Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: zakaznik #2368:
Ty si normálny schizofrenik. Najprv škriekaš, že Vallove obrubníky ničia autá, teraz za p94uješ proti z tohto pohľadu neškodným balisetom. Ja ich nemám rád a mám k tomu súbor racionálnych dôvodov ale ty len musíš škrekotať proti progresívcom, lebo si chcel uprostred križovatky zanechať svoje vozidlo.
Reakcia na: Viko #2366:
Existuje taký vynález s názvom prenosné dopravné značenie. Je nadradené vodorovnému.
Neviem kto sa kým inšpiroval, ale tie valloviny sa šíria ako mor. 😄

Zeleno-bílé sloupky na silnicích zaplavily Prahu, záchranářům často překáží
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/doprava-parkovani-antiparkovaci-sloupky-balisety-docene-reseni-trvale-reseni.A231214_093029_praha-zpravy_vich
https://www.pezinok.sk/novinka/6868/spustame-az-3-nove-linky-mhd
Môže sa budovať nová podsekcia imhd len škoda že ešte nemajú Nove cp
Reakcia na: 3pa3ck3 #2365:
Celá prerábka hentej križovatky je nelogicky rozfrckaná. Najprv sa zruší jedna z odbočiek okolo vežičky a zastávkový ostrovček, po iks mesiacoch pribudne zastávka na krajnici, po ďalšej pauze sa pristavia tento polzáliv... A furt treba maľovať a upozorňovať nezvyknutých vodičov.
Reakcia na: zakaznik #2361:
Na mňa to pôsobí tak, že VDZ je tam ešte pôvodné pre stav cesty pred stavebnými úpravami (samozrejme, nepopieram, že malo byť už dávno zamaľované)
Reakcia na: 810zssk #2360:
Rušňovodičovi stačí B1. Aj na bezpečnostne relevantné veci. Horšie je to s tou komunikáciou s cestujúcimi. Tí nemusia používať spisovný jazyk, záväzné slovné znenia a podobne.
Reakcia na: zakaznik #2361:
To nebude magistrát, tu chýbajú betónové protitankové zátarasy, na ktorých by si nenávidené autá urvali koleso. Toto je len nejaký učeň, ktorý sa na majstra architekta nedoťahuje.
Reakcia na: zakaznik #2361:
Daj tomu mesiac a odpornici z mesta nieco naplanuju 😃
Reakcia na: Ike #2358:
Z tej definície čo si dal mi to B1 naozaj nevychádza ako postačujúce. Vodič nemôže hapkať keď rieši safety-critical veci, ani pri poskytovaní služby zákazníkovi. Sa tu bavíme o Švajčiarsku kde tá MHD má nejakú úroveň, nie o DP Balkán kde sa civilizovane vyjadriť po slovensky nezvládne ani polovica vodičov slovenskej národnosti.

Mne napr. v teste vyšla angličtina na B2 a teda ja som naozaj len veľmi na hrane toho že by som takýto job mohol robiť v anglicky hovoriacom štáte z pohľadu jazyka. S B1 si to vôbec neviem predstaviť.
No myslím, že na B2 sa vám môžu vy**ať, to už pôjde rovno robiť taxi, kde nepotrebuje nič a kľudne môže byť aj nepočujúci. 😄


Reakcia na: 810zssk #2357:
A2
Can understand sentences and frequently used expressions related to areas of most immediate relevance (e.g. very basic personal and family information, shopping, local geography, employment). Can communicate in simple and routine tasks requiring a simple and direct exchange of information on familiar and routine matters. Can describe in simple terms aspects of their background, immediate environment and matters in areas of immediate need.

B1
Can understand the main points of clear standard input on familiar matters regularly encountered in work, school, leisure, etc. Can deal with most situations likely to arise whilst travelling in an area where the language is spoken. Can produce simple connected text on topics, which are familiar, or of personal interest. Can describe experiences and events, dreams, hopes & ambitions and briefly give reasons and explanations for opinions and plans.

B2
Can understand the main ideas of complex text on both concrete and abstract topics, including technical discussions in their field of specialisation. Can interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers quite possible without strain for either party. Can produce clear, detailed text on a wide range of subjects and explain a viewpoint on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options.


B2 je podľa mňa overkill a podľa mňa takto po anglicky ledva vie 50% mojich rovesníkov.
Reakcia na: Ike #2356:
Otázka by ale nemala stáť tak že ako veľmi vieme znížiť štandard, ale aká jazyková úroveň je na daný job potrebná. Tam podľa mňa A2 naozaj nestačí. B1 si možno predstaviť viem, ale skôr sa prikláňam k B2. No a potom už treba nastaviť podmienky tak aby uchádzači s danou kvalifikáciou danú prácu chceli robiť. Lebo to potom môžeme začať špekulovať že či by nestačilo na vodiča autobusu B, však robiť si D je náročné (áno, argumentácia ad absurdum, ale you get the point).
Tiež sa prikláňam k B1 a možno aj k A2. kto má B2,.nebude robiť vodiča.
Reakcia na: S499.1023 #2353:
Jasné, A2 by bol už extrém, ale osobne som v troch jazykoch prekonal úroveň B1 a spätne nemám pocit, že by bola nedostatočná na bežné fungovanie. Predsalen, súbor odvetvovo špecifických pojmov sa dá doučiť pri nástupe - a žiaden všeobecný kurz ich aj tak neobsahuje.

Keď môže byť v poisťovníctve trend prepísať podmienky do "B1 jazyka" aby im rozumel naozaj každý, hádam sa dá rovnaký krok spraviť aj s obsahom školenia vodičov. Lebo veď áno, môžeme filozofovať, ako je B2 znalosť pre vodiča dôležitá, ale takí adepti sa evidentne minuli. Presne ako vravíš, kto si bude za vlastné robiť iks mesiacov intenzívny jazykový kurz, aby šiel následne točiť volantom?
Reakcia na: samkoh #2350:
A2 je úroveň, s ktorou môžeš tak nakupovať v Kauflande ale už nie v pekárni.
Reakcia na: Viko #2347:
Aj pre 810zssk #2348: B2 je tak akurát. Problém je len v tom, že s B2 už nie je odkázaný na krútenie kolieskom.
Poznám veľa ľudí, pre torých tá B2 neprekonateľnou prekážkou je.
Reakcia na: 810zssk #2339:
To je tam kde? Já len vidím podmienku základného vzdelania v CH alebo certifikát B2. Pričom B2 už je pomerne dosť na to, aby sa človek mohol zaujímať aj o niečo lepšie, než točvolant.
Reakcia na: samkoh #2350:
Lístky v zásade nepredávajú, ale stále musí byť vodič schopný odpovedať na otázky, poskytovať informácie, či riešiť rôzne krízové udalosti v autobuse. Plus teda ako hovorím, safety critical veci v komunikácií s dispečingom a podobne, a to čo spomína Irizar tiež.

Kolem dokola, požiadavku na to aby vodič verejnej dopravy mal komunikatívnu znalosť jazyka danej lokality považujem za úplne primeranú, skôr mi príde divné keď DPB púšťa do premávky ľudí skôr ako sa naučia jazyk. A2 naozaj nestačí, to je úroveň s ktorou si objednáš jedlo v reštaurácií, ale nevyriešiš žiadnu zložitú situáciu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.