No lebo linka 33 si vyžaduje pri nejakom normálnejšom intervale nejakých tipnem si 9 vozidiel + 3 záložné pre prípad porúch. A tie môžu v prípade dobrej "kondície" jazdiť aj na bežných trolejbusových linkách... Keď sa už ľuďom postavila trolejbusová trať, tak sa hádam nemajú v tých nových trolejbusoch tlačiť ako sardinky. Nákup len 6 vozidiel na začiatok bola poriadna chyba magistrátu.
a načo je nám vlastne dalších 6 duobusov??? nie je to zbytočné, ked si zoberieme, že nám po cestách dennodenne!! jazdia rozpadajúce sa 16 ročné!! kĺbové ikarusy, či 14 ročné, zničené vrakosy ???
No ak to budem brať doslovne, tak 12-metrový neprišiel 6 rokov (naposledy Ikarusy 412 v roku 2001), ale 18-metrový už 9 rokov (Ikarusy 435 v roku 1998)...
Niekedy v apríli by o tom mal rozhodnúť magistrát na základe nejakých prepočtov. Istých je na tento rok zatiaľ len 6 kusov trolejbusov 25Tr, ktoré pôjdu na linku 33.
Ohľadne konečnej pre 68 ma napadlo - čo tak zokruhovať 68 a 94? Intervaly sú podobné (68 4/12/6, 94 4/12/5), no a večer a cez víkend by sa mohla 68 točiť cez Vazovovu.
Áno, presne to som myslel, čo bolo na tom obrázku. Už som napísal, že to nepíska, ale bzučí. Podľa toho zvuku tú električku rozoznáš na poriadne ďalekú vzdialenosť. A takisto aj ten vlek. Ak je medzi dvoma T3, počuť len ten. Možno je to podvozkami, ja neviem. Je pravda, že tak isto bzučala jedna reko T3 čo som včera videl, tak možno to bude práve tým podvozkom. ?
Re #74677 S499.102: Máš pravdu, nevedel som že Vario LF je wana. Len som tušil, že to asi bude ono. Ale tá reakcia o pískaní (postupom času zisťujem, že som asi použil zlý výraz ? ) aj tak nasledovala až po tom, čo som si všetko ujasnil. ?
? Kiežby sa to stávalo len pri DIY projektoch. Ale pokiaľ si niekto kúpi lacné aktívne akožemonitory, jeden má úplne zmršenú filtráciu v zdroji a berie zo siete neuveriteľný bordel, a na druhom zase brumí trafo, tak mi to už moc vtipné nepríde... ? Ostatným sorry za off-topic...
Re #74733 SDX: Mal som namysli skôr prípady, keď si niekoho suverénne opravil úplnou blbosťou. Ale chápem. Ak náhodou napíšeš aj niečo, na čom bude kus pravdy, tiež to bude istotne omylom...
Na dvoch.
1) Magnetostrikcia sa prejavuje tak, že kovy v magnetickom poli menia svoju dĺžku.
2) Klasický elektormagnetizmus sa prejavuje tak, že akákoľvek aj neúmyslene vytvorená cievka má snahu priťahovať/odpoudzovať predmety z magnetických materiálov vo svojom poli.
No a keďže prúd, tečúci vodičmi je pulzujúci (v prípade striedavých výzbrojí dokonca striedavý, čo je z tohoto pohľadu ešte horšie), tak dochádza v obidvoch prípadoch ku kmitaniu na pracovnej frekvencii, harmonických a subharmonických kmitočtoch. Ak sa pracovná frekvencia meniča/striedača posunie do nepočuteľného pásma, prípadne do pásma, v ktorom je ľudské ucho menej citlivé, je výzbroj menej hlučná.
Vďaka, zasa som o kus múdrejší A na akom presne princípe vzniká ten zvuk pri premene energií?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy