Víťaz súťaže na zhotoviteľa modernizácie Karlovesko-dúbravskej radiály je známy

Modernizácia električkovej trate by sa konečne mohla čoskoro začať.

Magistrát hlavného mesta zverejnil 13. novembra 2018 informáciu o výsledku vyhodnotenia ponúk vo verejnej súťaži na zhotoviteľa modernizácie Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály. Súťaž bola vyhlásená ešte v auguste minulého roka, pričom pôvodný termín na predkladanie ponúk (27.9.2017) sa niekoľkokrát predlžoval až na konečný termín 10.1.2018. Vyhodnocovanie ponúk následne zabrzdili námietky a odvolania, ktoré riešil Úrad pre verejné obstarávanie.

Podľa oznámenia sa úspešným uchádzačom stalo konzorcium "DK Radiála" pozostávajúce z firiem TSS Grade Bratislava, Metrostav Praha, Metrostav Bratislava, Swietelsky-Slovakia Bratislava a ELZA-Elektromontážny závod Bratislava. Táto skupina ponúkla v súťaži najnižšiu cenu 65 119 902,56 € s DPH.

Na druhom mieste sa umiestnila skupina uchádzačov "Dúha - Zue" pozostávajúca z firiem Dúha Bratislava a Zue Krakov, ktorá ponúkla cenu 69 364 255,49 € s DPH.

V prípade uzatvorenia zmluvy s víťazným uchádzačom by sa dlhoočakávaná modernizácia Karlovesko-dúbravskej radiály mohla začať v budúcom roku.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Melange #40:
Tak na to ti musia odpovedat ti, ktori projekt zadavali. Dva svahy, ktore su o kusok dalej (jeden nad Devinskou cestou, druhy nad nabrezim), sa napriklad zosunuli.
Reakcia na: lostrail #39:
A keby sa rýpalo do svahu, tak čo akože?
Reakcia na: Melange #38:
Vidis, teraz aspon budes nadupany, co sa tyka kazdeho detailu (aj ja som si stiahol, a co). Odpoved moze byt celkom jednoducha - nemusi tam na to byt dost miesta bez rypania do svahu, aby to splnilo normy. Viem, co bolo na verejnej diskusii pred tri a pol rokom, ako sa prave na normy vyhovarali pomaly pri vsetkom. Niekto ich vtedy zrejme za nieco drzal, no napriek tomu dokazali projekt prepracovat na tuto poslednu verziu. Len skoda, ze vela veci je tam ako keby oko za oko - na jednej strane zrusia pruh k LIDLu, oproti sa zas nezaberie kus do zelene a tak nastupiska elektriciek zostali siroke 2,5m, pricom osi kolaji mohli ist urcite este blizsie s tym, ze TV by zavesili na vonkajsie stlpy, kde by uz viseli troleje pre trolejbusy napriklad. Stale je to vsak v ramci Bratislavy zatial najlepsi projekt modernizacie. Dotahovala sa nan druha etapa Petrzalskej elektricky, az kym niekto z Petrzalskeho uradu nezahlasil, ze nechce mimourovnovu Kutlikovu. Ale to uz je do inej diskusie.
Reakcia na: lostrail #36:
Stiahol som si ten šialený gigabajt, ale to, na čo som sa pýtal, som v tom dokumente nenašiel. Je to nejaký technický popis súčasného stavu a rekonštrukcie, ktorá bude prebiehať, ale odpoveď na otázku, PREČO sa nespraví bezbariérová rampa aj na druhej strane, tam podľa všetkého nie je. Ak som to prehliadol, tak prosím o poučenie.

Pýtal som sa na to tu, lebo je najväčšia šanca, že mi niekto zasvätený odpovie priamo tu. Apropo, Františka Brliťa tu na fóre nemáme? Mám aj jeden súkromný tip, kto by to mohol byť...
Reakcia na: lostrail #36:
EDIT: Datum vlozenia na stranku bol 1.8.2017, datum na vykresoch je maj 2017 (lavka Botanicka zahrada napriklad).
Reakcia na: Melange #35:
Skusal si metodu UTFG? Je ti zatazko obetovat 15 minut, aby si zistil nieco, co je pre teba natolko dolezite? Tolko to trvalo mne.

Projektova dokumentacia pre vyber zhotovitela stavby (sutazne podklady, datovana 1.8.2017):
http://www.ezakazky.sk/magistrat/getfile.cfm?DocumentID=100378
Reakcia na: Troll #34:
Tak to je vskutku veľmi konkrétne.
Reakcia na: Melange #33:
6. a 7. slovo od konca jeho príspevku #30 napríklad? 😎
Reakcia na: lostrail #32:
Kde konkrétne?
Reakcia na: Melange #31:
Vsak som ti aj napisal, kde to najdes.
Reakcia na: lostrail #30:
Však mne je jasné, že tam teraz žiadna nebude, kokos. A pýtam sa, že prečo.
Reakcia na: Melange #29:
Na vykrese nevidim ziadnu rampu, takze asi jedine pozriet zvysok projektu a v nom popis riesenia.
Reakcia na: lostrail #28:
Však Botanickú záhradu, ale tam máš rampu len na autobusovej zastávke smer mesto. V opačnom smere rampa nie je. Na to sa pýtam, lebo teraz sa nevieš bezbariérovo dostať na nadchod z električkovej ani autobusovej zastávky smer KV.
Reakcia na: Melange #27:
Na Botanickej sa rampa zrekonstruuje a na Jurigovom by sa im udajne nezmestila (tam ani vytahy), ale teda neviem, ktoru zastavku si presne myslel.
Reakcia na: lostrail #25:
Však to nie je pripomienka, to je iba komentár. Ak niekto vie, prečo tam tú rampu neurobia, tak nech prosím povie.
Reakcia na: ivanbuto #24:
A tiez ad #22:

Toto je aktualny projekt alebo je nieco novsie? Lebo na Karloveskej smerom z mesta vidim tri a nie 4 pruhy a bol som v tom, ze toto je konecna verzia:

https://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=154105996&postcount=10732
Reakcia na: Melange #22:
Tak to ides s dobrym krizikom po funuse, kedze vsetky pripomienkovacie konania su (chvalabohu konecne) ukoncene.
Reakcia na: lostrail #18:
Samozrejme, že sa odvtedy projekt upravoval, napr. k záberu zelene na Molecovej pred školou nedôjde. Projektová dokumentácia bola zverejnená na webe mesta.
Reakcia na: Melange #22:
Tak som práve zistil, že priechod pre chodcov tam už je, aj keď som si ho nikdy nevšimol. Čiže stačí spraviť tú rampu. Vyzerá, že miesta je tam dosť, však tam len rastú nejaké kriaky.
Reakcia na: lostrail #20:
Preboha, výťahy? Len to nie. Výťahy vo verejnom priestore - a tobôž v exteriéri - sú podľa mňa najhoršia vec, čo môže byť. Jednak sú totálny magnet pre vandalov a jednak majú nesmierne náročnú údržbu a často sa kazia. Výťahy na Most Apollo sú toho ukážkový príklad.

Viem, že to nie je bezbariérová zastávka (smer KV), ale však nech tam radšej spravia (dopytový svetelný) priechod pre chodcov cez cestu a vybudujú rampu na nadchod. Teda rovnako ako na zastávke smer mesto. Určite užitočnejšie, lacnejšie a spoľahlivejšie riešenie ako výťah.
Reakcia na: lostrail #20:
To znie ako 12 nesplnieteľných úloh pre Asterixa 😁
Reakcia na: Pista22 #15:
Nezabudajme na novu CSS s preferenciou na kazdom prejazde (aj tam, kde teraz nie je nic), zrusenie zastavok Jurigovo namestie a Segnerova a vybudovanie novej zastavky o kus nizsie, vytahy na zastavkach Botanicka zahrada a Karlova ves, ciastocnu reko nadchodu Nad Luckami, elektricku vyzbroj (stoziare, troleje, izolatory, napajacky...), kompletne prekopane obratisko, aby sa dalo koncit aj od Dubravky s vybudovanim prestupnej zastavky na bus (v obratisku), uplne nove odvodnenie trate, prelozku Karloveskej v mieste zastavky Molecova blizsie ku skole...
Reakcia na: Pista22 #15:
To, čo sa urobí, je presne dané, preto netreba tipovať. Netreba však zabúdať na fakt, že demontáž, vyťaženie a odvezenie materiálov na skládku alebo medziskládku bude na takmer siedmich kilometroch tvoriť dosť veľkú časť ceny, a ani na to, že takmer ¾ trate bude zriadených formou pevnej jazdnej dráhy, s výnimkou trate od obratiska Karlova Ves po Harmincovu ulicu, kde bude klasický otvorený zvršok.
Reakcia na: ceres #16:
Neviem o ziadnych zmenach, ktore by tie negativa eliminovali.
Reakcia na: MatejBA #14:
Zatrávnenie už nebude nikde. Majú sa pokladať sukulenty typu Sedum.
Ten projekt sa za ostatné tri roky aj nejako posunul alebo stále platia všetky negatíva z článku https://imhd.sk/ba/doc/sk/14483/Dopadne-modernizacia-trate-v-Karlovej-Vsi-ako-v-Dubravke? Ako vidíte šance, že sa podarí "zmenami stavby pred dokončením" novému vedeniu mesta upraviť aspoň niektoré body?
Reakcia na: Solider #11:
Je to možné. Môžeme si skúsiť tipnúť čo je asi v cene všetko sa týka cca 6.5km trati:
Všetko rozobrať. Tj demontáž koľajových polí, TV a vykopať povodny zvršok a spodok.
Možno keď to bude takto odokryté tak sa vymenia aj dake siete pod traťou.
Potom navoziť materiál a zhutnit zemnu pláň a spodok.
Spraviť nový zvršok tj recyklovať časť štrku čo tam bola + navoziť a nasypať nový. Položiť koľaje.
Koľaje: niekoľko vyhybiek a krížením a cez 13km klasického koľajiva.
Natiahnuť nové trakčne vedenie. Pravdepodobne sa budú repasovať aj meniarne + aj vedenie z meniarne k trati.
Vybudovať nové nástupištia a vybaviť zastávky ti prístrešky atď.
Možno sa to spojí aj s výmenou pouličného osvetlenia.
Keď sa bude chcieť trať pokryť napr trávou alebo iným materiálom to tiež bude niečo stať. Takže tá cena je možno v poriadku.
Reakcia na: Melange #9:
Tak ked tu trat maju prekopat "hore" (kolaje, zastavky) aj "dole" (odvodnenie, zvrsok), tak to bude nieco stat. A inak je v tej cene aj zatravnenie, ci to odpadlo?
Reakcia na: Melange #9:
na slovensku ano, nasi ludia musia zarobit na dovolenku v belize.
Reakcia na: Solider #11:
Cena bez DPH je okolo 52 miliónov eur.
Reakcia na: Melange #9:
Ceny takýchto projektov sa väčšinou uvádzajú bez DPH. Keďže ide v podstate v celom úseku o kompletne novú trať vrátane spodku, tak cena 8 miliónov eur za kilometer dvojkoľajnej trate je reálna. V prípade úplne nových tratí sa pohybujeme okolo 10 až 13 miliónov eur za kilometer dvojkoľajnej trate.
Tak a mozme dumat ktora autobusova linka sa zrusi lebo nemame soferov ani autobusy. Akurat tak nejake BN10 a Tudomy. 😃
Uf, to naozaj modernizácia tejto radiály stojí 65 miliónov eur???
Reakcia na: Viliam22 #5:
Tak ono vzdy lepsie ako Duha, ked si to tak zoberieme 🙂
Reakcia na: Viliam22 #5:
A kto dneska nemá problém s ľuďmi? Obzvlášť pri stavbe s dĺžkou 6,5 kilometra to bude mať poriadne dlhý reťazec subdodávateľov.
Reakcia na: Viliam22 #5:
Nezvlada v akom zmysle? Ludia?
Metrostav podľa mojich overených informácií aktuálne nezvláda novú Autobusovú stanicu, bojím sa ako bude zvládať popri tom aj túto reko
Reakcia na: Emil #2:
Ono otazka kedy vyprsali lehoty na odvolanie a podobne, aby sa o tom mohlo zacat hovorit.
Reakcia na: Emil #2:
Teraz si musi magistrat a Vallo dat sakra bacha na to, co a ako ide robit a prezentovat dotknutym m.č.
Včera začať bolo neskoro 😐 Nach mi nikto nehovorí že táto informácia nemohla prísť pred volbami 🤔
no zbohom, dalsi tunel v bratislave.