Reakcia na: eripmav #90678:
Pokiaľ viem tak v tom boli započítané aj náklady na výstavbu a údržbu infraštruktúry, ale nie som si istý.
musim si to este poriadne pozriet hehe. Na to ze eliny maju baterku som vtedy urcite nemyslel ked som sa na to pozeral ?. Kuknem sa na to ked budem nabuduce v eline, ale po predchadzajucom fobustovom vysvetleni mi to pride logicke.
fobust
Čo si pamätám, tak DPB vykazoval nasledovné prevádzkové náklady na jedne osobokilometer v roku 2002 či kedy:
autobus: 51 hal/oskm
trolejbus: 49 hal/oskm
električka: 24 hal/oskm
Ono je to s trolejbusmi a ich nákladmi pri porovaní s autobusmi tak, že raz je výhodnejšie jedno, raz druhé. Ale rozidely sú tam malé. Čo je problém trolejbusu je že vyššia počiatočná investícia oproti autobusu a takisto drahšie vozidlá. Lenže v praxi majú aj dlhšiu životnosť ako autobusy a neviem či sa nedajú aj dlhšie odpisovať (ak niekto viete, doplnte ma). Problém nastane vtedy, ak ti práve konší životnosť trolejového vedenia a vozidiel a práve v tom čase vychádza autobus v rovnakých reláciach lacnejšie. Takto zaniklo mnoho trolejbusových prevádzok v čase lacnej nafty.