Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: frenky #39363:
Viem, ze L98 robi Trnavka. Ale nerozumiem preco spoje ktore zacinaju a koncia v Petrzalke na L68 a L98 nerobi 4.DTP a tie ktore zacinaju a koncia Bajkalskej ci Slimaku nerobi 1.DTP. A samozrejme urobit to tak aby kazdy spoj zacal aj skoncil sluzbu na rovnakej konecnej.

Vcera na L80 bol aj SOR, len si nepamatam ci 3516 alebo 3526. V kazdom pripade hlasilo to zastavky a bola to prijemna zmena oproti Vrakosam CNG.

Re #39369 Mike: Mas pravdu. Veduci 1DTP vie svojich pracovnikov asi lepsie buzerovat, preto som sa potesil info, ze 4.DTP by mala byt zlucena s 1DTP a zo 4. by sa stal len akysi odstepny zavod a odstavna plocha s dennou udrzbou, pricom zodpovednost za vozy by mala Trnavka. Bohuzial ostalo len pri slovach a sluboch.
Avsak to preco ma 1.DTP vzdy vozi v poriadku a vzdy do vypravy moze byt aj o vztahu s UD a prisune ND. Nepopries ze uprednostnovanie jednej vozovne na ukor druhej tu je. Preto by bolo najlepsie integrovat 4. a 1. a neskor aj 2. Len Krasnany by ostali samostatne.
Ozaj, neviete niekto čo je s vozidlom 3608? Odkedy zrušili L80 (respektíve ju totálne presmerovali) som ho nevidel...
Reakcia na: frenky #39371:
Mňa by si tým potešil tiež a to veľmi, keďže ma to vždy zaujímalo, no nikdy som nevedel ako to zohnať.
Mail: Novy.M@zoznam.sk
Vďaka.
Reakcia na: Red-Hawko #39375:
to nie je ziadny gombik na otvaranie dveri, ale znamenie vodicovi!
Mam otazocku, ze co to furt v tych 'kinderkach' zvoni (cinga, zvukovo signalizuje,) proste viem, ze ked stlacim ten cudlik na otvaranie dveri tak u vodica to urobi taky ton ale ono to trosku iny ton furt ozyva v buse. Viete o com to je? ❓
Reakcia na: frenky #39371:
kludne mozes aj mne, ma to zaujima...
Red-Hawko@azet.sk
pri Skleniku v Dubravke je vraj vazna nehoda (elektricka zosrotovala gumokol)
Reakcia na: frenky #39371:
Mohol by si to poslat aj mne CC, lebo aj mna by to moc zaujimalo, to vies, nie som sice priamo od fachu, ale MHD je moja srdcovka, dik moc ?
Reakcia na: matej #39370:
ak by si velmi chcel, ja to doma mam, vypracovane z pozorovani a inych zdrojov, ozem ti to dat na mail. Len to musim mierne doplnit, kedze od oktobra sa to mierne zmenilo.. ?
Hello,

vedeli by ste mi poradiť, kde získam informáciu o tom, koľko autobusov je vypravovaných na ktorú linku?

Ďakujem.
Reakcia na: Ámos Keynes #39360:
Aby sme neskĺzli do novinárčiny - zavádzania, bludov a poloprávd. Porovnanie štyroch autobusových prevádzok je nesmrteľná téma a nevraživosť medzi kolónami je určite na škodu veci, ale funguje napr. aj v Brne. TReba ale oddeliť fakty od domýšľania:
- to že Petržalka prakticky nemá technickú prevádzku - fakt.
- to že si vlastnými silami opravili 4400, 4802 a 4827 - fakt, čo im slúži ku cti a majú veľké+. Ale tiež tam veľmi dlho stála odstavená Vrakosa (tušim 4205), čo sa "opravila" až GO v Zlíneri (následne na CNG) - fakt.
Keďže na 4.DP nie je technická prevádzka, všetky väčšie opravy sa robia na Trnávke - fakt.
Ale tie konšpiracionistické, židoboľševické teórie, že na Trnávke spravia Petržalské vozy naschvál zle, že ich odfláknu (alebo odsabotujú? ) - tak toto sa vôbec nedá dokázať ľahko, a je to môj osobný názor, ale týmto rečiam neverím.
- A navyše, kanál dennej údržby v Petržalke je, takže dá sa porovnávať, že kde robia tú každodennú údržbu poctivejšie, či na Trnávke, alebo v Petržalke. Ale aj tu sa budú hľadať objektívne kritéria ťažko - môžeme porovnávať dotiahnutie šróbov, napríklad.
- Takisto sa dá porovnávať čistota vozov, lebo na všetkých prevádzkach to (ne)robí rovnaká firma. A je na tých ľuďoch na prevádzke, že ako vyžadujú plnenie zmluvy s AS-Centrom.

A keď sa už bavíme aj o 1. DP. Zaujímavé, že nech je výprava akákoľvek, na Trnávke je vždy dostatočná rezerva vozidiel do výpravy. Už veľa rokov sa striedali situácie, keď 1. DP požičiavala vozy buď do Petržalky, alebo na 2.DP, alebo na obe kolóny naraz. Aj do Petržalky sa preradili 4952 - 4956, lebo údajne audit konštatoval, že 1.DP má \"prebytončých\" 5 vozov. Lenže to je (bola) taká ideálna minimálna rezerva.
Ale veď môžeme porovnávať s 2. DP, alebo 3. DP., kde majú adekvátne podmienky k 1. DP. Na 2. kolóne opäť nastáva situácia, že začínajú chýbať dlhé vozy do výpravy, namiesto dlhých už boli pár krát vypravené krátke, a to po 5. 9. Možno sa dočasne podarilo zažehnať obdobie, keď bolo odstvených mnoho dlhých vozov, sprevádzkovali sa zase nejaké dlhodobo odstavené plyňáky. Ale ide zima, a môj osobný typ, že do 1 roka sa zase zopakuje situácia z mája/júna t. r., že na druhej kolóne bude opäť chýbať do výpravy 5 dlhých vozov. Budú nahradené krátkymi, alebo požičia 1. kolóna. A takisto si myslím, že keby Petržalka dostala ďalších preradených 5 dlhých vozov (nech by to boli aj IK 435), tak do 6 - 9 mesiacov im zase bude niečo chýbať do výpravy a budú to nahradzovať krátkou vrakosou, ako sa to deje dnes skoro každý druhý deň napr. na 68. Ale to už nie sú fakty, ale moje dohady a výmysly. Faktom je, že aj na 1. DP chýbajú vozy, ale krátke, od 5. 9. asi 2 - 3 krát bol na linke vypravená požičaná vrakosa z 2.DP.
A takisto je fakt že pre náš vek vozového parku existuje taký vzorec, že keď k aktuálnej výprave pripočítate 10% na zálohu a 20% na správku (opravy, údržby..), tak vám vyjde želaný stav. Pri tomto vzorci výdu v Bratislave hrozivé nedostatky autobusov všade , jediná výnimka je 3.DP s krátkymi vozmi. Tam je rezerva asi 5. ?
Reakcia na: Darro #39366:
chces mi povedat ze vozy 2207, 2209, 2301, 2313, 2315 boli neako zle ? sorry, ale to boli asi najlepsie neplynofikovane karosy co sa na 2. DPA nachadzali...
Reakcia na: Darro #39366:
V poriadku Darro, hadat sa s tebou urcite nebudem. Ved snad to rozoberieme na kofole niekedy. Bol by som velmi rad. ?
Frenky: Aby bolo jasne to co si napisal nema ani hlavu ani patu... lebo to ze dosli do Petrzalky dobre vozidla je totalna blbost a toto by som vyhlasil ako vtip roku... ? ked tie vozidla prisli boli v dezolatnom stave... 4850 na tici 1823 zo zadretym motorom a dalej nebudem radsej pokracovat... 4100 bola jedna velka rozdrbana kopa srotu ktoru nemienili na Trnavke opravit a v Petrzalke to uz zrazu islo... takze toto co si pisal sa robim ze som RADSEJ necital. ?
Zaujimavy napad, ze L88 bude stavat pri Auparku smerom pod NM. ?
Reakcia na: Emo #39361:
s tym, ze 4100 je omnoho lepsi voz, aky bol na Trnavke, jednoznacne suhlasim. Pocul si to z mojich ust. Ide o to, ze v Petrzalke ho dostali omnoho lepsi vodici ako na Trnavke.

Re #39360 Amos> Beriem, co si napisal, vidis, ze sa to da aj normalne. Snad len jedna vec: L98 vypravuje Trnavka. Inak suhlasim. ?
Z nedele kratucka info:
- 1708 o 21.20 h. docasne odisiel na plnicku z linky 20/1, nahradil ho ZV 1824

26: 1622
83: 2810, 2823, 2829, 2818, 2819, 2825, 2822, VN 2812, 2811, 2816
504: sobota - 1803; nedela - 1819
Reakcia na: frenky #39357:
Ad petržalská údržba: nemáš celkom pravdu, lebo si zober, že Petržalka za posledné 2 roky sprevádzkovala tieto dlhodobo odstavené vozy: 4802, 4400, 4827. Na to, že po technickej stránke je vzbavená poslabšie je to celkom úspech. A už dávnejšie som sa tu na imhd dozvedel (neviem či nie práve z Tvojich úst), že 4100 je teraz omnoho lepší voz, než keď bol ešte na Trnávke.
Reakcia na: frenky #39357:

1. Sorry, mas pravdu, ale rozzurilo ma to.
2. Nevyznelo mi to tak, lebo taketo poznamky si mal viac krat. Tiez sorry.
3. Mal som pocit, ze toho odislo viac. V kazdom pripade Petrzalka prisla o vozy, ktore mali byt opravovane na 1.kolone, UD ale neboli ochotny. Kde maju v 4.DTP opravovat vozy? Na tom jednom kanaly dennej udrzby? Este aj tu 4400 a 4827 si opravili sami. Z Trnavky sa vrátila v horsom stave ako ju tam poslali.
A bol fakt dobry biznis 2 vozy z 98, päť z 91 a dva z 89. za 5 fungloviek. Veď na tych ikoch 280 sa len caka kedy praskne ram a tak z 9 vozov, ktoré dostala 4.DTP ostanu tri. A vsetci v podniku vedia, ze nove busy tak skoro nedojdu a ze Iky uz dlho nevydrzia.
Pri Prepocitavaní pirbudaní kratkych vozov na Trnavku si zabudol ze dostali Ik412. Ako jediná vozovna od roku 1998 dostala 12m vozy. Tu vsak vobec neslo o to, kto ma kolko vozov. Ak ma Trnavka malo kratkych , tak ich treba zobrat tam, kde je ich dosť. 3.DTP dostala 5 Sorov, 5 vozov by mala poslať tam kde je ich treba. Mne sa jednoducho nelubi, ze sa tu hladi na vozy - tu na dispeceri - od akej vozovne je. Ten debilny pristup a nevrazivost vozovni, ktory zapricinuje neochotu opravovat vozy 4.DTP (aj ked ona sama ich nema kde opravovat) sa preniesol aj sem. 1.DTP je vozovna, ktora trpi najmenej vozidlovými suchotami a ešte ti vadi, keď presuvaju vozidla do inej vozovne z objektívnych príčin (posilnenie L98). Fakt je ten, ze ak sa pozriem na podmienky kde 4.dtp pracuje a porovnam ich s podmienkami 1.dtp, tak viac prace no vozoch odvedu pracovnici 4.dtp aby vobec jazdili. Aj ked v suverenne najlespom stave ma vozy 1.DTP.
Neviem presne koľko vozidiel teraz jazdí 1.DTP v Petrzalke, ale mam pocit, ze prave tato vozovna usetrila vozidla, takze rataj aj s tymito faktami, pri preratavani poctu zobratych a vratených vozidiel.
A este ku kratkym vozidlam, dnes po Petrzalke jazdi 99, ktora ma 13 poradi z toho 9 urobi 3.DTP a tak denno denne urobia kilometre navyse.
Nedokazem pochopit preco L68 a L98 nerobi 1. a 4. kolona spolu. Je to len kvôli tej posratej nevrazivosti.
Takisto ako ti vadilo, keď vikendovu L86 zacali robit napoli alebo ked 4.DTP nemala co jazdit a 1.dtp je pomahala alebo ked 1803 merala vytazenost liniek.

Este raz sa ospravedlnujem ako som vybehol, ale nasralo ma to.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.