Reakcia na: Nightlight #65442:
Ja si osobne myslím, že sa dožijem toho, že vodičov dopravných prostriedkov budú robiť cvičení primáti. Pretože tvoj prístup sa veľmi odlišovať nebude.
Že cituješ výňatky z prepravného poriadku je síce fajn, ale je to predpis, ktorý by som nazval ideálnym stavom. Keby sa všetko dialo podľa zákonov a predpisov, máme o veľa problémov menej a o pár viac.
Chcem tým povedať, že každú situáciu terba posudzovať individuálne, ale nie na skúsenosti, že dlhonohú blondínku s trojkami počkajú aj keby sa k tomu autobusu plazila horším ako geriatrickým tempom.
Celá Bratislava je zasemaforovaná, na mnohých sa jedná o riadené semafory a každý vodič po prejdení linky 2 x vie, kde treba ubrať, či pridať, aby stihol zelenú. Pokiaľ nemá formát cvičenej opice. To, že zavrie na Zimáku dvere niekomu pred nosom a postaví sa na červenú je tuposť hrubého zrna.
Grafikon je vec pekná, možno aj účelná, ale nie je grafikon ako grafikon. Pokiaľ je linka expresného charakteru - s menším ako 5 minútovým intervalom, tam je pochopiteľné, že každé omeškanie môže spôsobiť problém s preplnením vozidla.
Interval od 5 do 10 minút by som nazval najnáročnejším na úsudok vodiča - čo si môže dovoliť a čo nie.
Linky s intervalom nad 10 minút by mali byť prísne čakacie - možno s tým, že pokiaľ vodič nemá meškanie väčšie ako 1 minútu, mal by reálne v niekoľkých sekundách dobehnuvšieho cestujúceho počkať.
A keď sme pri taxíkoch - tak niektoré linky by mahli v trase zastať na požiadanie (pokiaľ to neohrozí bezpečnosť premávky a bla bla bla) prakticky kdekoľvek v ose trasy, resp. z konečnej robiť maximálne pár minútový dojazd na bližšie miesto určenia pre cestujúceho (košické nočáky).
V podstate si to vystihol v poslednom odstavci - ktorý je najracionálnejší, najmä poznámka o slušnom intervale. zvyšné 4 od dola sú totálne momotiny.
Nightlight
MHD nie sú taxíky, ani zájazdové autobusy. Vozidlá MHD vykonávajú pravidelnú prepravu cestujúcich medzi zastávkami podľa vopred stanoveného grafikonu. Na trase býva obyčajne niekoľko nádväzných spojov. Ak cestuješ pravidelne, tak sleduj, že pokiaľ spoj ide presne, tak obyčajne stretáva vždy rovnaké linky na skoro tom istom mieste.
Cestujúci sú povinný byť na zastávke včas a pripravený na nastúpenie. To sa tu už pár krát napísalo. Vodič je povinný dodržať čas odchodu samozrejme po nastúpení všetkých cestujúcich "PRIPRAVENÝCH NA NASTÚPENIE", čo dobiehajúci nie sú. Ak vodič nepočká a odíde tak im NEUTIEKOL ako to tu všetci píšete, ale oni svoj spoj ZMEŠKALI. A to je rozdiel.
Nech sa ti to zdá akokoľvek kruté a z pozície cestujúceho ktorý zmešká spoj poznám, že hnev ovládne moju hlavu, ale uvedomím si, že nie je vinný vodič, ako to tu často píšete ale ja sám ako cestujúci. Vodič si plní svoje povinnosti.
Pokiaľ nevieš byť na zastávke včas, NEMÁŠ PRÁVO ZDRŽIAVAŤ ostatných cestujúcich, ktorí už nastúpili a ponáhľajú sa za svojimi povinnosťami.
Dúfam, že to konečne pochopíš (aj keď tomu veľmi neverím) a uznáš konečne, že čakať na dobiehajúcich cestujúcich po čase odchodu spôsobuje meškanie spojov.
Pokiaľ by vodiči dodržiavali grafikon a nevyčkávali by ľudí na zastávkach, tak by chodili podstatne presnejšie. Ľudia by sa naučili byť na zastávke včas a neročuľovali by sa.
Niektorí vodiči čakajú všetkých dobiehajúcich, lebo sa obávajú postihov, keby sa cestujúci sťažoval. Lenže vodiča nečaká postih pokiaľ dodržal čas odchodu. Skôr ho čaká postih, pokiaľ bude 3 min čakať na zastávke!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja osobne podľa možností čakám ľudí, samozrejme viem, kde si to môžem dovoliť. Napríklad, keď vidím, že nestíham svetlá, tak sa ani nesnažím odísť zo zastávky a "vetrám", pokiaľ za mnou nie je iný voz. Keď robím posledný spoj, tak pozorne pozerám na každej zastávke, či niekto nedobieha. Ale cez deň, keď je interval slušný a možnosť alternatívneho spojenia tiež nevidím dôvod, prečo umelo meškať a ukratiť cestujúcich aj seba o čas.