Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
No ja to vzdavam... Clovek, co celu den v kuse necita tuto deiskusiu, ale ma work, NEMA sancu to sledovat a straca kontext. Presten asi sledovat diskusiu, nema to najmensi vyznam, kedze staci jeden den aby som necital a uz "nie som v obraze". To nie je kritika, ani staznost, ani nic take, ale len konstatovanie faktu. 😉
si: TEZ je predsa Tatranska elektricka zeleznica, ja som netvrdil ze elektricka musi byt na 1000mm. Podobne aj TREZ (T.Tepla - T.Teplice) volaju ludia elektrickou.
Fuj, zas ste ma pekne otrávili. Ma ŠTB jedného dňa odviezla zo školy a na výsluchu ma držali približne od 9 ráno do 9 večer, teda 12 hodín. Nakoniec ma odfotili ako zločinca, zobrali mi otlačky prstov aj celej ruky a svet čuduj sa, aj pachovú stopu. A viete prečo? Lebo som mal brigádu - premietal som v kine a synovia mojej kolegyne boli v lochu za protištátne paragrafy a za ňou do toho kina chodili ich priatelia. Ja som nevedel ani ich priezviská, lebo oni sa zhovárali diskrétne poza rohom. Nezbili ma, hádam preto, lebo rátali s mojou spoluprácou. Nedlho potom som odišiel na vojnu a tam ma neustále otravoval kontráš (armádna zložka ŠTB), až do tej doby, kým emigrovali môj otec a brat. Keďže ste mi to pripomenuli, tak vám na to poviem svoj názor.
Čím menej je spoločnosť vzdelaná, čím viacej nevzdelaných a hlúpych ľudí sa môže podieľať na rozdeľovaní moci, tým skôr v danej krajine zvíťazia vo voľbách takí populisti, ako je Mečiar, Schuster alebo Fico. Z tohto hľadiska sme na tom v Českej republike veľmi zle, ale na Slovensku je situácia priam katastrofálna. Dnes už každý súdny človek musí chápať, pre koho bolo rozdelenie Československa prínosom a pre koho stratou. A mohol by som pokračovať, ale poviem to inak. V prírode sa každé zviera, ktoré nieje schopné sa o seba postarať (a to kľudne aj v organizovanej skupine viacerých zvierat - smečke apod.), veľmi rýchlo stáva súčasťou potravinového reťazca. Keď to aplikujem na ľudskú spoločnosť, tak všetci, ktorí neustále len čakajú, že by sa o nich mal voľakto postarať a sami pre seba nie sú schopní urobiť takmer nič, by v normálnej prírode pokapali skôr, ako by zistili, že vôbec žijú. Takí ľudia si potrebujú siahnuť až na dno, kým pochopia, že ich život a ich blahobyt je iba ich starosťou. Keď je takých v ľudskej spoločnosti väčšina, tak zo sebou pri svojom páde zoberú aj tú schopnú menšinu. Toto je súčasný problém Slovenska. Tí schopní sú tam v takej menšine, že aj cez svoje schopnosti nestačia na zastavenie takého pádu. Keďže ale oni, na rozdiel od väčšinových tupcov, veľmi dobre chápu vážnosť situácie a aj svoju bezmocnosť, rozhodujú sa emigrovať, lebo tiež vedia, že vzdelaným a schopným je svet stále otvorený. Je to pre krajinu katastrofálna situácia, ale riešenie pre ňu je jediné. Nechať život, nech tých neschopných naučí sám.
Každému, komu chýba rudý fašizmus z celého srdca želám, aby si ho mohol na vlastnej koži skúsiť v tej jeho najhoršej forme. Inak povedané, nech každý, kto si želá návrat rudofašistického režimu, zdochne v Gulagu. Keby tam náhodou nezdochol, tak ho to aspoň naučí prežiť v normálnom svete normálnym spôsobom. Taká škola istotne odnaučí každého čakať, že ho niekto nakŕmi a utrie mu zadok.
Juro: hmm a co potom TEZ... tiez to vsetcia nazyvaju tatranskou elektrickou.... (zhodou okolnosti je tiez na rozchode 1000 mmm akurat ze sirka vozovej skrine je tusim 2.8 m a trakcne napajanie 1.5 kV)
Mickey:
1. OK suhlas
2. Konecna bola v centre mesta a trat isla na spolocnom telese s elektrickovou tratou. Mala rozchod 1435 mm a elektricka 1000 mm, takze to bolo riesene kolajovou spletou.
3. To neznamena ze ked neboli elektrifikovane trate u nas, tak neboli inde? A co trate v Nemecku a Svajciarsku,atd..

Ide len o to ako to kto nazyva. Elektricka je podla mna vozidlo MHD a to tzv "viednska elektricka" nebola. Bola to elektricka zeleznica a kedze isla az do centra BA a ako spravne uvadzas v okoli neboli elektrifikovane trate tak sa pre nu vo verejnosti vzil nazov "elektricka".
precitajte si toto
http://www.sme.sk/clanok.asp?vyd=20020807&cl=623428

a najdete tam nazor cudzinca, ze je tu lepsie organizovana doprava ako v budapesti - heh - este by ma zujimalo aku myslel - ci IAD, alebo MHD? :DDD
vlado: kym nebude taky prebytok financii ze si s nimi budeme moct dovilt plytvat tak, ze proste budu v lete jazdit nevyuzite spoje :-))
(alebo inac povedane skus si uvadomit, ze v lete treba prepravit menej ludi a tak je len logickym dosledkom ze tych spojov premava menej - ak by v sucasnej situacii malo tych spojov byt v elte viac, muselo by ich byt menej niekedy inokedy = vtedy ked ich je treba viac ako v lete:-))
dokedy chcete stale cez prazdniny rusit spoje mhd a predlzovat ich intervali?dokedy vam to budeme zrat a tolerovat?
Ad elektricka do Viedne:
1. Vlak z Viedne do Bratislavy premaval na elektrifikovanej trati. 2. Konecna v Bratislave bola na zastavke mestskej elektricky. 3. Klasicke zeleznicne trate v tej dobe neboli elektrifikovane - parne lokomotivy boli ovela vhodnejsie na prevadzku.
Mozete sa potom cudovat, ze sa hovorilo o "elektricke do Viedne"? Takze pomaly s tymi rozpravkami, Juro. Elektricka ozaj existovala, hoci podla dnesnych kriterii to bol vlak. 🙂
Myslite si, ze obnovia zastavku Zatisie na Vajnorskej? Mam pocit, ze tie ostrovceky vobec neopravili a odstranili aj zabradlie... ajtak je uplne zbytocna!
A zastavka Zatisie bude, alebo nebude?
Vsak to je aj rozumne:
Tie kolajnice potrebovali prebrusit, dnes prsi, cize sa pri bruseni nebude tolko prasit a je prijemne chladno. Takze tak. Teda pokial tam tie kolajnice fakt brusia.

A trat rped Polusom sa tak skoro neotvori, este musia vymenit priecestie s Riazanskou a Polusom. Cize este to chvilu potrva. Takisto nemaju hotovu odbocku k ZSTNM.
Asi ich konecne napadlo prebrusit tam tie kolajnice. 🙂
este som zabudol...uz sa asi chysta coskoro spustenie trate na vajnorskej...dnes cistia kolajnice na useku Nova doba - Trnavske myto tym Mercedes-Schorlingom...
hehehe, to je trapas jak svina...cely informacny system dnes meska vo vozidlach jednotne 7 minut!!

na 201 jazdi kratky voz (nie ako zalozak)...
tbc:
Aj mna by to zaujimalo. Osobne by som obluk pri Riviere spravil taky aky je, cize na VUIS paneloch, iba by som spravil poriadnu geometriu trate (ziadne trabustenie) a prevysenie aspon nejake. Pri Lafanconi by som vymenil podkladnice aj zvony na prazcoch za uchytenie pruzne, a trat by som podbil, a spravil tam prevysenie. (inac, ak neviete co to prevysenie trate je, tak napriklad novy obluk medzi Karlovkou a Krcacmi je asi prvy, ktori ma skutocne prevysenie - a ako dobre tade eliny idu. 🙂

(kto sa chce zapojit do politickej diskusie, teraz ma moznost na DP Talkeri 🙂
Kedy uz konecne opravia (a kvalitne) ten kolajovy obluk pri Riviere?? A pod mostom lafranconi by sa to hodilo tiez... Najskor by sa to mali naucit robit poriadne a az potom mozeme rozsirovat elektricku v BA, ked sa ani nevedia poriadne postarat o to co tu mame... 😞 😞
piotrus: listok mozno kupit v automate v budove stanice, alebo v nejakom stanku. U ridice nemozno kupit.
Zaujimava diskusia, nie celkom o MHD ale nevadi. Andrej, opat s tebou musim suhlasit. Este chcem podotknut, ze nie len strojarstvo a polnohospodarstvo musia tahat ekonomiku. Blbost. Hovori vam nieco pojem ekonomika sluzieb? A vela krajin na nej funguje. Pokial si pamatam, tak myslim ze napr. v USA je nieco cez 60 percent ludi zamestnanych prave v tejto oblasti. Ved sluzby to je vela veci okolo nas. A mysliet si ze len nejaky strojarsky priemysel nas vytrhne z biedy? Blbost! Ked sa naklady na vyrobu aut u nas a na zapade priblizia na porovnatelnu uroven, cely Volkswagen sa zbali a presunie fabriku niekam dalej na vychod a ostanu nam len haldy nezamestnanych. To ze to nebude za 5 rokov ale mozno za 15 nie je ospravedlnujuce. A to si zoberte kolko firiem je na VW naviazanych uz teraz.A tak to bude s celym priemyslom. Preto si myslim, ze je lepsie orientovat sa na sluzby. Zoberte si Rakusko alebo Spanielsko. Kolko ludi pracuje v cestovnom ruchu a kolko sa ich tam uzivi. My mame na to tiez predpoklady, minimalne nadhernu krajinu (a lenivych ludi) 🙂
Socialisticke perfektne polnohospodarstvo? Preco si nekupim v obchode nase jablka za 18 SK ale z dovozu za 30SK? Lebo chcem jest jablka a nie hnilobu ci nejake otlkance. Kamaratka za sociku brigadovala v mliekarni. Vyrabali susene mlieko na export do Holandska, kde nim krmili prasata. To mlieko bolo kvalitnejsie ako to co sa u nas predavalo pre ludi. A tak to bolo s drvivou vacsinou veci.
A ze ludia nemozu aj u nas zarabat viac? Naozaj je to podla mna len otazka schopnosti! Nemozme preboha ocakavat, ze upratovacka zarobi 15 tisic a jej riaditel 17 tisic! Je to nemoralne. Konecne si musime zvyknut, ze kazdy sa bude mat tak, ako sa posnazi.
A na zaver este zabrdnem do MHD a socializmus. Je pravda, ze MHD bola v BA za sociku kvalitnejsia, intervali mala taka 212 v spicke aj 4 minuty. Ale ked si zoberiet rozvoj mesta a vystavbu sidlisk, tak neexistovalo ziadne koncepcne riesenie. Jednoducho neboli peniaze (tvrdilo sa ze ludia) na vystavbu novych trati (eliny, T-busy) a vsade sa to riesilo busmi, co sa nam vypomstuje v dnesnej dobe. Ked doma vyhrabem moje vystrizky z novin a casakov o MHD v BA, tak sa pobavite vsetci. Vystavba trate do Dubravky sa natahovala neskutocne dlho (to iste na Zlate piesky), raz nebol taky material, potom panely na kolaje a ked bolo vsetko tak neboli robotnici, lebo isli budovat patrocnicu niekam inam. A tak to bolo so vsetkym.
Gde mozno nakupit cestovny listok u Hlavnej Stanicy v 22:30hodin? Mozno nakupit listki u ridice?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.