Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
si: TEZ je predsa Tatranska elektricka zeleznica, ja som netvrdil ze elektricka musi byt na 1000mm. Podobne aj TREZ (T.Tepla - T.Teplice) volaju ludia elektrickou.
Fuj, zas ste ma pekne otrávili. Ma ŠTB jedného dňa odviezla zo školy a na výsluchu ma držali približne od 9 ráno do 9 večer, teda 12 hodín. Nakoniec ma odfotili ako zločinca, zobrali mi otlačky prstov aj celej ruky a svet čuduj sa, aj pachovú stopu. A viete prečo? Lebo som mal brigádu - premietal som v kine a synovia mojej kolegyne boli v lochu za protištátne paragrafy a za ňou do toho kina chodili ich priatelia. Ja som nevedel ani ich priezviská, lebo oni sa zhovárali diskrétne poza rohom. Nezbili ma, hádam preto, lebo rátali s mojou spoluprácou. Nedlho potom som odišiel na vojnu a tam ma neustále otravoval kontráš (armádna zložka ŠTB), až do tej doby, kým emigrovali môj otec a brat. Keďže ste mi to pripomenuli, tak vám na to poviem svoj názor.
Čím menej je spoločnosť vzdelaná, čím viacej nevzdelaných a hlúpych ľudí sa môže podieľať na rozdeľovaní moci, tým skôr v danej krajine zvíťazia vo voľbách takí populisti, ako je Mečiar, Schuster alebo Fico. Z tohto hľadiska sme na tom v Českej republike veľmi zle, ale na Slovensku je situácia priam katastrofálna. Dnes už každý súdny človek musí chápať, pre koho bolo rozdelenie Československa prínosom a pre koho stratou. A mohol by som pokračovať, ale poviem to inak. V prírode sa každé zviera, ktoré nieje schopné sa o seba postarať (a to kľudne aj v organizovanej skupine viacerých zvierat - smečke apod.), veľmi rýchlo stáva súčasťou potravinového reťazca. Keď to aplikujem na ľudskú spoločnosť, tak všetci, ktorí neustále len čakajú, že by sa o nich mal voľakto postarať a sami pre seba nie sú schopní urobiť takmer nič, by v normálnej prírode pokapali skôr, ako by zistili, že vôbec žijú. Takí ľudia si potrebujú siahnuť až na dno, kým pochopia, že ich život a ich blahobyt je iba ich starosťou. Keď je takých v ľudskej spoločnosti väčšina, tak zo sebou pri svojom páde zoberú aj tú schopnú menšinu. Toto je súčasný problém Slovenska. Tí schopní sú tam v takej menšine, že aj cez svoje schopnosti nestačia na zastavenie takého pádu. Keďže ale oni, na rozdiel od väčšinových tupcov, veľmi dobre chápu vážnosť situácie a aj svoju bezmocnosť, rozhodujú sa emigrovať, lebo tiež vedia, že vzdelaným a schopným je svet stále otvorený. Je to pre krajinu katastrofálna situácia, ale riešenie pre ňu je jediné. Nechať život, nech tých neschopných naučí sám.
Každému, komu chýba rudý fašizmus z celého srdca želám, aby si ho mohol na vlastnej koži skúsiť v tej jeho najhoršej forme. Inak povedané, nech každý, kto si želá návrat rudofašistického režimu, zdochne v Gulagu. Keby tam náhodou nezdochol, tak ho to aspoň naučí prežiť v normálnom svete normálnym spôsobom. Taká škola istotne odnaučí každého čakať, že ho niekto nakŕmi a utrie mu zadok.
Juro: hmm a co potom TEZ... tiez to vsetcia nazyvaju tatranskou elektrickou.... (zhodou okolnosti je tiez na rozchode 1000 mmm akurat ze sirka vozovej skrine je tusim 2.8 m a trakcne napajanie 1.5 kV)
Mickey:
1. OK suhlas
2. Konecna bola v centre mesta a trat isla na spolocnom telese s elektrickovou tratou. Mala rozchod 1435 mm a elektricka 1000 mm, takze to bolo riesene kolajovou spletou.
3. To neznamena ze ked neboli elektrifikovane trate u nas, tak neboli inde? A co trate v Nemecku a Svajciarsku,atd..

Ide len o to ako to kto nazyva. Elektricka je podla mna vozidlo MHD a to tzv "viednska elektricka" nebola. Bola to elektricka zeleznica a kedze isla az do centra BA a ako spravne uvadzas v okoli neboli elektrifikovane trate tak sa pre nu vo verejnosti vzil nazov "elektricka".
precitajte si toto
http://www.sme.sk/clanok.asp?vyd=20020807&cl=623428

a najdete tam nazor cudzinca, ze je tu lepsie organizovana doprava ako v budapesti - heh - este by ma zujimalo aku myslel - ci IAD, alebo MHD? :DDD
vlado: kym nebude taky prebytok financii ze si s nimi budeme moct dovilt plytvat tak, ze proste budu v lete jazdit nevyuzite spoje :-))
(alebo inac povedane skus si uvadomit, ze v lete treba prepravit menej ludi a tak je len logickym dosledkom ze tych spojov premava menej - ak by v sucasnej situacii malo tych spojov byt v elte viac, muselo by ich byt menej niekedy inokedy = vtedy ked ich je treba viac ako v lete:-))
dokedy chcete stale cez prazdniny rusit spoje mhd a predlzovat ich intervali?dokedy vam to budeme zrat a tolerovat?
Ad elektricka do Viedne:
1. Vlak z Viedne do Bratislavy premaval na elektrifikovanej trati. 2. Konecna v Bratislave bola na zastavke mestskej elektricky. 3. Klasicke zeleznicne trate v tej dobe neboli elektrifikovane - parne lokomotivy boli ovela vhodnejsie na prevadzku.
Mozete sa potom cudovat, ze sa hovorilo o "elektricke do Viedne"? Takze pomaly s tymi rozpravkami, Juro. Elektricka ozaj existovala, hoci podla dnesnych kriterii to bol vlak. 🙂
Myslite si, ze obnovia zastavku Zatisie na Vajnorskej? Mam pocit, ze tie ostrovceky vobec neopravili a odstranili aj zabradlie... ajtak je uplne zbytocna!
A zastavka Zatisie bude, alebo nebude?
Vsak to je aj rozumne:
Tie kolajnice potrebovali prebrusit, dnes prsi, cize sa pri bruseni nebude tolko prasit a je prijemne chladno. Takze tak. Teda pokial tam tie kolajnice fakt brusia.

A trat rped Polusom sa tak skoro neotvori, este musia vymenit priecestie s Riazanskou a Polusom. Cize este to chvilu potrva. Takisto nemaju hotovu odbocku k ZSTNM.
Asi ich konecne napadlo prebrusit tam tie kolajnice. 🙂
este som zabudol...uz sa asi chysta coskoro spustenie trate na vajnorskej...dnes cistia kolajnice na useku Nova doba - Trnavske myto tym Mercedes-Schorlingom...
hehehe, to je trapas jak svina...cely informacny system dnes meska vo vozidlach jednotne 7 minut!!

na 201 jazdi kratky voz (nie ako zalozak)...
tbc:
Aj mna by to zaujimalo. Osobne by som obluk pri Riviere spravil taky aky je, cize na VUIS paneloch, iba by som spravil poriadnu geometriu trate (ziadne trabustenie) a prevysenie aspon nejake. Pri Lafanconi by som vymenil podkladnice aj zvony na prazcoch za uchytenie pruzne, a trat by som podbil, a spravil tam prevysenie. (inac, ak neviete co to prevysenie trate je, tak napriklad novy obluk medzi Karlovkou a Krcacmi je asi prvy, ktori ma skutocne prevysenie - a ako dobre tade eliny idu. 🙂

(kto sa chce zapojit do politickej diskusie, teraz ma moznost na DP Talkeri 🙂
Kedy uz konecne opravia (a kvalitne) ten kolajovy obluk pri Riviere?? A pod mostom lafranconi by sa to hodilo tiez... Najskor by sa to mali naucit robit poriadne a az potom mozeme rozsirovat elektricku v BA, ked sa ani nevedia poriadne postarat o to co tu mame... 😞 😞
piotrus: listok mozno kupit v automate v budove stanice, alebo v nejakom stanku. U ridice nemozno kupit.
Zaujimava diskusia, nie celkom o MHD ale nevadi. Andrej, opat s tebou musim suhlasit. Este chcem podotknut, ze nie len strojarstvo a polnohospodarstvo musia tahat ekonomiku. Blbost. Hovori vam nieco pojem ekonomika sluzieb? A vela krajin na nej funguje. Pokial si pamatam, tak myslim ze napr. v USA je nieco cez 60 percent ludi zamestnanych prave v tejto oblasti. Ved sluzby to je vela veci okolo nas. A mysliet si ze len nejaky strojarsky priemysel nas vytrhne z biedy? Blbost! Ked sa naklady na vyrobu aut u nas a na zapade priblizia na porovnatelnu uroven, cely Volkswagen sa zbali a presunie fabriku niekam dalej na vychod a ostanu nam len haldy nezamestnanych. To ze to nebude za 5 rokov ale mozno za 15 nie je ospravedlnujuce. A to si zoberte kolko firiem je na VW naviazanych uz teraz.A tak to bude s celym priemyslom. Preto si myslim, ze je lepsie orientovat sa na sluzby. Zoberte si Rakusko alebo Spanielsko. Kolko ludi pracuje v cestovnom ruchu a kolko sa ich tam uzivi. My mame na to tiez predpoklady, minimalne nadhernu krajinu (a lenivych ludi) 🙂
Socialisticke perfektne polnohospodarstvo? Preco si nekupim v obchode nase jablka za 18 SK ale z dovozu za 30SK? Lebo chcem jest jablka a nie hnilobu ci nejake otlkance. Kamaratka za sociku brigadovala v mliekarni. Vyrabali susene mlieko na export do Holandska, kde nim krmili prasata. To mlieko bolo kvalitnejsie ako to co sa u nas predavalo pre ludi. A tak to bolo s drvivou vacsinou veci.
A ze ludia nemozu aj u nas zarabat viac? Naozaj je to podla mna len otazka schopnosti! Nemozme preboha ocakavat, ze upratovacka zarobi 15 tisic a jej riaditel 17 tisic! Je to nemoralne. Konecne si musime zvyknut, ze kazdy sa bude mat tak, ako sa posnazi.
A na zaver este zabrdnem do MHD a socializmus. Je pravda, ze MHD bola v BA za sociku kvalitnejsia, intervali mala taka 212 v spicke aj 4 minuty. Ale ked si zoberiet rozvoj mesta a vystavbu sidlisk, tak neexistovalo ziadne koncepcne riesenie. Jednoducho neboli peniaze (tvrdilo sa ze ludia) na vystavbu novych trati (eliny, T-busy) a vsade sa to riesilo busmi, co sa nam vypomstuje v dnesnej dobe. Ked doma vyhrabem moje vystrizky z novin a casakov o MHD v BA, tak sa pobavite vsetci. Vystavba trate do Dubravky sa natahovala neskutocne dlho (to iste na Zlate piesky), raz nebol taky material, potom panely na kolaje a ked bolo vsetko tak neboli robotnici, lebo isli budovat patrocnicu niekam inam. A tak to bolo so vsetkym.
Gde mozno nakupit cestovny listok u Hlavnej Stanicy v 22:30hodin? Mozno nakupit listki u ridice?
Andrej (Anndy008): 1. napis mail a mozme sa ohadzovat mailami a nefloodovat zbytocne toto diskusne forum :-))
2. navrat je nemozny z viacerych dovodov, aj keby zrovna chcela hoc aj nadpolovicna vacsina obyvatelov (nemozny = do tej istej situacie ako bola pred 1989 - urcite poznas take ze 2x nevstupis do tej istej rieky, aj ked navonok ta rieka vyzera stale rovnako), co ale mozne je, ze sa do parlamentu dostanu lavicove sily... (ale na slovensku malo pravdepodobne vzhladom na ich roztriestenost a nestandardnost politickej sceny, kedy maju navyssie preferencie populisti typu meciara alebo fica)
3. to ze sucasna era je zaciatok.. hmmm vzdy nieco zacina a nieco ine konci... ale ocakavat ze o 100 rokov tu bude (mozno) lepsie mi nepripada prilis optimisticky, je sice pekne, ze moje deti (ak neake budem mat) ale skor vnuci a pravnuci sa budu mat mozno lepsie ale z mojho cisto egoistickeho pohladu mi to je na 2 veci, kedze v tom case uz budem v potravinovom retazci o kus dalej a budu mnou nakrmene cervy v zemi:-))) [Co mi pripomina zas blbu ekologicku situaciu na zemi, to je tiez na dlhu debatu ale predpokladam ze tam by sme sa aspon tolko nehadali, lebo fakt je ze tak cerveny, ako aj inofarebny a takmer vsetcia obyvatelia tejto zeme prispeivaju viac ci menej k likvidacii zivotneho priestoru....]

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.