Viaceré zastávky budú po novom na znamenie.
Od 1. septembra 2015 príde k zmene viacerých stálych zastávok na zastávky na znamenie:
- Bradáčova - linky 83 92 95 99 192
- Bratislavská župa - linky 66 78
- Brodná - linky 201 202
- Bulharská - linky 65 204 205
- Bulíkova - linky 68 84 88 99
- Cintorínska - linky 202 205 206 208
- Cvernovka - linky 50 205 207
- Červený kríž - linky 203 207
- Dudvážska - linky 65,67,75,78,79,201,202
- Estónska - linky 78 87
- Hanácka - linky 204 205
- Hronská - linky 65,67,75,78,79,201,202
- Jungmannova - linky 83 84 88 92 99 ,192
- Karadžičova - linky 207 212
- Kaštieľska - linka 208
- Komárovská - linky 75 79 201 202
- Kulíškova - linky 205 207
- Kvačalova - linky 205 212
- Magnetová - linka 58
- Mickiewiczova - linky 207 212
- Mierová - linka 66
- Mierová kolónia - linka 58
- Nám. slobody - linka 203
- Odborárska - linky 51 58
- Ondrejovova - linky 75 201 202
- Partizánska - linky 203 207
- Povraznícka - linky 31 39
- Priekopnícka - linky 75 201 202
- Radničné nám. - linka 208
- Sklabinská - linky 52 56
- Slovinská - linky 53 63 96 204 205
- Stavbárska - linky 78 87
- Špitálska - linky 206 208
- Štefanovičova - linka 203
- Topoľčianska - linky 92 95 99 192
- Toryská - linky 78 79 87 201 202
- Ul. 29. augusta - linky X13 202 205 206 208
- Východné - linky 52 54 56
- Zámocká - linky 203 207
- Závadská - linky 52 56 65
- Znievska - linky 98 99
- ZŠ Budatínska - linky 93 98 99
Na zastávkach na znamenie by mal cestujúcich na spoj čakať tak, aby ho vodič mohol zavčas vidieť. Cestujúci môže vodičovi signalizovať úmysel nastúpiť zdvihnutím ruky, nie je to však povinné.
Pri výstupe by mal cestujúci zavčas stlačiť príslušné tlačidlo STOP. Keďže DPB aj naďalej používa na signalizáciu vodičovi rôzne tlačidlá, cestujúci musia venovať zvýšenú pozornosť stlačeniu správneho tlačidla v jednotlivých typoch vozidiel.
Zvero
Zoznam novych zastavok jasne hovori, ze sa opatrenie zaviedlo celoplosne a ze nikto nerobil kontrolu na zaklade kriteria, ci autobus na zastavke zastavil, ale neotvoril dvere. Tento vyber vyzera tak ako keby mal niekto pred sebou abecedny zoznam zastavok a hovoril si....hmm.... tak tato nie, tato by mohla byt, tato uz je....chlapi, co si myslite o tejto?
Myslim, ze celkom dobry tip by bol aj zastavka "Martinsky cintorin", kedze najma vecer tam uz nikto nenastupuje/nevystupuje. Ak by si to nahodou niekto chcel skontrolovat, myslim, ze sa iba potvrdi to, co pisem.
Dalsi postreh, kazda zastavka na znamenie (zmysluplna) znamena de facto casovanu bombu do chronometrazi. Tym padom niektory autobus na zastavke nezastavi, stihne najblizsie svetla a bude na dalsej zastavke skor, inemu to nevyjde a bude meskat...
Je to skutocne len poznamka na okraj, lebo chronometraze sa celoplosne (v tomto pripade naozaj zmysluplne) v pravidelnych casovych intervaloch uz snad desatrocia nevyhodnocovali (a to ani len na zaklade datovych udajov z kariet, nieto este o fyzickej kontrole) a aj vdaka tomu vela (nielen) autobusov chronicky meska alebo jazdi v predstihu.
Dufam takisto, ze pristresky JCDecaux sa budu montovat tak, aby cestujuci nemal problem vidiet na autobus a nebranil mu vo vyhlade vkusny reklamny putac. Lebo tak ako nevidi potom cestujuci na autobus, nemusi ani vidiet vodic na cestujuceho.
Pre vodicov: verim, ze tak ako zastavite opatovne na zastavke, ked ste predtym zastavili ako treti v poradi, zastavite aj v pripade, ze cestujuci stoji na zastavke, pripadne ma zdvihnutu ruku/mava a je ho vidiet.
Pre cestujucich: poistite si radsej za znizenej viditelnosti zastavenie autobusu tym, ze budete rukou mavat, pripade budete mat v ruke mobil so zapnutym displejom. Mavanie rukou je lepsie vidiet ako stojaceho cloveka. Prisli na to uz stali cestujuci, ktori nastupuju zo zastavok, ktore su neosvetlene a v uplnej tme (na ceste do DNV napriklad).