Reakcia na: Papyr #92489:
"Nie je prave toto dovodom, ze tam este nic nejazdi?"Čoby nejazdilo? Jazdí predsa ÖBB a nemá s tým žiadne problémy. Navyše, už aj Badner Bahn si brúsi zuby na linku Wolfsthal - Bratislava, ale železničnú, ako sa píše v dnešnom článku der Kurier: http://tinyurl.com/28yfle
A na www.boris.dobak.eu/schengen som doplnil pohľad na Preßburgerstraße z Kittsee.
tr3mp
2. Do 21. 12. prechodu hraníc mimo povolených miest zabraňovali najmä hliadky na rakúskej strane. Počas pravidelného turistického pochodu vedúceho medzi dedinami Pama a Deutsch Jahrndorf po ceste vedúcej takmer po hraničnej čiare (z rakúskej strany) sa mi stávalo, že ma na krátkom úseku kontrolovali hliadky aj 4 krát. Ale napríklad strýkovi sa stalo (v 90. rokoch, že raz išiel na výlet po Kopčianskej a prešiel až do Kittsee, tam sa otočil a vrátil sa späť, bez toho aby ho niekto kontroloval.
Za bývalého režimu bolo hraničné pásmo, do ktorého si sa jednoducho nedostal (napríklad aj nábrežie pri sútoku Moravy a Dunaja). V Petržalke (do otvorenia Mosta Lafranconi) viedla hranica dnes už neexistujúcim Pečnianskym ramenom, poza zastavanú plochu okolo Matadorky a tesne poza železnicu.
3. Vzdialenosť Kopčany (zastávka MHD) - prvé obytné domy v Kittsee je 2,4 km. Čiže takých 24 minút chôdze. Do Kittsee sa naozaj nedostaneš žiadnou priamou autobusovou linkou z Bratislavy. Chodí tam ale priamy vlak.
4. Čunovo - Rajka je cca o 200 metrov viac ako Kopčany - Kittsee. Táto cesta sa (pokiaľ sa dobre pamätám) používala ako dodatočný hraničný prechod v čase letných invázií turistov z NDR cestujúcich na Balkán a k Jadranu.
Ad PS: Po železničnom moste sa dá zväčša prejsť aj inak ako po koľajniciach, ale asi to nebude úplne legálne