Reakcia na: Rudyke902 #6911:
US STEEL prispieva len na vnútrozávodnú dopravu, ktorá je objednávka. Nie je to mestská doprava, ale doprava v areáli súkromnej firmy, preto ju neplatí mesto ale US Steel, a tuším že aj presuny (ak musí autobus kvôli tomu ísť z mesta). II.pásmo bolo pri jednorázových lístkoch, nebola časová tarifa, tak sa to rozlišovalo takto. Na linky "za mesto" si trebalo priplatiť.
A ešte k R vs. RA, porovnaj si kapacitu jedného krátkeho autobusu, a jednej električky, možno aj sám prídeš na to, že je rozdiel, ak nastúpi náhodný cestujúci do električky, alebo do mlého autobusu, do ktorého sa potom železiarenskí už nemusia dostať (v špičke) ?
PTI
Zastávka ED OC Moldavská je plánovaná vyše 10 rokov, a určite zlepší dopravnú obslužnosť územia. Okrem iného umožňuje zaviesť celodennú linku 5, a dá sa porozmýšľať o zrušení peážnej dopravy RA-čiek do USSKE, čo ja považujem za obrovský luxus. Kapacita rýchlodráhy je dnes využívaná na cca 30%, v špičke horko-ťažko sa vypravuje z mesta 12 spojov (vrátane sólo vozidiel), niekedy odchádzali z križovatky tr.SNP/Moldavská spoje v minútových intervaloch (vyše 25) vrátane trojičiek. Je možné RA-čky z THC a DH končiť na Popradskej pri MarcoBenze, a zo zadného výjazdu z DPMK pristavovať na novú zastávku prázdne súpravy do VSŽ. V celom meste sa rozpráva o prestupnej tarife, prečo by sa do USSKE nemohlo raz prestupovať ? Určite tá peáž na úseku vyše 10 km je luxus, najmä pri relatívne prázdnej rýchlodráhe.
Preferencia električiek v križovatkách Baumax a Optima - obidve križovatky boli vyprojektované a zrealizované na plnú dynamiku, v koordinácii, s preferenciou MHD - električiek, a pri Optime aj autobusov - sú tu vzdialené výzvové a odhlasovacie detektory pre autobusy odbočujúce z centra doľava do Optimy. Dynamiku vrátane preferencie MHD dalo vypnúť SKK (istý pracovník maľujúci okrem iného "kruháč" na Ondavskej, bývajúci na Pereši, chcel mať pri ceste do zamestnania stále zelenú, tak dal vypnúť dynamiku....). Škoda, že o CSS-ke v meste rozhodujú ľudia, ktorí jej veľmi nerozumejú, a trpí tým motoristická verejnosť. Ale blýska sa na lepšie časy, určite sa preferencia MHD a dynamické riadenie križovatiek bude už čoskoro riešiť.