Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: TeBeCe #90668:
Taak teraz je to myslim uplne jasne ? Dikes!
Reakcia na: Solider #90667:

Zürišská Cobra stojí plne klimatizovaná cca 78 miliónov. Má dĺžku 36 metrov, 1000 mm rozchod, šírku skrine 2,4 metra a je PLNE nízkopodlažná. Ponúka 5/6 trakčnú adhéziu, čo bohate stačí. Túto tramvaj by stálo za to otestovať v BA.
Reakcia na: Zvero #90665:
9 miliónov / 15 miliónov / (niečo na spôsob Končar) 60 miliónov Sk
Reakcia na: Papyr #90663:

Dovolím si tvrdiť že v kopcovitých podmienkach je trolejbus aj spoľahlivejší a povedal by som aj ekonomickejší ako autobus. Bez ohľadu na traťové pomery je vždy ekologickejší.
Reakcia na: Papyr #90663:
hm...preco sa potom vravelo ze 2 autobusy = 1 trolejbus? Tak podme teda na rovinu: Kolko stoji klbovy 18m autobus, kolko trolejbus v rovnakej velkosti, kolko elektricka? Vyrobcovia busov na net info o cene nedavaju 😞
Reakcia na: eripmav #90657:
A-ha! 😃 musim si to este poriadne pozriet hehe. Na to ze eliny maju baterku som vtedy urcite nemyslel ked som sa na to pozeral ?. Kuknem sa na to ked budem nabuduce v eline, ale po predchadzajucom fobustovom vysvetleni mi to pride logicke.
Reakcia na: Zvero #90650:
Trolejbus neni STRASNE drahy. Je o nieco drahsi, ako bus, ale do ceny tramvaje mu este veeeela chyba.
Reakcia na: Vladimír #90658:
O tom písal raz Igorko do bratislavských novín, že kupujú lacnejšie výhybky namiesto kvalitnejších a stanovujú si vlastné rýchlosti cez nich ?
Reakcia na: fobust #90656:
Fúúúha dobryy si 🙂 Takze teraz je mi to myslim uz uplne jasne 🙂 Diky za fundovanu a vycerpavajucu odpoved. ?
Reakcia na: superstar #90659:
To žiaľ nie 😞
Reakcia na: Solider #90655:
nebodaj tam spievala aj martinka:)? inak na mestskom zastupitelstve sa dnes tvaril velmi vazne pan poslanec
Reakcia na: Papyr #90646:
Priemerný interval trolejbusov križujúcich toto kríženie s elektrifikovanou železničnou traťou je dokonca kratší. V špičke tadiaľ prechádza 2x15 spojov za hodinu.

Pre úplnosť ešte treba dodať, že v Prešove nie je kríženie trolejbusového a železničného trolejového vedenia, ale kríženiA, keďže sú DVE.

Re #90648 _ERIC: Vnútrozávodovú dopravu v Slovnafte zabezpečuje SAD Nitra. V ostatnom čase tam jazdil už len jediný Ikarus - č. NR-518BM. Ten bol teraz pre vážnu závadu trvale odstavený z premávky a nahradil ho dvojdverový Ikarus NR-287BE, ktorý jazdil na prímestskej doprave v okolí Nitry.

Re #90650 Zvero: Trolejbus je drahší ako autobus. To je fakt. Ale žeby bol zas "strašne drahý", to sa mi zdá prisilné slovo.

Že bratislavské trolejbusy brzdia pred každou výhybkou je osobný problém bratislavských trolejbusov. Je kopec miest na svete, kde nič také nerobia a robiť nemusia.
Reakcia na: Zvero #90653:
elektricky ukazuju 25kV??? podla mna elektricky maju iba ukazovatel odberu prudu a ukazovatel napatia v bateriach, ktore moze byt tak okolo 25V ale nie kV. Napatie v elektrickach a trolejbusoch je podla mna rovnake.
Reakcia na: Zvero #90653:

25 kV električky ani trolejbusy určite nemajú. V Bratislave jazdia na 600 V jednosmerných. Norma zakazuje vyššie napätie ako 1000 V v trolejovom vedení mestských ulíc. V praxi sa zaužívalo 600 V, ale niekde je aj 750, výnimočne 1000 (v Taliansku sú alebo boli také trolejbusové prevádzky). Pôvodné napätie Bratislavských električiek a trolejbusov bolo 550 V, neskôr zvýšené na 600 V. Rýchlodrážne systémy a metro jazdí zvyčajne na 750 V, londýnske metro jazdí na 630 V tuším. Unikátnosťou londýnskeho metra je aj štvorkoľajný systém, oproti bežne používanému trojkoľjanému - má samostatnú koľajnicu na prívod aj odvod el. energie. Jedna má plus 420 a druhá mínus 210 V. Výhoda je v tom že nevznikajú blúdivé prúdy a pri poškodení izolácie pri ktorom dôjde k uzemneniu jednej koľaje sa môže premávať ďalej, nakoľko nie je uzavretý el. okruh.
Hehe, to bola zábavná cesta v SORke so Záhradníkom ?
Reakcia na: fobust #90624:
Kolko je inak napatie v elektrickovych trolejoch, neviete to niekto? lebo vsetky voltmetre na elektrickach ukazuju konstantych 25 kV tak neviem....som pocul ze 6 kV, hovori sa tu potom o nejakych 600-700V, a v troleji pre t-busy tiez neviem kolko je...viete to niekto presne? dik...
Reakcia na: TeBeCe #90649:
diky za tim, na nitrianske forum moc nechodim, pozrem tam ?
Reakcia na: eripmav #90617:
neboli podakovat 😃 anoo vratnik je vsade.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.