Reakcia na: galiyosha #74708:
Ad brzda na T6: To ziapanie máš úplnú pravdu že ide od strechy, a jeho zdrojom nie sú spínacie tyristory, ale práve brzdové odporníky, ktoré na tej streche sú (meniče sú pod podlahou). Totiž práve v nich sa elektrina spaľuje na teplo, a pri tom intenzívnom spínaní toľkých ampérov cez odporníky to také zvuky vydáva, najpravdepodobnejšie kvôli tepelnej rozťažnosti, ale to už je len môj dohad 
Inak ďalšia vec, ktorú si môžeš všimnúť pri pulzných reguláciách je to, že pri rozjazde sa ten bzučivý/pískavý zvuk tiež neozýva z meničov (ktoré bývajú v strede voza), ale práve z podvozkov, presnejšie z motorov, kde sa ten spínaný prúd mení na magnetické pole.
Záver: zdrojom hluku je vždy miesto, kde sa jedna forma energie mení na inú
galiyosha
Re #74693 SDX: Nové linky na desať odchodov denne? Málo ovešané sa Ti zdajú označníky na našich radiálach? Dezorientovaným cestujúcim chceš pomôcť zavádzaním ďalších zdrojov dezorientácie?
Keď Ti tak veľmi leží na srdci orientácia cestujúcich, nech tam teda nie je žiadna linka, len piktogram vozovne a cieľ "ŽST Vinohrady cez Račianske mýto". Kto sa nezorientuje, kade to chodí, nech si počká na riadny spoj.
Aj tie služobné spoje pre verejnosť, veľmi dobrý nápad! Pri variabilite ich trás a početnosti spojov by sa podľa mňa cestujúci oveľa lepšie orientovali v cestovnom poriadku formátu SAD -- takom tom s plnou trasou spoja. Veď to je taká nuda, že máme na všetkých linkách v podstate rovnaké formáty cestovných poriadkov!
(Rozumnou otázkou by bolo, prečo nemôže byť MHD spravená po celý deň tak, aby žiadne služobné spoje nemuseli jestvovať a vodičom plne postačovali bežné verejné linky. Ale to mi predsa vieme prečo -- lebo kto má na to, aby sa do večera zabával v meste, má predsa aj na taxík!)
?
Milé deti, skúste nabudúce po Večerníčku už nepapať, potom sa vám na prázdny žalúdok nebudú snívať takéto chujoviny! ?