) spĺňajúce kvalitatívne požiadavky prepravy cestujúcich v prímestskej a regionálnej doprave na sieti ÖBB (súpravy momentálne nasadzované na vlakoch na trati Wien Hbf. – Marchegg – Bratislava hl. st.);

2. Nízkopodlažné dieselové motorové jednotky ZSSK radu 840 s klimatizáciou, vákuovým WC, s možnosťou prepravy osôb s obmedzeným pohybom, spájania do dvojíc a s diaľkovým ovládaním; tieto jednotky ZSSK už prevádzkuje niekoľko rokov a sú charakteristické svojou spoľahlivosťou;

3. Klasické súpravy ZSSK v zložení HKV radu 754 + 2x osobný vozeň ZSSK radu Bdteer – vozne s klimatizáciou, vákuovým WC, pripojením WiFi a prepravou bicyklov + 2x osobný vozeň ZSSK radu Bdtmeer (vozeň po rekonštrukcii bez klimatizácie).“

...

„Najväčšiu časť vozidiel presúvame spod Tatier, najmä z tratí Poprad-Tatry – Kežmarok – Stará Ľubovňa – Plaveč a Studený potok – Tatranská Lomnica, kde namiesto súprav radu 840 aktuálne zvažujeme nasadenie DMJ 813, príp. 813.1.“

https://dennikn.sk/blog/2055315/ideme-juhom-rakuskym-aj-slovenskym-vlakom/
Na debiliny nesúvisiace s témou tu nie je náhodou všeobecná diskusia? 🤔
Ak sa mýlim, tak ma opravte.
Reakcia na: Ike #100:
Hm, mám podobnú skúsenosť, len posledné 2 body u nás neplatia... 😂

Je možné, že na východe sme bohatší, keď tu máme väčšinou PC s 8 GB RAM a s vekom nanajvýš nejakých 7 rokov? 🤔
Reakcia na: Minko #101:
Pockaj, pockaj. Ja som si cielene kupil notebook z roku 2012 a neskor preskladal na novsi (Dell Latitude E6420 -> E6430, t.j. z roku 2013). Osadil som don i7 stvorjadro, ktore sa tam nikdy nemontovalo (ale TDP bol este prijatelny), SSD disk a teraz tam je Linux, pricom Win 10 spustam z virtualky a robim s nimi v pohode. Ziadne lagy ani cakacky. Po tom, ako mi ten virus odpalil Linuxove particie pri snahe o dual boot aj tak nikam inam ako do virtualky nepatri.
Reakcia na: Ike #100:
"- keď som vo vete povedal slová ako flipchart, cloud, VPN, dokovacia stanica, tak som rozprával po rumunsky (dúfam, že aspoň ten HO sa počas koronakrízy udomácnil),"

Tak pouzivaj slova "tabula na fixky", "oblacik", "Verejnost Proti Nasiliu" alebo "Siet so sifrou", ci "taka ta velka nabijacka".

- zo všetkých zasadacích miestností bol projektor napevno iba v jednej, v prípade každej inej sme museli ísť pred rokovaním požičať erárny a pripadal som si, ako keď sme na základnej škole so spolužiakmi mali povinnosť priniesť pred hodinou meotar,

Tak toto zasa byva pomerne bezne aj v mensich firmach. Ale chapem, moloch by mohol mat par aj napevno.

- existencia ľudí, ktorí si tykajú, ale zároveň sa oslovujú titulmi, či už akademickými, alebo funkčnými "pán (generálny) riaditeľ, nejdeš na obed?", "pán inžinier, minule si mi hovoril, že by sme mohli ísť na ten futbal",

Toto som zazil, zvyknut sa na to da, ale je to fakt divne.

- dôležité tlačivá vo Worde, kde boli polia na vyplnenie vybodkované a keď som niečo písal, rozhadzoval som celý formulár, pričom aby tomu tak nebolo, musel som bodky adekvátne (to sa ale nikdy nedalo presne),

Ohooo, tak na toto som si vymyslel carovnu formulku. Bodky zmazem vsetky a potom poviem, ze pocitac doma mi to vie vyplnit automaticky, ale ten program nemozem sirit, lebo ho mam "napaleny" od kamarata a on nechce, aby sa to sirilo dalej, ako medzi tych, ktorych pozna.

- v polovici môjho pôsobenia sa časť formulárov nahradila Excelom, ale moja radosť bola iná, keď som zistil, že to nie je Excel s rozdelenými bunkami na tie na vyplnenie a tie na inštrukcie, ale celý formulár napísaný v troch bunkách,

Normalne vidim tu sekretarku ako pozera na ten Excel a frustrovane zahlasi "Ale ved tie chlieviky su velmi male, ako to tam mam napisat!" Na to zareaguje IT-ckar tym, ze "aha, takto si ich viete roztiahnut".
O dve hodiny neskor: "Sefe, tak uz mam ten novy formular hotovy."

- cestovný príkaz, kde boli niektoré položky aj 2x na jednom liste (jedna úradníčka asi pozerala na hornú polovicu a druhá dolnú),

Dvakrat polozka = dvakrat preplatene.

- overusage slova "šifra" a jeho derivátov "hoď šifru", "zašifruj" v kontexte synonyma slova podpis,

Ked uz nevies skonfigurovat aspon SHA-256 a dvojfaktorovu autentifikaciu, naucis sa byt aspon "cool". Teda aspon v tom ich svete.

- existencia vnútorných listov s prísnymi pravidalmi (čo v praxi vyzeralo tak, že som kolegyni zavolal čo potrebujem a následne čakala týždeň, keď jej príde list podpísaný mojimi šéfmi a rozdelený jej šéfmi),

Toto je na kazdom urade a v kazdom statnom molochu.

- počítač s 2 GB RAM (použitie RAM bolo v stand-by móde na úroni 78 % ),

Potichsie, aby to necitali kolegovia, co maju 1 GB a menej RAM.

- e-mailová schránka s kapacitou 500 MB (archivácia bola na týždennej báze).

Setrit treba ved ;-P.
Reakcia na: lupask #107:
Win10 máme aj my asi tak rok a pol ale počítače ho trošku asi nezvládajú 😁 no my sme v čase "prvej vlny" si chceli vydobyť homeoffice ale vraj nie lebo kyberbezpečnosť (podliehame certifikácii bez ktorej by nás "rozpustili") problém je u nás v tom že IT architektura je v žalostnom stave a nerieši sa nič lebo z ministerstva prišiel príkaz znížiť náklady 10% (na všetkom) takže horiace problémy sa delia na menej horiace a viac horiace a podľa toho sa postupuje 😂 vzdialený prístup k mailom máme v podstate tiež ale len prostredníctvom služobných mobilov a kariet s dátami 😁
Reakcia na: Minko #101:
pfff tak to je dost tragedia, ja robim v jednom statnom urade a tu dokonca mame na niektorych pocitacoch uz windows 10 a dokonca vzdialeny pristup k emailom!
Reakcia na: Maremi #105:
to je síce fajn, ale mne je to prt platné. Sám si to tam nesmiem vložiť a čo neprešlo "zamestnávateľom" (rozumej čo sám obstaral) nemá v PC čo robiť, dokonca by sme nemali pripájať ani vlastné USB kľúče- kyberbezpečnosť. 😁
Reakcia na: Minko #101:
Stačí doplniť RAM, 8GB DDR3 sa dajú kúpiť < 35 eur. i5 3470 má výkonu pre štátnu správu až až.
Reakcia na: Minko #103:
tak jedna vec je vek daneho hw a druha vec su parametre... ale so 4 GB RAM som sa osobne rozhodne urcite neuspokojil ani v tom 2013tom roku a dostrkat dalsiu RAM do PC tiez nie je nemozne...
rovnako tak vcelku pekne "zazraky" ti vie spravit vymena stareho platnoveho disku za ssd (len treba potom pocitat aj so zalohovanim kedze ssd vie odist nahle)
Reakcia na: si #102:
no on má na tom rozchodené Win10 😂 donedávna som doma používal ntb z rovnakého roku (posunul som mame po tom, čo jej môj starý z 2009 definitívne kľakol) 😁 plus pracujeme často s mapovými klientmi ktoré musia vykreľovať spustu hraníc pozemkov, ver mi, že na takomto PC by si to nechcel robiť 😁
Reakcia na: Minko #101:
"kolega z kanclu pracuje na PC z roku maximálne 2013 ak nie staršom"
ani doma novsi nemam, nevidim na to dovod 🙂
(ale zas nepouzivam m$ wokna, takze nemam ziadneho pravidelneho zvysovaca narokov na vykon hw 🙂 )
Reakcia na: Ike #100:
ono tieto veci to sú snáď štandard štátnych inštitúcií dodnes 🙂 u nás máme 563 MB schránku, 4 TB cloud pre 650 zamestnancov 😂 môj konkrétny počítač má jadro i5 3470 (3,2 GHz) a 4 GB RAM a to mám jeden z tých novších. stačí nejaká aktualizácia na pozadí a PC kľaká na kolená nedokážem pracovať ani vo worde 😂 kolega z kanclu pracuje na PC z roku maximálne 2013 ak nie staršom 😃 a napríklad fabia prvej generácie stále predstavuje významnú časť služobnej flotily nehovoriac o tom že sa tvárime že je to vozidlo vhodné do terénu 😂
Reakcia na: lostrail #99:
Až tak veľa priestoru na skúmanie som nemal. Ale na ministerstve sme mali tiež dobré fajnoty:
- keď som vo vete povedal slová ako flipchart, cloud, VPN, dokovacia stanica, tak som rozprával po rumunsky (dúfam, že aspoň ten HO sa počas koronakrízy udomácnil),
- zo všetkých zasadacích miestností bol projektor napevno iba v jednej, v prípade každej inej sme museli ísť pred rokovaním požičať erárny a pripadal som si, ako keď sme na základnej škole so spolužiakmi mali povinnosť priniesť pred hodinou meotar,
- existencia ľudí, ktorí si tykajú, ale zároveň sa oslovujú titulmi, či už akademickými, alebo funkčnými "pán (generálny) riaditeľ, nejdeš na obed?", "pán inžinier, minule si mi hovoril, že by sme mohli ísť na ten futbal",
- dôležité tlačivá vo Worde, kde boli polia na vyplnenie vybodkované a keď som niečo písal, rozhadzoval som celý formulár, pričom aby tomu tak nebolo, musel som bodky adekvátne (to sa ale nikdy nedalo presne),
- v polovici môjho pôsobenia sa časť formulárov nahradila Excelom, ale moja radosť bola iná, keď som zistil, že to nie je Excel s rozdelenými bunkami na tie na vyplnenie a tie na inštrukcie, ale celý formulár napísaný v troch bunkách,
- cestovný príkaz, kde boli niektoré položky aj 2x na jednom liste (jedna úradníčka asi pozerala na hornú polovicu a druhá dolnú),
- overusage slova "šifra" a jeho derivátov "hoď šifru", "zašifruj" v kontexte synonyma slova podpis,
- existencia vnútorných listov s prísnymi pravidalmi (čo v praxi vyzeralo tak, že som kolegyni zavolal čo potrebujem a následne čakala týždeň, keď jej príde list podpísaný mojimi šéfmi a rozdelený jej šéfmi),
- počítač s 2 GB RAM (použitie RAM bolo v stand-by móde na úroni 78 % ),
- e-mailová schránka s kapacitou 500 MB (archivácia bola na týždennej báze).

Potom samozrejme nie je čas robiť grafikon 😃
Reakcia na: Ike #98:
A mali tam aj take tie drnciace telefony? K tomu jeden fax v celej budove, na ktorom bolo napisane, ze pre jeho pouzitim si mas vybavit povolenie od svojho sefa a umyt si ruky? Visel niekde Kovacov obraz? Pisali sekretarky uradne listy na pisacich strojoch (ked aj elektronickych)? Hovorili ludia take zazracne formulky, ako napr. "to vam musi dat veduca, lebo ona ma pocitac", pricom pri pohlade na ten "pocitac" sa ti tlacili slzy do oci? Tak to som popisal beznu stredu v Socialnej poistovni.

Ja si zasa pamatam, ked sme pred 6 rokmi robili energeticky audit DPB a boli sme uz teraz neviem za kym na centrale. Viem, ze sme riesili elektricku vyzbroj meniarni (vek, straty v usmernovacoch). Nieco som chcel ukazat na svojom vtedajsom notebooku (12" ThinkPad, Core2Duo) a ospravedlnil som sa, ze ide o "starsieho pana", aby mali strpenie. V tom typek zahlasil, ze ja neviem, co je to starsi pan a naozaj - vytiahol doslova muzejny kus. Pentium 1, tusim este z tych chybovych s frekvenciou 60, ci 66 MHz. Pekny, sedivy, pripominajuci biblu v reziserskej verzii, s displejom, ktory nepokryval hadam ani 80% plochy.
Tak som len skopil usi a pockal na ten moj "raketoplan" ;-P.
Reakcia na: S499.1023 #94:
Ja netvrdím, že ministerstvo kreslilo grafikon. Ani pri ZSSK nekreslí 🙂 Ale objednávateľom je v konečnom dôsledku ministerstvo.

A s Modrými Gumami som si užil niekoľko rokovaní. Celá Klemensova bola pre mňa bermudský trojuholník a stroj času zároveň: mal som pocit nefalšovaných 80. rokov (nie tých amerických): či už nábytok, vôňa/smrad, obliekanie ľudí. No a 5 hodinové rokovania, ktorých cieľom bolo zo strany každého zamestnanca spraviť krátky exkurz do jeho vedomostí a pri ktorých zamestnanci ŽSR navzájom rozprávali v šifrách (čísla oddelení, ktoré externista nemal odkiaľ vedieť) som si užil viac ako bolo zdravé.

Inak nemám dôvod propagovať ministerstvo verziu 2012. Mňa prijímal až Snežný Kráľ.
Reakcia na: S499.1023 #95:
nemôžem nesúhlasiť 🙂 skôr som to bral ako sami seba prezentujú 😁 ale je pravda že z hľadiska počtu strán je presne 1/2 zberba náhodných výstrelov do tmy. 😂
Reakcia na: kecho #2:
Bohužiaľ, minister tvrdí, že ZSSK je prepravca. A mám pocit, že tomu ešte aj verí 😮
Reakcia na: Minko #91:
Však to, čo tu je, rozhodne nie je pravicovo orientované vedenie štátu. To je hyperpopulistická narcistická zberba, v podstate to najhoršie, čo mohlo vyhrať hneď po Hranolovi s Kotletou.
Reakcia na: Ike #88:
Ten grafikon, ktorý dostal ľudí do vlaku, nerobilo ministerstvo. Ten grafikon robilo ŽltoZlo®, ktoré ho muselo tvrdo vybojovať s Modrými Gumami® zo ŽSR, ktoré tam namaľovali klasický systém náhodných výstrlov v zmysle dogmy "na jednokoľajke sa nedá spraviť takt a navyše by to ľudia nepochopili a zneužili.
Bol som priamo pri tom, takže nikto mi do hlavy žiadnu ministerskú propagandu nenatlčie.
Reakcia na: 810zssk #86:
Vsak ako som hovoril, zalezi aj kde vystupujes, ci PB, Vrakuna, NM alebo Hl. Stanica a ako daleko to mas odtial do roboty (ale oproti EC mas vacsiu vyhodu lepsej dostupnosti vacsej casti BA - pri EC mas zas (ne)vyhodu skorsieho prichodu).

Ale v kazdom pripade nie vzdy je trasa KN-DS-BA horsia ako KN-NZ-BA a obcas dava aj zmysel (hlavne ak nastupujes skorej a nemusis hodinu stat vo vlaku). 🙂

EDIT: A pripadne skutocny REx/R by tomu tiez pomohol, kebyze mas vlak, ktory stoji napriklad iba v KN, Velky Meder, DS, Kvetoslavov a Nove Kosariska mimo BA)
Reakcia na: Minko #91:
Ale mozeme sa utesovat tym, ze nie sme jediny stat v Europe, ktory ma nekompetentnu vladu 🙂
Reakcia na: Solider #89:
ako osoba čiastočne svojim pracovným zaradením zapojená do procesov spravovania štátu poviem len toľko tak nekompetentné vedenie štátu tu snáď ešte ani nebolo (a to som pravicovo orientovaný volič) 😂
Reakcia na: MatejBA #85:
Inac, meskania na EC z/do Budapesti boli pred koronou takmer garantovane. Cize si tu hodinu navyse mohol pokojne stravit aj v NZ na stanici 🙂
Reakcia na: S499.1023 #76:
Zadanie "šetriť" dostali priamo na vláde, dokonca ministerka kultúry žiada od SND, ktoré kvôli opatreniam pol roka nehralo žiadne predstavenia, aby ušetrili milión eur.
Reakcia na: shaggy #82:
Na tratiach vo verejnom záujme dostalo ľudí do vlakov ministerstvo. RJ nerobilo nič pre modré oči zákazníkov, ale realizovalo objednávku ministerstva. Ako keď si objednáš v reštaurácii viedenský rezeň s ryžou a oblohou. Prinesú ti viedenský rezeň s ryžou a oblohou. Niekde možno lepší, inde horší, ale prinesú ti jeden, nie dva. Neprinesú ti homáre, alebo kaviár. Alebo horalku. Keď tam jazdilo ZSSK, ministerstvo si objednávalo horalku. Po záruke.

Samozrejme, pri RJ tam bola určitá abstraktná pridaná hodnota prístupu k zákazníkom. Ale keď sme pri gastro, uvariť chutné jedlo pre troch členov domácnosti je trošku jednoduchšie, ako uvariť rovnako chutné jedlo pre menšiu základnú školu. To nie je obhajoba, iba konštatovanie.

Ku komerčnému RJ. Mňa si spočiatku získali, lebo to vyzeralo byť od srdca. No potom, po novembri 2014 sa Jančura z mne nejako nie úplne logického dôvodu rozhodol vydať na boj so štátom o v podstate najmenej bonitného zákazníka - študenta. Boj, ktorý nikdy nemal šancu vyhrať.

Podľa mňa v čase zavádzania zľavneného cestovného (a najviac som to pocítil prvýkrát v júni 2015, keď na školách končilo vyučovania a začala doba výletov) boli dierou na trhu dopravné služby pre serióznych platiacich cestujúcich. Študenti sa mali voziť v štátnych dobytčákoch. V podstate to platí doteraz, že ak chce človek pracovať vo vlaku a vyhnúť sa študákom, ktorí sú prirodzene hluční, tak má jedinú voľbu - 1. trieda.

Keby v tom čase ignoroval študentov a zameral sa na platiaci segment a vytvoril komfortný vlak, ktorý by poskytoval len minimálne zľavnené cestovné, našiel by si (naštvanú) klientelu z preplnených štátnych vlakov.

Inak keď sme pri dotovaní, doteraz som nepochopil, prečo sociálne zľavy idú z rozpočtu ministerstva dopravy a nie ministerstva práce.
Reakcia na: S499.1023 #83:
V podstate aj aj... 😅
Reakcia na: MatejBA #85:
Áno, ak ideš na deviatu niekde do 15 minút od Hlavnej stanice, tak ten osobák ešte ako-tak funguje. Inak ani veľmi nie.
Reakcia na: 810zssk #84:
Ono celkom zalezi na aku hodinu/kedy ides. Niektori znamy tak chodia (KN-NZ-BA) a niektori radsej idu KN-DS-BA a bud si pospia po ceste alebo zacnu pracovat vo vlaku.

Si zober, kebyze ides na 9 do BA tak:
Trasa NZ-BA
- ak by si isiel na EC o 7:10 z NZ (prichod 8:03 BA) tak by si z Komarna musel ist na vlak o 6:34
- ak by si isiel na OS o 7:23 z NZ (prichod 8:52 BA) tak by si musel ist rovnako
Trasa KN-BA
- ak by si isiel na vlak o 6:43 si o 8:43 v BA

Takze v jednom pripade by si "zabil" hodinu v BA navyse (samozrejme s ohladom kam zo stanice este by si musel cestovat), v druhom by si mozno nestihal a v tretom zalezi podla toho kam cestujes zo stanic po ceste. Ale inak casovo to mas skoro to iste, ak zoberies do uvahy aj mozne meskania EC.
Reakcia na: MatejBA #61:
Tak z Komárna do BA sa bežne cestuje cez Zámky, len masochista sa bude trmácať cez DS. Ide skôr o tie dediny medzi KN a DS.
Reakcia na: Ike #81:
Krízovom alebo krížovom?
Reakcia na: Ike #81:
Ja viem veľmi dobre, aký je rozdiel medzi dopravou vo verejnom záujme a na "vlastné podnikateľské riziko".
Problém ZSSK je ten, že oni nikdy nejdú tak celkom na vlastné podnikateľské riziko, pretože jednak ich majiteľ (štát) nepotrebuje za každých okolností, aby na nich zarobil a ak by sa im dlhodobo nedarilo, tak do nich naleje peniaze.
Ja som nič nepomiešal, iba som ukázal, že RJ na čisto komerčnej trati, aj na dotovanej trati dokázal ľudí dostať do vlakov. ZSSK to nevie.
Reakcia na: shaggy #78:
Trocha miešaš jablká s hruškami. Máš dva druhy dopravy: a) vo verejnom záujme, b) na vlastné podnikateľské riziko.

Akcionárom dopravcu môže byť verejná správa (napr. ZSSK 100 % vlastník MDV SR, DPB 100 % vlastník mesto BA) alebo súkromný kapitál (RJ, Slovak Lines).

Aj štátny/mestský dopravca môže podnikať na vlastné podnikateľské riziko (napr. DPB linka 801) a rovnako môže aj súkromný dopravca realizovať výkony vo verejnom záujme (Slovak Lines, SAD Dunajská Streda a pod.).

Pointa je v tom, že výkony vo verejnom záujme sú v globále vždy stratové. A je na objednávateľovi (nemusí to byť bytostne akcionár), či ide do gross kontraktu, kedy si dopravca odjazdí objednaný výkon a potom vystaví objednávateľovi faktúru za tzv. eony (ekonmicky oprávnené náklady - teda svoju stratu, ktorá bytostne musí byť) alebo net kontrakt, kde objednávateľ platí dopravcovi vopred dohodnutú čiastku na základe predpokladaného nákladu na vlkm a keď je dopravca šikovný, má z toho zisk a keď nešikovný, tak stratu.

Ty si pomiešal:
- RJ na trati BA - KE, ktorý fungoval na komerčnej báze,
- RJ na trati BA - KN, ktorý fungoval na báze net kontraktu a
- ZSSK, ktorý funguje na báze gross kontraktu.

Ešte máme aj komerčné ZSSK vlaky = InterCity.
To je ale teória. O krízovom financovaní nabudúce.
Reakcia na: Peon #68:
Sú preč.
Reakcia na: Minko #74:
Aj ja si pamätám časy, keď pred každým odcohodm "bľachy" bolo pohostinstvo naproti stanici nadupané po strechu, lebo každý si potreboval pred nastúpením do "žhavej trubky" dať borovičku 😂 . Pamätáš si aj tuším jedno- či dvojgrafikonovú epizódu s lehátkom do Stakčína? Môj kamarát má odtiaľ manželku, takže to lehátko párkrát využil a hovoril, že prvýkrát ho v Stakčíne obzerali železničiari ako exota, lebo bol prvý, kto tým prišiel. Dnes už tuším stanica v Stakčíne ani nie je komerčne obsadená.
Reakcia na: S499.1023 #76:
Ale hlavne, aj keby si ZSSK prenajala vlaky, na ktoré trať nezarobí, tak im je to jedno. Oni môžu skončiť v strate, oni neskrachujú, štát ich vždy nejak zachráni (podobne, ako teraz niektoré letecké spoločnosti). A potom budú nadávať na RJ, akí boli zlí. Ale to, že z tej trate urobili niečo, čo ľudia skutočne chceli používať (podobne, ako napr. pred rokmi z trate BA - KE, kedy som nejazdil inak, než s RJ), na to už zabudnú.
Reakcia na: 3pa3ck3 #72:
Bolo všeličo. Keby bola na Slovensku civilizovaná úroveň dopravy, tak by z Bratislavy po Margecany bola cd/ct hodinovka, pričom pred Kysakom by sa vlaky delili striedavo na PO a KE.
Reakcia na: Peon #67:
Nie, nepožičajú, požičajú to, čo si pán Doležal zaplatí. A keďže pán Doležal sa potreboval dostať aspoň pár centov pod cenu ŽltoZla®, aby prostému ľudu ukázal, ako dobre vyjednal, tak proste to najlacnejšie, čo ÖBB mali.
Reakcia na: Peon #69:
Aspoň je na pripojených fotkách pekne vidieť, o aký ukrutný komfort obyvatelia Žitného Ostrova prišli s príchodom ŽltoZla®.
Reakcia na: 3pa3ck3 #73:
nemslím si, že by lokalita HE bola pre ZSSk nejako zaujímavá, snáď len trasa do KE. Smer Stakčín vykapáva v mojich časoch si pamätám v dedine kde som kedysi býval plnú stanicu ľudí na ranný návozový vlak do prác a škôl (rozumej odhadom takých 30-50) dnes na ten istý ranný vlak ak som bol na návšteve u rodičov som videl tak zo 10 ľudí max. o Úrovni cestovania vlakom do PO z HE čo som si pár krát vyskúšal ani nehovorím (nekonečná cesta rovnako ako do KE). Celá infraštruktúra je tam rovnako zanedbaná ako na zvyšku Slovenska, horko ťažko (nebyť EÚ peňazí) sa tam dostalo 861, ktoré jazdia odhadom 75% trasy do KE pod trolejmi (ekológia jak sviňa) a celá cesta je značne pomalá. Navyše, všetky návozy sú prispôsobené IC vlakom a kto nechce platiť naviac za "nadštandard" ktorý by mal byť štandardom v 21. storočí tak okrem dlhého cestovania hodinu zakapeš na stanici v KE 😖
Reakcia na: Minko #70:
Ak by sa mali 861 presúvať z Humenného, tak podľa mňa by boli vhodné práve na trať 131 aj kvôli vysokému riziku nehôd na priecestiach (absolvovali už zopár úspešných crash testov s kamiónmi).

Ale presun 861 z Humenného je podľa mňa nepravdepodobný, keďže okolie HE je pre ZSSK dôležité (regionálna doprava aj prípoje na západ) a na niektorých vlakoch by museli byť nahradené klasickými súpravami, na ktoré by nemusel byť dostatok rušňov. Plus ZSSK majú teraz vďaka rekonštrukcii cesty medzi Prešovom a Hanušovcami získať ďalších cestujúcich.
Reakcia na: S499.1023 #71:
Jednu dobu jazdil piatkový Šarišan tak, že v Kysaku sa delil - predná časť pokračovala do Košíc s elektrickým rušňom a zadná s motorovým po úvrati smer Prešov a Humenné.
Reakcia na: MatejBA #61:
V Kysaku sa "prehadzuje lokomotíva na druhú stranu súpravy"? Si išiel v živote trebárs Šarišanom? Však ten o Kysak ani nezavadil.
Reakcia na: 3pa3ck3 #58:
len obávam sa aby z HE nestiahli 861 a tam sa to vráti do starých koľají ( 812 bagety a spol.) Tam sú 861 najstaršie a tuším už majú 5+ rokov takže už v mieste pôsobiska kde to EÚ zaplatila myslím byť nemusia.😶
Len pre zaujímavosť: Kde sú dnes vozidlá, ktoré na trati 131 prevádzkovala ZSSK pred príchodom Regiojetu? Ja si tam pamätám malé (samozrejme vysokopodlažné neklimatizované) motoráky jazdiace v dvojici aj trojici (predpokladám, že to boli 810zssk). Nepraktické bolo, že medzi "vozňami" sa nedalo prechádzať [iba na stanici vystúpiť a nastúpiť do ďalšej časti vlaku], preto sprievodca nestihol niekedy skontrolovať všetkých cestujúcich. Viem, že vtedy to zďaleka nejazdilo tak často ako v súčasnosti a ani tak veľa ľudí na trati 131 necestovalo ako v súčasnosti. V smere na Dunajskú Stredu a späť väčšina vlakov začínala / končila až na ŽST Bratislava - Nové Mesto, takže na Hlavnú stanicu museli ľudia použiť MHD.
Rozumiem správne, že OBB na trať 131 nepožičajú ani jednu tú nízkopodlažnú poschodovú súpravu nazývanú tuším Lasica? Tá má tiež nápis CityShuttle. Jazdí ešte občas do Petržalky? A je klimatizovaná?

Nedávno som si všimol, že OBB posiela do Petržalky akosi častejšie Ventusy: Niekedy jednotlivo, niekedy spriahnuté do dvojice. A zdá sa mi, že častejšie tie z Gysevu [ktoré majú v rámci neviem akej vyrovnávky výkonov] než tie ich vlastné.

V niektorom rakúskom Talente som si už dávnejšie všimol, že tam vymenili sedadlá - po novom sú také ako vo Ventuse. Alebo to len tie pôvodné prečalúnili? Prečo?

Reakcia na: MatejBA #57:
S podstatou príspevku súhlasím, ale bohužiaľ si uviedol veľmi zlý príklad. Rameno (Hamburg - ) Berlín - Praha - Bratislava - Budapešť sa pred pár rokmi rozdelilo v Prahe na dve časti s nutným prestupom práve preto, aby sa minimalizovalo prenášanie meškania. Zostal jeden priamy pár EC Hungaria (ktorého prevádzku si MÁV doslova vyprosilo) a priame vozne na Slovenskej strele, kde súprava pokračuje ďalej ako Berliner (a v druhom smere naopak), čomu však od nasledujúceho GVD bude koniec práve pre každodenný prenos meškania. Áno, kategoricky sa tieto vlaky porovnávať nedajú, ale je to možnosť, ako zabezpečiť pre ľudí zo satelitov pri Bratislave (odkiaľ je podľa mňa najvyššia frekvencia) aspoň približne pravidelnú premávku.
Reakcia na: MatejBA #45:
S pojmom "čoskoro bude hotová" D4R7 a opadnú najväčšie zápchy by som bol opatrný keď vidíme ako postupujú práce...aj včerajší príspevok Doležala kde lamentoval nad úvahami ako sa napojí D4 na D1 tiež moc nevnieslo pozitív...
Nehovoriac o tom že už niektoré dokončené veci (tragický zjazd na Pristavnú) napovedajú že to nebude úplne to pravé orechové alebo ako sme už v Bratislave zažili - nepostačujúce aktuálnej dopravnej situácii....🙄
Reakcia na: MatejBA #61:
"A zrovna ty by si mohol vediet, ze preco medzi Kysakom a Dunajskou Stredou je taky malicky rozdiel, ktory je podstatny - ze v DS netreba prehadzovat lokomotivu na druhu stranu supravy (preto aj napriklad Leo Express chodil bez problemov do Presova)."
To Leo Express v Kysaku tiež nerobil... 🙃 (Flirt sa otáča iba v Prešove - cestou z PP do PO / z PO do PP jazdí cez spojku mimo stanice.)
Reakcia na: 810zssk #47:
prazdny marketing, nech to media prevezmu a prezentuju ako skvelu spravu, neriesia realitu, ved cestujuci si casom zvyknu a budu radi, ze vobec nieco premava
nuz, tak cestujuci prestupia do aut, nikto im to nebude mat za zle
Reakcia na: S499.1023 #60:
Myslím si, že nie je vhodné porovnávať lokálku BA-KN s medzištátnym spojením Budapest - Berlin. Neviem, aká je dole frekvencia cestujúcich, ale fakt nechápem násilné roztrhnutie priamych spojov. Nedá sa argumentovať ani tým, že je to kvôli meškaniam z BA, ktoré sa už nebudú prenášať až do KN, lebo ak nechceme ľudí totálne nas**ť, tak tie vlaky v DS budú aj tak čakať na meškajúce vlaky z BA.
Reakcia na: S499.1023 #60:
Aha, cize 8 rokov to funguje, 8 rokov sa snazime ludi presvedcit a dotlacit do vlakov, a teraz to rozbijeme lebo medved. Myslel som, ze mas lepsie argumenty... Ale vsak co, ludia z Komarna maju byt ticho a cestovat do NZ a odtial EC, vsak predsa z nich neubudne 😃 #JazdiliVlakyAleChodiliTamCestujuci

A zrovna ty by si mohol vediet, ze preco medzi Kysakom a Dunajskou Stredou je taky malicky rozdiel, ktory je podstatny - ze v DS netreba prehadzovat lokomotivu na druhu stranu supravy (preto aj napriklad Leo Express chodil bez problemov do Presova).
Reakcia na: MatejBA #57:
Bože, a vieš o tom, že kedysi to boli EC Budapešť - Bratislava - Praha - Berlín - Hamburg a boli roztrhnuté a svet sa nezrútil a ja, ktorý ich pravidelne používam v úseku Praha - Hamburg, pokojne v Berlíne prestúpim do ICE a nehádžem sa o zem a netrepem nožičkami?
Odpoveď na PREČO je PRETO, že na týchto "násilne" roztrhnutých ramenách je diametrálne odlišná frekvencia, o čom svedčí v súčasnosti aj úplne odlišný interval. Takýchto staníc, nevhodných na prestup a s podstatne väčšou frekvenciou, sú na Slovensku hromady, napríklad taký Kysak (a pritom Prešovčania húfne nepresadajú do áut, hoci tam už majú skoro kompletnú D1 a Zločinecká Spoločnosť im rozhodne žiadny extra komfort ani ostré prípoje s garanciou neposkytuje. Proste robíš z komára somára, hoci ja som len povedal, že je to rozlomenie do istej miery racionálne. To som ale nevedel, že tie motoráky od Komárna sú plné Tvojich známych, dochádzajúcich do Bratislavy tak, že v DS tam už vlastne ani nikto nemôže prestúpiť.
Reakcia na: N/A #56:
Určite mám lepšie informácie, ako Ty 😋 . A s čím prišiel na minsterstvo, som napísal.
Reakcia na: Minko #26:
Jedno je isté - do Tatranskej Lomnice nebudú jazdiť bagety (nevytiahnu kopec 😉 )
Reakcia na: S499.1023 #51:
Takze ten, kto ma priamy vlak, toho budeme nutit prestupovat, lebo niekto iny nema vlak, len tak z pleziru?

Takze nebudes mat problem, ak by sa Eurocity Berlin - Praha - Bratislava - Budapest rozdelila, aby ludia prestupovali? Vsak predsa by vlaky menej meskali a ludom to nevadi 😃

Znova chcem vediet PRECO by mali vlaky jazdit KN - DS a DS - BA? Co sa tym ziska? Pre koho to bude dobre? Komu to pomoze? Naco je dobre dod**at nieco co funguje a zhorsit cestovanie stovkam az tisicom ludi denne? Nehovoriac o tom, ze stanica DS urcite nie je vhodna na taky prestup, zvlast ak je ine pocasie ako teplo a slnecno...
Reakcia na: S499.1023 #50:
Čo Regiojet oznámil (resp. čo prezentoval v médiách) je úplne irelevantné - podstatné je, s akou ponukou prišiel na ministerstvo a tá jednoducho akceptovateľná nebola. Ak ale vravíš, že to nie je pravda, mohol by si aspoň raz napísať ako to je "v skutočnosti" (podľa teba) 🙂
Reakcia na: ufo #39:
Ja zas nemam potrebu nikomu nic vyhadzovat na oci, ja dufam, ze kvalita sluzieb nepovedie k odlivu zakaznikov ale prave naopak, k ich dalsiemu prilivu z aut a ze vsetky sluby o zabezpeceni kvalitnej dopravy vratane uspesneho tendra na dalsich 10 rokov sa naplnia. Len historia mi velmi nedava nadej... ale tak ja som vecny a nepoucitelny optimista 🙂
Reakcia na: thomas123 #46:
Však to bol vtip. Tiež mi to príde také... detinské tvrdi, že chceme rakúske veci (aj Hitler bol Rakušan). Keby sa prezentovali tým, aké moderné vozne budú mať cestujúci k dispozícii, bolo by to úplne o niečo inom.
Reakcia na: 810zssk #47:
Však práve preto tá delostrelecká príprava s rakúskymi vlakmi.
Reakcia na: thomas123 #46:
Keby boli ryby v r..i, nebol by treba rybníky.
Reakcia na: MatejBA #45:
Takže kto nemá priamy vlak, čojaviem nejaký Šamorín, ten na vlak ani nepomyslí, lebo však by musel uprostred cesty prestupovať v poli.
Reakcia na: N/A #43:
To proste nie je pravda, čo tu vykladáš. RegioJet len oznámil, že nie je schopný na dva roky zaistiť NP klimatizované jednotky (ktoré nakoniec nedodajú ani etablovaní dopravocvia s kvalitnými službami za nižšiu cenu) . To ostatné sú tvoje šotofantázie.
Reakcia na: 810zssk #47:
V tých nízkopodlažných klimatizovaných vozidlách aj tak klíma viac nešla, ako išla. Tie nízkopodlažné klimatizované vozidlá väčšinou kapacitne nestačia, pokiaľ nie sú spriahnuté do dvojíc (a väčšinou nie sú, je ich málo). A aj tak cestujúci nikdy nemá istotu, či mu nepríde neklimatizovaná vysokopodlažná 628 (o poschodových DBz/DABz, ktoré klimatizáciu nemajú a okrem zopár miniatúrnych vyklápačiek sa tam okná vôbec nedajú otvoriť ani nehovorím).

Takže pre cestujúcich to zlepšenie bude. Aj oproti súčasnému stavu, aj oproti teoretickému stavu, kedy by RJ počas dvoch rokov jazdil výhradne so 628. Zhoršenie zažijú cestujúci na tratiach pod Tatrami (odkiaľ zoberú 840), prípadne možno aj cestujúci z ostatných tratí v okolí BA (odkiaľ sa možno zoberie zopár Bdteer).
Delfínov je 6, čo by cez víkend malo postačiť na celé rameno BA-KN, rátam v dvojici, 2-hod interval.
Po DS by stačili dve Cityshutlle súpravy.

Cez pracovný deň v špičke by sa to v podstate iba doplnilo ďalšie Cityshutlle.
Ja inak nerozumiem tomu naratívu MDV o tom ako sa tam zlepší kvalita. Oni si tam myslia že cestujúci si nevšimnú že im tam zrazu začali jazdiť vysokopodlažné neklimatizované vozidlá a pribudli prestupy navyše?
Reakcia na: shaggy #30:
Praveze som, ale mne osobne sa ten nadpis nepaci, lebo je to strkanie sa im do zadku, a pritom keby na Slovensku boli schopni manazeri, a vsetky vlady, tak toto sa nemusi riesit
Reakcia na: S499.1023 #36:
To som zrovna od teba neocakaval, ze budes podporovat kraviny typu CK Monarchia, aby ludia povinne prestupovali uprostred cesty lebo "je tam prirodzeny zlom" a nejaky uradnicek si chce dokazat, ze aj jeho razitko ma nejaky vplyv.

Poznam dost ludi, co jazdia z okolia Velkeho Medera/Komarna az do Bratislavy (dokopy desiatky len z tych, co poznam), ktori by sa v pripade nuteneho prestupu uprostred cesty "v poli" rozhodli vratit k autu s ohladom na to, ze coskoro bude hotova D4R7 a tak najhorsie zapchy pred Bratislavou by opadli.
Reakcia na: N/A #43:
To ako dopadla "kvalitná" súťaž na všetky tri trate, je výsledok kompetentosti ministra a riaditeľa železničnej sekcie. S čím potom došiel RJ mi je úplne jedno, pretože už aj tak bolo všetko posrané.
Mimochodom ZSSK dostalo niečo niekedy prostredníctvom súťaže?
Reakcia na: ufo #34:
Regiojet v prvom rade vôbec nechcel dočasnú zmluvu na dva roky, jeho cieľom bolo dostať to priamym zadaním na ďalších 10. S týmto cieľom aj prišiel na rokovanie s ministerstvom, kde už tradične vydieral a staval sa do pozície, že on bude klásť podmienky a MDV to musí akceptovať. A keďže zmluva na 10 rokov by bola proti odporúčaniam európskej legislatívy a na trať do Komárna by nám priniesla akurát nespoľahlivé IC2 po DSB (a ktoré by boli pre poruchy väčšinu času aj tak nahradzované 628kami), RegioJet ako alternatíva vôbec neprichádzal do úvahy.
Reakcia na: Andy #25:
Pretože zavádzanie. Mohli podľa reality napísať, že bude jazdiť ZSSK s prenajatými vozidlami od ÖBB.
Reakcia na: Solider #21:
Zo začiatku potkany jazdili všade štýlom putovnej výstavky.
Reakcia na: MatejBA #20:
Na to sa nič nežaluje, na to je inštitút PZP. Ale z peňazí nová/opravená jednotka nevznikne ihneď.
Reakcia na: hroch #35:
Tak v tomto je nový minister mimo a stačí si počkať do decembra, potom bude jasné, koľko tam toho rakúskeho železa so slovenskými službami bude a hodiť mu to do očí. Ale bude toho menej, ako všetci čakáme.
Reakcia na: shaggy #19:
Ešte že nemám na SME účet.
Reakcia na: MatejBA #12:
Máš nejaké praktické konkrétne skúsenosti s frekvenciou na danej trase?
Reakcia na: 810zssk #4:
Keďže je tam aj prirodzený zlom frekvencie (ak vynechám jednotky prípadov typu Orechová Potôň - Hroboňovo, tak až absolútny), tak mi to pripadá byť celkom rozumné.
Reakcia na: ufo #34:
Nehadam sa ani v jednom z bodov. Len vravim, ze tvrdenie "chceli sme rakuske vlaky" zo strany MDV je vtipne a zaroven nie uplne stastne, lebo potencialne vytvara ocakavania, ktore nemozu byt naplnene. Rovnako ako info, ze tu trat bude prevadzkovat ZSSK spolu s OBB. Co nebude. OBB len poskytne zelezo, ale prevadzkovat to bude ZSSK s kvalitou sluzieb na urovni ZSSK. Ale v tlacovej sprave ten OBB samozrejme znie dobre.
Reakcia na: hroch #31:
RJ by mal od decembra tiež len vysokopodlažné 628 a DBz/DABz, naviac s plnými oknami a bez klimatizácie. Takže Cityšutre so spúšťacími oknami budú plus.
Desirá a Talenty Alphatrains sú od leta 2019 zazmluvnené pre iných dopravcov, RJ logicky nešiel do novej zmluvy, keď nevedel, čo bude (vďaka Ersékovi).
Takže alternatívy boli RJ so 628, DBz,DBAz alebo niečo iné. V lete je v tých 628 a DBz peklo, takže ako cestujúci vítam možnosť otvoriť okno namiesto skleníka.
Reakcia na: thomas123 #27:
Videl si niekedy cityjet a videl si niekedy 861? Naozaj 861 nie je o nič horšia? A čo tak railjet vs Ampz/Bmpz?

To že tá formulácia MDV je samozrejme hlúpa (aj bez ohľadu na to že z AT si požičiavaju staré črepy) je už druhá vec.
Reakcia na: Andy #25:
Veď to čo si opísal je tá skratkovitosť / zjednodušenie na ktorú sa pýtam či to je 🙂
Reakcia na: thomas123 #27:
To je pravda, my len tych novych vlakov nemame vela 😉 Ale je to aj tak vtipne vyjadrenie, lebo na to KN budu chodit vysokopodlazne Shuttle, takze sice mozno budu klimatizovane, ale komfort nastupu/vystupu bude tak ci tak vyrazne nizsi. Takze tie rakuske vlaky nebudu az taky uzas. Talenty nam OBB veru neposle 🙂
Reakcia na: thomas123 #27:
Ty určite nie si z Bratislavy! Každý z Bratislavy predsa vie, že čo je rakúske, je lepšie. Slovenské vlaky sú smrrrť.
Poschodové súpravy sú len dve. Skutočne aj jazdia plné, tak snáď to ZSSK nejako vyrieši. Možno si tie poschoďáky prenajme (odkúpi?) od RJ. Ten pre ne aj tak už nemá využitie, okrem toho deklaroval, že aj v prípade nástupu nového dopravcu ich nemá problém poskytnúť. Alebo sa na to ZSSK vykašle a cestujúci sa budú tlačiť, minimálne na začiatok...

Ale v porovnaní s motorákmi by naopak kapacita mala byť po novom vyššia. Už dva vozne Bmpz-I majú spolu kapacitu 160 sedadiel, čo je viac, ako majú motoráky Regiojetu (Talent má 118, Desiro 110 a VT628 má 122 miest - údaje mám z vagonwebu). Väčšinou tie motoráky aj tak jazdia sólo, RJ má niektoré odstavené kvôli nehodám. Predpokladám, že väčšina súprav bude radená z 3 vozňov (2 + riadiaci vozeň), ideálne zo 4 (3 + riadiaci), takže kapacita bude vyššia, prípadne porovnateľná s terajším stavom.
Reakcia na: 3pa3ck3 #14:
Ak ma pamäť neklame, tie "podtatranské regióny" bol vtedy použité na to, aby sa prepojil nákup jednotiek 840 (2003) s nákupom tatranských električiek 425 (roky 2000-2002).

Dôvodom bolo buď to, aby bolo možné využiť prostriedky z nejakého finančného programu a/alebo aby nebolo nutné robiť samostatné výberové konanie, keďže dodávateľ v oboch prípadoch bol totožný (a 'spriaznený') - to si ale už nepamätám.
Min.dopravy na Faceboku: ''Chceli sme tu mat rakuske vlaky, tak ich mame'', to je uz chore, aby sa nepostrali z Rakuska a ich vlakov. Nase nove vlaky so neni o nic horsie alebo lepsie
Reakcia na: Andy #25:
som veľmi zvedavý ako tam vykryjú kapacitu, keď RJSK tam potreboval až poschodové súpravy... a tiež som zvedavý čo pošlú do PP ako náhradu za 840. Neviem aké boli prepravné prúdy z PP na Veľkú Lomnicu a ďalej ale nechcem radšej vedieť čo tam dajú.
Reakcia na: 810zssk #15:
Prečo skratkovitosť? Proste nechceli, aby to vyznelo, že tam bude jazdiť ZSSK s bagetami, tak nepovedali, že tam bude jazdiť ZSSK, ale ZSSK v spolupráci s OBB. 99% ľudí aj tak nerozumie slovu dopravca. A zvyšné 1% chápe, čo tým chceli povedať.
Reakcia na: MatejBA #20:
ŽSR nie, ale vodič vozidla, ktoré vošlo na priecestie je vždy na vine, preto by aj mal platiť (či už z poistky, alebo svojho).
Reakcia na: 810zssk #15:
Tiež by ma to zaujímalo. Nepamätám si, že by v médiách bolo uvedené, že do Prievidze jazdí H-Start alebo, že medzi Budapešťou a Viedňou jazdí ZSSK.
Reakcia na: N/A #11:
Sory, to som nevedel. Keď boli 840 nové, patrili pod Zvolen, vtedy som nimi veľmi často cestovával a klímu nemali.
Reakcia na: 3pa3ck3 #14:
A preto práve zo začiatku jazdili do Banskej Bystrice...
Reakcia na: shaggy #19:
Takze aby RJ mal dostatok vlakov, mal za kazdu nehodu zalovat o nahradu skod vodica vozidla a ZSR? 😃
Reakcia na: NOKS #17:
Podľa diskutérov na Sme je to v poriadku a čisto iba vina RJ:
"Regiojet má zmluvu zo štátom. A štát (no najmä cestujúcich( nemusí vôbec zaujímať, prečo Regiojet nie je schopný splniť zmluvu. Má mať dostatok náhradých súprav, alebo viesť svojich rušňovodičov, aby jazdili tak, že nebudú mať zrážky s autami, ktoré zlikvidujú súpravy."

Hlúpi rušňovodiči, že neprispôsobili jazdu stavu a povahe priecestia.
Reakcia na: NOKS #16:
Podcenujes pohodlie ludi pri prestupoch, zdrzania vlakov a nasledne mozny negarantovany prestup, neschopnost ZSSK/MinDop (u OBB mam trochu nadej), mizerne riesenu stanicu Dunajska Streda (dazd, sneh, burka, poladovica = absolutne nekryte), v pripade vynechania jedneho ci druheho vlaku s akychkolvek dovodov su v podstate minimalne dalsiu hodinu uviaznuty na totalne nevhodnej stanici (pri ceste do BA uviaznu aspon kusok od domu, pri ceste z BA na Hl. St. ci NM)...

Za tychto okolnosti by som po zopar "pruseroch" poslal cely vlak doprdele a siel autom (alebo minimalne autom do NZ a odtial EC).
Btw som zvedavý ako budú vnímať budúci dopravcovia "likvidovanie" rušňov keďže táto trať skrýva zopár nechránených priecestí (aj dneska búračka pri Kvetoslavove) a Regiojet tam pochoval zopár kúskov...
Reakcia na: MatejBA #12:
Tá R7 čo končí pri DS a potom hajrá dediny? 😬
Ten kto dochádza do Prešporka z DS mu to môže byť fuk či sa budú deliť tie linky a ten kto ťahá až do Komárna to prežije aj s prestupom (pokial to bude inteligentný prípoj)...
Hocičo je je lepšie ako volantovať tých nekonečných 100km 🐻
ÖBB bude skutočne dopravcom (časti) vlakov, alebo to je len nejaka skratkovitosť od MDV? Ak aj odmyslíme formálnu stránku (licenciu), bude ich účasť na prevádzke zahŕňať niečo iné ako prenájom vozidiel?
Reakcia na: Andy #10:
Ja som čítal, že práveže 840 boli kupované pre podtatranské regióny kvôli príbuznosti so 425
Reakcia na: N/A #11:
Iba 840 majú dorobenú klimu od Techklimy z NMnV.
Ja len fakt dufam, ze "zlepsenie cestovania etablovanymi dopravcami" naozaj neznamena rozdelenie linky na 2 trasy a povinny prestup, lebo to sa potom ta R7 velmi rycho naplni 😃
Reakcia na: Andy #10:
Ano po vyrobení rsp skompletizovaní v ZOS ju nemali, ale tusim Dubnica dodatocne dorabala, co sposobovalo neskor problemy s elektronikou a odpalovalo nejake karty.
Reakcia na: N/A #8:
Jedine že by klimatizáciu mali dorobenú. Keď prišli, určite klimatizáciu nemali, boli kúpené na trať BA-KN, pamätám sa, že sa vtedy hovorilo, že práve kvôli absencii klimatizácie boli poslané na sever. Ale ako hovorím, ak ju odvtedy domontovali, tak všetko fajn. 🙂
Reakcia na: adam1 #5:
Vraj sa nepredĺži. Oni by sa Rakúšana asi veľmi nepotešili tomu, aby sa každé meškanie zo 131 ťahalo až do Viedne.
Reakcia na: Jojan #6:
Sú...garantujem Ti, že sú. Jazdil som na oboch jednotkách...ale Ty sa v tom asi vyznáš lepšie.
Reakcia na: adam1 #5:
Ak dobre viem, točia sa na Wien Hbf., predtým dávno na Westbahnhof.
Reakcia na: N/A #3:
Delfíny ani Tatrapaky klimatizované nie sú. Majú iba tie (determálne?) sklá.
ja to chapem (ale nijak to potvrdene nemam) tak ze rameno Vieden-Marcheg-Bratislava sa predlzi po Dunajsku stredu, a 840 bude jazdit DS-KN. HLST v Bratislave teda bude prejazdna.

Otazka je preco nie Vieden-Marcheg-Bratislava-DS-KN (vobec to tam nepoznam - aky je dopyt medzi DS a KN?), o kolko suprav naviac by to zozralo. A tiez, co to spravi so spolahlivostou a prenasanim meskani na takomto dlhom, "dedinskom" ramene.

Btw - OBB teraz shuttle otaca vo Viedni alebo pokracuju niekam dalej?
Ak dobre čítam medzi riadkami, pribudnú prestupy. MDV hovorí o nasadení 840 v úseku KN-DS, kde ale existuje len jeden vlak ktorý nepokračuje do/z BA. Teda to vyzerá tak že, aspoň pri časti vlakov sa roztrhne rameno v DS - šutle medzi BA a DS a 840ky medzi DS a KN.
Reakcia na: Dezerter #1:
840 klimatizované sú, rovnako ako 425.
Reakcia na: Dezerter #1:
Nevyznas sa v tom. Ked minister tvrdi, ze ZSSK je “etablovaný dopravca, ktorý prinesie kvalitné služby”, tak potom aj supravy OBB budu klimatizovane.
Neviem o tom, že by jednotky 840 ani Push-pull súpravy od OBB boli klimatizované