Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Peon #92471:

2. Do 21. 12. prechodu hraníc mimo povolených miest zabraňovali najmä hliadky na rakúskej strane. Počas pravidelného turistického pochodu vedúceho medzi dedinami Pama a Deutsch Jahrndorf po ceste vedúcej takmer po hraničnej čiare (z rakúskej strany) sa mi stávalo, že ma na krátkom úseku kontrolovali hliadky aj 4 krát. Ale napríklad strýkovi sa stalo (v 90. rokoch, že raz išiel na výlet po Kopčianskej a prešiel až do Kittsee, tam sa otočil a vrátil sa späť, bez toho aby ho niekto kontroloval.
Za bývalého režimu bolo hraničné pásmo, do ktorého si sa jednoducho nedostal (napríklad aj nábrežie pri sútoku Moravy a Dunaja). V Petržalke (do otvorenia Mosta Lafranconi) viedla hranica dnes už neexistujúcim Pečnianskym ramenom, poza zastavanú plochu okolo Matadorky a tesne poza železnicu.

3. Vzdialenosť Kopčany (zastávka MHD) - prvé obytné domy v Kittsee je 2,4 km. Čiže takých 24 minút chôdze. Do Kittsee sa naozaj nedostaneš žiadnou priamou autobusovou linkou z Bratislavy. Chodí tam ale priamy vlak.

4. Čunovo - Rajka je cca o 200 metrov viac ako Kopčany - Kittsee. Táto cesta sa (pokiaľ sa dobre pamätám) používala ako dodatočný hraničný prechod v čase letných invázií turistov z NDR cestujúcich na Balkán a k Jadranu.

Ad PS: Po železničnom moste sa dá zväčša prejsť aj inak ako po koľajniciach, ale asi to nebude úplne legálne 🙂 Iným spôsobom, ako prejsť Moravu, je použiť čln 🙂
Reakcia na: bwd #92474:

Mne tá značka pripomína skôr rýchlostné obmedzenie na 15 km/h. 🙂
Reakcia na: bwd #92474:
no ale pred otvorením tej cesty by asi fakt mali radšej presťahovať celé Kopčany niekam inam ? a urobiť tam trocha poriadok popri tej ceste, lebo teraz je to tam naozaj humus..
Reakcia na: Peon #92471:
Tá cesta je pekná asfaltka, keď som tam bol 22.12., bol som celkom milo prekvapený jej stavom. Je zjazdná aj pre autobusy. Pred 21.12.2007 aj po tam je len "značka" zákaz vjazdu všetkým vozidlám http://www.boris.dobak.eu/schengen/ Pred novembrom 1989 tam boli protitankové zátarasy, ostnaté drôty a pohraničiari tam mali kasárne. Po prvé domy v Kittsee to z predposlednej zastávky L80 môže byť tak dva kilometre. Do Kittsee sa nedá dostať žiadnou autobusovou linkou. Autom je to okolo asi dvadsať kilometrov, priamo cez Kopčianska/Pressburgerstrasse tri.
Reakcia na: Elluska #92452:
tak si najdi robotu v milovanom rakusku... nevidim jeden najmensi dovod preco by do rakuska mala chodit MHD ked to nie je sucast BA...

intony> zaujimave... ja slovak lines cestujem casto a nic take sa mi nestalo... a ked som nemal od septembra do oktobra aktivny ISIC, tak boli vodici ktori:
a) na kartu pozreli a nekontrolovali (cestoval som zlavnene)
b) na kartu pozreli a povedali ze je neplatna (bola, zaplatil som plnu cenu)
c) boli vodici (dvaja) co mi povedali ze "mlady pan, ale pozor, ta karta je neplatna", ale dali mi zlavnene...

inak napada ma otazka preco si si tu zlavu nenarokoval, hoci nanu mas pravdu... alebo si naozaj nemal platny isic?
Reakcia na: Peon #92471:
Zjazdná pre autobusy by mala byť. V Rakúsku je celkom v pohode a na Slovensku by po malých kozmetických úpravách bola celkom ok. Teraz vyzerá asi ako cesta pri Cintoríne Petržalka. Taký SOR by tade v pohode prešiel... ? ?
Reakcia na: bwd #92458:
+ Re #92460 eripmav:

1; To z Kopčian do Kitsee vedúca asfaltová cesta (viď mapa) je ešte z čias Rakúsko-Uhorska ❓ Teda je zjazdná aj pre autobusy?

2; Do 21.12. tam bola iba nejaká rampa alebo čo také, aby sa zabránilo pešiemu priechodu mimo hraničného prechodu? Nejak si to neviem predstaviť... A za bývalého režimu tam bola nejaká non-stop hraničná stráž?

3; Takže rýchlym krokom pešo to asi koľko môže trvať z Kopčian po prvé obytné domy v Kitssee? Inak, do Kitssee sa z BA sa nedá dostať žiadnou autobusovou linkou, však?

4; Podľa mapy vedie nejaká cesta aj z Čuňova do Rajky. Išli ste tak už niekto? Hrubým odhadom mi to pripadá byť vzdialenostne podobné ako z Kopčian do Kitssee.

PS: Inak myslím, že dosť dobré bude, keď sa niekedy postaví ten plánovaný most z DNV do Schlosshofu. Lebo po vlakových koľajách ísť pešo ani na bicykli predpokadám, že určite nedá ísť. ?
Reakcia na: eripmav #92466:
Ja by som tiež privítal predĺženie L80 do Kittsee. Aspoň by som si tam mohol chodiť nakupovať čerstvé a kvalitné potraviny namiesto starej 100krát preštítkovanej šunky z Tesca.. atď.. a za rovnakú cenu!
Reakcia na: eripmav #92464:
Ja osobne pochybujem, že by Bratislava po odtrhnutí sa Devínu a podobných častí dostala toľko isto peňazí ako teraz. Skôr by dostala o to menej. ?
Reakcia na: eripmav #92461:
Nie je to to isté. MHD vykonáva dopravnú obslužnsť prevážne na území mesta či obce. Prímestská doprava má presah aj do dopravnej obslužnosti nejakého väčšieho celku (napr. kraja).
Reakcia na: eripmav #92457:
"ja som si vzdy myslel ze by malo byt ZAUJMOM mesta, nie povinnostou, aby mohli chodit a co najviac chodili donho ludia MHD a nie IAD, a ak je to za hranicami, tak aj odtial..."

To by potom podľa Tvojej teórie mala chodiť MHD z Bratislavy nielen do celého Slovenska (lebo sem chodia odtiaľ ľudia do práce, do školy) ale aj do celého sveta - keď má chodiť aj za hranice (lebo sem odtiaľ chodia turisti). A Stupava má linky Slovak lines, ktoré v rámci nej plnia túto funkciu. Interval vzhľadom na veľkosť mesta postačuje.
Reakcia na: Ámos #92453:
ja sa priznam bez mucenia ze mam pozemok v Kitsee, a preto "lobujem" za L80 ? ale je mi to vpodstate jedno... pesi je to na hranicu Bratislavy 10minut, na zastavku L80 15minut, takze nemam az taky problem...
na ulici mam v Kitsee policajnu stanicu, ale aj bez toho sa tam citim 100krat bezpecnejsie ako na slovensku... skus nieco vybavit na slovenskej policii, jedina ich aktivita spociva v spisani zapisnice, a aj to, len ked vies ze to musia a pripomenies im to... energie stoja v rakusku tolko co u nas, ak nie menej (vsak vdaka modra dzurindo vlada...), odvoz smeti je trochu drahsi, ale ked recyklujes, platis menej... stavba domu stoji tolko co u nas, stavebne povolenie dostanes ked splnis podmienky, nie ked poznas aspon 4 uradnikov na urade, alebo im dostatocne zaplatis... dokonca aj list vlastnictva a zapis na katastri zazrakom netrva mesiace, roky, desatrocia... ale par dni, bez toho aby nejaka uradnicka bola tvoja sesternica, alebo pribalil k ziadosti par oranzovych Stefanikov alebo inych bankoviek...
Reakcia na: 810zssk #92463:
vsak Bratislava sa takeho Devina nemusi ani vzdavat... MHD NIE JE POVINNOST obce, a tak moze bratislava povedat rusim L28,29 - VUC postaraj sa!!! je to kompetencia VUC!!! rovnako uz davno malo mesto povedat ze sa NESTARA o cesty I. a II. triedy v meste - to je rovnako kompetencia VUC!!! nechapem preco toto mesto rozhadzuje dane jeho obyvatelov na nieco co ma platit VUC... nas VUC sa ale veselo sprava ako PRIBRATISLAVSKY kraj, nie ako bratislavsky... som zvedavy kolko to tak este bude trvat...
Reakcia na: 810zssk #92463:
ja to uvadzam ako teoreticky priklad - ze preco zmena administrativneho usporiadania ma zmenit financovanie hromadnej dopravy osob... zrazu takou zmenou by ostalo byvalej Bratislave daleko viac penazi na ine aktivity ako MHD, lebo MHD (ale uz vlastne medzimestsku dopravu) by platilo VUC - to sa ti zda vporiadku, taku system??? ja nehovorim ze to je dobre, ale pri sucasnom systeme - asi ano!!! lebo Bratislave (po rozdrobeni) by ostalo viac penazi, tolko kolko si zasluzi...
Reakcia na: eripmav #92462:
A zrusit BA a kazdu mestsku cast ako obec by si nechcel?
Reakcia na: eripmav #92461:
ja by som sa na mieste mesta zbavil takych casti ako Devin, Cunovo... vsak na tom nemoze mesto profitovat... L28, L29, L91... nech si plati potom VUC... vsak ten system potrebuje totalne zmenit... preco jedno sa plati z jedneho zdroja, druhe z druheho, nie je v tom ziadny system...
Reakcia na: AAA #92459:
no, to som uz davnejsie navrhoval... nech sa Petrzalka, KV, Dubravka... stanu "samostatne obce" a potom to zrazu bude povinnost VUC zabezpecit tam dopravu??? a kde na to zoberie peniaze??? a kedze teraz to nie je ich kompetencia, tak co robia teraz s tymi peniazmi navyse??? proste nechapem to... vsak to je uplne nemozny system... nemozno oddelovat vnutromestsku a primestsku dopravu - je to jedno a to iste, rozdiel je cisto administraticny... podla mna nie je absolutne ziaden rozdiel v SAD v Stupave a L37 v Zahorskej Bystrici... a s troskou zovseobecnenia ani elektrickami v Dubravke...
Reakcia na: bwd #92458:
ok, 1km je to od hranice Bratislavy po hranice Kitsee ? ja som si to stopoval pesi, a viem ze za asi 10 min prejdem asi 1km, ale ratal som od hranice po hranicu...
Reakcia na: eripmav #92457:
Obec síce tuším tú povinnosť nemá v zmysle (Obec je povinná zabezpečiť MHD), ale vnútromeská doprava je kompetencia len a len jej. Preto napr. Stupava MHD nemá, lebo MHD nepotrebuje, stačia jej linky SAD. Ale keby v BA bola doprava robená len SAD tak celá Petržalka, KV,... by bola bez dopravy.
Prenesená kompetencia VÚC je prímestská doprava, aj to tuším od roku 2009 sa stane originálnou kompetenciou.
A ešte k tomu by dotovanie linky do Rakúska bolo asi ja porušením zákona o o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy, keďže to nie je verejným záujmom, minimálne v súčasnej situácii.
Reakcia na: eripmav #92457:
"...je to asi 1 kilometer od Kopcian..."

Nie je to jeden kilometer, ale na veci to nič nemení.
http://tinyurl.com/2uavdn

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.