Preferencia bola zapnutá na križovatkách s Mýtnou a Žilinskou ul.
Hlavné mesto spustilo preferenciu električiek v križovatkách Mýtna – Imricha Karvaša a Žilinská – Štefanovičova na trati na Hlavnú stanicu. Ako informoval magistrát, v utorok 7. februára bol uvedený do testovacej prevádzky nový dynamický režim riadenia cestnej dopravnej signalizácie v týchto dvoch križovatkách. "Očakávaná priemerná časová úspora pre električky v oboch smeroch pri dynamickom režime riadenia je oproti statickému režimu cca 30 - 35 sekúnd. V križovatke Žilinská – Štefanovičova je zakomponovaná aj preferencia trolejbusov, s cieľom dosiahnuť kratší prejazd na linke 203," uvádza webstránka mesta.
Dynamické riadenie križovatiek s preferenciou električkovej dopravy je súčasťou projektu modernizácie električkovej trate na Hlavnú stanicu v úseku Radlinského – Štefanovičova. Trať bola sprevádzkovaná pred takmer rokom a pol. Zavedenie preferencie električiek na linkách 1 a 2 medzi zastávkami Žilinská a STU má za cieľ zvýšiť cestovnú rýchlosť, zlepšiť pravidelnosť a tým aj zvýšiť atraktivitu cestovania mestskou hromadnou dopravou.
Električky posielajú informáciu o svojej polohe riadiacej jednotke cestnej svetelnej signalizácie pomocou bezdrôtovej komunikácie cez rádiový systém TETRA. Radič následne prednostne zaradí fázu, v ktorej majú električky voľno, pričom pri prejazde križovatkou sa električka opäť „odhlási“.
Počas víkendov a večerov - v časoch slabej dopravnej záťaže a redších intervalov električiek - budú križovatky skúšobne fungovať v režime "kmitavej žltej". Električky, ktoré sa v oboch križovatkách nachádzajú na vedľajšej ceste, si svetelnú signalizáciu „aktivujú“ tak, aby mali zabezpečený plynulý prejazd, pričom v ostatných smeroch bude počas prejazdu električiek svietiť signál s červeným svetlom. Ide o prvé takéto riešenie na Slovensku.
Hlavné mesto v tejto súvislosti upozorňuje vodičov aj chodcov na ostražitosť a sledovanie dopravnej situácie. Nový spôsob riadenia križovatiek bude v nasledujúcich týždňoch priebežne vyhodnocovaný v spolupráci s Dopravným podnikom Bratislava a Krajským dopravným inšpektorátom a bude podľa potreby upravovaný.
Kanarcan
napríklad pozemok 21739/23 KÚ Bratislava - Staré Mesto s výmerou 272 m2 je Jánska ulica. Vlastníkom je Hl. M. SR Bratislava.
Aj papierovo:
- magistrát vydal napríklad záväzné stanovisko, v ktorom je jasne uvedená Jánska ulica
http://bratislava.sk/register/VismoOnline_ActionScripts/File.ashx?id_org=700026&id_dokumenty=12120
- existuje aj pridelené PSČ pre Jánsku 1 (viď nižšie)
- je v zozname ulíc spadajúcich pod Daňový úrad I Bratislava
http://www.danovyurad.sk/du/danovy-urad-bratislava-1/
- staré mesto vydalo súhlas s výrubmi stromov na Jánskej ulici
http://www.staremesto.sk/sk/cuttings/showCutting/id:273
- v abecednom zozname ulíc Bratislavy a ich zaradení do pôsobnosti jednotlivých Okresných riaditeľstiev a Obvodných oddelení - spadá pod Obvodné oddelenie Staré Mesto - východ
http://www.minv.sk/swift_data/source/policia/kr_pz_ba/Ulice%20BA.pdf
- je v zozname komunikácií m.č. Bratislava - Staré Mesto ako nezaradená komunikácia (str. 55)
https://goo.gl/dUr4uX
Čo sa týka tej tabule ako to plne schvaľujem že tam je, lebo ľudia by asi boli zhodne zmätení, keby tam bola Jánska ulica.