Spectre ->
15 Tr: podla mojich informacii su tam motory Škorda 6 Al 2943 rN, 100 KW, 600 V, 1600 ot.min-1.
prevodovy pomer je 1:10,77. Ked si to tak ratam, nezistujem nejake prilisne namáhanie tek RABAckej napravy. Problem bude asi v tom, ze tie napravy ani NEBOLI KONSTRUOVANE NA TAKE RYCHLOSTI a nejaky sikovny ludia ich montovali do 14Tr, 15Tr, Ikarus 280... A tie Ikarusy z linky 21 velmi dobre poznam - na dialnici nehuci motor, ani prevodovka - ale tie napravy. Lebo su aj taky vodici co maju tu "drzost" a vyradia kvalt na neutral. vtedy ide autobusik pekne ticho, ale trolejbusy tu moznost nemaju. Neviem preco nemaju vsetky trolejbusy tie skodovacke napravy - tie ktore ma aj par 15Tr (myslim, ze to je 2. seria). Je sice pravda, ze mali velku zubovu volu -> elektromotory roztrhali diferaky HAHA! (povedal mi to jeden tipek z hrobonovej), ale idu podstatne tichsie. ved aj 9Tr ich mali, tak preco vobec zacali montovat tie hlucne napravy? asi je zbytocne ziadat vymenu, ved komu sa to chce, ale neviem preco tie najnovsie 15Tr maju zasa npravy(mam taky dojem ze su tiez RABA), ktore sice niesu take hlucne ako tie stare RABAacke, ale su hlucnejsie ako skodovacke.
MUDRONOVA:
macacie hlavy su na ten usek podla mna vyhodnejsie ako asfalt, smozrejme, musia byt dobre spravene. nie iba s toho dovodu ze netecu, ale aspon tam nepotrebuju retardery(aj ked ma niekto hacijako rychle auto, rozbit tlmice si nechce). pripajam sa k nazou Petra P. a myslim si ze macacie hlavy by mali na tej ulici zostat. nemal by som nic proti tomu, ak by boli aj na kolibu. osobne poznam ludi, ktory sa dolu kolibou pretekaju aj rychlostami 80 kmh a nepovazujem to za normalne.
TulenIQue:
neboj sa, inziniery z CKD urcite zabudovali do KT4-iek njaky mechanizmus, ktory zabezpeci, ze pri prejazde oblukom sa ten klb natoci. a keby v CKD boli k niecomu, urcite by dokazali vyrobit aj 2500mm siroku verziu KT-4ky.
zatial cafte!
15 Tr: podla mojich informacii su tam motory Škorda 6 Al 2943 rN, 100 KW, 600 V, 1600 ot.min-1.
prevodovy pomer je 1:10,77. Ked si to tak ratam, nezistujem nejake prilisne namáhanie tek RABAckej napravy. Problem bude asi v tom, ze tie napravy ani NEBOLI KONSTRUOVANE NA TAKE RYCHLOSTI a nejaky sikovny ludia ich montovali do 14Tr, 15Tr, Ikarus 280... A tie Ikarusy z linky 21 velmi dobre poznam - na dialnici nehuci motor, ani prevodovka - ale tie napravy. Lebo su aj taky vodici co maju tu "drzost" a vyradia kvalt na neutral. vtedy ide autobusik pekne ticho, ale trolejbusy tu moznost nemaju. Neviem preco nemaju vsetky trolejbusy tie skodovacke napravy - tie ktore ma aj par 15Tr (myslim, ze to je 2. seria). Je sice pravda, ze mali velku zubovu volu -> elektromotory roztrhali diferaky HAHA! (povedal mi to jeden tipek z hrobonovej), ale idu podstatne tichsie. ved aj 9Tr ich mali, tak preco vobec zacali montovat tie hlucne napravy? asi je zbytocne ziadat vymenu, ved komu sa to chce, ale neviem preco tie najnovsie 15Tr maju zasa npravy(mam taky dojem ze su tiez RABA), ktore sice niesu take hlucne ako tie stare RABAacke, ale su hlucnejsie ako skodovacke.
MUDRONOVA:
macacie hlavy su na ten usek podla mna vyhodnejsie ako asfalt, smozrejme, musia byt dobre spravene. nie iba s toho dovodu ze netecu, ale aspon tam nepotrebuju retardery(aj ked ma niekto hacijako rychle auto, rozbit tlmice si nechce). pripajam sa k nazou Petra P. a myslim si ze macacie hlavy by mali na tej ulici zostat. nemal by som nic proti tomu, ak by boli aj na kolibu. osobne poznam ludi, ktory sa dolu kolibou pretekaju aj rychlostami 80 kmh a nepovazujem to za normalne.
TulenIQue:
neboj sa, inziniery z CKD urcite zabudovali do KT4-iek njaky mechanizmus, ktory zabezpeci, ze pri prejazde oblukom sa ten klb natoci. a keby v CKD boli k niecomu, urcite by dokazali vyrobit aj 2500mm siroku verziu KT-4ky.
zatial cafte!
Meno (nick): :)
suhlasim s tvojim clankom z 8.3.2001 o pol noci, kde si pisal tvoje nazory. mozem povedat, ze napriek tomu, co som pisal som v ankete hlasoval za nakup tych KT-4iek (po zvazeni vsetkych mne-amaterovi dostupnych informacii).
->moje nazory nechcem nikomu vnucovat, ale som rad ked si mozem s niekym, koho to tiez zaujima podebatovat...
Papyr:
diky, ze si ma upozornil na moju chybu, pomylil som si to. tiez si mysim, ze najlepsie by bolo zajst si do GERMANY a otestovat tam tie KT-4ky v "terene". a to prave tie, ktore nam ponukaju a nie tie s tou nizkopodlaznou castou - ktore su zrovna po generalke.
tymto debatu na temu KT-4 v BLAVE snad uzavreme.
ci budu, alebo nie, to uvidime...
POLUS:
tu trat treba fakt vymenit, ved ked tam idem cez prechod (a tym aj trat), tak sa tie panely doslova hojdaju. asi bude naprava az vtedy, ked tam nejaka uboha babicka zleti na zem (v dosledku toho, ze bude mat tazke tasky z Carrefuru a nestastne stupi na panel medzi kolajmi) a zrani sa, nebodaj az zabije (ne, ze by som jej to prial). TAK ASPON NECH KOMPETENTNY PODSYPU TIE PANELY NA PRECHODE STRKOM, ALEBO NEJAK INAK UKOTVIA, LEBO SA TAM NIECO MOZE FAKT STAT.
(nechcemrozdirovat poplasnu spravu, ale tak to asi bude... vzdy nastane naprava az po tom, ked sa nieco stane - aku u nas- retardery namontovali na cestu az vtedy, ked auto zrazilo pred domom susedu - zomrela...)
Aha!
dnes som isiel 212kou - 6603 z kramarov na patronku.
ten srandista do dolu kopcom tlacil min 60 az 65 kmh. zdalo sa mi, ze ten trolejbus sa uz uz rozpadne HEHE.