Modernizácia električkovej trate by sa konečne mohla čoskoro začať.
Magistrát hlavného mesta zverejnil 13. novembra 2018 informáciu o výsledku vyhodnotenia ponúk vo verejnej súťaži na zhotoviteľa modernizácie Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály. Súťaž bola vyhlásená ešte v auguste minulého roka, pričom pôvodný termín na predkladanie ponúk (27.9.2017) sa niekoľkokrát predlžoval až na konečný termín 10.1.2018. Vyhodnocovanie ponúk následne zabrzdili námietky a odvolania, ktoré riešil Úrad pre verejné obstarávanie.
Podľa oznámenia sa úspešným uchádzačom stalo konzorcium "DK Radiála" pozostávajúce z firiem TSS Grade Bratislava, Metrostav Praha, Metrostav Bratislava, Swietelsky-Slovakia Bratislava a ELZA-Elektromontážny závod Bratislava. Táto skupina ponúkla v súťaži najnižšiu cenu 65 119 902,56 € s DPH.
Na druhom mieste sa umiestnila skupina uchádzačov "Dúha - Zue" pozostávajúca z firiem Dúha Bratislava a Zue Krakov, ktorá ponúkla cenu 69 364 255,49 € s DPH.
V prípade uzatvorenia zmluvy s víťazným uchádzačom by sa dlhoočakávaná modernizácia Karlovesko-dúbravskej radiály mohla začať v budúcom roku.
Pista22
Všetko rozobrať. Tj demontáž koľajových polí, TV a vykopať povodny zvršok a spodok.
Možno keď to bude takto odokryté tak sa vymenia aj dake siete pod traťou.
Potom navoziť materiál a zhutnit zemnu pláň a spodok.
Spraviť nový zvršok tj recyklovať časť štrku čo tam bola + navoziť a nasypať nový. Položiť koľaje.
Koľaje: niekoľko vyhybiek a krížením a cez 13km klasického koľajiva.
Natiahnuť nové trakčne vedenie. Pravdepodobne sa budú repasovať aj meniarne + aj vedenie z meniarne k trati.
Vybudovať nové nástupištia a vybaviť zastávky ti prístrešky atď.
Možno sa to spojí aj s výmenou pouličného osvetlenia.
Keď sa bude chcieť trať pokryť napr trávou alebo iným materiálom to tiež bude niečo stať. Takže tá cena je možno v poriadku.