Reakcia na: S499.1023 #62742:
						
			 Ja nehovorím, ktorá z tých dvoch prevádzok je lepšia alebo horšia. Prazvláštne úlety majú tam aj tam. Môj osobný názor je, že mnoho dobrého v Bratislave by, v rámci celkového dojmu z MHD, Košice aj predčilo, no stav vozidlového parku v Bratislave, ktorý je suverénne najhorší zo všetkého čo možno nazvať v tejto republike MHD-čkou, ten náskok dosť minimalizuje.Re #62747 eripmav: No... zase to nelíčme tak, že Bratislava je jediné mesto v SR s heroickým magistrátom, ktorý sa s neprajnou dobou popasoval celkom nezvyklým spôsobom, a síce že začal sám dotovať MHD.
Obávam sa, že VÚC priamo nedotuje MHD v žiadnom slovenskom meste (opäť mám na mysli zhruba to, čo sa MHD-čkou bežne nazvať dá).
 ), alebo prevadzkuje vlastny dopravny podnik...
						
pete
Ale najprv si ujasni, co vlastne vies. Lebo najprv pises ze cim vacsia hustota, tym viac penazi. Potom pises presny opak. Najprv pises o mestach, potom o VUC.
Trocha vysvetlenia k tej hustote pri VUC. Ak mas na uzemi 100km2 20 dedin s 5000 obyvatelmi dokopy a obsluzis ich s 5-timi spojmi, ktore su vzdy preplnene, netreba ti dotaciu taku ako rovnake uzemie s dvoma dedinami a 50-timi obyvatelmi, kde ledva zaplnis jeden spoj. Pritom naklady na ten jeden spoj su ± rovnake.
A k mestam. Keby kazde mesto dostavalo na obyvatela rovnako, tak male mesta sa topia v peniazoch a velke by nemali ani na verejne osvetlenie. Skus nad tym porozmyslat....