Reakcia na: enumaelish #96314:
No schválne, chytrouš, aké vozy jazdia v Budapešti? Ešte pred pár mesiacmi historické rozpadávajúce sa UV, dnes historické Ganz CSMG, T5C5, na troch linkách secondhandové TW6000 z Hannoveru a na jednej dvojlinke pár Combín. Absolútna väčšina vozového parku staršia ako v BA. A akú to má súvislosť s koncepciou uprednostňovania jednosmerných/vratných súprav, to vie naozaj len pes.Na margo Brna: O konečnej Mifkova sa pôvodne vôbec neuvažovalo. Definitívnou konečnou mala byť Jírova. Zlé jazyky hovoria, že vznikla preto, aby aj Brňáci mali svoje metro. Vznikla preto, aby si Brňáci ex post našli využitie pre svoje KT8. Následne sa využil fakt obojsmeronsti linky a trať sa pred=lžila na miesta, kde by budovanie slučky bolo príliš komplikované. Následkom jej existencie je fakt, že v prípade výluk nemôžu KT8 operatívne slúžiť tam, kde by to bolo potrebné, lebo MUSIA jazdiŤ na d-8. A prečo si odvtedy Brno zaobstaráva zase len samé jednosmerné vozy?
Kedy presne bol zjednosmernený posledný dvojnápravák, si nepamätám...:-)
Ámos
Na trase Zatisie - Zlate piesky pred vypnutim preferencie na krizovatke na konci Vajnorskej tuto 3786m dlhu trasu zvladali elektricky za 8minut, co je priemerna premavkova rychlost 28,4km/hod. Ak by boli preferenicou riadene aj krizovatky Vajnorksej s Bojnickou, Odborarskou a Tomasikovou, priemerna cestovna doba by mohla byt medzi 7-6 min. To by bolo 37,9 - 32,5 km/hod. To su priemerne cestovne rychlosti, ktore dosahuju ostatne dve trasy metra v Prahe. B-cko 37,6km/hod a C-cko 34,9.