Preferencia bola zapnutá na križovatkách s Mýtnou a Žilinskou ul.
Hlavné mesto spustilo preferenciu električiek v križovatkách Mýtna – Imricha Karvaša a Žilinská – Štefanovičova na trati na Hlavnú stanicu. Ako informoval magistrát, v utorok 7. februára bol uvedený do testovacej prevádzky nový dynamický režim riadenia cestnej dopravnej signalizácie v týchto dvoch križovatkách. "Očakávaná priemerná časová úspora pre električky v oboch smeroch pri dynamickom režime riadenia je oproti statickému režimu cca 30 - 35 sekúnd. V križovatke Žilinská – Štefanovičova je zakomponovaná aj preferencia trolejbusov, s cieľom dosiahnuť kratší prejazd na linke 203," uvádza webstránka mesta.
Dynamické riadenie križovatiek s preferenciou električkovej dopravy je súčasťou projektu modernizácie električkovej trate na Hlavnú stanicu v úseku Radlinského – Štefanovičova. Trať bola sprevádzkovaná pred takmer rokom a pol. Zavedenie preferencie električiek na linkách 1 a 2 medzi zastávkami Žilinská a STU má za cieľ zvýšiť cestovnú rýchlosť, zlepšiť pravidelnosť a tým aj zvýšiť atraktivitu cestovania mestskou hromadnou dopravou.
Električky posielajú informáciu o svojej polohe riadiacej jednotke cestnej svetelnej signalizácie pomocou bezdrôtovej komunikácie cez rádiový systém TETRA. Radič následne prednostne zaradí fázu, v ktorej majú električky voľno, pričom pri prejazde križovatkou sa električka opäť „odhlási“.
Počas víkendov a večerov - v časoch slabej dopravnej záťaže a redších intervalov električiek - budú križovatky skúšobne fungovať v režime "kmitavej žltej". Električky, ktoré sa v oboch križovatkách nachádzajú na vedľajšej ceste, si svetelnú signalizáciu „aktivujú“ tak, aby mali zabezpečený plynulý prejazd, pričom v ostatných smeroch bude počas prejazdu električiek svietiť signál s červeným svetlom. Ide o prvé takéto riešenie na Slovensku.
Hlavné mesto v tejto súvislosti upozorňuje vodičov aj chodcov na ostražitosť a sledovanie dopravnej situácie. Nový spôsob riadenia križovatiek bude v nasledujúcich týždňoch priebežne vyhodnocovaný v spolupráci s Dopravným podnikom Bratislava a Krajským dopravným inšpektorátom a bude podľa potreby upravovaný.
lostrail
Ad #42:
Elektrickove signaly boli len priklad. Preferencia v skutocnosti byva riesena rozne a v zahranici sa nezvykne setrit vystraznymi signalmi. To nase riesenie povazujem za minimalisticke. Co sa tyka tvojej chuti pisat do Zem a Veku, kludne, je to na tebe, nenechaj sa odradit, ak ta ten format laka.
Ale mam to brat tak, ze tebe nevadi estetickost krizov a teda by si bol za klasicke riesenie priecestia aj pri elektrickovej trati? Vzhladom na to, co obhajujes, je to celkom obrat.
Zmysluplne riesenie som navrhol, ibaze ho systematicky odmietas. Napriklad neviem, co by bolo tak strasne zle a predrazene na tom, keby nad semaforom zacal v dostatocnom predstihu blikat napr. cerveny signal v tvare elektricky. Nasledne by bola dlhsia oranzova a potom cervena. Lenze to uradnicky nastavenemu zmyslaniu ("naco ine riesenie, ked toto funguje "na celom svete"", "nevedomost neospravedlnuje" a dalsie "perly") tazko vysvetlit a preto uz nemam co dodat.
Ad #41:
Myslim, ze inak chapeme vyznam slova "osetrene". Ale dobre, aby to naozaj bolo osetrene blbuvzdorne, muselo by tam byt toto, blikat pol minuty dopredu na cerveno s obrovskym znakom elektricky a samozrejme by muselo ist o seriozne silove pole, kde by si dotycny nabil frnak ;-P.
https://www.linkedin.com/pulse/virtual-wall-new-traffic-light-hojjatollah