Reakcia na: AAA #96806:
Uvazuje sa o takychto intervaloch (ci su dostatocne dobre spocitane a prehodnotene neviem):Petrzalka - Trnava cca 30 min
Petrzalka - Jur/Raca cca 15 min
Petrzalka - Filialka cca 5-6 min
Co sa tyka tej rychlodraznej elektricky: Verim tomu, ze by mohol byt projekt, ktory bude dobry a kvalitny. Viem, ze by sa dala Petrzalka riesit elektrickou tak, ze by som nadsene prijimal elektrickove riesenie. Viem, ze by sa dala urobit tak, ze by na Safku vliezla pod zem. Viem, ze to ide, ked sa to spravne navrhne...
ALE: V Bratislave sa v sucasnosti uvazuje o jednom konkretnom navrhu elektricky a ten je (podla (nielen) mojho nazoru) zly. Obsahuje nedostatky, z ktorych sa niektore odstranit daju a mozno aj planuju (hlucnost a barierovost riesit plytkym tunelom, nasadenie rychlodraznych suprav) a su nedostatky, ktore sa odstranit neplanuju (Stare mesto ako uzke hrdlo, neprestavba celej siete na rychlodraznu).
Mam momentalne na vyber z tychto moznosti a ziadnych inych:
1. Elektrickove riesenie, o ktorom som presvedceny ze je nedobre a ze prinesie cely rad zavaznyh vyvolanych problemov
2. NS MHD pomocou lahkych mestskych suprav, ktore mozno nie je dokonale a ma tiez cely rad nedostatkov, ale nie takych dalekosiahlych ako 1 a je lepsie nez 1.
3. Byt principialne a fanaticky proti vsetkemu.
Ktoru moznost navrhujes zvolit a preco?
Marcelllooo
- Samnozrejme si neodporuju. Ale predpokladaju istu kvalitu argumentov, diskusie a spoludiskutujucich. Prepac ale tunajsie flameovanie a flameri tuto kvalitu nesplnaju. Ja sa veru nepokakam z niekoho takeho ani ma neohuri svojou retorikou... ?
- samozrejme ze ano. ale "metro" ma ine urcenie ako eliny a budu mat inu cielovu skupinu cestujucich. Ano, je to o tom, ci na to mame a ci nie. Ked na to nemame, hladame ine riesenie. Nazdavam sa, ze elektricka v petrzalke nie je najvodnejsie riesenie ani dopravne ani ekonomicky. Dovody uz uvedene boli.
- dopravne kriterium nie je jedine kriterium posudzovania kvality a vhodnosti riesenia.
- Ja navrhujem NS MHD v plytkom tunely ako spadovy subsystem. Potom navrhujem trolejbusy a autobusy ako doplnkovu MHD s tym, ze by az do vybudovania suplovali niektore trasy do vybudovania Z-V vetvy NS MHD.
Petrzalka je miesto, kde zijem a o ktore sa primarne zaujimam.
- Presne tak. Splnomocnenie nemam len z domovej schodze R14, ale celeho radu dalsich. Domova schodza rozhoduje podla §6 ods.2 pism. e zakona c. 182/1993 Z.z. aj o inych cinnostiach suvisiacich s uzivanim domu. Podla §139 ods. 2 pism. c a d zakona c. 50/1976 Zb. je susednou stavbou aj taka, ktora nema sice susediacu parcelu, ale moze mat vplyv. Podla §14 ods. 1 zakona c. 71/1967 Zb. ako i podla §59 ods. 1 pism. b a § 34 ods. 2 zakona c. 50/1976 Zb. su vlastnici bytov ucastnikmi prislusnych uzemnych, stavebnych konani ako i konani schvalujucich UPD. Podla § 17 c. 71/1967 Zb. si mozu viaceri ucastnici konania zvolit pre zastupovanie pred spravnym organom svojho zastupcu. Podla metodickeho usmernenia MVRR SR c. 2006-5544/26073-8:530/Gal vlastnici bytov splnanju podmienky pre ucast v konaniach v zmysle zaverov prislusnej domovej schodze. V zmysle uvedenych ustanoveni zakonov je plnomocenstvo dane vlastnikmi bytov v jednotlivych domov pravoplatnym pravnym aktom napadnutelnym do 15 dni od konania domovej schodze sudom. Kedze sa tak nestalo, plnomocenstvo nadobudlo pravnu ucinnost.
- rychlodrazna elektricka nemoze ist do centra
- Preto hovorim o mestskych supravach, ekvivalentnych elektricke, nie ze sa jedna o elektricky.