Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
https://www.youtube.com/watch?v=Q9kql9bBNII

Asi pred desiatimi rokmi, možno dávnejšie, som sa stretol cez niekoho, už si neposmínam koho, so skupinou mládencov, ktorí niečo podobné navrhovali v Bratislave. Pozrel som si to a nebol som proti, len som im povedal že to bude asi príliš drastické aby to malo úspech. Sám som už dávno navrhoval useknúť Špitálsku odbočkou doprava na Kolársku a zrušiť tranzit. Nemal som nič overené dopravným modelom. Nedávno som nakreslil zastávku električiek pod Manderlákom spolu s cestou ako kompromisný návrh, lebo mám pocit, že ten tranzit tam ostane. Koľko vody pretieklo Dunajom a tranzitujúce autá v centre mesta stále sú. Už sledujem v mojom uvažovaní, že ich beriem ako niečo, čo proste je a bude. Kreslil som aj nejaké pešie prepojenia, ktoré som tu ani nezverejnil, vznikli ako nečakaný spin-off keď som sa venoval Vajanskému nábrežiu. Proste kreslím čo najlacnejšie veci, v rozpore so súčasnými normami (zmysluplnosť tých noriem v existujúcej mestskej zástavbe, historicky obmedzenému pristoru silne spochybňujem). Zďaleka to nie je také veľkorysé, ako navrhujú iní. Občas premýšľam, či nie som už príliš starý. Zaujímalo by ma, ako tí, vtedy mladí nadšenci plní entuziazmu, vidia situáciu dnes. Desaťročia sa tu prešľapuje na mieste. Mnohé dopravne nevhodné veci ostávajú. A dokonca ani kompromisné riešenia, ktoré sú menej drastické voči IAD a myšlineke, že autom sa musí dať dostať krížom cez centrum, nie sú verejnou témou, ktorú by si osvojili politici a prebrali ju ako svoj kľúčový volebný program. Ak, tak sú to skôr "autisti", ktorí vo všetkom vidia "hon na autá". Dokonca aj tu na imhd v diskusii sú takí. A priznávam sa, že sa im svojim spôsobom nemôžem čudovať. A vadí mi, že mesto koná absolútne nekoncepčne. Na jednej strane prezentuje úvahy o električkovej trati na Dunajskej, na druhej ju zjednosmerní a vybuduje tam riadnu cyklistickú infraštruktúru. To je čistá schizofrénia. Teraz môžeme nielen že zabudnúť na električku, ale aj na nejaké priamejšie vedenie trolejbusov a ich predĺženie na Kamenné nám. K čomu bude trolejbus, ktorý sa zvíja ako had cez ostré 90° zákruty, ľavé odbočky, cik-cak ako optiý slimák? Jeho rýchlosť dramaticky klesá, s ňou aj atraktivita a prevádzkové náklady len stúpajú, bez toho aby sa odrazili v nejakej lepšej dopravnej obslužnosti územia. Toto mesto naozaj nemá žiadnu koncepciu v oblasti dopravy. Iba rôzne, z kontextu vytrhnuté ad-hoc riešenia. Jedno vedenie mesta niečo vypracuje, druhé to ignoruje a tretie koná v rozpore s tým. Načo sa vyhodili peniaze na dopravný generel? Chápem, že situácia sa mení a dynamicky vyvíja, ale príde mi to celé ako nekoncepčné. A rôzne "useknuté" cyklotrasy po meste tiež. Pred desiatimi rokmi sa niečo spravilo, ale tam vtedy rekonštrukcia končila, tak v posledných metroch proste cyklopruhy už an neriešime, lebo ich nie je kam napojiť. Skvelý to argument, aby sa nemuseli riešiť v nadväzujúcom projekte, ktorý sa furt len odkladá, lebo sny o vzdušných zámkoch ktoré zaplatí súkromný kapitál. Budíček!!! Nezaplatí! Cyklopruhy medzitým zrazu skončia, potom pokračujú. A miesto toho, aby sa najprv prepojili, sa inde budujú iné, zasa odnikadiaľ nikam. No a potom Vajanského, to bol vlastný gól ako vyšitý. Ale tak v tomto štáte sa tak podobne budujú aj diaľnice. Tu kúsok, tam kúsok a možno sa to niekde raz spojí. Vraj sa tak stane už za, idem kuknúť do kalendára, pred 15 rokmi. Úžasné! Bratislava je také mini-Slovensko v tomto.
Reakcia na: Ike #3336:
Spýtaj sa napr. obyvateľov Benátok.
Mňa by zaujímalo, podľa ktorej fyzikálnej paradigmy je turista inou osobou ako miestny.
Reakcia na: Mhr1 #3334:
To viem, ale vozia hlavne turistov, alebo miestnych?
Reakcia na: upravovač fotiek #3333:
Len lanovky v San Franciscu sú úplne na inom princípe, ako tie v Lisabone, či v Prahe alebo na Hrebienku.
Reakcia na: Ike #3331:
Zaujímalo by ma, ako sú na tom slávne Cable cars v San Franciscu. Podľa mňa tiež vozia viac turistov ako miestnych. Ale nebol som tam, tak neviem.
"It was used too much and the population lost the ability to use it as public transport, because it became a tourist attraction," the president of a local residents’ association said following the fatal derailment of the Glória funicular railway"

🤔 Postavili tam lanovku a ľudia ju prišli využívať...

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2025/09/04/overtourism-blamed-cable-car-crash-killed-17-lisbon/
Reakcia na: S499.1023 #3322:
To mali aj T6A5 III. série v BA. Neviem či aj "štvrtej" (súprava 7957+7958). A aj viem, ako to minimálne jeden vodič minimálne v jednej súprave vedel obísť.
Reakcia na: S499.1023 #3325:
Ako to teda bolo? Lebo ja som počul rôzne vysvetlenia, vrátane koníčkovania.
Reakcia na: S499.1023 #3325:
Tiež som sa čudoval, čo som sa tam dočítal - pravda je taká, že mu na páku padla kabela, keď s ňou vodič baštrngoval cez to okienko, nie?
Reakcia na: Zberač mínusiek #3323:
Noo. Hlavne to, čo tam Knedlo (upravovač_fotiek) píšeo bratislavskej autonómnej jazde - ono to bolo inak. A po tej nehode sa dorábala funkcia "mŕtveho muža".
Reakcia na: Zberač mínusiek #3323:
Hm, presne to som písal v inom vlákne, že to vypadá na autonómnu jazdu ako u nás, keď vodičovi z končenej ušla súprava T6A5.
Reakcia na: ES499.0001 #3321:
Všetky pražské T6 mali živáka na páke. Možno si to Bulhari vyblokovali.
Ja som dnes parkoval v OC Mirage v Žiline niečo cez hodinu a tiež to ten automat zrejme bral ako sviatok, pretože odo mňa nič nechcel 🙂

https://www.mirageshopping.sk/asset/uploads/CP.pdf
Reakcia na: Solider #3318:
No a 1. september je teraz v rovnakom režime ako 28. október (štátny sviatok, ktorý nie je dňom pracovného pokoja).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.