Inak je to OT, netyka sa to uplne MHD iba D (akoze Dopravy :P) ale preco sa u nas nepouzivaju odpocitavacie semafory?
Vsimol som si ze v Bulharsku take maju a vdaka nim su auta stale v pohybe, nie su zapchy... tym padom ze auta su v pohybe je najmensia spotreba a mesto ma mensie problemy s emisiami....
ciastocne to riesi aj zapchy...
Caute,
Neviem ci ta otazka je spravna sem.. ale nikde som doteraz nenasiel odpoved.
Vcera(7. Maja) Vecer cca 21.00 az 22.30 sa nieco odohralo v podjadze dialnice este nespusteneho tunela Sitina(Lamacska strana), presne oproti cerpaciej stanice OMV.
Boli tam minimalne 3 Hasicske auta, 4 policajne(taktiez neoznacene policajne len cervenym majakom).
Vdaka tieto udalosti sa tvorili aj zapchy.
Nakolko som tam postrehol aj auto dopravneho dispecingu napadlo mi, sa spytat tu, ci nikto nevie co sa stalo.
Dakujem
MATIO
A ešte k mostu Napolo - zatiaľ tam bus pruh nechýba, ale až sa zavrie Starý most, tak to začne húsť inú pesničku. A nebodaj ak bude treba zavrieť aj Prístavný ...
Snahu o preferenciu IAD vidím napríklad v tom, že:
- investuje sa do budovania nových komunikácií a nových jazdných pruhov, kým investície do budovania nových koľajových tratí sú nolové a do trolejbusových tratí mizivé (za 15 rokov NOÚ, SÚSCH a Diely)
- je neochota budovať bus pruhy (Molecova)
- vznikajú ďalšie a ďalšie prejazdy cez električkové trate, ďalšie a ďalšie semafory, čím sa električky neustále spomaľujú.
Nezmenili, v Prahe sa linky s výnimkou výluk menia viac-menej len vtedy, keď sa niečo dobuduje - napr. Barrandov, či chýbajúce prepojenie na Strossmayerovom námestí. Okrem zmien súvisiacich s týmito akciami sa tuším za posledných 10 rokov len vymenila trasa liniek 8 a 26 cez Vltavu.
Pokiaľ ide o nezdolateľné stúpanie na Kapucínskej, keď trocha mrholí, z prachu a vody sa stane mazľavá hmota a adhézia je v keli. Potom sa aj pomerne mierne stúpanie stáva veľkým problémom. Zažil som, že sa kačica hrabala od Radlinského na Hlavnú stanicu asi 15 minút.
Nemam nic proti cyklistom v BUS pruhoch, zakial tu nie su bicyklove cesticky tak je to jedina moznost jak prezit a nevadi mi ani jazda taxikov v BUSpruhoch(tak moc ich az nie je), ale v tom clanku islo hlavne o jazdu na elektrickovom pase pomedzi elektricky, to je problem zasadny.
Bolo to na L20 v úseku Chotkovy Sady - Malostranská, tam je dobré promile a ešte k tomu aj so zákrutou. Možno sa linky pomenili trocha odvtedy, bol som tam minulé leto prvý júlový týždeň. ide tu najmä o to,že jedna strana tu potvrdzuje,že stúpanie na Starý most zo Šafka neni problém a druhá zas je tvrdo proti a má svoje argumenty. Okrem toho tu bola tak dva týždne diskusia o dačom takom,že šiel jeden chalan elinou a zo zastávky Kapucínska vraj bol problém výjsť trocha hore. Neviem koľko je toho pravdy nakoľko sa mi nič také nestalo pri električke. Konec koncov všetcia uvidíme keď sa tá trať postaví. P.S. Pražské električky poznám tak max. z fotiek kde aké sú trate. Okrem L20 od Strahovského štadióna do centra a 11 od Múzea po konečnú Spořilov. Na Tróji ani v Žižkove som nebol. Možno 14 alebo 17 pôjdem toto leto ak pôjdeme do Tróje ale nezaručujem.
okolo 17:40 tak brzdila 202 niekde v okoli zastavky brodna. mozno ma vodic tazku nohu na brzde ?
(ale nie, nejaky dedo na bicykli vosiel do cesty, vodic mal co robit, aby ubrzdil)
Dobre zhrnuté. Zostáva dúfať, že po ďalšie roky do toho zoznamu nepribudne veľa ďalších položiek a že bude narastať zoznam užitočných vecí.
Akurát k tomu mostu Apollo - BUS pruh tam vzhľadom k nevyužitej kapacite (s výnimkou dní s mimoriadnymi situáciami) hádam až tak nechýba, a pokiaľ sa podarí postaviť električka cez Starý most (tomu celkom verím) a prípadne trolejbusová trať do Ovsišťa (tomu už ale neverím), tak to bude celkom úspech.
V čom vidíš snahu o preferenciu IAD? Keď teda nerátam nečinnosť v preferencii MHD.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
Vsimol som si ze v Bulharsku take maju a vdaka nim su auta stale v pohybe, nie su zapchy... tym padom ze auta su v pohybe je najmensia spotreba a mesto ma mensie problemy s emisiami....
ciastocne to riesi aj zapchy...