A pre to testovanie s vodičom "pre istotu" tam namontovali kabínu s vybavením, z ktorého prevádzkové električky v Moskve nemajú ani 30%. "Kabína" bezpilotného vozidla vyzerá obvykle takto (dva dekle vpravo vpredu):
Okrem spomínanej kabíny, sa ani na tom linku nediskutovalo o tom, po akej trati bezpilotná električka premávala. Pretože bezpilotné koľajové vozidlá jazdia len po tratiach, ktoré majú elektronické značky čitateľné palubným počítačom, elektronické semafory atď.
Pripomína mi to vtip o tom ako na VDNCH prevdádzali automat na čistenie zemiakov. Nasypali do toho za vagón, čo sa budú trochárčiť. Na to vybejol z "automatu" mužík a rozkričal sa: "Ostatných to zasypalo a ja sám na toľko zemiakov nestačím". Takže to nás vracia späť k tomu, že bezpilotná električka je tak trocha rozprávka.
Načo obojsmerná?
Vraj pri testovaní bol vodič prítomný, pre prípad nutnosti zásahu. Co je asi dosť logické, pri zavádzaní novej technológie.
Pozitívne je, že vedeli tie ukradnuté práčky využiť aj na mierové účely.
Električka bez vodiča ("bezpilotná") je vybavená kompletnou kabínou vodiča. Obvykle takéto vozidlá mávajú pult na núdzové ovládanie, ktorý je v bežnej prevádzke zavretý a otvára sa v prípade mimoriadností a pri skúškach. A u takejto električky by som očakával, že bude obojsmerná.
Úplne bez problémov by to tam mohlo fungovať. Zjavne si v živote nebol v inách mestách, kde v centre, v pešej zóne sú také koľajové konštrukcie, že by plánovačov bratislavsksej malodráhy z tých rôznych na mieru stavaných výhybiek a krížení asi trafil šľak. A cez tie v Bratislave nemysliteľné konštrukcie prichádzajú a odchdázajú električkové súpravy tak často, že vždy vidíš minimálne dve súpravy, (často aj štyri) naraz a vždy minimálne jedna práve obsluhuje jendnu nástupnú hranu z viacerých v danom uzle. A do toho sa ti tam preplietajú ešte aj cyklisti. Fakt, to by v Bratislave fungovať nemohlo. Ani tie 75 metrov dlhé električkové súpravy, ktoré sa tam občas objavia na prímestskej linke.
Fajn, čiže tam okrem linky Pe-Rača by tam bolo treba pretlačiť podobne hustú linku z nového downtownu a ďalšiu aspoň jednu linku, nechať čas ľuďom na prechádzanie cez koľaje pri prestupovaní, do toho klasické davy valiace sa z Laurinskej... Aký by tam vychádzal interval, aby špička nebola jedna súvislá kolízia?
Moj hlavny problem je, a aj si to spomenul, ze mesto kona nekoncepcne a ako male dieta - nieco vidi niekde inde a povie si "toto chcem".
Priklad s Vajanskeho - nikto, ani ja, nenamieta, aby sa centrum ukludnilo a nebol tam tranzit (napriklad Spitalska, 29 Augusta, Mickiewiczova, Radlinskeho, Krizna - problem je s Vazovovou lebo potom mas problem sa dostat do Race z Racianskeho a tranzit sa ti presunie napriklad na Jeleniu a Pioniersku). Ale to kurna nemozes spravit alebo navrhovat, ked pokasles hlavnu cestu okolo centra, ktora by ten tranzit pohltila (Vajanskeho) a chces domrvit jedinu alternativu v meste (Sancova) - cize zabijes cely mestsky okruh 1.
Potom sa netreba divit, ze ludia ako ja sa citia ostrakizovani, prehliadani, obmedzovani a nasrati, ked platim stale viac a viac, a dostanem menej a menej.
Tak zrovna pri tej Dunajskej by som netrpel. Napojiť radiálu na okruh po Karadžičke dáva väčší zmysel, než sa ju snažiť natlačiť do beztak komplikovaného uzla pod Manderlákom. (Koľko nástupíšť by tam muselo byť, aby sa pri adekvátnom intervale vôbec ešte dalo prejsť cez cestu?)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
zakaznik
https://www.facebook.com/share/r/17ELne9nyp/