Martyk:
Ja se nevztekam. To vubec ne. Skor ty si na mne tak pusobil, ked si na talkeri miesto argumentov pisal nadavky.
Keby si mi tam napisal veci tak ako v tvojom prispevku, tak to je o niecom inom. To berem. Teraz k veco: Ja som vzdy vravel, ze vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody. A plne s tebou suhlasim, ze zmena rozchodu je nelidska hovadina. A este jedno: Je uplna pravda, ze ide o koncepciu dopravy, nie o rozchod. Ku Karlsruhe: Oni to tam stavaly systematicky uz od 1960-tych rokov, cize de facto 40 rokov. Mne sa nechce cakat do nejakeho roku 2040, to budem mat uz 60 rokov (tead pokial sa dozijem). O rychlostiach vlakov/tramvaji si napisal pekne, to beram. Mas pravdu.
Ona ta tisicka podla mna neskodi tramvajam v BA. A navyse je jedno co si myslime, mozeme sa tu trebars hadat do nekonecna, ale aj tak zmena nebude. Dovody su velmi jednoduche:
1. Uz dva krat to bolo zamietnute (najprv v roku 1925 a potom na zaciatku 1990-tych rokov).
2. V sucasnej situacii, ked nie su ani peniaze na udrziavane toho co je, je to vylucene.
3. Tramvaje v Bratislave uz skoro 110 rokov jazida na tisicke. Uspesne. A vobec to nevyzera tak, ze sa za 20 rokov zrusia. To si myslis iba ty.
Este k 1435: U mna sa jedna o zaleziost osobnu, tachnicku a aj o tom, ze to je nezmysel. A ked ty sem pises, ze takove veci (nebudem citovat) sem davas ako osobni utoky, tak potom sa necuduj, ze aj na teba ludia vyletia. Totiz u teba mam pocit, ze teba az tak netrapi problematika 1435/1000, ale bavi ta rypat do ludi a to je pre teba zaujimave (najma z mojich navstev talkera). Tak sa na mna nehnevaj, ale mne nejde o osobne utoky a ktokolvek sa zaujima iba o to, je u mna na nespravnej adrese.
Ja sa uz fakt nebudem hadat o rozchode, lebo je jasne, ze nech si myslite co chcete, tisicka ostane. Lebo nie je jediny dovod menit ju.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Hruba ciara. Koniec. Vsetko co sa da povedat uz povedane bolo, netraba to donekonecna opakovat. Uz ma nebavi pocuvat stale to iste dookola a pisat to iste. Takze stacilo. Zhrnutie: Ked sa tu budeme hadat, tak nic nevyriseime, lebo nech si mylsime co chceme, vyzera to tak, ze tisicka ostane.
Ja se nevztekam. To vubec ne. Skor ty si na mne tak pusobil, ked si na talkeri miesto argumentov pisal nadavky.


1. Uz dva krat to bolo zamietnute (najprv v roku 1925 a potom na zaciatku 1990-tych rokov).
2. V sucasnej situacii, ked nie su ani peniaze na udrziavane toho co je, je to vylucene.
3. Tramvaje v Bratislave uz skoro 110 rokov jazida na tisicke. Uspesne. A vobec to nevyzera tak, ze sa za 20 rokov zrusia. To si myslis iba ty.
Este k 1435: U mna sa jedna o zaleziost osobnu, tachnicku a aj o tom, ze to je nezmysel. A ked ty sem pises, ze takove veci (nebudem citovat) sem davas ako osobni utoky, tak potom sa necuduj, ze aj na teba ludia vyletia. Totiz u teba mam pocit, ze teba az tak netrapi problematika 1435/1000, ale bavi ta rypat do ludi a to je pre teba zaujimave (najma z mojich navstev talkera). Tak sa na mna nehnevaj, ale mne nejde o osobne utoky a ktokolvek sa zaujima iba o to, je u mna na nespravnej adrese.

------------------------------------------------------------------------------------------------
Hruba ciara. Koniec. Vsetko co sa da povedat uz povedane bolo, netraba to donekonecna opakovat. Uz ma nebavi pocuvat stale to iste dookola a pisat to iste. Takze stacilo. Zhrnutie: Ked sa tu budeme hadat, tak nic nevyriseime, lebo nech si mylsime co chceme, vyzera to tak, ze tisicka ostane.
Andrej (Anndy008)
Podla precitaneho ma napada, ze to co popisuje Martyk, bude mat nejaku myslienku. A to taku, ze by sa malo spojit par skupin a vylobovat si prachy na skutocnu a racionalnu regionalnu dopravu. Ak ten projekt bude mat zmyslel a privoniame si k EU, tak prachy urcite budu (a pocitam, ze nie zvacsa od nas - nastastie). Inak si s nasimi zdrojmi nevystacime.
Mozno Grecko je priklad. Neviem, ci je to tym, ze vstupili relativne nedavno do EU a prachmi EU, ale teraz som mal moznost precestovat par krat vacsiu cast grecka - od solunu az po ateny(tam a spat a este medzi tym par 100km) (dlzka medzi Atenami a Solunom je cca 600km po ceste jednym smerom - defacto spojenie medzi dvoma najvacsimi mestami) a medzi tym a co som nevidel? Jedno velke stavenisko (v dobrom zmysle). Proste tam stavaju 600 a viacej km dialnic + vedla toho nova zeleznica (uplne novy zvrsok /ciest, kolajnic/ a tak isto nova elektrifikacia zeleznic) a urcite si to nefinancuju sami. Niekedy to prichadza az do absurdit - klasicka cesta prejde razom na strk, tam su uz betonovymi kockami polozene krajnice a stred cesty (asfalt este nikde) a vedla znacka, ze je to dialnica a smerove tabule
Este tak keby si dali spravit kanalizaciu
Akurat, ze slovo spojit znamena pre slovaka vseobecne nieco neskutocne, ba priam je to vyzva do boja (neviem, preco to je, ale aj sam to, dokonca aj na sebe, niekedy tak citim)
Inak MHD - ja som videl (nestihal som aj pouzit
Jo este som videl budapest, teda MHD, ale jedina zaujimavost, ze tam v pohodke jazdia "nove" ikarusy i260 resp. C80 s transparentmi. Musim povedat, ze je z toho iny bus - aspon z vonku.