Viaceré zastávky budú po novom na znamenie.
Od 1. septembra 2015 príde k zmene viacerých stálych zastávok na zastávky na znamenie:
- Bradáčova - linky 83 92 95 99 192
- Bratislavská župa - linky 66 78
- Brodná - linky 201 202
- Bulharská - linky 65 204 205
- Bulíkova - linky 68 84 88 99
- Cintorínska - linky 202 205 206 208
- Cvernovka - linky 50 205 207
- Červený kríž - linky 203 207
- Dudvážska - linky 65,67,75,78,79,201,202
- Estónska - linky 78 87
- Hanácka - linky 204 205
- Hronská - linky 65,67,75,78,79,201,202
- Jungmannova - linky 83 84 88 92 99 ,192
- Karadžičova - linky 207 212
- Kaštieľska - linka 208
- Komárovská - linky 75 79 201 202
- Kulíškova - linky 205 207
- Kvačalova - linky 205 212
- Magnetová - linka 58
- Mickiewiczova - linky 207 212
- Mierová - linka 66
- Mierová kolónia - linka 58
- Nám. slobody - linka 203
- Odborárska - linky 51 58
- Ondrejovova - linky 75 201 202
- Partizánska - linky 203 207
- Povraznícka - linky 31 39
- Priekopnícka - linky 75 201 202
- Radničné nám. - linka 208
- Sklabinská - linky 52 56
- Slovinská - linky 53 63 96 204 205
- Stavbárska - linky 78 87
- Špitálska - linky 206 208
- Štefanovičova - linka 203
- Topoľčianska - linky 92 95 99 192
- Toryská - linky 78 79 87 201 202
- Ul. 29. augusta - linky X13 202 205 206 208
- Východné - linky 52 54 56
- Zámocká - linky 203 207
- Závadská - linky 52 56 65
- Znievska - linky 98 99
- ZŠ Budatínska - linky 93 98 99
Na zastávkach na znamenie by mal cestujúcich na spoj čakať tak, aby ho vodič mohol zavčas vidieť. Cestujúci môže vodičovi signalizovať úmysel nastúpiť zdvihnutím ruky, nie je to však povinné.
Pri výstupe by mal cestujúci zavčas stlačiť príslušné tlačidlo STOP. Keďže DPB aj naďalej používa na signalizáciu vodičovi rôzne tlačidlá, cestujúci musia venovať zvýšenú pozornosť stlačeniu správneho tlačidla v jednotlivých typoch vozidiel.
eMDi
- zastavok na znamenie je v Bratislave viac ako 100 ak sa nemylim (ten pocet, co uvadzate vy, je len aktualna etapa, ktora nie je prvou)
- vo vacsine velkych europskych miest je drviva vacsina zastavok na znamenie
- pre cestujucich sa nemeni skoro nic, nakolko tlacidlo na otvaranie dveri vo vacsine vozidiel je zaroven aj ako znamenie na zastavenie
- takisto, ak clovek stoji viditelne na zastavke, vodic automaticky zastavi
- mozno je vela zastavok vysoko frekventovanych, no kazde NEzastavenie prinesie nejaku usporu, castokrat su tieto zastavky frekventovane len v spicke. Napr. zastavku toryska som videl uz nie raz prazdnu ci v jednom alebo druhom smere.
- umiestnenie citylightov je chybou JCDecaux primarne, uz ste im napisali? ja ano. a cim viac ludi ich bude bombardovat, tym skor budu veci riesit.
- ad casova uspora: ano, grafikon sa nemeni, ALE castokrat dochadza uz beztak k meskaniam aj vdaka CSS alebo IAD. aj dve zastavky na znamenie, na ktorych sa nebude na danej trase stat umoznia napriklad dobehnutie casovej straty. V pripade, ze by sa vodicom podarilo ziskat casove plus, mnohi elegantnym sposobom vedia prisposobit jazdu tak, ze nie je trhana, stihnu aj zelenu, alebo nestoja dlho na cervenej a v najhorsom 10 sekund dlhsie stoja na zastavke. aj tu dochadza k uspore napr. klimy vo voze. kazde percento uspory v ktoromkolvek smere je benefitom pre DPB, aj cestujucich.
suma sumarum ... napriklad na trase linky 201/202 (ktore predpokladam dobre poznate) moze po novom v priemere vzniknut uspora nezastavenim na 3 zastavkach (v jednom smere), cim sa moze eliminovat casovy sklz v podobe 2 az 4 minut (lebo vdaka jednemu nezastaveniu stihne zelenu, kde by inak stal 2 minuty). O nepozornosti cestujucich sa nebudem vyjadrovat. mne sa parkrat tiez podarilo, ale bola to moja chyba, ktoru som si jednoducho musel uznat. presne ako aj vodic IAD musi byt pozorny, aj ked ide domov alebo do prace.