Nové zastávky na znamenie (od 2.9.2015)

Viaceré zastávky budú po novom na znamenie.

Od 1. septembra 2015 príde k zmene viacerých stálych zastávok na zastávky na znamenie:

  • Bradáčova - linky 83 92 95 99 192
  • Bratislavská župa - linky 66 78
  • Brodná - linky 201 202
  • Bulharská - linky 65 204 205
  • Bulíkova - linky 68 84 88 99
  • Cintorínska - linky 202 205 206 208
  • Cvernovka - linky 50 205 207
  • Červený kríž - linky 203 207
  • Dudvážska - linky 65,67,75,78,79,201,202
  • Estónska - linky 78 87
  • Hanácka - linky 204 205
  • Hronská - linky 65,67,75,78,79,201,202
  • Jungmannova - linky 83 84 88 92 99 ,192
  • Karadžičova - linky 207 212
  • Kaštieľska - linka 208
  • Komárovská - linky 75 79 201 202
  • Kulíškova - linky 205 207
  • Kvačalova  - linky 205 212
  • Magnetová - linka 58
  • Mickiewiczova  - linky 207 212
  • Mierová - linka 66
  • Mierová kolónia - linka 58
  • Nám. slobody - linka 203
  • Odborárska - linky 51 58
  • Ondrejovova - linky 75 201 202
  • Partizánska - linky 203 207
  • Povraznícka - linky 31 39
  • Priekopnícka - linky 75 201 202
  • Radničné nám. - linka 208
  • Sklabinská - linky 52 56
  • Slovinská - linky 53 63 96 204 205
  • Stavbárska - linky 78 87
  • Špitálska - linky 206 208
  • Štefanovičova - linka 203
  • Topoľčianska - linky 92 95 99 192
  • Toryská - linky 78 79 87 201 202
  • Ul. 29. augusta - linky X13 202 205 206 208
  • Východné - linky 52 54 56
  • Zámocká - linky 203 207
  • Závadská - linky 52 56 65
  • Znievska - linky 98 99
  • ZŠ Budatínska  - linky 93 98 99

Na zastávkach na znamenie by mal cestujúcich na spoj čakať tak, aby ho vodič mohol zavčas vidieť. Cestujúci môže vodičovi signalizovať úmysel nastúpiť zdvihnutím ruky, nie je to však povinné.

Pri výstupe by mal cestujúci zavčas stlačiť príslušné tlačidlo STOP. Keďže DPB aj naďalej používa na signalizáciu vodičovi rôzne tlačidlá, cestujúci musia venovať zvýšenú pozornosť stlačeniu správneho tlačidla v jednotlivých typoch vozidiel.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tusim zabudli tento rok premenovat Kooperativu 😃
No ja uz budem radsej kyvat aj na mojej konecnej, sak co ak tam nahodou budem jediny a sofer to tam nepozna.
Paci sa mi ten trend ze postupne je toho coraz viac na znamenie, ale niektore zastavky sa mi zdaju byt trochu prestrelene, specialne napr. Ul. 29. augusta, alebo Mickiewiczova - tie podla mna mali byt na znamenie az v poslednej faze, ked uz na znamenie budu vsetky zastavky.

Zaroven dufam ze nove vedenie DPB obnovi internu kontrolu a zameria sa aj na dodrziavanie predpisov na zastavkach na znamenie.
Reakcia na: 810zssk #3:
Čo do lokality áno. Ale čo do počtu cestujúcich za deň, tak väčšina z tohto balíku ich má výrazne viac ako tieto Tebou menované a počas dňa je tam oveľa väčšie percento "zbytočných zastavení" ako na mnohých sídliskových, ktoré idú tiež na znamenie.
A vidím v tom zámer všetky tbusové zastávky až na tých pár najväčších dať na znamenie. Možno aj preto, že tbusy budú ako prvé, kde bude 100% vozového parku s dopytovými tlačidlami (=znamenie) na tyčiach.
Ja tento trend zvyšovania počtu zastávok na znamenie tiež hodnotím kladne ? v ostatných európskych metropolách to funguje dlhé roky a nikto sa nesťažuje (napríklad taký Londýn kde sú všetky zastávky BUSov na znamenie) ? myslím,že to pomôže k zrýchleniu dopravy a koniec koncov to možno priláka aj viac cestujúcich ? čas ukáže,ale myslím že toto bol jeden z mála dobrých "ťahov" od DPB ?
Mohli dat rovno vsetky zastavky na Jantarovej ceste na znamenie, ale Bradacovu... to bude este sranda ?
Pri tomto mnozstve by nebolo fakt jednoduchsie dat uz vsetky zastavky na znamenie? A s tym, ze na niektorych by bolo povinne zastavovanie, ako to je na nocakoch...
Je to super takto pokracovat avsak dakedy by bodlo, ze zastavi sofer iba pri zamavani. Preco to zrusili? Napriklad clovek caka na zastavke, kde stoja 2 busy, zrovna ide ten, na ktory necaka, ale sofer toho busu tam musi zastavit, nakolko na zastavke vidi cloveka. Cize zbytocne zastavi. Ale je pravda, ze kratkozraki by mavali aj tak, nakolko by nevideli cislo 🙂 asi som si aj odpovedal 😃
Reakcia na: 810zssk #3:
Ked taka Nevadzova sa musela stat zastavkou na znamenie pred dvoma ci kolkymi rokmi, tak si myslim ze taka Mickiewiczova je uplne v pohode...
A dalsia vec, ak treba viditelne stat, obcas by ludia chceli viditelne aj sediet, pripadne sa skryvat pred dazdom. Avsak nasa super strategia od JCDecaux budovania zastavok je na hlavu, kedze tie reklamne "steny" dava od smeru prijazdu autobusu a nie opacne, nepochopim to stale 🙂
Tiež nechápem, prečo už rovno nedali všetky na znamenie, teda okrem tých najfrekventovanejších a najdôležitejších typu Patrónka, Račianske mýto, Bajkalská apod.
Reakcia na: Mike #4:
29. augusta bez cestujucich som nezazil snad nikdy. Mickiewiczova mozno, tam to beriem 🙂
Reakcia na: Johnny_S #11:
lebo keby dali vsetky, tak Drahovsky by zase musel pisat blog o tom ake je to zle riesenie a ostatne media by sa k nemu pridali. takto pomalicky postupne, bez odporu to prejde nakoniec cele.

A dufam, ze od 1.1. sa uz konecne objavia zastavky Krcace, Vozovna Krasnany, Male Krasnany a dalsie....
Reakcia na: pharel #8:
Podla mna je to takto lepsie, pretoze ak na zastavke stoji viac liniek a ty v dialke nevidis ci je to tvoja linka (napr kinderka zo zelenou foliou na prednom skle) tak ho zastavis aj ked do neho nakoniec nenastupis. Skoda je len to, ze dodnes sa stretavam zo sofermi, ktori nezastavia na zastavke na znamenie, aj ked tam niekto stoji avsak nemava. Preto si myslim, ze by bolo najlepsie urobit vsetky zastavky na znamenie aby sa predislo komplikaciam tohoto typu 🙂
Reakcia na: Ámos #13:
máš pravdu, Drahovský by napísal blog a všetky médiá by s ním súhlasili .... viac by som však ocenil, ak by sa k tomu vyjadroval niekto, kto sa v tom naozaj vyzná .... a preto chodím na toto diskusné fórum
Reakcia na: pharel #8:
S tým mávaním máš pravdu. Ľudia s horším zrakom by aj tak mávali na každý prichádzajúci bus (z vlasnej skúsenosti, keď jeden dedko na Dubovej mával na 21, ktorá tam ani stáť nemá). Podľa mňa by stačilo, aby ten, kto chce nastupovať stál viditeľne a pozeral sa smerom k prichádzajúcemu busu a ten, kto nechce nastúpiť, aby sa postavil do úzadia (prípadne gestom naznačil, že nemá záujem nastúpiť - tu je otázne, či toto má zmysel, keďže vodič by mal zastaviť tak-či-tak, pretože na zastávke sa nachádza človek).
Reakcia na: 810zssk #3:
"daj si tu paprču do vrecka"
"na čo máš tu ruku ty k.."
"čo nevieš čítať"
a pod.
Moja odpoveď:
"Podľa čl. 3 bod 10 pp je cestujúci povinný stáť na zast. na znamenie tak aby ste vy vodič ma mohli vidieť, ďalej sa musíte ku mne správať slušne, ďalej s Vami na túto tému diskutovať nemienim"
Reakcia na: 810zssk #12:
29. August aby tam nikto nenastúpil, je fakt že tých spojov bolo minimum, aj to iba v okrajových časoch.
Ale zato koľko krát nikto ani nečakal a ani nevystúpil z tbusu na Mickiewiczovej, Cintorínskej či Špitálskej a to často aj počas špičky, o večeroch a víkendoch ani nehovoriac..
Reakcia na: Roberto #17:
+ pisomna staznost. Vodici co sa takto chovaju to robia ako cistu provokaciu, neriesia tym ziaden realny problem, takze to treba riesit s nadriadenymi.

Ale tesi ma ze takychto skusenosti mam v poslednej dobe malo a uz drviva vacsina robi ako ma 🙂
No akože podľa mňa je zbytočné dať na znamenie zastávky ako Brodná, Dudvážska, Toryská, Hanácka, Slovinská a 29. Augusta, keďže vždy tam niekto vystupuje.. dokonca zastávka Spoločenská je síce na znamenie ale vždy keď tam idem, tak vždy tam niekto vystupuje.
Ale takú Sabinovskú by som dal tiež na znamenie
Reakcia na: Ámos #13:
A teraz som zas mimo, asi by som sa pre vlastnú duševnú pohodu nemal pýtať, ale - kto je Drahovský? 😃
Reakcia na: 810zssk #19:
Staznosti bolo viacero, napriklad v prvom pripade paprca bola uspesna, zial v inom sa nejak vykecal to ze som mal 5 minute litanie o narocnosti jeho prace , ze sa my mladi vieme len stazovat, ich evidentne nezaujimalo, pokial sa dpb nieco nepaci tak mailovu komunikaciu evidentne ignoruju - totiz ak je odpoved typu vodic nic neporusil - na zastavke zastavil staznost neopodstatnena, tak je zrejme ze ak sa zamestanec neprizna tak nic neriesia . sice potom uz nenadaval, ale pravidelne si zamiena lavy a pravy blinker ? i ked toto s tym nema nic spolocne
Reakcia na: 810zssk #12:
Ja áno, a to veľmi často, a to popoludní. Konkrétne z/do X13 skoro nikdy nikto nevy/nastupuje.
S tou Jungmannovou ma pobavili. Kebyže tam nie je hlavna pošta pre petržalku tak poviem dobre. Zase to robil nejaky trapko čo je za počitačom a nikdy ani tie ulice nevidel.
Reakcia na: Roberto #23:
Ad ignorovanie elektronickej komunikacie: odporucam vymenit OP, dat si tam zadarmo certifikat pre elektronicky podpis a doignorovali.. 🙂
Reakcia na: Joyki #24:
Hm, moze byt, asi tam cestujem v zlych casoch zlymi linkami 🙂
Reakcia na: pharel #8:
Stále môžeš predsa vodičovi kývnuť, ak nastúpiť nechceš. Väčšina z nich tomu aj chápe a v takom prípade síce pribrzdí, ale nezastaví.

Inak, jedna "urban legend" (Jadran to preloží tým čo nerozumejú) hovorí, že v Prešove, kde majú snáď najviac zastávok na znamenie na meter štvorcový, ešte niekedy v 80-tych rokoch mali jednu z nich aj pred nejakou fabrikou. Raz tak po druhej popoludní, zastávka plná ľudí, autobus prichádza, no nikto z davu nemáva spoliehajúc sa, že zamáva niekto iný. Keďže to nebola jediná linka ktorá tadiaľ prechádza, vodič to vyhodnotil presne podľa predpisu. A na druhý deň bola stovka sťažností.
Reakcia na: COSCO #25:
Mám odsledované, že hlavne v smere z mesta je Jungmannova dosť často využitá len veľmi slabo. Navyše, mám začať vymenovávať, aké významné lokálne ciele sú v okolí iných zastávok na znamenie?
Po novom bude zastávka Odborárska pre autobusy 51,58 /asi aj pre dojazdy 196/ na znamenie. Pre električky bude naďalej stála. Máme takéto niečo už v Bratislave?
Reakcia na: david1 #30:
Park kultúry, Chatam Sófer, Súmračná
Reakcia na: Viko #29:
No, skoro ráno som tam ešte nebol, ale v čase 12:00-0:00 som ani von z mesta ešte nezažil, že by tam nikto nečakal. Možno sa to využije 25.12.
A podľa mňa tam nastupuje a vystupuje cca rovnako ľudí ako na vedľajšej Hálovej, ktorá nie je na znamenie (teda bude asi neskôr). A porovnateľné, alebo možno aj menej využívané sú v Petržalke viaceré zastávky (už len kúsok vedľa Kremnická, Záporožská, ...
Reakcia na: patrik24 #31:
dík

tak tým pádom táto mohla byť už tiež dávno na znamenie.
Reakcia na: Mike #32:
S Hálovou máš pravdu, ale dať ju na znamenie by myslím bolo riskantné kvôli radeniu sa v križovatke.
Z dvojice Kremnická-Záporožská by podľa mňa mala byť aspoň jedna stála, nech nie sú priveľké rozptyly jazdných dôb medzi jednotlivými spojmi.

Ohľadom Jungmannovej nechcem ísť do nezmyselných hádok, ale viem, čo som videl. Ono záleží od linky - takej 83 to nepomôže, ale 84, 88, i 92 tam už stáli pre mňa samého mnohokrát*, a nielen po 22ej, ale i o 18:30. 99-ka tam tiež podvečer nemá niekedy koho brávať.
*P. S. To, že tam ja nastupujem alebo vystupujem, netreba brať za mernú jednotku, lebo v zlom počasí miesto čakania často idem inou linkou zastávku-dve ?
Reakcia na: Viko #34:
Tak je zjavné, že DPB to nedáva podľa využívanosti, lebo napr. v tomto balíku ide na znamenie kompletne celá Vrakuňa a na Gagarinovej už aj zastávky Brodná a Ondrejovova. Takže sa napĺňa plán, ktorý mal aj Belfi v programe na ďalšie obdobie (pripojený ku kandidatúre), že 90% zastávok na znamenie. Ide o to, koľko takých "várok/balíkov" s týmito zastávkami na znamenie bude..

Teraz je nevýhoda akurát tá, že kĺbové karosy majú znamenie na strope, 14/15Tr na dekle nad dverami (viem že všetko sú to typy, ktoré čoskoro dojazdia, ale nevieme či to bude na konci tohto roku, alebo budúceho, alebo o 2 roky..), u tedomov je osobitné tlačidlo na dopyt a osobitné na znamenie, pričom stlačenie dopytu vodič nikde nevidí a zasa znamenie vodičovi neotvára dvere a podobné je to u hrbáčov BN 10.5.
A ešte bude netypické to, že pri hlásení zastávok za každou jednou zahlási zastávka je na znamenie a pri vnútornom bočnom transparente, tzv. teplomeri, sa bude všetko červenať.. ?
Reakcia na: Mike #35:
Ešte že dojazdili staré Ikarusy . Tam malo mnoho ľudí problém dočiahnuť na tlačidlo na strope. ?
Reakcia na: Mike #35:
Vo Vrakuni ešte ostáva Šíravská. ?
Reakcia na: Valec #37:
Fakt, tú prečo nedali? Keď už dali Stavbársku a Estónsku, mohli dať aj túto.
Toryska a Dudvazska na znamenie? Co bude nasledovat? autobusova stanica? trnavske myto??
Reakcia na: TomJ #38:
Buď kvôli kostolu, alebo jednoducho na ňu zabudli ?
A take nieco ako napr. v Prahe, ze su niektore zastavky stale a na znamenie len cca po 20-tej a cez vikendy este nikoho v DPB nenapadlo. Myslim, ze pre BA by to bolo tiez vhodne riesenie.
Nezabudnite dať všetky zastávky v BA na znamenie!!! Toto nie je normálne, veď kopec zastávok je takých, kde nastupuje veľa ľudí, napr. Estónska, Dudvážska, Toryská, Komárovská, Priekopnícka. To už vážne chcete, aby aj ten zvyšok cestujúcich cestoval autom pri týchto úžasných inováciách?
Reakcia na: jankaba #42:
A co ti brani v tom sa postavit viditelne alebo stlacit tlacitko a dat znamenie vodicovi? Preco vam az tak vadi, ked ma zastavka charakter "na znamenie"? Ved ked tam bude vela ludi tak je to tak ako doteraz. Berte si priklad z inych miest europskych, kde su vsetky zastavky na znamenie.
Reakcia na: jankaba #42:
Ved casom vsetky na znamenie budu. Tak to je mimochodom vo vacsine Europy. Akosi nepredpokladam ze kvoli jednemu stlaceniu tlacidla niekto prestane pouzivat MHD.
810 a pharel: ja som nevedel ze imhd ma nejakych soferov a vozy:D(sranda)

JANKA: doporucujem zajst k ocnemu,alebo lepsie citat pri registracii, kedze STRANKU IMHD.SK NESPRAVUJE DPB ALE JE TO STRANKA PRE FANUSIKOV MHD,teda nema ani ziadne zastavky:D
Reakcia na: Roberto #17:
"si j*****a ze zvonis ta skoro? chces aby som ti nezastavil?" - to sa napr. dozvedela moja priatelka ? staznost bola, odpoved stylom "tvrdenie proti tvrdeniu, vodic priznal ze bola hustejsia premavka a mohol byt v strese" ?
Reakcia na: UltraM #6:
Nerozumiem, kde je problém na frekventovaných zastávkach. Veď tam sa vzhľadom na frekvenciu nič nemení, keďže tam vždy niekto stojí na nástupišti.?
Aj tak musia ísť podľa harmonogramu, takže rýchlejšie to o moc nebude 😉
Reakcia na: jandro #48:
Jednak mozu vyrovnavat meskania a jednak sa vyhladovo budu dat upravit chronometraze.
Reakcia na: Mike #35:
Len dopĺňam, že na nových trolejbusoch tiež nie je prepojené tlačidlo na znamenie s funkciou otvorenia najbližších dverí. DPB o tom vie už dlho, zatiaľ sa to nerieši.

Rovnako je problém s novými palubnými počítačmi, resp. s prehadzovaním zastávok na báze GPS. Pri viacerých následných zastávkach na znamenie väčšinou palubák prestane zastávky správne prehadzovať.
Reakcia na: pharel #43:
Problem nie je v tom, ze kvoli tomu treba stlacit tlacidlo alebo zakyvat vodicovi. Problem je v tom, ze tie zastavky su vyuzivane tak casto, ze ich oznacenie ako zastavky na znamenie je zbytocne... aj tak sa tam bude vzdy stat... cize ziadna realna zmena sa neudeje... len sa prelepia cestovne poriadky a na oznacnik sa priskrutkuje cedula a hotovo... takze to vyzera, ze len niekto potrebuje vykazovat cinnost...
A keď už sa ide po všetkých tbus zastávkach, okrem tých najhlavnejších v centre, neviem prečo taká Novohradská ostala stála.. Jej využívanie je hlavne cez víkendy rapídne nižšie.
Osobne nemam nic proti zastavkam na znamenie, ale taka zastavka "Toryska" mi pride uplne vtipna, aj vzhladom k tomu, ze sa podla mna de facto jedna o taky maly prestupny uzol vo Vrakuni....

Zoznam novych zastavok jasne hovori, ze sa opatrenie zaviedlo celoplosne a ze nikto nerobil kontrolu na zaklade kriteria, ci autobus na zastavke zastavil, ale neotvoril dvere. Tento vyber vyzera tak ako keby mal niekto pred sebou abecedny zoznam zastavok a hovoril si....hmm.... tak tato nie, tato by mohla byt, tato uz je....chlapi, co si myslite o tejto?

Myslim, ze celkom dobry tip by bol aj zastavka "Martinsky cintorin", kedze najma vecer tam uz nikto nenastupuje/nevystupuje. Ak by si to nahodou niekto chcel skontrolovat, myslim, ze sa iba potvrdi to, co pisem.

Dalsi postreh, kazda zastavka na znamenie (zmysluplna) znamena de facto casovanu bombu do chronometrazi. Tym padom niektory autobus na zastavke nezastavi, stihne najblizsie svetla a bude na dalsej zastavke skor, inemu to nevyjde a bude meskat...

Je to skutocne len poznamka na okraj, lebo chronometraze sa celoplosne (v tomto pripade naozaj zmysluplne) v pravidelnych casovych intervaloch uz snad desatrocia nevyhodnocovali (a to ani len na zaklade datovych udajov z kariet, nieto este o fyzickej kontrole) a aj vdaka tomu vela (nielen) autobusov chronicky meska alebo jazdi v predstihu.

Dufam takisto, ze pristresky JCDecaux sa budu montovat tak, aby cestujuci nemal problem vidiet na autobus a nebranil mu vo vyhlade vkusny reklamny putac. Lebo tak ako nevidi potom cestujuci na autobus, nemusi ani vidiet vodic na cestujuceho.

Pre vodicov: verim, ze tak ako zastavite opatovne na zastavke, ked ste predtym zastavili ako treti v poradi, zastavite aj v pripade, ze cestujuci stoji na zastavke, pripadne ma zdvihnutu ruku/mava a je ho vidiet.

Pre cestujucich: poistite si radsej za znizenej viditelnosti zastavenie autobusu tym, ze budete rukou mavat, pripade budete mat v ruke mobil so zapnutym displejom. Mavanie rukou je lepsie vidiet ako stojaceho cloveka. Prisli na to uz stali cestujuci, ktori nastupuju zo zastavok, ktore su neosvetlene a v uplnej tme (na ceste do DNV napriklad).
Krásny príklad nevhodnej zastávky Bradáčová. Oba prístrešky reklamou k prichádzajúcemu vozidlu + stánok umiestnený tak, že od neho práve cez zastávky nie je vidno prichádzajúce vozidlo. Takže napr. v daždi ak nechce človek moknúť, tak ho vodič uvidí až na poslednú chvílu. https://goo.gl/maps/AmAfe
....a v smere jazdy na Technopol este dodam, ze vdaka priechodu pre chodcov tam nemozu zastavit 2 klbove vozidla. Co je posledna subezna zastavka liniek 95 a 83.
No po dnešku strácam prehľad kde zvoniť a kde nie ?
Väčšina mi prídu hlúposti viď. Dolné hony, Cintorínska, Mickiewiczova, Jungmannova.
Toto robil človek čo tade nikdy necestoval.
Minimálne v DNV mohla ešte pribudnúť "HRADIŠTNÁ" je určite menej využívaná ako napríklad taká "NOVOVESKÁ" ktorá na znamenie je - síce tam vystupujú/prestupujú ľudia z L21 ktorá ide smerom na konečnú "NA HRIADKACH", ale aj tak tam minimálne štvrtina vozidiel stojí zbytočne
Reakcia na: Roberto #57:
Súhlasím. Rovnako aj Šíravská by mohla pribudnúť.
Toto bude len prvy krok - nasledne zmenia chronometraz , skratia casi - ved zastavka je na znamenie a na taku zastavku sa rata s inym casom na vybavenie. A nebude sa stihat este viac. Sranda - vela zastávok bolo uz doteraz na znamenie a nikdy sa mi nestalo, ze by netrebalo zastavit, napr. Nevadzova pred kostolom, alebo Hubeného v Krasnanoch.
No teda, tak ja som čakal, že tam nájdem aj zastávky Šíravská a Majerská. Veď na Hronskej a Dudvážskej chodí viac ako trikrát viac spojov a omnoho viac cestujúcich, a tie dali na znamenie. Divné. ?
Reakcia na: Valec #28:
No ja som zasa zažil, začiatkom 90-tych rokov, linka č. 24 (z letiska na Hlavnú stanicu), prvý spoj (niekedy ráno po pol piatej), na zastávke na znamenie zo dvadsať pracovníkov OLO (tam niekde mali ubytovňu, či čo), nikto nezdvihol paprču, tak vodič nezastavil. Podotýkam, tam nič iného vtedy nejazdilo. ?
Kamarát (ten vodič) na to: "Keď je lenivý zdvihnúť paprču, nech ide peši". ? ? ?




Jaj, prdon, Majerská už je na znamenie.
Reakcia na: SuchSoft #61:
Ja mám pocit, že na viaceré zabudli. Okrem Šíravskej mohli dať aj Na pasekách (jediná na Východnom zostala stála), MIÚ. Rača, MIÚ. Vajnory (už by boli na znamenie celá Rača a Vajnory až na uzlové zastávky, ale keď dali Dudvážsku a Hronskú, tak by pokojne aj zvyšné v Rači a Vajnoroch mohli byť na znamenie), ŽST. Rusovce (tu je síce v CP uvedená ako na znamenie, no podľa CP na zastávkach je stála), Jasovská (pre linku 90 je z nepochopiteľných dôvodov ako stála), Mokrohájska a možno aj ďalšie, ale tie ma teraz nenapadajú.
Reakcia na: matus1610 #56:
A ty si tadiaľ určite cestoval, však? Aj v skorých ranných, podvečerných, večerných hodinách, a to aj počas víkendov, však? ?

Osobne si myslím, že každá zastávka si svoje opodstatnenie nájde. Minimálne víkendové dopoludnia určite.
Nové zastávky na znamenie (od 2.9.2015)
Od 1. septembra 2015... ?

Magnetová - aj pre 196?
v 4. obvode by mali pribudnúť najmenej hradištná,žatevná,horné a dolné krčace,lipského
?
Reakcia na: marpav65 #65:
Tie krcace tak skoro nebudu,kedze elektricky stale nemaju zast.na znamenie.
Za to L35 by mohla stat aj na Krcacoch , do Iuventy chodi kopa deti z DD
Reakcia na: Technopol #54:
To už staršie zastávky dajme tomu. Ale aj novobudované zastávky na Žilinskej pre električky majú zas otočenú reklamnú stranu k prichádzajúcemu vozu.
Reakcia na: Petto #66:
ale neskor by mohli dať aj električkám zastávky na znamenie
Znievska a ZŠ Budatínska na znamenie? You have got to be kidding me!
Reakcia na: roberto77 #69:
Tak tie mali byt uz davno. Opat zastavky, ktore su vyuzivane len urcitu cast dna a stvrtina zastaveni za den je tam zbytocna.
Ludia tu nariekaju furt, ked sa nejaka ich zastavka zmeni na zastavku na znamenie, ale pritom sa nic podstatne nemeni ? Iba treba stat viditelne (co clovek aj tak uz teraz robi, okrem pri nejakej silnej burke) prip. stlacit nacas tlacidlo (tiez neni velka zmena)...
Reakcia na: Error 0x007 #71:
Je. By si sa divil, aké percento ľudí (a často ani nie starších) sedí do poslednej chvíle, a až keď vozidlo stojí vstanú zo sedadla a vyberú sa k dverám, aby si stlačili dopyt na dverách (na tyči to mohli mať stlačené o 2-3 sekundy skôra kým by boli pri dverách tak už by boli otvorené.. keď už).
Znievska na znamenie? Niekomu sibe. Ved je tam stale kopa ludi. Dalsi krok bude uplne zrusenie. Elektricku stavajte debilkovia a nevyhadzujte prachy na tabulky "na znamenie".
Reakcia na: Andrej1 #73:
Netreba nové tabuľky, ako vidím, stačili nálepky. ?
Reakcia na: Andrej1 #73:
ta zastavka je naplno vyuzita len asi slabu polovicu dna.
Reakcia na: N/A #74:
dlho som podobny bullshit necital ...
Reakcia na: Zvero #53:
K JCD nechápem, prečo sa už nemotujú prístrešky tak ako voľakedy, že reklamná časť zastávky nie je umiestnená po bokoch ale na strane ako je tabuľa s cestovnými poriadkami. Mám pocit, že 10-15 rokov dozadu sa aj myslelo skôr, než sa niečo urobilo. Takéto riešenie som si všimol na zastávke Herlianska. Doplnte, ak viete aj o iných ?
Reakcia na: Gryzly65 #63:
tak napr. na dudvazskej sa vystupuje stale , aj o druhej v noci. a smerom do mesta je tam stale niekto na zastavke.
Reakcia na: eMDi #77:
Dobrý argument!
Reakcia na: N/A #80:
nenechali ste email, na postoy.sk sa neda registrovat. tak to zhrniem ...
- zastavok na znamenie je v Bratislave viac ako 100 ak sa nemylim (ten pocet, co uvadzate vy, je len aktualna etapa, ktora nie je prvou)
- vo vacsine velkych europskych miest je drviva vacsina zastavok na znamenie
- pre cestujucich sa nemeni skoro nic, nakolko tlacidlo na otvaranie dveri vo vacsine vozidiel je zaroven aj ako znamenie na zastavenie
- takisto, ak clovek stoji viditelne na zastavke, vodic automaticky zastavi
- mozno je vela zastavok vysoko frekventovanych, no kazde NEzastavenie prinesie nejaku usporu, castokrat su tieto zastavky frekventovane len v spicke. Napr. zastavku toryska som videl uz nie raz prazdnu ci v jednom alebo druhom smere.
- umiestnenie citylightov je chybou JCDecaux primarne, uz ste im napisali? ja ano. a cim viac ludi ich bude bombardovat, tym skor budu veci riesit.
- ad casova uspora: ano, grafikon sa nemeni, ALE castokrat dochadza uz beztak k meskaniam aj vdaka CSS alebo IAD. aj dve zastavky na znamenie, na ktorych sa nebude na danej trase stat umoznia napriklad dobehnutie casovej straty. V pripade, ze by sa vodicom podarilo ziskat casove plus, mnohi elegantnym sposobom vedia prisposobit jazdu tak, ze nie je trhana, stihnu aj zelenu, alebo nestoja dlho na cervenej a v najhorsom 10 sekund dlhsie stoja na zastavke. aj tu dochadza k uspore napr. klimy vo voze. kazde percento uspory v ktoromkolvek smere je benefitom pre DPB, aj cestujucich.

suma sumarum ... napriklad na trase linky 201/202 (ktore predpokladam dobre poznate) moze po novom v priemere vzniknut uspora nezastavenim na 3 zastavkach (v jednom smere), cim sa moze eliminovat casovy sklz v podobe 2 az 4 minut (lebo vdaka jednemu nezastaveniu stihne zelenu, kde by inak stal 2 minuty). O nepozornosti cestujucich sa nebudem vyjadrovat. mne sa parkrat tiez podarilo, ale bola to moja chyba, ktoru som si jednoducho musel uznat. presne ako aj vodic IAD musi byt pozorny, aj ked ide domov alebo do prace.
Reakcia na: petob77 #79:
Ja som ju uz prazdnu zazil v urcitych uplne okrajovych casoch (napr. sobota skoro rano).
O com by sa dalo diskutovat (nehovorim ze ten nazor nevyhnutne zastavam aj ja sam) je take riesenie, ze by sa pravidlo "v noci su vsetky zastavky na znamenie" rozsirilo z nocnych liniek na vsetko co jazdi napr. v case 22:00 - 6:00 (cez vikendy mozno dlhsie?). T.j. v uvedenom case by autobusy a trolejbusy vsade stali len na znamenie.
Zmena zastávky na znamenie " Bulíkova" v Petržalke. Toto mohol navrhnúť idiot platený v DPB z naších peňazí. Táto zastávka obsluhuje : základnú školu a gymnázium Pankúchova, študentov Ekonomickej univerzity cestujúcich z internátov v Horskom parku linkou 84 a hlavne dôchodcov žijúcich v Dome tretieho veku !!!! Už vidím ako deduškovia a babičky budú na zastávkach paličkami a barlami zastavovať autobusy na " z Bulíkova". A čo je ešte horšie, je ich vystupovanie na tejto zastávke / bližšia pre nich nie je/. Koľko dôchodcov musí sa zraniť - padnúť pri hľadaní správneho gombíka počas jazdy / hlavne v zákrute pri Saleziánoch alebo opačne pri zákrute od Ekonomickej univerzity/ aby si v Dopravnom podniku Bratislava u v e d o m i l niekto, kto za toto zodpovedá, že opäť spravili nehoráznu blbosť !!! Už pri reorganizácii dopravy v roku 2005 nám zobrali 4 linky auto-busov tak, že vlastne nikde do centra sa nedostaneme bez niekoľkonásobného prestupovania. Pritom je známe, že MHD používajú hlavne menej finančne zdatní občania, mamičky s deťmi, dôchodcovia . Chcete prilákať cestujúcich zo svojich áut, ktorí Vám komplikujú prevádzku , ale robíte práve opačné opatrenia. Dá sa vidieť, že o prevádzke MHD v DPB rozhodujú "ľudia", ktorí v živote MHD nepoužívali.
Reakcia na: rendovka #84:
Autobus sa zastavuje stlacenim prislusneho tlacidla, nie barlami.
Reakcia na: rendovka #84:
Ale nehovorte, odkedy linky 84 a 88 nechodia do centra?

Druha vec je, ze drviva vacsina ziakov z Pankuchovej, tak ZS ako Gym, chodi na autobusy na Sustekovu. A to nie je moja hypoteza, hovorim z vlastnej skusenosti.
Reakcia na: petob77 #79:
Trt. Neyeb mozgy, konkretne v okoli tej zastavky prechodne byvam a danu lokalitu poznam ako svoje boty, nakolko som na DH este aj vyrastal
Reakcia na: 810zssk #85:
vysvetlite to dôchodcom, hlavne ktorí ešte ťahajú aj tašky na kolieskach .....
Reakcia na: Viko #86:
lenže študent aj dobehne na autobus, penzista asi sotva . To, že kadiaľ chodia študenti, vidím denne aj pozostatky po nich na trávnikoch a cestách ......
Reakcia na: Viko #86:
88 chodila z konečnej v Ovsišti na Šafarikovo nám. Potom to zmenili a chodí od Autob.stanice Nivy cez Petržalku pod Nový most - to je podľa Vás jazda do centra ??? Takisto 84 zmenili, predtým chodila z konečnej v Ovsišti okolo Ekonomickej univerzity / pre študentov bývajúcich v Horskom parku/ tento spoj im tiež zobrali.
Reakcia na: rendovka #90:
Aspoňže vám tam nechali 87, tá chodi do centra... (drogového) ?
Reakcia na: rendovka #88:
Vy ste ten dôchodca s taškou, ktorý má tieto problémy, alebo sa len snažíte hľadať problém, ktorý možno ani neexistuje.

Ako doteraz zvládali "zazvoniť" dôchodcovia v lokalite nad hradom, keď tlačítko je v starých trolejbusoch umiestnené vysoko nad dverami, zatiaľ čo v nových autobusoch je priamo na dverách, príp. aj na madlách pri nich. Ako to zvládajú dôchodcovia na iných zastávkach. Či s taškou na kolieskach sa jazdí len na Bulíkovu?

BTW, L84 zobrali od Ekonomickej univerzity práve kvôli dôchodcom z okolia zast. Bulíkova. A ten Nový most teda nie je v centre, či je problém v dlhšej jazde cez Petržalku? Po otvorení električkovej trate do Petržalky budete môcť prestúpiť na Farského do nízkopodlažnej električky, ktorá vás odvezie aj ďalej ako na Šafko, teda aj bližšie k centru (možno priamo do cieľa). Akurát, pri prestupe budete musieť prejsť asi 100 metrov, čo je však určite menej ako prechádzka po Štúrovej.
A co v pripade, ked budem cakat len napr. na 83, .. takto mi zastavi 92,95 aj 99.. zbytocne, alebo sa mam schovavat za zastavkou, ked nepojde moje cislo?
Bud je toto pripad len tejto jednej zastavky, kedze hore nebolo miesto na pridanie cedulky, alebo to takto spravili na vsetkych novych zastavkach na znamenie ?
Reakcia na: luciluci #93:
Doteraz stali aj ked na zastavke nikto nebol, po novom bude stat len ked tam niekto bude. To je uz zlepsenie.
Reakcia na: UltraM #94:
Takto to robia uz dlhsiu dobu, nie len pri tejto zmene, hoci vacsinou sa im to podari lepsie (cely napis je na bielej ploche).
Reakcia na: 810zssk #96:
Tak toto je pre mna novinka. Co poznam tie "mladsie" zastavky na znamenie, tam vzdy prirobili cedulku nad oznacnik. Ale toto je uz styl "kasleme na vas".
Reakcia na: UltraM #94:
podobné je to napríklad aj na zastávke "Bratislavská župa"
Reakcia na: UltraM #94:
Na tých nových čo som mal možnosť vidieť je to všade takto. Tak určite je to lacnejšie a samozrejme aj jednoduchšie na realizáciu. S tým označovaním sa poponáhľali označené boli takto už včera poobede. Čo ma dnes milo prekvapilo bolo že dnes o nových zastávkach na znamenie vedeli aj palubáky ?
Reakcia na: rendovka #90:
Podľa mňa je konečná Most SNP rovnako v centre (ak nie ešte viac), ako Šafárikovo nám. A takisto zastávka Zochova, kam Vás z Ovsišťa dovezie linka č. 84. Most SNP aj Zochova sú v priamom dotyku s pešou zónou.. neviem čo môže byť väčšie centrum. Možno to drogové, čo tu spomínal niekto o pár príspevkov nižšie.. alebo centrum sociálnych služieb na Slovnaftskej...
Reakcia na: Mike #100:
On to jednoducho chce mat na Šafko (asi tam ma niede svoju cielovu destinaciu) a teraz plače ?
Reakcia na: 810zssk #83:
dalo by sa diskutovať aj o vypnutí CSS na noc... super je, keď napr. trasu Šustekova-Bosákova prejdeš rýchlejšie peši ako busom, "lebo semafory" pri víkendovej premávke na tej spojke by mohla byť CSS vypnutá aj cez voľné dni a cez prac. týždeň aj do 7:00 ráno...
Reakcia na: rendovka #84:
-zo ZŠ a gympla už viac využívajú zastávku u Saláčov
-dopyt EUBA funguje nárazovo v rovnakých časoch a cca 2x4 mesiace ročne
-dedkovia a babky z domova dôchodcov nemusia na zastávkach barlami zastavovať busy, bus zastaví automaticky, ak je niekto na zastávke
v 9/2005 zobrali 4 linky do centra? ktoré?
84 šla pôvodne okolo euba, bola presmerovaná cez Bulíkovu
jediný problém je 68/96 a ich neskoršia výmena (lebo mesto nie je schopné 10 rokov dokončiť odbočku z Apolla na Bosákovu), aby bolo možné dostať sa z Bul/Euba na druhú stranu Dunaja cez každý most (jasné, že okrem Lanfranconi)...
Reakcia na: luciluci #93:
zakývaš mu rukou, nech ide ďalej - funguje to u väčšiny vodičov
Reakcia na: 810zssk #96:
Dopravákom a KDI to vôbec nevadí? Lebo značka s "dokresleným" textom asi nebude v zákone ani vo vyhláške... Teda tým pádom by malo ísť o neplatnú, resp. poškodenú značku...
Reakcia na: rendovka #90:
Extra pre studakov je expresna linka ktora ich odvezie rovno z univerzity do Horskeho parku (linka 184)...
Reakcia na: kecho #105:
To je možno "zlepšovák", ktorým DPB vychádza v ústrety neporiadnikom parkujúcim svoje gumokoly kde sa len dá 😉
Reakcia na: kecho #105:
Zastávkový označník nie je dopravná značka ? Nič to ale nemení na skutočnosti, že tento hulvátsky systém je otrasný.
Reakcia na: kecho #105:
Priklanam sa k tomu co napisal Ike. Podla mna v prvom rade nejde o dopravnu znacku.
Reakcia na: kecho #64:
K tej 196. Magnetovú som prepočul, ale keď hlásilo Odborársku, tak tam dovetok "zastávka je na znamenie" nebol. Takže buď to ešte nenahrali (čo by bolo dosť zlé), alebo proste zabudli, že na tých zastávkach stojí aj 196.
Reakcia na: 810zssk #109:
čiže ak nie je zastávka nakreslená aj na ceste ako VDZ, tak +5 a -30 metrov potom teda neplatí a IGK-isti si môžu zaparkovať hocikde pri krajnici? ?
Reakcia na: kecho #111:
8/2009 § 25

"(1) Vodič nesmie zastaviť a stáť:

f) na zastávke vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb v úseku, ktorý sa začína dopravnou značkou pre zastávku a končí sa 5 m za označníkom zastávky, a tam, kde taká dopravná značka nie je, vo vzdialenosti kratšej ako 30 m pred označníkom zastávky a 5 m za ním; ak je priestor zastávky vyznačený príslušnou vodorovnou dopravnou značkou, platí tento zákaz len pre nástupište a vyznačený priestor"

Reakcia na: kecho #111:
btw. krajnica je vo všetkých prípadoch ošetrená. Čo však nie je ošetrené, je nástupište. Ak je zastávka označená výlučne označníkom, prípadne označníkom s dopravnou značkou, potom nikde nie je napísané, že vodič nemôže zastaviť a stáť na nástupišti (za predpokladu, že dodrží ostatné ustanovenia). De iure tak doslova môžeš zaparkovať pod prístreškom, za predpokladu, že necháš pre chodcov prejazdný profil aspoň 0,5 m.
Reakcia na: kecho #111:
Nemoze, pretoze zakon to zakazuje aj vtedy ked tam znacka neni.
Reakcia na: kecho #111:
Nemôžu. V § 25 sa jasne píše, že „vodič nesmie zastaviť a stáť na zastávke .... vo vzdialenosti kratšej ako 30 m pred označníkom zastávky a 5 m za ním“. Tretia podmienka, ktorá nasleduje za bodkočiarkou, umožňuje to, aby bol vyznačený priestor zastávky kratší alebo dlhší ako 30 metrov. V Bratislave sa spravidla vyznačujú zastávky aj VDZ a toto ustanovenie umožňuje, aby bol vyznačený nástupný priestor zastávky umiestnený v jazdnom pruhu v dĺžke 65 metrov na Blumentáli.

Rovnako je logické, že vozidlá zastavujú vo vyznačenom priestore na vozovke v jazdnom pruhu a pre nástup do vozidla je potrebné nástupište, čiže uvedených +5/–30 metrov platí aj pre priľahlý chodník-nástupište, prípadne, ak je vyznačná aj VDZ, tak vyznačený priestor vozovky ekvivalentne na priľahlom nástupišti.

Čo sa týka označníka zastávky, naozaj sa nejedná o dopravnú značku, ale je to označník zastávky, pretože tak ho zákon definuje. Zákon o cestnej premávke je veľmi zlý, ale tieto ustanovenia sú jednoznačné a nespochybniteľné, to, že sa parkuje na zastávkach aj za žltou čiarou aj kade-tade, je chybou nečinnosti Mestskej polície a náčelníčky Zajacovej, ktorá prikazuje určité formy priestupkov neriešiť.
Reakcia na: Solider #115:
Má to oporu aj v nejakom zákone, toto "neriešenie" určitej formy pristupkov? To si len tak náčelníčka môže vymyslieť čo riešiť a čo nie? Existuje nejaká kategorizácia priestupkov? 🙂
Reakcia na: Ike #113:
Ale takto sa predsa zákony nevykladajú. Zákon sa nedá čítať tak, že do kolónky search napíšeš nástupište a pokiaľ tam nenájdeš to, čo hľadáš, tak prehlásiš, že to nie je ošetrené. Zákony sa čítajú komplexne a v kontexte s príbuznými právnymi predpismi. Už som to písal v predošlom príspevku, ale k zastávke prislúcha aj nástupište a na to pamätajú aj zákony.

Pripomína mi to mestských policajtov, ktorí mi svorne tvrdili, že dopravné značky platia len na vozovke, takže podľa ich tvrdenia nie je možné umiestňovať dopravné značenie na chodníkoch a cestičkách pre cyklistov, pretože tie nie sú vozovkou – ale sú cestou, na čo rovnako pamätá zákon. Ten takisto hovorí, že upravuje práva a povinnosti pre všetkých účastníkov cestnej premávky, ktorými sú na chodníku aj chodci, aj cyklisti na cyklisťákoch, aj pohoniči, vodič káry a rovnako aj vodič osobného auta. Práve kvôli takejto neznalosti zákona – lebo aj neznalosť čítania a porozumenia zákonom je stále neznalosťou – spôsobuje nejednotnosť a nemožnosť riadnej aplikácie predmetných ustanovení v premávke.
Reakcia na: slavius #116:
Nie, nemá to oporu v nijakom zákone a dlhodobé neriešenie dopravných priestupkov celkom isto spôsobilo dnešný anarchický stav s parkovaním. Mestská polícia v Bratislave je podľa môjho názoru nefunkčná a nespôsobilá udržiavať verejný poriadok.
Reakcia na: eMDi #81:
Pochybné argumenty, pokiaľ sa nezlepší celková dopravná situácia v juhovýchodnej BA a nevybudujú sa prednostné pruhy pre MHD, celý ten váš geniálny nápad s umelým vytváraním zastávok na znamenie je s prepáčením na veľké to. Trolejbusy 201 a 202 nezaberajú 20-30 minútové sklzy typm, že stoja na každej zastávke, ale tým, že sa ráno posúvajú po Medzi Jarkoch a poobede po Gagarinke, niekedy až od Hraničnej. Od 21.00 do 6.00 ste mali dať en bloc všetky zastávky na znamenie a nie vymýšľať takéto somariny. Ak mi budete tvrdiť, že Toryska Dudvazska a Hronska sú menej frekventované ako napr. Novohradská, v tom prípade nemám ďalšie otázky. Zasa si niekto odfajkol úplne zbytočnú činnosť, ktorá zasadne problémy MHD v ničom nerieši.
Reakcia na: Pressburger68 #119:
vsetko ma plus aj minus, ale treba aj preto nieco robit. bombardovat magistrat o obmedzeni aut v centre, o bus pruhoch a pod. bez vetra sa ani listok na strome nepohne. a ja som nikde nepisal, ze statim na zastavkach 201 a 202 naberaju meskanie. ale uz len to, ze niekde vedia usetrit aj minutu a stihnu zelenu, tym padom nenaberu na danom semafore dalsie dve minuty. tiez treba prosit svojich znamych, nech si v ramci pohodlia nevozia sami zadok v aute (jeden clovek v aute do prace aj z prace s jednym malym ruksakom/taskou), ale pouziju MHD. ked bude MHD mat viac miesta, cize menej aut, bude chodit presnejsie. ked bude chodit presnejsie, nebude tak preplneny kazdy druhy spoj, ergo zvysi sa komfort cestujucim.