Reakcia na: Ondro #97713:
Mesto nema vlastne zdroje ani na metro, ani na elektricku do Petrzalky. Financovanie zdruzenej investicie mesto zvladne z vlastnych zdrojov, pricom je to riesenie blizace sa k systemovemu a koncepcnemu rieseniu NS MHD (je to jedna jeho vetva).V sucasnosti neexistuju na Slovensku technicke normy pre vozidla pre NS MHD. Eleltkricky svojimi akustickymi aj vbracnymi charakteristikami su zasahom do riadneho uzivania vlastnickych prav a preto tieto ziadame eliminovat realizaciou trate v tzv. plytkom tunely.
Zdruzena investicia v plytkom tunely je mensi zasah do ZP ako planovana elektricka do Petrzalky.
Marcelllooo
1. Mas viacero nezavislych zdrojov financovani. Podrobnosti som uviedol v doterajsom texte.
2. V Bratislave sa nateraz neuvazuje s metrom. Uvazuje sa o NS MHD na baze lahkych mestskych suprav s nadvaznostou na region. Vzhladom na synergicky efekt, ze sa tam vedie TEN-T17 koridor, regionalna doprava aj mestska doprava, dokadza ku multiplikacnemu efektu, co do kumulacneho efektu aj ekonomickej vyhodnosti.
3. Cely centralny komponent je uzkym hrdlom, z ktorych niektore casti su lepsie, niektore horsie. Uzke hrdlo je (zrejme) odstranitelne, ale sa zatial neplanuje ani nepripravuje.
4. Bolo uvedene v doterajsom texte, znovu odporucam aj "investicny zamer NS MHD, 1. etapa: Safarikovo nam. - Janikov dvor".
5. Vajnorska a dalsie radialy su pripravene a otvorene pre vymenu kolajnic na iny rozchod, nie pripravene na zmenu rozchodu.
6. Ked bude na to dovod, moze sa tak stat.