Ahoj všetci. Tento mesiac sme sa-ja a Internet-čerstvo zoznámili a mám radosť, že existuje takáto stránka, i že mám možnosť zapojiť sa "do debaty". Naše vozy-konkrétne BUSy- a ja si robíme spoločnosť už pekných pár rokov a objavenie tejto stránky je pre mňa viac než milou skutočnosťou. Najmä katalóg... Mimochodom, jedna vec ma prekvapila-že o vozoch IK280 od č.4800-4880 nie sú bližšie informácie. Ak by bol záujem, ja ich mám v mojom malom BUS-archívčeku viac než dosť...
Všetko dobré praje Z
Všetko dobré praje Z
Andrej (Anndy008)
podarilo sa mi zisti, ze existuju rozne vyhybky pre troflace - moderne vyhybky. Viem, ze tu v blave, niekto na tomto fore uz pisal, ze uz vacsina je uz vybavena dialkovym prehadzovanim, co je O.K.
Ale raz tu bolo tiez spomenute, ze je niekde aj tzv. rychloprejazdna vyhybka (neviem, ci vsetky tie, ktore sa prerabali na na dialkove ovladanie,a le asi nie).
No ja som zistil, ze existuje rychloprejazdna tahova vyhybka, ktora, ze vraj umoznuje prejazd az rychlostou 70km/h. A tiez, ze existuje rychloprejazdna vyhybka podvesena (trubkova), ale jej max. rychlost sa mi nepodarilo zistit.
Tolko teorie. Tak sa chcem spytat, aky typ je v BA (niekto tu pisal, ako som uz spominal, ze niekde je, ale mne sa nezdalo, ze tam troflace chodili vyrazne rychlejsie, ako cez obycajne) a tiez, ci sa neplanuje nieco s tymi vyhybkami robit - lebo tie rychloprejazdne su podla mna velmi dobry napad - zo vsetkych hladisk (najma z hladiska plynulosti a pritazlivosti trolejbusovej dopravy pre verejnost).
Este zaujimavost - neviem, ci ste vedeli ale v Hradci Kralove, kde pouzivaju 21Tr s dieselagregatom, tak pouzivali a pouzivaju aj 2x 14Tr s pomocnym jednonapravovym vozikom, na ktorom je vlastne agregat a ten umoznuje aj 14tr-ke prekonat urcite vzidalenosti bez elektrickej siete. Ak by ste chceli vidiet, ako to vyzera, kliknite na www odkaz hore.
Dik za kazde info ohladne tych vyhybiek.