Reakcia na: Ike #92531:
1. To že sa prímestská linka využíva aj na prepravu v rámci mesta ešte neznamená, že tá linka má charakter MHD. Koniec koncov, prímestské linky sa na vnútromestskú prepravu využívajú, obzvlášť v menších mestách, bežne najmä preto, že pri sa im neoplatí MHD zavádzať.
V prípade linky 108402 Senec-Senec,Svätý Martin sa tiež jedná viac o prímestskú linku ako mestskú aj napriek tomu, že je vykonávaná v rámci jednej obce.
2. MHD tam premáva do tých obcí, ktoré si ju spolu s mestom Prešov objednávajú. Tie obce nie sú nijak vyšpecifikované a v prípade, že si financovanie nemôžu dovoliť, DPMP im tú linku ihneď zruší.
A prečo je dotovanie prímestských a mestských liniek striktne oddelené? Na Slovensku hlavne preto, že každý (VÚC, obce...) sa hrá na vlastnom piesočku. V zahraničí to už dávno pochopili a preto vznikajú IDS. Každý z objednávateľov si totiž určí, čo požaduje a koľko za to môže dať, a organizátor z toho poskladá výsledný systém, v ktorom už bude jedno, či je linka vyslovene mestská alebo prímestská.
hoppusmark01
Bohužiaľ blbci rozhodli, že Petržalka bude napojená na trať TEN-T, takže to bude normálna železnica... Tá samozrejme Petržalku brutálne rozdelí, keďže železničný násyp, profil trate, a iné parametre musia byť železničné.... ?
Asi preto chce Petržalka tunel, a ani sa im nedivím..
Môj názor je taký, že tam mala byť normálna električka, a električková sieť v BA by mala byť úplne oddelená a nezávislá od trate TEN-T, a mala by mať vlastné trate a tunely..