Provizórne riešenie by malo vydržať do jari.
Dopravný podnik od utorka 11. novembra 2014 obnoví električkovú dopravu na Hlavnú stanicu. Zatiaľ čo dúbravská trať by mala byť zrekonštruovaná do finálneho stavu a otvorená 14.11., v prípade električkovej trate na Hlavnú stanicu bude opravený iba úsek Kýčerského (zastávka Žilinská) - Hlavná stanica. Na zvyšnom úseku po Radlinského ulicu budú električky jazdiť po pôvodnej trati. Električky budú na Hlavnú stanicu jazdiť len do začiatku opravy spodného úseku, ktorý je naplánovaný na jar 2015.
Zmeny sa dotknú nasledujúcich liniek:
Nová linka 1 bude premávať s polookružnou trasou Hlavná stanica - Imricha Karvaša - Obchodná - tunel - nábrežie - Jesenského - Nám. SNP - Obchodná - Imricha Karvaša - Hlavná stanica. V úseku STU - centrum nahradí linku 2 s tým rozdielom, že cez centrum bude premávať protismerným okruhom.
Linka 2 bude presmerovaná od zastávky Blumentál na Hlavnú stanicu, zvyšok jej trasy nahradí linka 1. Pri ceste na Obchodnú ul. bude nutné prestúpiť na zastávke Blumentál na linku 5 alebo 8. Linku 2 bude zároveň možné použiť aj na spojenie Hlavnej stanice s inými električkovými linkami vo východnej Bratislave, a to na prestupných zastávkach Blumentál (linky 3 5 6) a Legionárska (linky 4 8 9).
Linka X13 zostane v prevádzke až do otvorenia električkovej trate na Štúrovej ulici, po otvorení trate na Hlavnú stanicu však bude mať horší interval.
Žáržo
Platí pravidlo čím viac účtov, tým viac pravda? Všetkých diskutujúcich, ktorý Vám napísali prečo nemôže linka 8 premávať na stanicu absolútne ignorujete. Omieľate tú akúsi redukciu spojení, ale rozumiete vôbec tomu čo píšete? Práve pokiaľ by sa obnovil 3 linkový variant prejavilo by sa to znížením kvality MHD. Kvalita dopravy sa neodvíja od počtu liniek a priamych spojení, ale hustotou intervalu, kapacitou a kvalitne zabezpečeným prestupmi. Tomu však človek s Vašou logikou a názormi nemôže pochopiť.
Svojho času som býval neďaleko konečnej v Ružinove a do školy na Vazovovej som dopravoval práve linkou 8. Električka nebola nikdy preplnená, väčšina cestujúcich vystúpila na Trnavskom mýte, na stanicu nešiel takmer nikto. V smere zo stanice chodievala taktiež prázdna.
3 linky do Ružinova odjakživa určite nepremávali. Po otvorení trate premávala do Ružinova jediná linka. Pre električky najvhodnejšie by bolo podľa mňa jednolinkové vedenie.