Obnovenie električkovej dopravy na Hlavnú stanicu (od 11.11.2014)

Provizórne riešenie by malo vydržať do jari.

Dopravný podnik od utorka 11. novembra 2014 obnoví električkovú dopravu na Hlavnú stanicu. Zatiaľ čo dúbravská trať by mala byť zrekonštruovaná do finálneho stavu a otvorená 14.11., v prípade električkovej trate na Hlavnú stanicu bude opravený iba úsek Kýčerského (zastávka Žilinská) - Hlavná stanica. Na zvyšnom úseku po Radlinského ulicu budú električky jazdiť po pôvodnej trati. Električky budú na Hlavnú stanicu jazdiť len do začiatku opravy spodného úseku, ktorý je naplánovaný na jar 2015.

Zmeny sa dotknú nasledujúcich liniek:

Nová linka 1 bude premávať s polookružnou trasou Hlavná stanica - Imricha Karvaša - Obchodná - tunel - nábrežie - Jesenského - Nám. SNP - Obchodná - Imricha Karvaša - Hlavná stanica. V úseku STU - centrum nahradí linku 2 s tým rozdielom, že cez centrum bude premávať protismerným okruhom.

Linka 2 bude presmerovaná od zastávky Blumentál na Hlavnú stanicu, zvyšok jej trasy nahradí linka 1. Pri ceste na Obchodnú ul. bude nutné prestúpiť na zastávke Blumentál na linku 5 alebo 8. Linku 2 bude zároveň možné použiť aj na spojenie Hlavnej stanice s inými električkovými linkami vo východnej Bratislave, a to na prestupných zastávkach Blumentál (linky 3 5 6) a Legionárska (linky 4 8 9).

Linka X13 zostane v prevádzke až do otvorenia električkovej trate na Štúrovej ulici, po otvorení trate na Hlavnú stanicu však bude mať horší interval.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
a to znamena, ze povolia premavku na spodnom useku? ? kto si to vezme na zodpovednost? samotny Borat?
Takze eletricky zacnu jazdit na HlSt 10.11. ale po par mesiacoh je naplanovane dalsia rekonstrukcia.
Pricom sa kludne moze stat, ze trat bude uzavreta aj skor, lebo zase nastane dalsi havarijny stav. Kludne aj par dni po volbach ?
Fraska.
Reakcia na: Ttom #1:
Ten kto to opečiatkuje a podpíše - Dráhový úrad v podaní BSK.
Je na mieste pytat sa preco teda roky trat na stanicu bola zavreta ked tam teraz obnovuju dopravu, hoci na tom najproblematickejsiom useku nic nespravili.

Bud vtedy trat zavreli zbytocne, alebo teraz ju otvaraju napriek tomu ze nie je bezpecna. Volici, vyberte si, jedna moznost lepsia ako druha 🙂
No tak toto je top správa pred voľbami 😃 tak úplne dezolátny stav električkovej trate od Radlinského po Kýčerského a oni tam po 3 rokoch nič nerobenia a ešte väčšieho rozbíjania trate autami tam teraz obnovia električky? A to akože budú chodiť krokom ? či ako ? Alebo si niekto myslí, že tým že táto trať nebola používaná 3 roky sa zacelí a opravila sama ako keď má človek zlomenú nohu a opraví sa po čase, tak aj koľaje na hlavnú stanicu sa opravili asi samé a voliči sa budú veselo vykoľajovať od rána do večera.. Nechcel by som na tomto úseku robiť šoféra električky..
vcera som isiel cez Dubravku a ze by to malo byt hotove 10.11. no neviem.
Ved este len robia betonaze a beton ma tvrdnut nejaky ten cas...
Reakcia na: Ámos #6:
Keď môže chodiť električku na hlavnú stanicu od 10.11., tak do Dúbravky to nemôže byť problém ?
No tak môžeme tipovať, kedy sa tam vykolají prvá električka.
Reakcia na: TomJ #8:
Idealne ked to bude Ftacnik oficialne otvarat.
V článku sa píše, že to DPB len PLÁNUJE otvoriť, takže je možné , že sa to nakonec otvorí omnoho neskôr 😃
Reakcia na: jaaaa #10:
Otazka je, ci to DPB planuje alebo to dostal prikazom.
Ako som uz pisal nizsie, tak za pravdepodobny povazujem scenar, ze premavka bude spustena iba na par dni kvoli volbam.
Vsak tam pise ze to bude do jari 2015 a potom sa opravi ten spodny usek. Jaj ludia, mate vy problemy...mat tak vase.
Reakcia na: jozin #11:
Ftáčnik v pozadí s DPBelfi to odkukali odo mňa, len si prispôsobil dátum o deň skôr, aby to nebolo také okaté 😉

http://imhd.sk/ba/diskusna-tema/1/Vseobecna-diskusia.html?dfpi=203120#203120
Reakcia na: thomas888 #12:
ešteže od skončenia MS v hokeji do 9.11.2014 bola tá spodná časť v bezchybnom stave ? možno tie koľajnice aj s podložím napevno usadili tie zaparkované IGK 😉
som zvedavý, či sa tam niečo vykoľají hneď 10.11. alebo ešte aspoň jeden deň vydržia... Ideálny by bol výkoľaj počas prezentačnej predvolebnej jazdy s primáto(ro)m...
Ešte ste zabudli že ten týždeň to vychádza aj na novú električku 😃 ?
Reakcia na: kecho #13:
Blahozelame, urcite si nezabudni aspon odfotit tu pamatihodnotnu chvilu ?
Reakcia na: kecho #14:
Prezentacna jazda by bola idealna s trolejovou vezkou. Veduci by bol dostatocne vysoko, aby mohol mavat obecenstvu a v pripade vykolajenia moze vezka plynule prejst na cestu ?
Reakcia na: TeBeCe #17:
myslis, ze by bol dostatocne vysoko, aby sa v pripade potreby mavajucimi rukami chytil aj dratov nad tratou? 😉
Reakcia na: TeBeCe #17:
V piatok boli testovacie jazdy trolejovych veziek, ziadna neuviazla. 🙂
A aka bude maximalka na spodnom neopravenom úseku na hlavnú? ? 5,10 nebodaj závratných 15 km/h? ?
Reakcia na: Valec #3:
Nerozhodol ten istý úrad o potrebe zatvorenia trate?
1. To ako DPB má dostatok vozov aby zavádzal linku 1 a za pár mesiacov budú robiť zvyšný úsek k Jesenského? Odvážny krok a príde mi ako zlý vtip.
2. Kam odklonia potom tú linku?
Vážení, najkritickejší úsek bol predsa v oblasti obrátiska kde bola rýchlosť 5 km/h a ten bude opravený. Takže netreba hneď písať katastrofické scenáre. Ak by bol spodný úsek taký nebezpečný ako tu píšete, tak by tam električky asi nepustili. Alebo si myslíte, že mesto a dopravný podnik budú riskovať zdravie cestujúcich len preto že idú voľby?

S linkou č. 1 sa počítalo už pri zmene linkového vedenia a počas rekonštrukcie spodného úseku trate asi premávať nebude. Predpokladám, že v centre ju nahradí dočasne odklonená L2.
Reakcia na: N/A #22:
Čo stále máš s tým nedostatkom vozov? Máš pocit, že je nedostatok električiek?
Reakcia na: thomas888 #12:
Skor mas asi problem ty s pochopenim pisaneho textu. Spodny usek je v dezolatnom stave a preto by sa cela trat mala opravit naraz a nie tesne pred volbami otvarat. Ale u nas rozhoduju diletanti, a planovanie vseobecne neni silnou strankou slovakov...

---------------------

Toto je fakt bananova republika, vsak to neni mozne aby sa otvarala trat len aby sa po par mesiacoch zase uzavrela. To je len a len kvoli volbam, kto tvrdi nieco ine, tomu nieco uslo...
Reakcia na: AAA #21:
Co som pocul tak BSK nikdy oficialne nenariadil zatvorenie tej trate, on sa tym len "vyhrazal" v pripade ak tu trat DPB nezavrie sam. Ale ci je to pravda, to netusim.
Inak ta X13 so zhorsenym intervalom je nejaky vtip? Lebo neexistuje racionalny dovod preco by sme mali predpokladat ze na X13 zasadne klesne dopyt. Jedina relacia na ktorej elektricka nahradi X13 je Namestie SNP - Hlavna stanica (a to len pre cestujucich medzi tymito zastavkami a len v tomto smere) a aj tam je X13 podstatne rychlejsia ako bude elektricka. Tak o com?
Reakcia na: Solider #24:
Nemyslel som to tak aby si mi sarkasticky odpovedal a odpoveď na to čo som sa pýtal som nedostal. Takže,teraz tie električky premávajú v dobrom grafikone a to teraz uberú vozidlá na úkor iných liniek aby mali svoju linku 1? Akoby už nemohli počkať do budúcej jeseni prípadne až do roku 2016 lebo neverím,že to stihnú dokončiť včas.?
Reakcia na: N/A #28:
Preco by to malo byt na ukor inych liniek?
Mám poznámku k trati do Dúbravky. Len pred pár týždňami bolo postavené priecestie pri Kríži a dnes už režú a búrajú nový betón. To tiež svedčí o kvalite projektovej prípravy.
Reakcia na: N/A #22:
ADD2
Nikam neodklonia linku c.1 , zase ju zrusia a predlzia linku c 2. na Stura ?
Reakcia na: mipo #30:
Podľa mňa to je kvôli gume na odhlučnenie ?
Reakcia na: 810zssk #27:
S tou X13 máš síce pravdu, ale niekdajšia 13 vozila na stanicu náhodou pekné balíky, pamätám si to, bo som s ňou šiel koncom októbra 2011, tesne pred tým, ako tú trať zavreli... ?
Reakcia na: Kobenhavn #33:
To hej, ale je otazne ci ide o tych cestujucich co teraz jazdia X13. A nezabudajme ze vyluka na Sturovej hra tiez istu rolu.
Reakcia na: 810zssk #34:
Štúrová tam je dôležitá tiež, ale po jej otvorení by X13 mali zrušiť podľa mňa... ?
Reakcia na: Kobenhavn #35:
Suhlasim, ked sa 1ka dostane do povodneho stavu (ako bola 13ka) tak X13 bude vhodna na zrusenie - hoci pre cestujucich to bude zhorsenie, pretoze cesta bude trvat dlhsie. Co len poukazuje na absolutnu nevhodnost sucasneho vedenia elektrickovej trate na stanicu.
Na prd linkovanie s tou stanicou. Dúbravka ani KV nemá naďalej priamy spoj na Hl. stanicu, však pre nás je to rozkoš prestupovať a sa tlačiť v 93ke na vlaky s ľuďmi cestujúcimi z Petržalky prípadne z Mlynskej. Taktiež nevidím zmysel spojenia Hl. stanica - ŽST Nové mesto, nerozumiem už len kto cestuje z jednej vlakovky na druhú.
Reakcia na: CraneMan #37:
Podla teba je MHD urcena len na cestovanie z jednej konecnej na druhu? Samozrejme ze (takmer) nikto nebude cestovat tramvajou zo ZST NM na Hlavnu stanicu, dvojka poberie ludi z Vajnorskej, Ruzinova, Race, atd.

Ak ti velmi vadi 93 a tuzis chodit elektrickou, mas moznost si prestupit na 1ku na Chatamovi. Ale zda sa ze sam si uz pochopil ze ist z KV/Dubravky na stanicu elektrickou je blbost. Co je jeden z dovodov neexistencie takej priamej linky.

Linkovanie odvsadial vsade sme tu uz mali a nefungovalo.
a nevie sa čo sa dá na L1 či K2S alebo T3/T3+T3

+ teraz ma napadla ešte jedna otázka od témy jazdili vôbec v BA len sólo T3(mylím bežné poradia nie ZV)

a aký interval bude mať X13 po novom?
Reakcia na: mrkvakj #39:
jasne, ze jazdili, ak nemas menej ako 15 rokov, tak si to musis pamatat, na 2 a 8 tusim az do 2003 ?

jo inak na stanicu, asi len K2S, ze? ked sa tam bude jazdit 5 km/h
Reakcia na: mrkvakj #39:
Na linku 1 pôjdu pravdepodbne K2S.

Sólo T3 jazdili tuším do roku 2002 bežne na linke 8 a v zime aj na linke 2 (v lete tam kvôli Zlatým pieskom jazdievali súpravy).
Reakcia na: Ttom #40:
Predbehol si ma. ?
Teraz si nie som istý, či to bolo do 2002 alebo 2003.
Reakcia na: 810zssk #36:
Absolútny súhlas... ? Ale o tram na Štefánikovej asi len môžme snívať ?
Dnes DPB rozdaval na trati k hlst listocky za stierace, ze nabuduce uz bude odtah:-)
Reakcia na: TomJ #41:
Podľa mňa bude 1 2xT3/T6(?) a na 2 buď K2S alebo T3/T6 a K2S súčasne, dať na obe linky čisto súpravy, je kravina ?
TeBeCe: Sorry to mal byť palec hore, ale píšem to cez mobil. Ináč bolo by pekné, že 10.11. príde prvá električka, a bude to tam zaparkované ?
Reakcia na: TomJ #42:
Do leta 2003, sóla boli pravidelne na 2 a 8. Potom sa prešlo na novú koncepciu výpravy, zmenili sa odchody, doba prevádzky liniek a hlavne od septembra sa prešlo z intervalu 10/15 (špička/sedlo) na celodenný 12 min. v pracovné dni šk. roku. Väčšina sól T3 sa pospájali do duplákov nechalo sa iba pár vozov na ZV Ružinov, Jurajov Dvor a Hlavná Stanica (2x), ktoré spočiatku pozavedení systému večer robili L2, ale toto sa časom zrušilo. Postupne ako sa ďalej rušili sóla a menili za súpravy bol na hl. stanici už iba jeden ZV a vo vozovni J.Dvor tiež začal byť ako ZV duplák .

L1 aj 2 podľa všetkého budú iba K2S.
Reakcia na: TeBeCe #44:
Už aj električkové signály pod stanicou zapli a prechody cez trať majú opäť v jednej fáze červenú..
Reakcia na: Kobenhavn #45:
uplne zly odhad mas
Reakcia na: Petto #49:
Je zo možné ? Určite tam nebudú ale jazdiť zrýchľovače, lebo tie mali ku koncu prevádzky tam už problémy a kazili sa tam... ?
Reakcia na: Kobenhavn #50:
tak ako na konci prevadzky trate , t.j. s vysokou praavdepodobnostou na polrok tam pojdu pakove (ci ako sa to vola) elektricky t.j. K2S alebo modernizovane T3tky (T3P) , na L1 pri 8 min.intervale by hadam stacilo aj solo,kym si zvyknu na tu "novu" linku ludia
Reakcia na: Petto #51:
A bude vôbec L1 jazdiť v 8 min. intervale? Lebo na tej "radiále" preklad až tak netreba (koľko ľudí sa vozí zo stanice na Žilinskú) a keď L13 stačila s 12-min., tak L1 by tak stačila tiež (a to tam má aj X13).
Reakcia na: Valec #52:
Ked uz mame eliny s 8 min. int. nech je vsetko s 8 min. Ale zase na polroka je to asi aj tak jedno , nech daju aj 11 minút. ?
Reakcia na: Petto #51:
Podľa mňa keď to bude mať dobrý interval aj kapacitu (či už 2x T3P/T6 alebo K2S a stačilo by aj iba K2S) tak ľudia si na to rýchlo zvyknú ? Len keď si na to zvyknú, tak to zas zavrú, a všetko to pôjde odznova... ?
Reakcia na: Valec #52:
Vraj hej ? Aj 1 aj 2 ?
Dostala sa ku mne info, že 1 bude výpravná z Krasňan a 2 z Jurajovho dvora, ale o kapacite neviem nič a je to len neoverená info ?
Každopádne cesta na stanicu bude stáť za to. Najstarší úsek trate nadväzuje na najnovšiu 😃
Reakcia na: SirJoe #57:
Nevim Karle ci najnovsia, kolajnice su vraj z rozobranej Sturovej a niektore podvaly stare drevene ?
Reakcia na: TomJ #42:
Sólo T3 premávali aj v roku 2011 na vtedajšej linke 2 (hl.st.-Zlaté piesky) myslím, že dôvodom mal byť nedostatok podvozkov preto jazdili bez dvojičiek (ale nepamätám sa na to presne)
Reakcia na: Žáržo #59:
Viem, že to znie divne ale, ten dôvod bol nedostatok okolesníkov pre električky ?
Reakcia na: Petto #53:
Tym aku trasu ma L1 fakt nie je potrebne aby na nej bol zjednoteny interval so zvyskom siete (nepreklada sa), aj L13 mala cez prazdniny interval 12 hoci sietovy interval bol 15.
Reakcia na: Petto #58:
No od zastávky Žilinská po Nám. Franza Liszta sú fungel nové koľaje s betónovým podvalom. Od Franza po stanicu sú tiež nové ale na drevených podvaloch a to preto, lebo sa má opravovať Predstaničné námestie a tak to urobili dočasne.. Potom sa opraví aj tento úsek a dajú sa betónové podvaly. Kebyže čítaš, vieš?
Reakcia na: SirJoe #62:
A aký je podľa teba rozdiel medzi dreveným a betónovým podvalom, aby 'potom' museli túto trať znovu rekonštruovať?
Reakcia na: 810zssk #61:
To bola zrejme nejaká akcia jedno leto, alebo jeden rok.. lebo si pamätám aj prázdninový cp L13 s 15 min. intervalom..
Reakcia na: Mike #64:
Bolo to viac ako jeden rok, pokial si spravne spominam. Na zaciatku zrejme 13 naozaj mala bezny interval, ale zrejme na zaklade dopytu sa to upravilo. Dokonca sa mi zda ze rozdielny interval bol aj vecer, ale detaily si nepamatam.
Reakcia na: 810zssk #65:
Viem, že cez víkend mala 13ka interval 15 min a zvyšné električky 20 min.
Reakcia na: TomJ #66:
Vidis, to je pravda. Tak bud tam boli obe zmeny, alebo si to s niecim mylim.
Dnes je velky den, zhotovitel slubil, ze do 30. oktobra budu polozene kolajnice v celom useku az po Hanulovu. Tak sa tesme ? ?
Reakcia na: TeBeCe #68:
no zatial su na Drobneho, kedze od Svantnerovej dole este neni ani lozisko, ani vybetonovane okraje (tie nie su ani okolo priecestia Alexyho), tak silno pochybujem ? ale ak mysleli, ze kolajnice budu polozene vedla trate az po Hanulovu, tak potom mozno hej
Reakcia na: TeBeCe #68:
a slubil, ze budu polozene v mieste elektrickovej trate alebo mozu byt polozene aj napr. vedla na chodniku? ?
Tak už sa to posunulo z pondelka na utorok. Môžeme spraviť anketu, či si cestujúci myslia, že ten utorok sa už stíha, alebo sa to ešte posunie na stredu - štvrtok? 😃 Neskôr už nemôžu, lebo bude predvolebné moratórium.. ? ?
Reakcia na: Mike #71:
Podľa mňa sa len synchronizujete s Košicami, v rovnaký deň (vraj) u nás majú začať premávka LF2+... ?
Reakcia na: Mike #71:
Zatial len stanicu posunuli, o Dubravke este nic nepisu?
Reakcia na: Mike #71:
Ftáčnik predsa nemôže byť na dvoch miestach naraz, viď #13 😉
Reakcia na: TeBeCe #73:
http://bratislava.sme.sk/c/7467391/pred-volbami-otvoria-trate-opravene-budu-provizorne.html

"testovacia premávka električiek na stanicu sa začne 11. novembra."
+
"Podobne provizórne by mala od 10. novembra fungovať aj trať v Dúbravke. "
Už je to tu ? Už to je od 11.11. ?
Reakcia na: kecho #70:
doslova povedal: "do 30.10. musia byt zmontovane vsetky kolaje, aby sme do toho 10.11. mohli spustit skusobnu premavku", takze ziadne vedla na trave ?
Reakcia na: TeBeCe #77:
10.10. oskúšajú a zistia, že sa to bude musieť dorobiť. ?
keďže sme na Balkáne, staré napájacie stĺpy na chodníkoch zostanú stáť len tak naprázdno bez výzbroje, s výzbrojou, alebo na ne niekto nedajbože myslel a zrušia sa? ☺ http://imhd.sk/ba/galeria-media/update/8653/krizom-krazom-po-stavbach.html#127116-Pred-podbitim-kolaji
Reakcia na: anbis #79:
Ja si myslím, že to tie ojrofondy pokrývajú (otázne je, ako konkrétne sa to ale bude riešené, či to len nebude nad úrovňou chodníka zrezané a hotovo), keď pokrývajú aj také blbosti, ako je odbúranie komplet celých nástupíšť, aby sa na úplne rovnakom mieste postavili skoro úplne rovnaké nanovo...

Mňa by skôr zaujímalo, či sa v dohľadnej dobe skutočne plánuje presun verejného osvetlenia na nové stĺpy spojený so zrušením starých. Dosť nákladná vec, ale esteticky by tej ulici veľmi pomohla, a hlavne to už niekto fundovaný spomínal (hovorca myslím) ?
Reakcia na: Rubber38 #80:
na 100% sa nic take neplanuje, ale na umlcanie nespokojnych sa to teraz hodi. ako by si chcel tie svietidla napajat? kazde bude mat v sebe bateriu, alebo budu prepojene vzdusnym vedenim? tie stlpy nemaju ani najmensiu pripravu na instalaciu osvetlenia ?
Reakcia na: TeBeCe #81:
navyse kandelabre pre VO zvyknu mat vratka pre poistku/svorkovnicu a tie, ktore osadili nicim podobnym nedisponuju...
Reakcia na: TeBeCe #81:
Hlavne máš vždy jo jednom stĺpe čiže nediahneš potrebnú intenzitu osvetlenia na obidvoch stranách ulice. Podla mňa by nám EU nepreplatila aj výmenu stĺpov verejného osvetlenia alebo sa ide podla podobného projektu ako to bolo realizované v Karlovke,kde sa tiež pridali sólo stĺpy.
Rozumiem tomu správne, že po obnovení električiek na Hlavnú stanicu sem nebude obnovené spojenie z Ružinova?
Reakcia na: Pavol_Siroky #84:
Bohužiaľ, linky odvšadiaľ všade nefungovali, a systém dnes funguje trochu inak, ak si si nevšimol. Máš (na BA pomery) naozaj pohodlný prestup z L8 na L2 na Blumentáli. Nehovoriac o tom, že šalinou sa na HS aj tak veľa ľudí na Stanicu nebude voziť, jednak kvôli stavu trate, a jednak kvôli okľuke (z takého Ružinova to napr. oveľa rýchlejšie poberie L201, ak nestojí v zápche), takže 1 linka z východu mesta tam kapacitne úplne postačuje
Reakcia na: Pavol_Siroky #84:
Spojenie Ruzinova aj teraz existuje - linkou 201. Ale ak sa chceme bavit o elektrickach, tak aj to spojenie bude obnovene - s prestupom na linku 2.

Osobne by som sa vsak divil vsetkym, co by neprestupili na Salezianoch na 201 a sli dlhsou vyhliadkou cez Radlinskeho.
Reakcia na: uzivatel #86:
Este aj na 61 som zabudol 🙂
Reakcia na: Rubber38 #85:
on to nechape, ani to nikdy nepochopi...takymto ludom je to skoda vysvetlovat..neviem, ci ste si vsimli jeho prispevok na Fb imhd ? radsej by cakal 20 min na L8 ako siel 201 alebo prestupil
Reakcia na: Ttom #88:
Ono faktom je aj to, že mnohým ľuďom napr. staršieho veku (ktorých je práve v Ružinove celkom hojne) robí problém aj "nadbytočné" šlapanie schodov do/z vozidla, príp. sadanie/vstávanie do/zo sedadla, takí by uvítali aj linku Ružinov - Ketelec 2x týždenne, hlavne aby to mali priamo ? A nejaký fungujúci prehľadný systém MHD s rozumnou koncepciou im môže byť ukradnutý
Reakcia na: Rubber38 #89:
akurat, ze toto nie je starsi clovek, ale stredneho veku (podla fotky max 45 r.)......nepoviem, stari ludia...ale zas nemozno sa prisposobovat mensine...co sa tyka prestupneho systemu - naozaj asi az ked sa pominie ta v socializme vychovana generacia
Reakcia na: uzivatel #86:
Priame spojenie 8kou bolo vyhodne v nedelu, pretoze ani len vtedy tym skoro nikto nechodil, takze ak som sa chcel vyhnut narvanej 201ke tak som to cheatol prazdnou elektrickou 😃
Reakcia na: david1 #83:
Ale 90 nových stĺpov preplatí. Keby tam nakreslili 180 nových stĺpov s tým, že 180 starých odpília, na nových bude visieť trolejové vedenie a verejné osvetlenie zmodernizujú na LED, osobne neverím tomu, aby to EÚ nepreplatila.

A v čom vlastne spočíva modernizácia, ktorú nám má Únia preplatiť? 10 nových informačných displejov a dvojica nových semaforov, ktoré tam presadil Schlosser? Preplatili by aj zatrávnenie (zavlažovanie skôr nie, ale to sa dnes už ani nerobí), aj bezbariérové prístupy k zastávkam z oboch strán. Dnes to vyriešili tak, že koniec zastávky prehradili betónovým soklom. Takže taký vozíčkar na Saratove má obrovský problém.
Reakcia na: Solider #92:
No v projekte bola modernizácia električkovej trate a nie verejného osvetlenia bohužial. Samo mesto priznáva že to tak nazvalo aj keď ide iba o rekonštrukciu bez pridanej hodnoty. Až na tie panely som tam nič moderné nepostrehol a ničím neprevyšuje iné rekonštrukcíe... až na jednu výnimku. Záhradnícku ul.
Uroven niektorych diskutujucich je na velmi nizkej hodnote.
Plne suhlasim s panom Sirokym.
Anonymom sa lahko diskutuje. Nedavate tu ziadne argumenty, preco by osmicka nemohla chodit na Hlavnu stanicu. Iba hlupo a primitivne utocite na starsich ludi a tvarite sa, ze ist na Hlavnu stanicu je ist nikam.
Reakcia na: a.chudikova #94:
Čo vlastne navrhujete vy? Cestujúcim na Obchodnú zobrať spoje a tie presmerovať na stanicu?
Reakcia na: a.chudikova #94:
Pani Chudníková, ak by električková linka 8 premávala z Ružinova na Hlavnú stanicu, aj tak by bolo pre väčšinu cestujúcich nevýhodné ňou v tejto trase cestovať, pretože už niekoľko rokov je obomi smermi možné relatívne pohodlne prestúpiť medzi električkami z Ružinova na linku 201 premávajúcu na Hlavnú stanicu. Toto spojenie je časovo kratšie než cestovať tam priamou električkou, pretože trasa električky na Hlavnú stanicu vedie z tohto smeru pomerne nepriamo. Je možné, že niektorí cestujúci, ktorí majú napríklad problémy s pohybom, by priame spojenie uvítali, avšak z ekonomických dôvodov nie je možné priame spojenie na Hlavnú stanicu zabezpečiť z každej oblasti mesta. Pri tvorbe trás liniek sa berú do úvahy mnohé podmienky tak, aby pre čo najviac cestujúcich boli trasy výhodné, ale zároveň to musí byť ekonomicky reálne.
Reakcia na: a.chudikova #94:
Drvivá väčšina je spokojnejšia s terajším vedením električiek. Čiže posilnenie kapacity z východných radiál do centra mesta. L14 a L9 premávala z mesta vždy preplnená na rozdiel od L8 či L3 alebo L2 vedených na stanicu,ktoré premávali na stanicu zaplnené na max.1/3 svojej kapacity buď od Legionárskej ul.alebo Račianskeho mýta.
Viem ,že starším ľudom robí problémy prestupovanie .To čiastočne vyriešil terminál Blumentál a v budúcnosti nízkopodlažné električky.
Ono da sa po novom sparovat aj L2 s L3 so supravami, L8 s K2S ( no L9potom len supravy) by chodila na stanicu ked uz sa tu tak dušuju po spojeni Ruzinovcania. Ja len dufam ze nebudu robit nejaku priblbu peticiu - nedajbože sa obnovi variant 3 elektriciek na radialu.
Reakcia na: Solider #92:
celkom by ma zaujímalo, kto vlastne tento paškvil navrhol, či to žiadal DPB (resp. mesto) alebo projektant dostal voľnú ruku a bol spitý na mol. Začína ma to zaujímať najmä v súvislosti s napájaním, videl niekto pri nových stĺpoch vyvedené káble pre TV? Snáď ten preves na fotke ešte pôjde preč, lebo ak bude trať napájaná zo starých stĺpov, čo sú toto za projekty? ☺
Reakcia na: anbis #99:
napajacie body zostavaju na povodnych stlpoch.
Reakcia na: Andy #96:
Načo vtedy vôbec obnovovať tu električkovú trasu?
Aj s Vajnorskej radialy sa dá prestúpiť na 201 a sa dostať na Hl. St.
Reakcia na: a.chudikova #94:
ked tak nesuhlasite s urovnou tejto diskusie, prosim, naco sa na tejto stranke vobec registrujete, nikto Vas tu nenuti byt...nie je to oficialna stranka DPB, stazujte sa tam..argumentov, preco 8 nemoze chodit na stanicu, tu poskytli vela, naopak Vy neviete poskytnut ani jeden, preco by na stanicu chodit mala
Reakcia na: Ari #101:
Na to ,aby sa doplnila chýbajúca prepravná kapacita. Z Ružinova máš dve linky 61,201 priamo na stanicu alebo prestup na hrane buď na 201 alebo po novom L2. S Vajnorskej nemáš moc na výber.

Ďalej bude kapacitne obnovené spojenie aj s centrom mesta.
to ten Siroky si tu zalozil 5 dalsich nickov a zacal tu minuskovat vsetky komentare jemu nevyhovujuce ? 4 minusky za 10 minut, diky ?
Neviem podľa môjho názoru je oveľa lepšie cestovať električkou ako trolejbusom. Napríklad medzi Trnavským a Račianskym mýtom v čase dopravnej špičky všetky trolejbusy a autobusy uviaznu a meškajú minimálne 5 minút. Následne ďalšia zápcha na Šancovej. Električková linka 2 na Hl. stanicu je podľa mňa dobrý nápad, celkovo električka na stanicu je skvelý nápad, pretože električka má vlastnú trať a nebude stáť v kolóne ako napr. 201,210,74 alebo 61. To že nebudú chodiť z každej časti na stanicu je výhoda. Častejší interval 2ky a pohodlný prestup z Trnavské mýta, vďaka ktorému sa dostanete kam chcete. Každý odsudzuje električky na hl. stanicu. Ja to vítam len je trošku blbé, že kvôli voľbám pôjdu električky po absolútne zdemolovanej trati.. Čo už. Sme predsa na Slovensku.
Mimochodom nech si každý uvedomí, že čas nezastaví a za pár rokov bude tiež senior.
Dávať linku 8 na stanicu nie je rozumné. Teraz to možno viacerí považujú za blbosť neobnoviť ju po bývalej trase, no keby sa tak stalo, zasa by všetci plakali, že sa zhoršilo spojenie Ružinova s centrom. Treba si uvedomiť jedno - kam cestuje za deň viac ľudí? Z Ružinova na stanicu alebo z Ružinova do centra mesta?
Reakcia na: Ttom #102:
ma rovnaku IPcku ako on, takze to bude jeden a ten isty clovek...
Reakcia na: TeBeCe #107:
tak potom to je uplne megatrapne ? aspon ukazal, co je za cloveka, nedokaze prijat absolutne kritiku a to, ze jeho nazor nemusi byt spravny...vid FB imhd ...este mi povedz, ze aj a.chudikova ma rovnake IP ?
Podľa mňa je blbosť linky zo všetký z radiálna na stanicu ? Ale zas som Ružinovčan musím povedať, že radšej budem cestovať s prestupom na 2ku, lebo 201 viac stojí v zápche a z Dolných Honov mi Zvykne meškať aj viac ako 10 minút a potom idú rovno dve ? A keď je zápcha ešte aj na Šancovej, tak som s tou električkou napriek dlhšej trase rýchlejšie ? Ale myslím si, jeden prestup či už na 201 alebo 2 nikomu neuškodí.
Reakcia na: Kobenhavn #109:
Ospravedlňujem sa za chyby v texte, ale je to cez mobil.
Vážení.

O čom to tu vlastne debatujeme?
Pred 20 rokmi šli z hlavnej stanice všetkými hlavnými smermi (centrum, ružinov, rača...) cca 4 električky - v pracovný týždeň každé 4 minúty jedna (!), cez víkend možno každých osem minút.

Dnes, keď už pekných pár rokov rapídne pribúda 'zahraničných' turistov, ale aj samotných slovenských študentov (najmä z východu), nemáme nielenže staničnú halu na zodpovedajúcej úrovni, ale ani adekvátnu dopravu.

Áno, áut tiež rapídne pribudlo, podobne taxikárov (ktorí pýtajú od cudzinca aj 15e do centra - čo je nič iné ako zlodejina) a nejaké tie autobusy a trolejbusy boli posilnené.

Toto však nič nemení na fakte, že magistrát spolu s dopravným podnikom nerobí v takto zásadnej veci už príliš dlhú dobu prakticky nič a teda situácia na hl. stanici, hl. mesta SR je neúnosná a svojou nechutnosťou kričí na celú Európu.

A teraz niečo bližšie k samotnému článku/tlačovej správe.

Pýtam sa (spolu s inými obyvateľmi alebo návštevníkmi Bratislavy):

Čo to tu na nás pred komunálnymi voľbami hráte ?! Kam to tie provizórne spoje vlastne pôjdu?
Nevšimli sme si totiž, že by stanica mala vybudované novú - normálnu - stanicu pre električky !
To tam chcete cestujúcich voziť do toho tábora bezdomovcov a asociálov najhrubšieho zrna ??!!
Alebo ste tam už zo dňa na deň niečo provizórne postavili? Alebo ich necháte vystupovať pod stanicou??!! AKO je zrekonštruovaná trať?! Ako jednotlivé zastávky? Robíte si z ľudí čo vás platia bláznov ??!!

Zásadná otázka však znie: KEDY UŽ KONEČNE BUDE ZREKONŠTRUOVANÁ CELÁ HL. VLAKOVÁ STANICA, JEJ OKOLIE A V NEPOSLEDNOM RADE KVALITNÁ DOPRAVA Z NEJ ???!!!

OBYVATELIA BRATISLAVY SÚ PRE VÁS DOBYTOK? ZAHRANIČNÍ TURISTI A SLOVENSKÍ ŠTUDENTI SÚ PRE VÁS DOBYTOK?

Teda ešte raz: vaša primitívna predvolebná kampaň je jasná. Podhodíte ľuďom titulok "Obnovenie električkovej dopravy na Hl. stanicu..." a čo sa pod ním skrýva?! Nič. Okrem nezmyslov.
Reakcia na: STOP_nezmyslom #111:
ďakujem za predvolebný príspevok a odporúčam kontaktovať zodpovedných

www.dpb.sk

www.bratislava.sk

A ešte niečo. Čo tu špekulujete o nejakej osmičke z Ružinova.
Som sa niečo nacestoval z Ružinova, na rozdiel od niektorých miestnych diskutérov. A som muž v produktívnom veku, žiadny senior. Ale preferujem MHD a ak sa dá bicykel. Naopak, prepchanie mesta autami odsudzujem, ako prejav zaostalosti. Zoberte si hocijaký západný štát, dokonca už aj dnešné Spojené štáty americké - trend je úplne jasný: áut vo veľkom ubúda a pribúda alternatíva!

Metro (nielen sľubované, ale už aj reálne projektované od 70-tych rokov!) nemáme, ale električky, ktoré premávali pred 20-30 rokmi podstatne viac ako teraz, keď ľudí v BA stále pribúda - budeme redukovať ??

Kde je tuná logika! Ružinovu treba pekne VRÁTIŤ 3 spoje, ktoré tu 'odjakživa' premávali. No a jeden z nich samozrejme nasmerovať na JEDEN ZO ZÁKLADNYCH DOPRAVNÝCH UZLOV KAŽDÉHO MESTA - A TÝM JE ŽELEZNICA !!! Keď dopravu z hl. stanice vidia návštevníci mesta prvý krát, tak im mozog zamŕza aj pri letných trópoch !!!
Reakcia na: STOP_nezmyslom #113:
Porovnajte si kapacitu ktorá je ponúkaná električkami v Ružinove teraz a pred reorganizáciou . Tri linky neznamenajú automaticky viac spojov.
Reakcia na: david1 #114:
Kapacita je jedna vec a frekvencia premávky druhá. Už som to spomínal. Dnes sa minimálne zdvojnásobili časy medzi jednotlivými spojmi - v porovnaní s obdobím zhruba 20 r. dozadu. Čo je nie je žiadna prehistória zase.

Ale tie 3 električky predsa uvádzam ešte v inej súvislosti. A podstatnej.
Vlaková stanica je jeden z hlavných dopravných uzlov v každom meste, nehovoriac o hlavnom meste.

Ružinov je druhé najväčšie sídlisko v Bratislave, po Petržalke. Cca 70 tisíc ľudí (to je už stredne veľké mesto na slovenské pomery) si nezaslúži odvoz električkou na - čo sa týka dopravy - kľúčový bod mesta? Za to nemalé cestovné, čo sa platí?
Reakcia na: STOP_nezmyslom #113:
Potom asi cela zapadna Europa je pofiderna. Porovnate zapad s BA , ze sme zaostali, len redukujeme , nic nefunguje ako má ( s tymto trochu suhlasim) , no pritom chcete vratit 3 spoje Ruzinovu hoc aj za cenu horsieho intervalu na 3 linkach, cim by sme sa zase len vzdialili zapadnej Europe.

Reakcia na: STOP_nezmyslom #113:
a.chudikova, Pavol_Siroky, STOP_nezmyslom a kto vie čo ešte ďalšie

Platí pravidlo čím viac účtov, tým viac pravda? Všetkých diskutujúcich, ktorý Vám napísali prečo nemôže linka 8 premávať na stanicu absolútne ignorujete. Omieľate tú akúsi redukciu spojení, ale rozumiete vôbec tomu čo píšete? Práve pokiaľ by sa obnovil 3 linkový variant prejavilo by sa to znížením kvality MHD. Kvalita dopravy sa neodvíja od počtu liniek a priamych spojení, ale hustotou intervalu, kapacitou a kvalitne zabezpečeným prestupmi. Tomu však človek s Vašou logikou a názormi nemôže pochopiť.

Svojho času som býval neďaleko konečnej v Ružinove a do školy na Vazovovej som dopravoval práve linkou 8. Električka nebola nikdy preplnená, väčšina cestujúcich vystúpila na Trnavskom mýte, na stanicu nešiel takmer nikto. V smere zo stanice chodievala taktiež prázdna.

3 linky do Ružinova odjakživa určite nepremávali. Po otvorení trate premávala do Ružinova jediná linka. Pre električky najvhodnejšie by bolo podľa mňa jednolinkové vedenie.

Dnes som šiel cez Dúbravku, no to že termín 11.11 nestihnú je už samozrejmosť. Veď to je hotové stavenisko celá trať. Oporný múrik ešte stále nedosiahol cieľa, koľaje, ktoré mali byť položené do konca októbra nie sú ešte ani v tretej štvrtine trate, výstavba nástupíšť sa za týždeň takmer nepohla. Veľkolepé otvorenie trate pred voľbami bude asi tak len s podbíjačkou, ak vôbec . ?
nemoze uz Ten Siroky dostat ban, admini ? ? myslim, ze uz tu nikto na neho neni zvedavy
Reakcia na: Michal111 #118:
inak, ten oporny murik na zastavkach...myslite, ze to aj budu udrziavat alebo dospejeme do stavu Krcacov...podla mna to do roka bude cele dotagovane a spinave, neviem, ci to bol najlepsi napad ? nestacilo len zabradlie?
Neviem prečo sa stále zapodievame linkou č. 8 . Ak chce niekto preferovať električku tak si na trnavskom mýte pekne prestúpi a ide ďalej. Neviem čo je nepochopiteľné na tom aby sa na stanicu nepremávali 4 linky ale iba dve. Veď je to úplne normálne. Inak linka č.8 je dosť frekventovaná. A osobne, polovica ružinova určite necestuje na stanicu. Čo sa týka tých železníc. Prečo z Ružinova nežiadate aj linku č. X na ŽST Vinohrady a linku č. Y na ŽST Nové Mesto ? Pretože tam, kam sa človek chce dostať má spoj. A doteraz sa obyvatelia Ružinova za tie 3 roky ako dostávali na stanicu ?
Pekny den.
Vcera som bol na stanici a videl som dokoncene obratisko aj s nastupistami. Chyba este vymenit troleje a od vyhybiek po krizovatku Sancova Stefanovicova podbit kolaje a asi asfaltovat. Neverim vsak, ze elina do Dubravky bude chodit od 11.nov. Skor asi az od 11. decembra. Pomohla by biela pani ako v tom ceskom filme. Jozef
Keď kompetentní sľubujú, niečo z toho bude. Možno budú mať električky v dúbravke len jednu koľaj s pracovnou výhybkou. Ktovie. Každopádne termín otvorenia sa blíži a tak sa asi bude robiť deň aj noc 😃 .. Inak čo sa týka električkovej trate na stanicu. Chodím tadiaľto každý deň a pevne verím, že minimálne odstránia ten prečnievajúci asfalt a panely . Často na tom zakopnú chodci a nie to ešte električky.
Chcem sa spytat co spravili s tou spodnou castov eliny na hlavnu lebo ona nebola zjazdna ako som pozeral v lete (chybal jazyk na vyhybke) a ta trat nevizera nejako zjazdne ak to tu uz bolo tak ma zastavte
Reakcia na: Citario #124:
Jazyk tam už je, a trať teraz čistili od nánosov, a z vytŕžajúcich panelov zrezali ?
No keď ju nechcú normálne rekonštruovať zatiaľ ( keďže sa zvolebnieva), musia ju aspoň čiastočne spojazdniť a upraviť tak, aby to bolo ako tak bezpečné. Neviem teraz, kde budú parkovať tie vygumované autá, keď vedľa STU na zastávke eliny stoja teraz nie len na chodníku ale aj na trati, čím ju ešte viac poškodzujú ...?
Ahojte, inak sa cudujem ze nespustia aj 2.etapu IDS nakolko ta mala byt spustena uz pri minulorocnych zupnych volbach v decembri. Zabudlo sa na toto uplne? 🙂
Na tú stanicu to myslia vážne. 😃 už pri STU sú znovu zapnuté výhybky 🙂 takže od utorka hrrr sa do električky na stanicu 🙂 Tram comeback po troch rokoch 😃
Pomaly mozme aj uzatvarat stavky, kolko magnetiek stihnu na spodnom useku do volieb utrhnut ?
Najlepšie nech supernovú električku nízkopodlažnú dajú na testovaciu jazdu na hl. stanicu. Garantujem, že nebude nízkopodlažná ale bezpodlažná a budeme sa pohýnať ako Flinstonovci 😃
Najlepšie je že primátor sa žiadnej akcie či už dúbravka, hlavná stanica dokonca ani pri novej 30T nezastaví. Vraj kvôli volbam... Takú blamáž a hanbu pri nedokončenej dúbravke a hlavnej stanici nevysvetlí nikomu tak radšej bude niekde pomimo ? ?
To neni normalne, co sa tu deje v poslednych dnoch na diskusiach ? Admini by mohli trochu pritvrdit...
Reakcia na: STOP_nezmyslom #115:
Sakra a ja som v nedeľu cestoval v Prahe z jedného zo sídlisk na Hlavnú stanicu s dvoma prestupmi a som tu... ale ako to tí Pražáci zvládajú? (Mimochodom, z tej časti sídliska nešlo nič priamo ani do centra).

BTW, koľko liniek smeruje na hlavnú stanicu vo Viedni? Dúfam, že aspoň jedna z každého Bezirku.
Reakcia na: Dezerter #131:
Ono to asi neznie veľmi uveritelne, ale predvolebné otváranie električky na stanicu neinicioval Ftáčnik. Tak isto je názoru, že sa tá trať mala otvárať až po úplnom dokončení
Reakcia na: Žáržo #134:
Znie to uveriteľne. Iba to potvrdzuje skutočnosť, že v tomto meste zaňho fakticky rozhodujú iní..
Druhá vec je, keď sa dopravca sám rozhodne že začne jazdiť po nejakej trati aké sú kompetencie a možnosti im to zatrhnúť. Napísať na drážny úrad (na BSK) aby nepovolil jazdu po travi v havarijnom stave? (spodný úsek)
Reakcia na: Žáržo #134:
Ftacnik je statutarnym organom objednavatela dopravnych vykonov a tiez jedineho akcionara DPB. Ma moznost to zatrhnut, keby chcel. To ze prenechava svoje kompetencie a kompetencie mesta inym subjektom je este vacsi pruser ako to samotne otvorenie trate..
Reakcia na: Dezerter #131:
Aha, to je logické, keby tam bol primátor, tak to je zle, lebo sa ukazuje pred voľbami, a naopak, keď tam nebol, to je tiež zle, lebo sa skrýva pred voľbami... ?
Reakcia na: STOP_nezmyslom #115:
Karlova Ves, Dubravka, Devinska Nova Ves, Devin, Zahorska Bystrica, Lamac - Bratislava IV s takmer 100 000 obyvatelmi.

Z tychto vsetkych oblasti jazdi priamo na Hlavnu stanicu iba L32 z Dlhych Dielov. Na zastavku SAV/Predstanicne namestie jazdia L21, L25, L63, L83, L84 a mozno L212 (ak chcete ratat aj patronku).
-----
Ruzinov, Vrakuna a Podunajske Biskupce - Bratislava II ma 111 000 obyvatelov (Ruzinov samotny okolo 70 000).

Z tychto oblasti jazdi priamo na Hlavnu stanicu L61, L74, L201 a L210 z Mlynskych Niv. Na zastavku SAV/Predstanicne namestie jazdia L2, L21, L25, L63, L64, L204, L206, L209, vlaky RegioJet
-----
Takze 2 oblasti s podobnou velkostou. Jedna ma 1 priamu linku a 6 liniek do okolia cielu cesty. Druha ma 4 priame linky a 8+vlak. Takze kde chyba pripadna kapacita?

Ruzinov urcite nepotrebuje elektricku na hlavnu stanicu. Zvlast, ak sa da prestupit priamo na casto prazdnu L2 z L8/L9 na Trnavskom Myte.
Reakcia na: MatejBA #138:
K L2 2 upravy:
- priama linka na Hlavnu stanicu
- cele za predpokladu spustenia prevadzky elektriciek.
Reakcia na: TeBeCe #140:
Aj ja som si to vsimol , ale uz je vtom beton. No ak chcu na toto pustit nove 30T pri planovanej linke c1. Bosakova - Hlavná stanica od r. 2015 tak ?
Hm osa by mal investovať do lepšieho foťáku, lebo na niektorých jeho fotkách vyzerajú rovné koľajnice ako vlnkované !! ? Viete ako to vyzerá v Dúbravke 4 dni pred spustením? Už je všetko komplet hotovo a tiež sa vysáva len prach? ?
Reakcia na: Pajo #142:
Uz len lestia trolej ?
No, vidím, že všetko je jasné.
Napíšem kritiku, ktorú so mnou zdieľa 90% Bratislavy - a miestna ideologická úderka už dáva mínusky ako divá.
Nechýbajú poučné komentáre o Viedni (hlavné, že ju poznám lepšie ako Bratislavu), upodozrievanie že som ten, "čo tu má už niekoľko pseudonymov" (čo je hlúposť, ktorá sa dá doložiť IP-čkou), že som politicky dosadený provokatér alebo fanatik (čo vás na svoju česť uisťujem, že nie som, "zastupujem" "len" tých 90% nespokojných obyvateľov Bratislavy), no a tí najagilnejší volajú po administrátorskom zásahu proti mne.

Dobrú noc, jednoliata masa hlupákov. Vďaka vám, Slovensko vyzerá ako vyzerá. Ste banda (hovorím k tým, čo sa to týka), ľudí jedného názoru, ktorá sa tu DO OČÍ BIJÚCO potlapkáva po pleciach, prihrieva si hrniec svojej polievky. Či ste za to platení neviem, ale keby náhodou, tak je to dokonca poľahčujúca okolnosť. Lebo to by hovorilo len o vašom krátkozrakom pragmatizme, no keby ste to písali z vlastnej iniciatívy, to by vypovedalo o vašej obmedzenosti, totálnej neschopnosti VLASTNÉHO kritického zhodnotenia situácie - jedným slovom: tupej stádovitosti.

Niekto vám systematicky likviduje mesto, neposkytuje vám ZÁKLADNÉ ŠTANDARDY, a vy mu ešte drukujete. Že by šlo o tzv. Štokholmský syndróm alebo len spomínanú neschopnosť kriticky uvažovať(?)

Rozvoz električkami z Hl. stanice, hlavného mesta SR, (do ktorého prúdi stále viac ľudí) do centra mesta a na veľké sídliská, zo slušného (nie luxusného) stanovišťa električiek, je podľa vás súčasnosti zbytočný? Zrenovovanie staničnej haly a jej okolia detto? Zvýšenie bezpečnosti v okolí Hl. stanice tiež?

Zaujímavé. Nuž potom musím konštatovať, že v tom prípade to asi poniektorí, tu diskutujúci, fakt nemajú v hlave celkom v poriadku.
Reakcia na: STOP_nezmyslom #144:
? ? ? ? ?

No chcem vidiet tych 90% ovcanov ktorych nazor zastupujes! A to ze ty nic nechapes o systemovej doprave neznamena, ze mi trpime Štokholmskym syndromom a plne podporujeme vsetky zlociny!
Chod si uz tvoje komplexy liecit niekam inam!
Ja by som len chcel vedieť, o čom stále točí ten človek. Najprv to začalo električkou ktorá už nikdy nebude premávať z Ružinova na Hlavnú stanicu. Proste je to nelogické aby MHD mala 20 liniek a každá išla každých 20 minút. Ak sa chce niekto dostať na stanicu z Ružinova má na to x možností aj s použitím električky keď až tak silno chce.

To že sa budova hlavnej stanice neopravuje zjavne súvisí s tým, že sa Ružinovčania električkou na hlavnú stanicu bez priameho prestupu nedostanú.

A vyprosím si aby niekto, kto má asi 15 mínusov a žiaden kladný hlas, mňa alebo hocikoho urážal že sme tupci ! Daj si sprchu a choď sa liečiť ! ?
V utorok ju chcu otvarat? Je piatok. Zastavky nikde a dolu pod Svantnerovou som si kolaje este nevsimol. Nie som stavbar, ale nemalo by sa tej trati nechat trochu casu nech sa ulezi? A prve elektricky, nemali by tadial prechadzat pomaly? Ja len aby ste boli znechuteni, ak tam nahodou uvidite predvolebnu elektricku prasit 60tkou.
Reakcia na: Error 0x007 #147:
- oBčanov. - Ktorí do tejto priblblej spoločnosti asi nechodia - čo by tu aj pravda robili... Chodili by sem čítať nezmysli, hádať sa alebo sa nechať poučovať o tom, ako sa dá obhájiť devastácia MHD a mesta ako takého? (Veď k tomu stačí len trocha vôle ku straníckemu videniu, že?) Ale ja ho napríklad nemám. Nepodporujem ŽIADNYCH politických nominantov, len počúvam ľudí a používam zdravý rozum.

Ja vidím tú vašu "systémovú dopravu", počujem ľudí, ktorí BEZ VÝNIMKY hovoria o dnešnom stave, ako o katastrofálnom.

Error 0x007 naozaj už váš nick veľa napovedá.
Ale asi je vám ľahostajné, že ľudia namiesto slušného odvozu, majú dnes pod stanicou akýsi zberný tábor pre bezdomovcov a kriminálnikov.
Že kilometre bývalej dopravy z Hl. stanice už ROKY chátrajú, a celá tá oblasť je teda "hluchá", čo je nonsens, hodný tak Burundi a Uzbekistanu, nie strednej Európy.
Reakcia na: SirJoe #148:
Nezačal som písať o električke z Ružinova. (Stačí sa pozrieť trochu dozadu).
Píšem o tom, že je vrchol, aby tu niekto pozastavil električkové spoje z Hl. stanice na celé roky !!!

Rekonštrukcia staničnej haly aj priamy spoj z Ružinova na stanicu je oproti tomuto úplne vedlajšia záležitosť.

Argument je jasný: ľudí pribúda a nielen turistov. Ako sa majú na to, čo e teraz pod stanicou pozerať? Prečo majú byť študenti a ďalší cestujúci do hl. mesta SR natlačení v pôvodne PROVIZÓRNOM navýšení spojov autobusovej a trolejbusovej dopravy? Ľudí dnes cestuje viac ako kedykoľvek - ale spojov ubúda a stanica ako taká pustne !!! Takže PRETO v súvislosti s tým vravím AJ o riešení celej problematiky okolo hl. bratislavskej stanice.

P.s.: Čo je to 15 alebo aj 30 mínusov na konte mojich príspevkov. Keby sem chodili bežní ľudia, čo užívajú MHD, tak by to bolo úplne inak. Ale sem chodia prívrženci (platení či neplatení) primátora M.F., zamestnanci DP atp. Ale ja im nenadávam, ja ich len kriticky upozorňujem !
Reakcia na: STOP_nezmyslom #151:
Btw. A tvoje riesenie bolo ake ked sa 1.11.2011 zastavila trat na Hlavnu stanicu ??
Reakcia na: Petto #152:
Rátal som s tým, že to je stav, ktorý potrvá tak 1-2 roky, ktoré sa využijú na intenzívnu prestavbu električkovej dopravy zo stanice a na stanicu. Ako občan, pravdaže. Nie ako poslanec mesta. A podobne uvažovali všetci, ktorých poznám.
To že stanica pustne a milióny sa prepierajú v každej peňaženke to je snáď jasné. Priznám sa, na tej našej hl. stanici sa nezmenilo vôbec nič odkedy si pamätám. Keď sa nevie mesto s investorom dohodnúť je to smiešne a robiť analýzy, či sa stihne dokončiť alebo nie v termíne sú zbytočne vyhodené peniaze.
Na jednom mieste sa šetrí na druhom sa púšťajú milióny.
Podľa mňa úctihodnejšie vyzerá stanica niekde v Kraľovanoch ako tá naša hlavná. Bohužiaľ nie som investor aby som to robil. A ak to mestu nevadí, že je hanbou celej Európe ... Čo dodať? Každý je hrdina kým sa nedostane ku korytu. Keď je už pri moci, ustupujú dobré mravy a aj skutky... Slovensko. Bohužiaľ
Reakcia na: STOP_nezmyslom #153:
Nie som pravnik, ale ak sa ta zmluva naozaj nedala vypovedat/zrusit, tak naozaj by si riskoval mastnu pokutu od investora za prehraty sud od investora ? Uvedomujes co by sa mohlo stat potom ?

Mne ta Stanica A.Durkovskeho az tak nevadi, skor mi vadi predstanicny priestor - spina, smrad, asociali pri MHD stanovistiach ale toto sa dalo aj upratovat nie sa vyhovarat na investora. No len nebola vola od mesta alebo "nieSUpeniaze".
Reakcia na: SirJoe #154:
Veď s týmto súhlasím. Napr. stanica v Pezinku je na 20 a niečo tisícové mesto viac než solídna.
Ale mne sa jedná najmä o tú trúfalosť, nechať kilometre POTREBNEJ dopravy len tak. To už nie je ani tak o hanbe a kultúre, to je vyslovená drzosť, ktorá by si žiadala štrajk. Robia si z ľudí dobrý deň. Oni sa najprv síce mračia a nadávajú, ale po čase už dokonca vidia pozitíva. Samozrejme tam, kde fakt žiadne nie sú. Takže je možný aj ten spomínaný štokholmský syndróm.
tak za taketo komentare mozes akurat palit niekam ? ak sme my banda obmedzenych tupcov, tak sem nelez a chod si diskutovat medzi tych svojich 90 % normalnych inteligentnych ludi, mozte si tam nadavat na celu MHD
Inak, som jediný, komu príde zvláštna tá nejednotnosť (aj novo budovaných) zastávkových označníkov? Tu sa bude opäť montovať ten "starý" a najbežnejší typ zast. oz. pre električky, na takom Blumentáli stoja označníky tradičného A-Bus/T-Bus typu, no a na polovici zastávok (najmä) v centre sú tie červeno-biele oválne. Má to vôbec nejaký základný koncept, alebo aspoň odôvodnenie, prečo je to raz tak a raz onak?
Reakcia na: Rubber38 #158:
jediny nie si, mne to vadi na vsetkom, ci uz oznacniky, zastavkove pristresky a aj farebne schemy vozidiel (fakt nechapem ten Kotas nater na 7911-12)..ale tak proti gustu..
Reakcia na: STOP_nezmyslom #146:
STOP NEZMYSLOM!!!
Myslím že si si dal pre seba výstižný Nick ? ? ?
Reakcia na: Rubber38 #158:
Ale aspoň v jednom jednotnosť je - v tom, že tá nejednotnosť je úplne vo všetkom. ?
Podla vsetkeho v dubravke spravia namiesto Drobneho a Alexyho jednu docasnu zastavku medzi nimi zbuchanu z panelov...
Reakcia na: STOP_nezmyslom #151:
"Ale sem chodia prívrženci (platení či neplatení) primátora M.F., zamestnanci DP atp. Ale ja im nenadávam, ja ich len kriticky upozorňujem !"

- Ftacnika nemusim
- zamestnancom DPB nie som

Tak co potom som? ?

A to kriticke upozornovanie - "jednoliata masa hlupákov.", "neschopnosť kriticky uvažovať", "v tom prípade to asi poniektorí, tu diskutujúci, fakt nemajú v hlave celkom v poriadku", "Ale sem chodia prívrženci (platení či neplatení) primátora M.F., zamestnanci DP" - pokial utocenie na inych je kriticke upozornovanie, tak asi nie je vsetko v poriadku.

A neviem, ci mate pamet volica (co zabudne vsetko za 6 mesiacov), ale kedysi sa elektricky z Ruzinova, Zlatych a Race vyprazdnovali na Trnavskom/Racianskom myte a vela ludi islo na L61/L201 na Hl. St. namiesto elektricky. Pokial teda v useku STU - Hlavna Stanica bolo na spoj 5 a pol cloveka, k comu su dobre extra linky z Ruzinova?
Reakcia na: STOP_nezmyslom #150:
Ja by som vam aj odpovedal na vsetky tie vase klamstva, ale mne sa uz fakt nechce a nevidim v tom zmysel, kedze ste taky ignorant, zeby ste aj tak pokracovali v ohovarani a urazani bez normalnych argumentov...

"... Chodili by sem čítať nezmysli... "
-> Áno, vaše....
Reakcia na: SirJoe #154:
Najlepsie by bolo, keby sa mesto nedohadovalo, ale uz vopred si vsimlo ze nanho investor nieco chysta a preto ho poslat do haja...
Kedy planuju zverejnit cp linky x13?
Reakcia na: TeBeCe #162:
Konečne redukcia zastávok ?
Podľa mňa dajú pracovnú výhybku od Drobného po Alexyho.. 😃 a ľudia budú nastupovať na kamienkoch.. 😃
Je nejaký dôvod, prečo tú rekonštruovanú trať na HS zaasfaltovali? Veď ak je to dočasné riešenie, nie je to zbytočne nákladné? Či otvorená trať je drahšia?
Reakcia na: Janik11 #170:
dočasné riešenie minimálne na 3 a pol roka, pokiaľ prídu ďalšie komunálne voľby... ?
Ale inak zaujimave ze zastavka Blumental bola hotova v juni ale kolaudacia bola nastavena az o 2 mesiace neskor a az potom mohli na nej zastavovat. A tuto sa cela trat spusti bez kolaudacie a v uplne rozgajdanom stave, pochybujem ze to stihnu. Tak nechapem na co sa potom vzdy vsetci hraju 😞
Reakcia na: pharel #172:
Na vysvetlenie staci jedno slovo: Voľby ?
Reakcia na: pharel #172:
Predčasné užívanie stavby sa to volá.
To, že na dolnom úseku trate na Šťanicu je 15 to chápem,keďže samoopravovacie trate ešte nevymysleli, ale prečo je na hornom úseku už od počiatku obmedzená rýchlosť na 40?
15km na spodnom ? to fakt ? ja som čakal len nejakých 5 maximílne 10 .. a hore 40 tak možno kým neskolaudujú 😃
Reakcia na: AAA #175:
a kolko by si chcel na tom novom kratkom useku ? ved je to tam (smerom hore) od NBS : zast. Zilinska, rovinka 200-300 m , semafor, krizovatka, zastavka, rovinka 100-150m , vyhybka
Reakcia na: Petto #177:
Reko traťový úsek bez obzvlášť zložitých sklonových a smerových pomerov má byť bez obmedzenej rýchlosti. To či je niekde križovatka, alebo nie, by na to nemalo mať vplyv.
Inak mňa by zaujímalo ako chcú zajtra začať jazdiť električky do Dúbravky. Včera večer som sa tam bol previesť a nerozumiem tomu vôbec vzhľadom na to v akom stave tá stavba je a v ako stave boli kolajnice.
Reakcia na: mathre #180:
Nijako, lebo zacinaju az v piatok ?
Tie hnile stlpy ktore drzia navesti + cam+skrine..nechali nenatrete resp. nevymenene ?
Tú nefunkčnú odstavnú koľaj už mohli odstrániť celú keď už je napojená len z jednej strany a nepoužíva sa.
Reakcia na: Trolley #183:
zacuvat sa na nu da, nie?
Reakcia na: Trolley #183:
A odporúčam pozrieť si aj pôvodné protismerné napojenie z druhej strany, a trochu pouvažovať, či bola tá koľaj vtedy využívaná na prejazdy...
Reakcia na: Ttom #184:
Však hneď na hlavnej foto k článku na nej stojí K2G. Len to by dotyčný nemohol byť najmúdrejší.
Reakcia na: Valec #186:
Ja nehovorím o 3. koľaji, ktorú tiež mohli zrenovovať, ale o odstavnej koľaji. Ak ju už nechali, tak jej ukončenie mohli vyriešiť trošku lepšie.To je celé.
Reakcia na: Trolley #187:
Podľa mňa je to v poriadku, pretože to ako bola predtým (spojená s protismerom) stratilo význam po odstránení spojky pred obratiskom.
Protismerná spojka sa určite nepoužívala. Záložáky vždy do tej odstavnej koľaje cúvali. Teraz nie je dôvod ju moc používať. Vnútorná kolaj je teraz k dispozícii pre záložné vozidlo.
Ja len vravím, že ju mohli nejako estetickejšie ukončiť. Btw. tá koľajová spojka pred obrátiskom bola kedy zrušená?
Myslím ,že teraz pri rekonštrukcii.
Reakcia na: Trolley #190:
Tá pred obratiskom už hodne daaaaaavno.

Buď rád, že pri tej sockovej rekovza pár tisíc opravili vôbec dve koľaje a nie iba jednu. Čo tam potom po nejakom zvyšku odstavnej.
Reakcia na: david1 #189:
"Záložáky vždy do tej odstavnej koľaje cúvali." - od akého roku si to pamätáš? Od otovrenia trate na Hl. Stanicu resp. od postavenia tretej koľaje v 80tych rokoch?
Čo tam ja chodím tak od 80 rokov tak som v živote nevidel prejsť električku cez tú spojku . Podobná bola kedysi aj na Kapucínskej cca. v úrovni zastávky.
Reakcia na: Petto #177:
Ja som očakával, že na rýchlostníku pred obratiskom bude po oprave vyššie číslo než 10... Celkovo jazda až po tunel rýchlosťou pripomína skôr balockú železničku, než moderný dopravný prostriedok.
V kazdom obratisku v Bratislave je najvyssia dovolena rychlost 10 km/h je to stanovene predpismi D1-1. Bez ohladu na to ze sa tam da jazdit aj rychlejsie.