Reakcia na: Kuku #62117:
vdakam za typ na vylet. To je sice pekne, ze to tak niekto niekde oznacil, ale v pozicii - v depe toho vela urobit nemohol - mohlo to byt mimo neho... Ale nic to nemeni na moznosti priemyselnej architektury, ktora je nemenej vyznamna ako palacova. Ta atanica je cisty funkcionalizmus bez akehokolvek naznaku dizajnoveho spracovania okrem toho co sme uz v Prahe videli.
Puki
1, je vysokopodlažný až do výšky 890mm
2, vychádza z koncepcie rady B 7xx ktorá je z roku 1981 (klbová 1987)
3, Motor spĺňajúci normu Euro III, všimnite si niekedy aký kúdol dymu sa vyvalí pri rozbiehaní aj novej B961-ky narozdiel od napr. starej CNG vrakosy (ktoré neobhajujem iba zrovnávam)
4, zastaralý systém otvárania dverí, byť vodičom B7xx, B9xx tak predné dvere zakážem a zruším, to ich úžasné otváranie ktoré pri otváraní tak trochu obmedzuje spätné zrkadlo a aj výhľad dozadu vďaka dverám otvárajúcim sa von ma irituje.
5, stanovište šoféra by malo byť čo najviac samostatné a priestorné nie ako v konzerve na ktorú sa nacapia hladné vlky a čumia s vygúlenými očami na šoférovu palubovku
6, interiér bez akéhokoľvek nápadu - evidentný príklad je aj interiér 6702-ky na ogrcanie
7, mňa osobne ešte aj irituje spoločnosť Irisbus - nezaviedla nič nové a jej snaha o unifikáciu skoro všetkých modelov mi pripadá prehnaná až kontraproduktívna, ale to je iba môj subjektívny názor na vec ?
Tudiž som za kĺbové busy ale nekupujme niečo čo je evidentne za zenitom. Ak to má slúžiť najbližších 10-15 rokov, treba trochu myslieť aj na budúcnosť a trendy.
Rád sa nechám vyviesť z omylu ak sa v niečom pri týchto autobusoch mýlim. ?