Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos Keynes #39360:
Aby sme neskĺzli do novinárčiny - zavádzania, bludov a poloprávd. Porovnanie štyroch autobusových prevádzok je nesmrteľná téma a nevraživosť medzi kolónami je určite na škodu veci, ale funguje napr. aj v Brne. TReba ale oddeliť fakty od domýšľania:
- to že Petržalka prakticky nemá technickú prevádzku - fakt.
- to že si vlastnými silami opravili 4400, 4802 a 4827 - fakt, čo im slúži ku cti a majú veľké+. Ale tiež tam veľmi dlho stála odstavená Vrakosa (tušim 4205), čo sa "opravila" až GO v Zlíneri (následne na CNG) - fakt.
Keďže na 4.DP nie je technická prevádzka, všetky väčšie opravy sa robia na Trnávke - fakt.
Ale tie konšpiracionistické, židoboľševické teórie, že na Trnávke spravia Petržalské vozy naschvál zle, že ich odfláknu (alebo odsabotujú? ) - tak toto sa vôbec nedá dokázať ľahko, a je to môj osobný názor, ale týmto rečiam neverím.
- A navyše, kanál dennej údržby v Petržalke je, takže dá sa porovnávať, že kde robia tú každodennú údržbu poctivejšie, či na Trnávke, alebo v Petržalke. Ale aj tu sa budú hľadať objektívne kritéria ťažko - môžeme porovnávať dotiahnutie šróbov, napríklad.
- Takisto sa dá porovnávať čistota vozov, lebo na všetkých prevádzkach to (ne)robí rovnaká firma. A je na tých ľuďoch na prevádzke, že ako vyžadujú plnenie zmluvy s AS-Centrom.

A keď sa už bavíme aj o 1. DP. Zaujímavé, že nech je výprava akákoľvek, na Trnávke je vždy dostatočná rezerva vozidiel do výpravy. Už veľa rokov sa striedali situácie, keď 1. DP požičiavala vozy buď do Petržalky, alebo na 2.DP, alebo na obe kolóny naraz. Aj do Petržalky sa preradili 4952 - 4956, lebo údajne audit konštatoval, že 1.DP má \"prebytončých\" 5 vozov. Lenže to je (bola) taká ideálna minimálna rezerva.
Ale veď môžeme porovnávať s 2. DP, alebo 3. DP., kde majú adekvátne podmienky k 1. DP. Na 2. kolóne opäť nastáva situácia, že začínajú chýbať dlhé vozy do výpravy, namiesto dlhých už boli pár krát vypravené krátke, a to po 5. 9. Možno sa dočasne podarilo zažehnať obdobie, keď bolo odstvených mnoho dlhých vozov, sprevádzkovali sa zase nejaké dlhodobo odstavené plyňáky. Ale ide zima, a môj osobný typ, že do 1 roka sa zase zopakuje situácia z mája/júna t. r., že na druhej kolóne bude opäť chýbať do výpravy 5 dlhých vozov. Budú nahradené krátkymi, alebo požičia 1. kolóna. A takisto si myslím, že keby Petržalka dostala ďalších preradených 5 dlhých vozov (nech by to boli aj IK 435), tak do 6 - 9 mesiacov im zase bude niečo chýbať do výpravy a budú to nahradzovať krátkou vrakosou, ako sa to deje dnes skoro každý druhý deň napr. na 68. Ale to už nie sú fakty, ale moje dohady a výmysly. Faktom je, že aj na 1. DP chýbajú vozy, ale krátke, od 5. 9. asi 2 - 3 krát bol na linke vypravená požičaná vrakosa z 2.DP.
A takisto je fakt že pre náš vek vozového parku existuje taký vzorec, že keď k aktuálnej výprave pripočítate 10% na zálohu a 20% na správku (opravy, údržby..), tak vám vyjde želaný stav. Pri tomto vzorci výdu v Bratislave hrozivé nedostatky autobusov všade , jediná výnimka je 3.DP s krátkymi vozmi. Tam je rezerva asi 5. ?
Reakcia na: Darro #39366:
chces mi povedat ze vozy 2207, 2209, 2301, 2313, 2315 boli neako zle ? sorry, ale to boli asi najlepsie neplynofikovane karosy co sa na 2. DPA nachadzali...
Reakcia na: Darro #39366:
V poriadku Darro, hadat sa s tebou urcite nebudem. Ved snad to rozoberieme na kofole niekedy. Bol by som velmi rad. ?
Frenky: Aby bolo jasne to co si napisal nema ani hlavu ani patu... lebo to ze dosli do Petrzalky dobre vozidla je totalna blbost a toto by som vyhlasil ako vtip roku... ? ked tie vozidla prisli boli v dezolatnom stave... 4850 na tici 1823 zo zadretym motorom a dalej nebudem radsej pokracovat... 4100 bola jedna velka rozdrbana kopa srotu ktoru nemienili na Trnavke opravit a v Petrzalke to uz zrazu islo... takze toto co si pisal sa robim ze som RADSEJ necital. ?
Zaujimavy napad, ze L88 bude stavat pri Auparku smerom pod NM. ?
Reakcia na: Emo #39361:
s tym, ze 4100 je omnoho lepsi voz, aky bol na Trnavke, jednoznacne suhlasim. Pocul si to z mojich ust. Ide o to, ze v Petrzalke ho dostali omnoho lepsi vodici ako na Trnavke.

Re #39360 Amos> Beriem, co si napisal, vidis, ze sa to da aj normalne. Snad len jedna vec: L98 vypravuje Trnavka. Inak suhlasim. ?
Z nedele kratucka info:
- 1708 o 21.20 h. docasne odisiel na plnicku z linky 20/1, nahradil ho ZV 1824

26: 1622
83: 2810, 2823, 2829, 2818, 2819, 2825, 2822, VN 2812, 2811, 2816
504: sobota - 1803; nedela - 1819
Reakcia na: frenky #39357:
Ad petržalská údržba: nemáš celkom pravdu, lebo si zober, že Petržalka za posledné 2 roky sprevádzkovala tieto dlhodobo odstavené vozy: 4802, 4400, 4827. Na to, že po technickej stránke je vzbavená poslabšie je to celkom úspech. A už dávnejšie som sa tu na imhd dozvedel (neviem či nie práve z Tvojich úst), že 4100 je teraz omnoho lepší voz, než keď bol ešte na Trnávke.
Reakcia na: frenky #39357:

1. Sorry, mas pravdu, ale rozzurilo ma to.
2. Nevyznelo mi to tak, lebo taketo poznamky si mal viac krat. Tiez sorry.
3. Mal som pocit, ze toho odislo viac. V kazdom pripade Petrzalka prisla o vozy, ktore mali byt opravovane na 1.kolone, UD ale neboli ochotny. Kde maju v 4.DTP opravovat vozy? Na tom jednom kanaly dennej udrzby? Este aj tu 4400 a 4827 si opravili sami. Z Trnavky sa vrátila v horsom stave ako ju tam poslali.
A bol fakt dobry biznis 2 vozy z 98, päť z 91 a dva z 89. za 5 fungloviek. Veď na tych ikoch 280 sa len caka kedy praskne ram a tak z 9 vozov, ktoré dostala 4.DTP ostanu tri. A vsetci v podniku vedia, ze nove busy tak skoro nedojdu a ze Iky uz dlho nevydrzia.
Pri Prepocitavaní pirbudaní kratkych vozov na Trnavku si zabudol ze dostali Ik412. Ako jediná vozovna od roku 1998 dostala 12m vozy. Tu vsak vobec neslo o to, kto ma kolko vozov. Ak ma Trnavka malo kratkych , tak ich treba zobrat tam, kde je ich dosť. 3.DTP dostala 5 Sorov, 5 vozov by mala poslať tam kde je ich treba. Mne sa jednoducho nelubi, ze sa tu hladi na vozy - tu na dispeceri - od akej vozovne je. Ten debilny pristup a nevrazivost vozovni, ktory zapricinuje neochotu opravovat vozy 4.DTP (aj ked ona sama ich nema kde opravovat) sa preniesol aj sem. 1.DTP je vozovna, ktora trpi najmenej vozidlovými suchotami a ešte ti vadi, keď presuvaju vozidla do inej vozovne z objektívnych príčin (posilnenie L98). Fakt je ten, ze ak sa pozriem na podmienky kde 4.dtp pracuje a porovnam ich s podmienkami 1.dtp, tak viac prace no vozoch odvedu pracovnici 4.dtp aby vobec jazdili. Aj ked v suverenne najlespom stave ma vozy 1.DTP.
Neviem presne koľko vozidiel teraz jazdí 1.DTP v Petrzalke, ale mam pocit, ze prave tato vozovna usetrila vozidla, takze rataj aj s tymito faktami, pri preratavani poctu zobratych a vratených vozidiel.
A este ku kratkym vozidlam, dnes po Petrzalke jazdi 99, ktora ma 13 poradi z toho 9 urobi 3.DTP a tak denno denne urobia kilometre navyse.
Nedokazem pochopit preco L68 a L98 nerobi 1. a 4. kolona spolu. Je to len kvôli tej posratej nevrazivosti.
Takisto ako ti vadilo, keď vikendovu L86 zacali robit napoli alebo ked 4.DTP nemala co jazdit a 1.dtp je pomahala alebo ked 1803 merala vytazenost liniek.

Este raz sa ospravedlnujem ako som vybehol, ale nasralo ma to.
Reakcia na: richi78 #39358:
nam to moze byt vcelku jedno co si napisal, ale vodic moze mat po premiach...
Reakcia na: colorec #39351:
mhd.sk, občianske združenie nezodpovedá za obsah príspevku.
?
Reakcia na: Ámos Keynes #39355:
takto ti poviem:
1. nabuduce skus zmenit styl, akym mi nieco pises
2. ten prispevok, na ktory si reagoval bol mysleny ako sranda, ako mierne rypnutie, co si evidentne nepochopil...
3. ked uz sa tu ohanas tym vracanim a nevracanim vozov, najprv si over fakty a potom pis. Teraz dobre pocuvaj ty mna a citaj pomaly, popripade aj viac krat za sebou, lebo to bude dlhsie:

Ideme sa bavit o plynakoch, ktore prisli na Trnavku.
Trnavka dostala zo 4. DP 5ks B741 (1608,9,10,1618 a 20) a do Petrzalky poslala tieto vozy: 1210, 1901, 1905, 1914, 1918, 1919, 1922, 1822, 1823, cize matematika je asi takato: prislo 5, odislo 9 vozov = -4, z toho 1210, 1914, 1918, 1922, 1822 a 1823 boli vozy na urovni!! Pozri sa teraz, co mas z nich.
Dalsia vec: 1. DP dostala z Petrzalky 1 B732 (1701 ex 100 rokov odstavena 4092) a vratili sme ju vo forme 1003 (4100), takze ani s tymto na mna nechod. Tu je to viac menej vyrovnane. Petrzalka sa zbavila nefunkcneho voza a namiesto toho dostala funkcny.
Dalej:
Z Juraku dostala Trnavka 6 B741 (1601,2,3,6,7,a 1617), naopak Trnavka dala na Jurak 9 vozov (2603,4,9,10,13,18,21,22 a 2626). Cize ideme ratat: 6 – 9 = -3, to znamena, ze Trnavka dala bez nahrady inym vozovniam 7 vozov. Je sice pravda, ze sme dostali 2ks B732, ktore sme nevratili, ale to je v poriadku, pretoze Jurak ma nadbytok kratkych a Trnavka ma zasa nedostatok.
No a posledna vec, ty mi tu ides rozpravat o tom, ze ked sa davali Krasnanske 415 (s ktorymi su len a len problemy), tak Petrzalka nic nedostala a naopak jej vzali. Na to snad len tolko, ze:
- Petrzalke vzali jej B732, ktore do vypravy nepotrebovala
- Trnavka dostala z Krasnan vozy 1014-1024, co je ak sa nemylim 11 vozov + 3 B732 NGST (1702,3 a 4), a do Krasnan slo 12 B732, ktore sa nam vratili vo forme 11x ik415. Takze jedine v tomto je Trnavka plusova. Dostala naviac az (zatial) 2 vozy. Ktore aj tak nestacia, kedze Trnavka nema co kratke vypravovat. Uvidime, ake bude skore za par mesiacov.

A posledna vec. Pozri sa este raz a poriadne, popriade ti vrelo odporucam, PREVEZ sa Petrzalskymi B741 a 435, ktore prisli z Trnavky a Juraku. Su v katastrofalnom stave. Ziadna udrzba nic. Tie vozy, ked boli na Trnavke, alebo Juraku, to bola radost s nimi ist. Konkretne vozy: 1210, 2207, 2209, 2301, 2313, 2315, 2803, 2804, 2805, 2806, 2807, 2821. A ak mi povies, ze tie vozy su v dobrom stave, tak sa s tebou odmietam bavit. V 4850 (ex 2821) uz nieco cez polroka niesu schopny nastavit prevodovku, 4813, 4817, 4818 su v zalostom stave. Uvedom si, ze Petrzalka dostava kvalitne vozy a za par mesiacov z nich spravi sopy.
?
Reakcia na: frenky #39336:
Pocuvaj, 1. kolona dostala uz 24 plynakov ale vracia stare Ikarusy a aj tych je ti luto. Okrem ineho nevratila tolko, kolko noveho dostala. Ked chodili plynaky na 2. a 3. DTP tak 1. DTP dostala Ik 435, 4. DTP Vrakosy. Ked 3.DTP rozdelovala Ik415, 4.DTP nedostala ani jeden aj ked jej zobrali viacero K732.
Nedokazes pochopit fakt, ze ked nejakym vozovniam zoberies autobusy na GO a das ich inej vozovni, tak jej ich nejako musis nahradit? Doteraz to bolo dobrym zvykom a vracali sa Ik435. Zrazu ked 1. kolona dostava vozy nevraca takmer nic okrem 5 tich hrdzavych Ik280.
Neefektivita je zrejme tvoj ciel. Je jedno, ze vozy robia tisice jalovych kilometrov, hlavne ze 1. kolona ma vsetky vozy doma. Keby tie Ik280 mala aspon v nejak dobrom stave, tak to mozno este pochopim ze ti je za nimi luto, ale su rovnako rozbite ako vsetky ostatne.
Keby som si mal vybrat ja modernizovany plynak za Ik280 a 283, tak ti ich poslem vsetky.
Vcera na 91 - 1002 - vnutri krasne vyupratovana
Zabudol som z piatka:
- ZV 3641 po 20.15 h. na linke 50/10
210: 6296, 6283, 6303

Zo soboty:
26: 1811
35: 3504
83: 2811, 2829, 2816, 2826, 2818, 2814, 2823, VN 2621, 2810, 2812
Ale daco tam muselo byt. Ale ak ma dakto lepsie informacie tak sorry ja som moznn zle videl lebo som siel okolo len busom a nebol som pri tej nehode.
Reakcia na: richi78 #39350:
Na toto pozor, z toho moze mat riadny po.eb ?
hmm fakt diiiik sofovi 513 ktory mi zase raz zastavil hned pred barakom!!! milioooonkraaat dik !!

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.