Na predaj je 79 električiek T3 a 33 trolejbusov Škoda 14 Tr a 15 Tr.
Dopravný podnik Bratislava vyhlásil verejné obchodné súťaže na odpredaj vyradených električiek a trolejbusov. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 28. 30. augusta 2016 do 10:00, kedy bude aj otváranie obálok s ponukami. Kritériom na vyhodnotenie ponúk bude ponúkaná cena za všetky električky, resp. trolejbusy.
Na predaj DPB ponúka 33 trolejbusov Škoda 14 Tr(M) a Škoda 15 Tr(M), poväčšine nekompletné a nepojazdné. Ide o vozidlá ev. čísiel 6260, 6263, 6265, 6269, 6271, 6275, 6276, 6277, 6283, 6289, 6290, 6291, 6294, 6295, 6296, 6297, 6298, 6299, 6300, 6301, 6302, 6304, 6306, 6601, 6604, 6605, 6606, 6609, 6610, 6613, 6620, 6639 a 6640.
Z električiek je na predaj spolu 79 vozňov typu ČKD Tatra T3. Ide o nepojazdné a nekompletné vozidlá ev. čísiel 7719, 7721, 7731, 7732, 7735, 7736, 7737, 7738, 7761, 7762, 7763, 7764, 7807, 7808, 7829, 7830, ďalej kompletné a pojazdné vozidlá ev. čísiel 7723, 7724, 7739, 7740, 7741, 7742, 7747, 7748, 7749, 7750, 7751, 7752, 7753, 7754, 7755, 7756, 7757, 7758, 7759, 7760, 7765, 7766, 7769, 7770, 7773, 7774, 7777, 7778, 7779, 7780, 7801, 7802, 7803, 7804, 7805, 7806, 7809, 7810, 7811, 7812, 7813, 7814, 7815, 7816, 7817, 7818, 7823, 7824, 7825, 7826, 7827, 7828, 7831, 7832, 7833, 7834 a nakoniec školské a pracovné vozne 8135, 8137 a 8438.
V prvom kole sa DPB snaží o odpredaj všetkých električiek, resp. trolejbusov v celku a ak sa nenájdu záujemcovia, na predaj by mali byť aj jednotlivé vozidlá.
Detailné informácie o odpredaji nájdete na webovej stránke Dopravného podniku Bratislava.
zlomok
Ja sa na problematiku historickej 15 Tr/TrM pozerám z hľadiska toho, že početnejšie boli 15 TrM a jedine súčasná #6617 je v stave, ktorý sa najviac približuje 15 TrM-kám počas rokov 1998 až po ich generálky, po ktorých jazidli kratšie než pred GO. Pri budovaní zbierky historických trolejbusov si nerobím ilúzie, že podnik bude veľkoryso vyhadzovať peniaze a zachová plne pojazdnú 15 Tr aj 15 TrM. Ak si môžem vybrať iba jeden kĺbový trolejbus Škoda 15 Tr(M), tak mi ako najlepšia voľba vychádza #6617.
Ak však silou mocou niekto chce aj 15 Tr, tak prosím bojujte za #6604, čo je voz v oveľa lepšom stave než #6607. Za reálnejšie považujem zachovanie #6604 už len preto, lebo od opravy najazdil iba 30 tisíc km a ako potenciálny historičák vychádza oveľa lacnejšie než #6607, pričom sa od neho v ničom nelíši (okrem čísla, náteru a stavu). Spraviť zo #6604 historičák by znamenalo prakticky iba nový lak a úpravy interiéru (demontáž elektronických transparentov a označovačov) a vyšlo by lacnejšie než robiť historičák zo #6607. Neviem akú "magickú" vlastnosť má voz #6607, že by sa mal zachovať práve on. Má fakt že trolejbus #6607 pôvodne niesol číslo #6521 nejaký špeciálny význam? Nemá. Čo má význam je zachovanie trolejbusu identickej série a vyhotovenia, ktorý prešiel v roku 2013 VPčkou a nie vozidla, ktoré naposledy dostalo rozšírenú SPčku v roku 2005. Ak už teda chcete aj 15 Tr.