Dodané budú 2 elektrobusy SOR EBN 8 a 16 vozidiel SOR NS 12 Electric.
Ako sme už informovali, víťazom verejnej súťaže na dodávku nových elektrobusov pre Bratislavu sa stala česká spoločnosť SOR Libchavy. Z uzatvorenej kúpnej zmluvy vyplýva, že firma SOR dodá do Bratislavy 2 malé elektrobusy SOR EBN 8 a 16 veľkých 12-metrových elektrobusov SOR NS 12 Electric. Cena menšieho elektrobusu je 488 000 €, väčšieho 589 000 €, spolu teda všetky autobusy budú stáť 10,4 mil. € bez DPH.
Všetky vozidlá budú vybavené všetkými štandardnými systémami ako bežné autobusy - moderný tarifný a informačný systém, kamerový systém, systém na počítanie cestujúcich, Wi-Fi internet či klimatizácia priestoru pre cestujúcich.
Malé 8-metrové elektrobusy budú mať 16 miest na sedenie a celkovú kapacitu 54 cestujúcich. Trakčný akumulátor bude mať kapacitu 172 kWh a bude poháňať trakčný motor s výkonom 120 kW, čo by malo zabezpečiť minimálny dojazd 160 kilometrov na jedno nabitie, aj pri používaní klimatizácie alebo kúrenia. Akumulátor by mal vydržať minimálne 2000 nabíjacích cyklov.
Väčšie 12-metrové elektrobusy budú mať 33 miest na sedenie a celkovú kapacitu 106 cestujúcich. Trakčný akumulátor bude mať kapacitu 242 kWh a bude poháňať trakčný motor s výkonom 160 kW. Minimálny dojazd by mal byť rovnako 160 kilometrov na jedno nabitie.
Spoločnosť SOR dodá aj nabíjaciu infraštruktúru pre svoje elektrobusy. Táto infraštruktúra bude pozostávať z nabíjačiek pre pomalé nočné nabíjanie NSP 11 a NSP 20 a z rýchlonabíjačiek SOR IC 160 kW / 400 V / 250 A.
Oba 8-metrové a prvé dva 12-metrové elektrobusy by mali byť dodané do 6 mesiacov od vystavenia objednávky. Zvyšných 14 veľkých elektrobusov by podľa zmluvného harmonogramu malo byť dodaných o ďalšieho polroka neskôr (pravdepodobne pred komunálnymi voľbami).
Boro
http://www.holding-graz.at/elektrobusse.html
http://chariot-electricbus.com/projects/sofia/
Škoda, že DPB o tomto asi ani nechyruje a ide nakupovať na skúšku zbytočne veľké množstvo e-busov s lítiovými batériami za drahé peniaze. Skôr mali vyskúšať modernejšie e-busy s UC (ultra capacitors). Ich výrobca Chariot Motors napr. do Grazu dodal na jednoročné testovanie 4 UC e-busy vrátane nabíjacích staníc z d a r m a.
Nakúpiť hneď 18 ks e-busov s lítiovými batériami, ktoré treba zdĺhavo nabíjať vo vozovni je totálna blbosť a zbytočne vyhodené peniaze.