Koniec vysokopodlažných trolejbusov a zrýchľovačových električiek T3 sa nezadržateľne blíži.
Po dodávkach nových električiek a trolejbusov sa v uplynulých mesiacoch postupne znížil počet starých vozidiel elektrickej trakcie v pravidelnej premávke.
V rokoch 2014 - 2015 bolo do premávky zaradených 120 nových nízkopodlažných trolejbusov Škoda 30 Tr a Škoda 31 Tr. Z jednotlivých liniek postupne takmer vytlačili svojich predchodcov - trolejbusy Škoda 14 Tr(M) a Škoda 15 Tr(M). Od piatku 18. marca 2016 je skoro celá výprava zabezpečovaná nízkopodlažnými trolejbusmi, v premávke zostali posledné dva vysokopodlažné trolejbusy Škoda 14 Tr #6310 a 6311), ktoré sú ešte večer a v noci nasadzované na linky 203 N44 N47 a N72 (sporadicky aj cez deň na iné linky). Čoskoro by už aj tieto vozidlá mali byť nahradené nízkopodlažnými trolejbusmi Škoda 30 Tr.
Od jari 2015 bolo do prevádzky uvedených aj 56 nových nízkopodlažných električiek Škoda 29T a Škoda 30T ForCity Plus. V krátkom čase sa dodávka nových električiek skompletizuje poslednými štyrmi jednosmernými električkami Škoda 29T. Vďaka dodávke nových električiek bolo už v minulom roku možné začať s väčším odstavovaním starých električiek ČKD Tatra T3 s nehospodárnou odporovou (zrýchľovačovou) výzbrojou z premávky. V posledných dňoch sa počet týchto súprav v premávke znížil na minimum. K 1. aprílu 2016 budú z pravidelnej premávky odstavené aj zostávajúce súpravy "zrýchľovačových" električiek typu T3SUCS, ktorých je ešte spolu 27. Do premávky zasiahnu po tomto termíne len príležitostne, keď nebude dostatok prevádzkyschopných nových električiek. Približne 10 súprav s najnižším kilometrickým prebehom od poslednej prehliadky bude následne preradených do tzv. studenej zálohy. Podľa neoficiálnych informácií by sa rozlúčková jazda s odporovými T3-kami mala konať počas Dní Bratislavy v apríli.
Električky typu T3 však z ulíc mesta nezmiznú úplne. V prevádzke naďalej zostane 21 súprav typov T3M, T3G, T3P, T3S a T3AS/Mod s modernejšími polovodičovými výzbrojami. Pre bežných cestujúcich sú však niektoré z nich na nerozoznanie od "zrýchľovačových" súprav, zvyšok má aspoň modernizovaný interiér s čalúnenými sedadlami.
V týchto dňoch sa súčasne započalo so šrotovaním vozidiel vyradených v minulom roku - električiek, trolejbusov i autobusov. Vozidlá zošrotuje firma Hotis Recycling Slovakia z Pezinka, s ktorou dopravný podnik uzavrel zmluvu o odbere a spracovaní vyradených vozidiel.
S499.1023