Reakcia na: Sommelier #62856:
"A nikto, ale vážne ani jeden z Vás nedokázal odpovedať na úplne banálnu otázku odkiaľ na to chcete vziať - keď to chcete zobrať od strany postavíme a potom uvidíme." - Príklad: Máš starú prekáreň a predávaš zlé pečivo za 1 SKK. Povieš zákazníkom: ľudia, od zajtra stojí pečivo 2 SKK a keď si zarobím na novú pec, bude aj kvalitné. Čo Ti na to povedia zákazníci?Väčšinou sa to robí takto: Máš podnikateľský plán. Ak kúpiš novú pec, budeš môcť predávať pečivo po 2 SKK a náklady na pec sa Ti vrátia za 2 roky. Zoženieš peniaze (napríklad pôžičku), kúpiš pec, zvýšiš cenu a buď zarobíš, alebo skrachuješ. Ale v prvom prípade skrachuješ určite. A ten prvý prípad mi trochu pripomína súčasný stav MHD v BA.
tomas1
"že efektívne bude využitých 4 mil."
- ...ktoré použije na navýšenie výkonov (vozidlami, ktoré t. č. fyzicky neexistujú - ale o tom sa nebavme).
Predostrené predchádzajúce otázky:
1. "Drastické riešenie možno spôsobí malý nárast IGK, ale z perspektívneho hľadiska pri neriešení dopravy bude nárast oveľa enormnejší."
- (nie je otázka), podľa mňa ten nárast IGK nebude malý. Pri neriešení dopravy? Ale tvoj návrh rovnako nič nerieši, v súčasnosti nemá žiadne pozitíva podľa mňa.
2. "Ako (ale seriózne) chcete financovat výstavbu systémov, ktoré majú spĺňať všetky pozitívne atribúty HD?"
- Tvoj návrh rovnako nič nefinancuje, iba prelievaš existujúce bubáky z jednej firmy do druhej. Financovať ju chcem ako každý normálny zobratím peňazí z IGK projektov.
3. "To si myslíte, že sa to bude dať bez siahnutia na dotácie a tržby SAD?"
- čo? Bez kontextu neviem čo mám napísať. Ja by som iba zrušil to socialistické "dotácie" a používal "objednávanie dopravy u súkromných dopravcov". Prehľadne a transparentne ako v normálnom svete.
4. "kedy si myslíš, že nastane tá správna nesučasná situácia?"
- najlepší scenár:
a, iMHD založí polit. stranu a vyhrá voľby VÚC a v meste
b, integrovaná tarifa
c, začne sa s koncepčnou obnovou MHD (pepka, real-preferencia na súčasných radiálach, veľokapacitné eliny, atď.)
d, maximalizácia využitia potenciálu železnice (regiovlaky s int. cca 15 min., nové zastávky lamač, dnv, ružinov, vrakňa sídl.)
e, ten filiálkový tunel sa bude stavať
f, cca rok 2012 sa zavádza ukončovanie regiobusov na periférii