Provizórne riešenie by malo vydržať do jari.
Dopravný podnik od utorka 11. novembra 2014 obnoví električkovú dopravu na Hlavnú stanicu. Zatiaľ čo dúbravská trať by mala byť zrekonštruovaná do finálneho stavu a otvorená 14.11., v prípade električkovej trate na Hlavnú stanicu bude opravený iba úsek Kýčerského (zastávka Žilinská) - Hlavná stanica. Na zvyšnom úseku po Radlinského ulicu budú električky jazdiť po pôvodnej trati. Električky budú na Hlavnú stanicu jazdiť len do začiatku opravy spodného úseku, ktorý je naplánovaný na jar 2015.
Zmeny sa dotknú nasledujúcich liniek:
Nová linka 1 bude premávať s polookružnou trasou Hlavná stanica - Imricha Karvaša - Obchodná - tunel - nábrežie - Jesenského - Nám. SNP - Obchodná - Imricha Karvaša - Hlavná stanica. V úseku STU - centrum nahradí linku 2 s tým rozdielom, že cez centrum bude premávať protismerným okruhom.
Linka 2 bude presmerovaná od zastávky Blumentál na Hlavnú stanicu, zvyšok jej trasy nahradí linka 1. Pri ceste na Obchodnú ul. bude nutné prestúpiť na zastávke Blumentál na linku 5 alebo 8. Linku 2 bude zároveň možné použiť aj na spojenie Hlavnej stanice s inými električkovými linkami vo východnej Bratislave, a to na prestupných zastávkach Blumentál (linky 3 5 6) a Legionárska (linky 4 8 9).
Linka X13 zostane v prevádzke až do otvorenia električkovej trate na Štúrovej ulici, po otvorení trate na Hlavnú stanicu však bude mať horší interval.
STOP_nezmyslom
O čom to tu vlastne debatujeme?
Pred 20 rokmi šli z hlavnej stanice všetkými hlavnými smermi (centrum, ružinov, rača...) cca 4 električky - v pracovný týždeň každé 4 minúty jedna (!), cez víkend možno každých osem minút.
Dnes, keď už pekných pár rokov rapídne pribúda 'zahraničných' turistov, ale aj samotných slovenských študentov (najmä z východu), nemáme nielenže staničnú halu na zodpovedajúcej úrovni, ale ani adekvátnu dopravu.
Áno, áut tiež rapídne pribudlo, podobne taxikárov (ktorí pýtajú od cudzinca aj 15e do centra - čo je nič iné ako zlodejina) a nejaké tie autobusy a trolejbusy boli posilnené.
Toto však nič nemení na fakte, že magistrát spolu s dopravným podnikom nerobí v takto zásadnej veci už príliš dlhú dobu prakticky nič a teda situácia na hl. stanici, hl. mesta SR je neúnosná a svojou nechutnosťou kričí na celú Európu.
A teraz niečo bližšie k samotnému článku/tlačovej správe.
Pýtam sa (spolu s inými obyvateľmi alebo návštevníkmi Bratislavy):
Čo to tu na nás pred komunálnymi voľbami hráte ?! Kam to tie provizórne spoje vlastne pôjdu?
Nevšimli sme si totiž, že by stanica mala vybudované novú - normálnu - stanicu pre električky !
To tam chcete cestujúcich voziť do toho tábora bezdomovcov a asociálov najhrubšieho zrna ??!!
Alebo ste tam už zo dňa na deň niečo provizórne postavili? Alebo ich necháte vystupovať pod stanicou??!! AKO je zrekonštruovaná trať?! Ako jednotlivé zastávky? Robíte si z ľudí čo vás platia bláznov ??!!
Zásadná otázka však znie: KEDY UŽ KONEČNE BUDE ZREKONŠTRUOVANÁ CELÁ HL. VLAKOVÁ STANICA, JEJ OKOLIE A V NEPOSLEDNOM RADE KVALITNÁ DOPRAVA Z NEJ ???!!!
OBYVATELIA BRATISLAVY SÚ PRE VÁS DOBYTOK? ZAHRANIČNÍ TURISTI A SLOVENSKÍ ŠTUDENTI SÚ PRE VÁS DOBYTOK?
Teda ešte raz: vaša primitívna predvolebná kampaň je jasná. Podhodíte ľuďom titulok "Obnovenie električkovej dopravy na Hl. stanicu..." a čo sa pod ním skrýva?! Nič. Okrem nezmyslov.