Dopadne modernizácia trate v Karlovej Vsi ako v Dúbravke?

Verejná diskusia poodhalila detaily modernizácie električkovej trate. Väčšina dúbravských prešľapov nehrozí.

Magistrát spolu s projektantom, firmou Reming Consult, a. s., Karlovej Vsi prezentovali verejnosti, v čom bude spočívať modernizácia električkovej trate v Karlovej Vsi a v časti Dúbravky. Po nezvládnutom projekte „modernizácie“ trate v Dúbravke zrealizovanej predchádzajúcim vedením mesta sa obyvatelia obávali, či podobne nedopadne aj rovnako pomenovaný projekt v Karlovej Vsi.

Na základe verejnej prezentácie a pracovnej verzie projektovej dokumentácie, ktorú máme k dispozícii, hneď na úvod treba uviesť, že mesto sa z mnohých problémov pretrvávajúcich v Dúbravke poučilo. V projekte modernizácie v úseku Chatam Sófer – Karlova Ves – Dúbravka-Hanulova sa podarilo presadiť množstvo pozitívnych zmien.

Urýchlené pripomienkovanie

Proces prípravy modernizácie za 60 mil. € doteraz prebiehal bez širšej účasti verejnosti. Mesto akceptovalo časť pripomienok aktivistov, verejnosť však k dokumentácii nemala prístup, a to ani pred verejným prerokovaním v Karlovej Vsi. Až na debate magistrát prisľúbil, že návrh projektovej dokumentácie zverejní v najbližších dňoch.

Pripomienkovať zadanie projektu je možné do 25.5., pričom už do konca mája chce mať projektant dokončenú projektovú dokumentáciu. To automaticky vylučuje možnosť akýchkoľvek väčších zmien. Podobný problém sa vyskytol aj v Dúbravke, kde neboli zohľadnené pripomienky verejnosti, a projekt následne skončil s ostrou kritikou a pokutou.

Zarážajúce je, že projekt v hodnote desiatok miliónov eur, za ktorého dokumentáciu mesto zaplatí 0,466 mil. €, sa pripravuje v značnom časovom zhone. Aj vďaka uponáhľaniu mesto rezignovalo na zásadnejšie úpravy. Chyby v projekte či neoptimálne riešenia pritom môžu mať výrazný dopad na rozpočet mesta v najbliších desaťročiach. Napríklad v prípade rezignácie na úpravy počtu a polohy zastávok počas 30 rokov prevádzky mesto stratí 5 mil. € na vyšších prevádzkových nákladoch.

Molecova a spol.

Obyvateľov počas verejnej diskusie zaujímalo viacero detailov modernizácie, z ktorých najviac zarezonovalo prestupovanie pri ceste na Dlhé diely.

Na zastávke Molecova vyrastie nový prestupný uzol so zastávkami trolejbusov a autobusov po stranách električkových zastávok. Ide o vhodný spôsob zabezpečenia prestupov, no konkrétne navrhnuté riešenie bude mať viacero nedostatkov. Nástupištia zastávok, ktorými prejde väčšina cestujúcich z Dlhých dielov, budú široké iba 2,5 metra. Projekt je tak v rozpore so schválenou Koncepciou rozvoja MHD v Bratislave (ďalej len Koncepcia), ktorá uvádza, že „šírka nástupišťa zastávky musí byť minimálne 3500 mm (v prípade prestupných zastávok alebo zastávok s predpokladanou vyššou frekvenciou cestujúcich aj viac).“

Úprave priestoru padne za obeť zeleň pred školou na začiatku Karloveskej ulice. V projekte nie je riešené napojenie električkových zastávok na priechody pre chodcov na strane Riviéry a nie je riešený buspruh z obratiska trolejbusov po zastávku, takže trolejbusy uviaznu v zápche.

Väčšina uvedených nedostatkov pramení z toho, že mesto sa rozhodlo vyhovieť požiadavke Krajského dopravného inšpektorátu, aby sa neredukoval počet jazdných pruhov v smere von z mesta. Magistrát ale priznáva, že napríklad samostatný odbočovací pruh k supermarketu a čerpacej stanici je využitý len na 10 – 15%. Celkovo by pre reálny dopyt automobilovej dopravy, ktorý je limitovaný priepustnosťou križovatky s Devínskou cestou, postačovali dva jazdné pruhy namiesto štyroch navrhnutých.

Poslanec Vladimír Dulla z Karlovej Vsi oponoval, že mesto pri príprave projektu nie je povinné rešpektovať názory Krajského dopravného inšpektorátu, pretože ten má kompetencie len pri určovaní dopravného značenia. Mesto však tvrdí, že bez súhlasu Krajského dopravného inšpektorátu by špeciálny stavebný úrad nemusel vydať na modernizáciu stavebné povolenie.

Ďalšie detaily modernizácie sú podrobnejšie popísané v rámiku s pozitívnymi a negatívnymi stránkami projektu.

Realizácia už o rok

Realizácia projektu by mala byť spolufinancovaná cez eurofondy a prebehnúť by mala v rokoch 2016 až 2018. Práce budú rozdelené na 3 – 4 fázy, pričom začať by sa malo obratiskom v Karlovej Vsi, ktoré by sa mohlo využiť v ďalších fázach rekonštrukcie.

Pripomienky k zámeru modernizácie trate verejnosť môže zasielať na Okresný úrad Bratislava, odbor starostlivosti o životné prostredie a oddelenie ochrany prírody a vybraných zložiek životného prostredia na adresu Odborárske nám. 3, P. O. BOX 19, 810 05 Bratislava do 25. mája 2015.

Mesto okrem Karloveskej radiály pripravuje modernizáciu aj ďalších radiál – Vajnorskej a Ružinovskej. Projektovú dokumentáciu pripravuje spoločnosť Dopravoprojekt, pričom jej príprava taktiež prebieha bez účasti verejnosti. Detaily o modernizáciách týchto tratí zatiaľ nie sú známe.

Nedostatky v projekte:

  1. Neboli v plnom rozsahu akceptované pravidlá stanovené Koncepciou rozvoja MHD v Bratislave, ktorej aktuálnu verziu schválili poslanci Mestského zastupiteľstva v roku 2014. Z dôvodu nerešpektovania Koncepcie sú niektoré zastávky priúzke, prípadne chýbajú dostatočné prístupy na ne.

  2. Nebude zlepšená križovatka Chatam Sófer. Súčasné riešenie priestoru pred tunelom je známe tým, že väčšinu času na križovatke všetci účastníci cestnej premávky čakajú. Je to spôsobené nevhodným vedením električkovej trate do tunela a nevhodne riešenou signalizáciou.

  3. Prestup na Lafranconi nebude bezpečnejší. Mesto pôvodne zvažovalo zriadenie integrovanej zastávky, no podľa neho sa do danej lokality takáto zastávka nezmestí. V súčasnosti sa však nájde dosť miesta na to, aby v rovnakej lokalite parkovali autá na chodníkoch.

  4. Na zastávke Botanická záhrada naďalej nebude možné bezbariérovo prejsť medzi chodníkom na strane pod Univerzitou Komenského a nástupišťom električiek v smere do mesta.

  5. Nástupištia zastávok Molecova, ktorými prejde väčšina cestujúcich z Dlhých dielov, budú široké iba 2,5 metra, čo je v rozpore s Koncepciou. Negatívny vplyv na životné prostredie bude mať výrub stromov pred školou na Karloveskej 3. V projekte nie je riešené napojenie električkových zastávok na priechody pre chodcov na strane Riviéry a nie je riešený buspruh z obratiska trolejbusov po zastávku.

  6. Nedôjde k redukcii počtu zastávok, a to formou zrušenia jednej z dvojice zastávok alebo formou ich zlúčenia. Najviac diskutované boli zastávky Jurigovo nám. a Segnerova, Borská a Karlova Ves, Dolné Krčace a Horné Krčace. Redukcia počtu zastávok na jednej strane skráti cestovné časy cestujúcim, usporí elektrickú energiu a náklady dopravcovi, no na druhej strane predĺži dochádzkové vzdialenosti cestujúcim v okolí pôvodných zastávok, preto je potrebné k tejto problematiko pristupovať citlivo a s rozvahou. Zo všetkých uvedených zastávok si mesto zabezpečilo analýzu pešej dostupnosti len pre prvú dvojicu. Hoci analýza preukázala vysoké pozitívne vplyvy zlúčenia zastávok a len malé zhoršenie dostupnosti MHD, ani k tejto redukcii nedôjde.

  7. Prístup na zastávku Karlova Ves bude možný aj v smere od obratiska, čo je pozitívum, negatívum však je, že to neplatí v opačnom smere, takže cestujúci budú prechádzať cez električkovú trať mimo priechodu.

  8. Problematická križovatka Karloveskej a Kuklovskej ul. pri obratisku električiek zostane zachovaná napriek tomu, že v jej blízkosti sa nachádza možnosť mimoúrovňového odbočenia. Zachovanie križovatky predstavuje zbytočné investičné aj prevádzkové náklady.

  9. Zastávka Dolné Krčace zostáva odsadená od križovatky, čo predlžuje dochádzkové vzdialenosti od jediných v súčasnosti existujúcich objektov v danej lokalite. Okrem toho je tak zastávka zbytočne blízko k nasledujúcej zastávke Horné Krčace.

  10. Na viacerých zastávkach nebudú zrealizované priechody na oboch stranách zastávky, ale len na jednej, čo je v rozpore s Koncepciou, ktorá hovorí o tom, že prístup na zastávky musí byť zabezpečený z oboch strán. Uvedené sa týka zastávok Segnerova, MiÚ Karlova Ves, Dolné Krčace a Horné Krčace.

  11. Projekt na niektorých miestach nerieši zastávky náhradnej dopravy alebo ich rieši v nevhodnej polohe. Zastávky by pritom mali byť v tesnej blízkosti označníkov zastávok električiek, aby v prípade mimoriadnych udalostí nemuseli cestujúci zmätene prebiehať na vzdialené autobusové nástupištia náhradnej dopravy ako v súčasnosti.

Pozitíva v projekte:

  1. Zastávky električiek už nebudú riešené „chrbtami“ k sebe, ale buď vedľa seba alebo označníkmi k sebe. Zredukujú sa tak nebezpečné situácie pri prechádzaní cez trať, ktoré sú obzvlášť markantné v Dúbravke.

  2. Na zastávke Lafranconi budú zabezpečené prístupy cez priechody pre chodcov na oboch stranách nástupíšť. Zamedzí sa tým nebezpečnému prechádzaniu chodcov cez cestu mimo priechodov pre chodcov ako je to na väčšine doterajších zastávok.

  3. Na zastávke Botanická záhrada pribudnú výťahy. Doplnený bude priechod pre chodcov na nástupište v smere od Mlynskej doliny.

  4. Nebezpečný priechod pri vyústení Svrčej ul. bude nahradený bezpečnejším priechodom s ostrovčekmi. Nebude však priamo v pešom koridore zo Svrčej ul. ako súčasný priechod.

  5. Medzi Molecovou ul. a Jurigovým nám. bude preusporiadaná trať tak, že stredná koľaj bude slúžiť na odstavovanie električiek, prípadne na otáčanie obojsmerných električiek.

  6. Zastávka MiÚ Karlova Ves sa v smere do centra mesta presunie pred priechod pre chodcov, čo môže pre časť cestujúcich prichádzajúcich cez svetelnou signalizáciou riadený priechod predstavovať pozitívum.

  7. Na zastávke Borská sa priechod pre chodcov umiestňuje bližšie k zastávke.

  8. Obratisko električiek v Karlovej Vsi bude prístupné aj z Dúbravky, čo zníži zraniteľnosť električkovej dopravy a jej nespoľahlivosť. Výrazne zlepšený bude prestup medzi električkami a autobusmi náhradnej dopravy, ktorý bude realizovaný priamo v obratisku. V projektovej dokumentácii, ktorú máme k dispozícii, však zatiaľ tento prestup zakreslený nie je.

  9. Na zastávke Damborského by mala byť integrovaná zastávka električiek a autobusov. Prístupy chodcov na zastávku, ktorá je v súčasnosti vybavená podchodom, zatiaľ nie sú známe.

  10. Pribudne viacero cyklopriechodov cez električkovú trať.

  11. Redukuje sa počet priecestí na električkovej trati (Jurigovo nám., Lackova) a nahrádzajú sa otáčaním na najbližšej križovatke (Molecova) resp. priecestí (Borská/Nad lúčkami). V prípade priecestia Segnerova nie je zrejmé, či priecestie zanikne alebo nie. Priecestia by mali byť riadené a s preferenciou električiek.

  12. Minimálne v Karlovej Vsi bude trať zatrávnená, čo zníži hlučnosť, sálanie tepla v letných mesiacoch a v neposlednom rade zabezpečí vyššiu estetickosť verejného priestoru.

  13. Traťová rýchlosť by sa mala zvýšiť, čím sa ale iba priblíži k stavu po predchádzajúcej rekonštrukcii na začiatku 1990-tych rokov (vtedy sa po nej jazdilo rýchlosťou 60 km/h). Mesto neplánuje prevádzkovať električky vyššou rýchlosťou ako 50 km/h, hoci legislatíva umožňuje ich jazdu rýchlosťou do 60 km/h aj bez dodatočného zabezpečenia prevádzky. Súvisieť to však môže s tým, že vzdialenosti medzi zastávkami zostanú pomerne krátke.

  14. Všetky križovatky a priecestia by mali byť zabezpečené s preferenciou električiek. Podobne to bolo aj v Dúbravke, kde sa však už úroveň preferencie redukovala.

Poznámka: Nedostatky a pozitíva sa vzťahujú na pracovnú verziu projektovej dokumentácie, ktorú máme k dispozícii.

Stanovisko mestskej časti Karlova Ves

Mestská časť Karlova Ves na facebooku zverejnila svoje stanovisko k projektu. V ňom pripomienkuje viaceré body v prospech električkovej dopravy, no sú v ňom aj snahy neobmedzovať automobilovú dopravu. Stanovisko uvádzame v plnom znení:

Mestská časť Bratislava – Karlova Ves týmto vydáva stanovisko ako dotknutý orgán v zmysle zákona č. 24/2006 Z.z. v znení neskorších predpisov k zámeru „Električková trať Dúbravsko – Karloveská radiála, k.ú. Dúbravka, Karlova Ves, Staré Mesto“, ktorý bol doručený dňa 29.04.2015.

Po preštudovaní doručeného zámeru a po oboznámení sa s navrhovanou činnosťou nepožadujeme, aby sa navrhovaná činnosť posudzovala podľa zákona č. 24/2006 Z.z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon“) a považujeme ukončenie procesu zisťovacím konaním za dostatočné, nakoľko nejde o činnosť v území novú.

K zámeru vznášame ako dotknutý orgán tieto pripomienky:

1. Požadujeme zatrávnenie električkovej trate v úseku od križovatky Molecova/Karloveská až po zastávku „Karlova Ves“ pre zvýšenie estetickej úrovne trate a funkcie prirodzenej retencie územia, ale aj pre zníženie prašnosti a hlučnosti trate v súvisle urbanizovanom území.

2. Navrhujeme preveriť technické možnosti vybudovania pevného pojazdného povrchu električkovej trate –pevnej jazdnej dráhy pre prípad núdzového prejazdu vozidiel záchrannej služby, polície a hasičského zboru v úseku od Devínskej cesty/Karloveskej po most Lafranconi. V prípade technickej únosnosti predmetného návrhu požadujeme následne zapracovať takéto riešenie do projektu.

3. V prejazde za zastávkou „Borská“ požadujeme umožniť obojstranné otáčanie motorových vozidiel.

4. Na zastávke „Karlova Ves“ požadujeme bezbariérové prepojenie medzi nástupišťami zastávky, ktoré by umožňovalo bezbariérový presun aj v prípade nefunkčnosti navrhovaného výťahu. Požadujeme za týmto účelom vybudovať na danej zastávke bezbariérový spevnený povrch medzi nástupišťami.

5. Požadujeme také technické riešenie koľajového lôžka (uloženie koľajníc, protihlukové izolácie, resp. obloženie koľajníc a ďalšie), ktoré bude minimalizovať hlučnosť pri prejazde električiek, považujeme túto pripomienku za zásadnú, z hľadiska požadovaného prínosu projektu pre skvalitnenie životného prostredia obyvateľov Mestskej časti Bratislava – Karlova Ves. Podľa predloženej hlukovej štúdie by sa mala po rekonštrukcii (s použitím protihlukových úprav) znížiť hlučnosť pri prejazde električky o cca 3 dB. Požadujeme preveriť všetky dostupné technické možnosti, ktoré by znížili hluk minimálne o predmetnú hodnotu, perspektívne pod hodnotu 50 dB (LpAeq,8h).

6. Pri rozširovaní komunikácií, resp. pri prekládke inžinierskych sietí požadujeme minimalizovať výruby drevín a existujúcu zeleň zachovať v maximálnej možnej miere.

7. Požadujeme preveriť zlúčenie priameho jazdného pruhu s pruhom pre pravé odbočenie pred križovatkou Molecova/Karloveská (smer LIDL), pre jeho aktuálne malú vyťaženosť a nízku potrebu a posunúť celé vyosenie električkovej trate (a integrovaných zastávok MHD) tak, aby záber pozemkov pred ZUŠ Jozefa Kresánka, Karloveská 2, bol minimalizovaný.

8. Požadujeme pri realizácii križovatky Molecova/Karloveská vybudovanie bezbariérového prechodu pre chodcov v spodnej časti Molecovej ulice.

9.1 Požadujeme minimalizovať šírku zastávky „Segnerova“ a minimalizovať potrebné rozšírenie cestnej komunikácie v blízkosti bytových domov Segnerova 1, 3 a Tilgnerova 14.

9.2. Požadujeme ponechanie súčasného priecestia v km 2,7 (Jurigovo námestie, pri kostolíku), minimálne zachovať možnosť otáčania vozidiel prichádzajúcich z Dúbravky.

9.3. Požadujeme zapracovať do projektu výťah pre bezbariérový pohyb aj na nadchod pre chodcov v zastávke „Jurigovo nám.“

10. Ako alternatívne riešenie požiadaviek – bodov č. 9.1. až 9.3. navrhujeme zlúčenie zastávok „Jurigovo nám.“ a „Segnerova“ a presunutie súčasného prejazdu pre vozidlá v danej oblasti. Nami navrhnuté riešenie zrýchli električkovú dopravu o cca 1 minútu, vytvorí podmienky pre vybudovanie bezpečnej zastávky, umožní ponechať záložné koľajisko aj prejazd pre motorové vozidlá, vrátane možnosti obojstranného otáčania protiidúcich motorových vozidiel, a zároveň zminimalizuje negatívny dopad projektu na bytové domy Segnerova 1,3 a Tilgnerova 14.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: lostrail #40:
Všetko je to o vôli a prioritách. Ak nie je jedno, ani druhé, tak nebudú ani dobré a moderné riešenia.
Reakcia na: Error 0x007 #31:
Vidim, ze nikto nereagoval a dostal som sa k tomu az teraz. Odpoved na otazku, preco jazdnu drahu nerozsiria je udajne taka, ze uz teraz je tam problem s miestom. Aj ked po starom nic nie je podla normy (udajne), tak po novom uz vsetci dotknuti pozaduju, aby to zrazu podla normy bolo. No a to by nesplnili, lebo aj jazdne pruhy musia mat istu sirku a v mieste Lafranconi uz nie je kde sa hybat (zastavka busu je udajne prilis kratka na to, aby sa to mohlo potiahnut na celu dlzku nastupist elektricky). To vsetko zaznelo z ust typka z magistratu. On povedal aj kadejake ine pikosky, ako napr. ze ich zakony nepustia zvysit rychlost elektriciek na viac, ako 50 km/h, co je podla mna uplna blbost. Celkovo som zvedavy, ako tato akcia dopadne.
Reakcia na: luky133 #38:
Ale udrzbu travnika na zahradnickej zvladaju celkom dobre, az mi je to divne 🙂
A hlavne keď sa už bude zavlažovať (náhodou) tak im treba povedať, že čas kedy najviac svieti slnko na to nie je naozaj vhodný lebo aj na takúto "maličkosť" občas zodpovedný človek pozabudne a potom sa diví prečo ma spálený trávnik či iné rastliny. ?
Reakcia na: Solider #35:
Ale existujú aj krajiny, kde zatrávnené trate nemali a vedeli aj popolievať.

http://imhd.sk/transport/galeria-media/389/riga-riga/12913/Polievaci-vozen-5-421.html?&ref=transport%2Fgaleria%2F389%2Friga-riga.html%3F%26p%3D2

Mimochodom, neverím, že by sa nenašiel výrobca vozíka na kosenie (po vzore tlačného pruhu) a že by si DPB nevedel jednu T3ku (ktorú by tak či tak vyradil) vybaviť nádržou na vodu. Za pár desiatok € by tak bolo na 20 rokov riešenie vybavené.
Reakcia na: ross #33:
Netreba vymýšľať niečo, čo už v iných krajinách dávno vymysleli. Majú zatrávnené trate bez zavlažovania a predsa je tráva zelená. I keď možno v tom najväčšom sparne nie až tak neprirodzene zelená, ako tráva na Záhradníckej.
Reakcia na: ross #33:
existuje aj trava ktora nevyzaduje taku castu upravu ako prakova zmes.
su druhy s nizkym vlasom a nizkou potrebou vlahy zaroven a tak aj pocas najsuchsieho leta bude stale zelena.
ale o by bolo bars zlozite.
Inak na margo toho zatravnovania kolaji, trat nemusi byt "zatravnena" vyslovene travou, existuju rastliny nA to vhodne ktore nevyzaduju taku udrzbu ako trava...
Reakcia na: JaSomTu #26:
Ak tým strojom myslíš chlapíka tlačiaceho motorovú kosačku, tak áno, majú kúpený. 😉
Reakcia na: lostrail #30:
Ked su osi moc blizko seba, tak sa pytam, preco tu vzdialenost nerozsiria? Naco je tu ta modernizacia?
V diskusii odznelo, ze s tou PJD na nabrezi moze byt problem kvoli tomu, ze osi kolaji su prilis blizko (nevyhovujuce pre cestne vozidla). Zastavka Lafranconi sa kvoli tomu tiez udajne nedala vyriesit ako integrovana (s busmi zastavujucimi na spolocnej hrane s elektrickami). Zachranne zlozky su pravdaze ina vec. Ak by sa to vsak realizovalo, tak urcite s obrubnikmi a niekolkymi vjazdmi/vyjazdmi osetrenymi zakazom a nie po celej dlzke, lebo uz to vidim, ako si niektori vodici vozidiel velkosti sanitky zacnu zamienat zachranne zlozky so "zlozkami silno zachrannymi", t.j. ich vlastnym zadkom v ich predimenzovanej plechovej skatuli.
Reakcia na: qwix #27:
Hlavne ze chcu zrusit krizovatku na ktorej su dnes vypnute semafory ( Kukl vs. Karloveska) ?
Reakcia na: JaSomTu #24:
K tvojim prvým dvom vetám - nie je to nič nereálne, v mnohých mestách to funguje bez dopravných problémov. Stačí sa zbehnúť pozrieť napr. do Prahy. Kým sa nejedná o trofle a priestorové možnosti umožňujú prehľadné zaraďovanie sa busov späť zo zastávkového pruhu, tak ani KDI by s tým nemusel mať problém
aky zmysel ma obojstranne otacanie vozidiel na prejazde za Borskou? Je to kvoli NAD medzi KV a D? (mal som za to, ze sa bude otacat priamo v obratisku)? Auta prichadzajuce z Dubravky bud pokracuju dole KV a nemaju dovod sa otacat, alebo odbocia vpravo pri metrologickom ustave a odtial bud na Krcace alebo ponad most.
Reakcia na: Petto #25:
No že zatiaľ DPB ani raz nevydal správu o problémoch s údržbou zelene na Záhradníckej ulici. Pokiaľ viem, majú na to dokonca kúpený stroj. O čom sa tu bavíme, inde je zatrávnenie v centre a nábrežiach bežné. Je to ako s klímou vo vozidlách, tiež si ju museli cestujúci vybojovať. začnime vyžadovať kvalitu. Nekradnúť=prachov dosť. Nechceš žiť konečne v peknom upravenom meste?
Reakcia na: JaSomTu #24:
Ja vidim dovod a dost jasny, udrzba zelene v trati
Reakcia na: Petto #22:
Vážne veríš tomu, že budy budú jazdiť po električkovej trati? Budú jazdiť cez 3 prihy, aby sa zaradili zo stredu elinového pásu k zástavke? No tak mi vážne povedzte že toto KDI povolí. Skončí to tak, že budeme mať vybetónované koľaje, ale busy budú aj tak jazdiť v zápchach s autami. Buďme realisti. Nevidím žiadny reálny dôvod, prečo by na nábreží nemali byť zatrávnené koľaje. Choďte sa pozrieť ako je likvidovaná zeleň na nábreží, to zatrávnenie aspoň trochu skultúrni nábrežie.
Reakcia na: Petto #22:
akože ja nechápemprečo by nemohli ísť aj po PJD normálnej... bšak to bude tým pádom celobetónové nie? .. a čo betón neudrží bus?
Reakcia na: JaSomTu #19:
Vzhladom na permanentne zatazenie Botanickej som za zasfaltovanie elek.trate , no ale aj pre ucely BUS PRUHU nielen zachranarov,inak nie.