Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Andy #59428:
Andy, zamysli sa nad jednym VELKYM rozdielom medzi americkymi a europskymi mestami. Americke mesta su nove, ulice tam maju siroke, aut sa tam vela vojde. Europske mesta na rozdiel od americkych mavaju stredoveke jadra, v ktorych sa jednoducho nedaju rozsirit ulice tak, aby tie auta vsetky pobrali. Europa sa preto musi trochu sustredit aj na MHD, nemyslis?
Reakcia na: aquila #59437:
Samozrejme, mas uplnu pravdu. Vsetci sme tu typicki slovenski reptalkovia, co rypu do vsetkeho, a do nicoho sa nevyznaju, a hlavne sa vrtaju v tom, v com nerozumeju. A mali by sme sa radsej venovat uplne inym oblastiam. Jediny ty tu vies o doprave vsetko a najlepsie, vsetkemu rozumies, a kazdy kto ma iny nazor nez tvoj, tak sa do toho nevyzna a nevie o com pise. Len my sme to este stale nepochopili.
Divim sa, ze tu vobec s tebou este niekto hada, a neuzname si vsetci svoje omyly, ked predsa nikto z nas sa do toho nevyzna, a jedinu pravdu mas aj tak ty.
Sypem si spolu s ostatnymi popol na hlavu a klaniam sa tvojim vedomostiam a rieseniam, podlozenym nevyvratitelnymi argumentami.
Howgh.
Reakcia na: Martin Fundárek #59425:
ano si taky typicky slovensky reptalek, ktory sa stazuje na vsetko ako tak pozeram 🙂

ad tunely, je to zatial smernica EU, bola sice nedavno upravena. ale este ju jednak SR neratifikovala, ale co viem je uz na plane rokovania vlady, navyse v prvej faze to bude platit len pre cestne tunely. navyse stavba zacne pred 2010 🙂

vies tato stavba moze zlepsit dopravnu situaciu v BA, to je asi ten najdolezitejsi efekt, ako aj skrati trate. z petrzalky na hlavnu to teraz trva ak ide vlak z reichu aj 30 minut. pricom vieden petrzalka rychlykom trva 45 minut. ten rozdiel je docela markantny nemyslis ? 🙂

a v com som nedokazal podopriet moj nazor ? ja som ta neurazal, ja som konstatoval ze ty si ten typ cloveka, ktory by aj v kliniec nasiel 😉
Pozrite si príspevok "Raritný penzista" Je to o 100 ročnom vodičovi mhd v USA. Je to síce OT, ale ako zaujímavosť je to dobré.

http://www.joj.sk/?go=archive
Reakcia na: slovanista21 #59406:
Železnica s mhd dosť súvisiia, lebo sú to dopravné systémy, ktoré sa môžu dopĺňať.
Reakcia na: luky133 #59430:
nove kandelabre davaju z jedineho dovodu - rozsiruju cestu o dalsi pruh a stare stoja v ceste. a plosiny su tam z toho dovodu, ze trebalo prehodit zaves elektrickoveho vedenia na nove stlpy a namontovat tam lampy. nic viac, nic menej.
Reakcia na: luky133 #59430:
Tam možno aj vedenie bude, ale asi budú musieť stiahnuť zberače a zapnúť diesel a tak prejsť vždy keď budú v okruhu x metrov od Svrčej ulice. 🙂
Reakcia na: luky133 #59430:
Zeby Koladu a spol. osvietilo
Zaujímalo by ma ako kde bude nakoniec s tím otočiskom trolejbusov. Lebo pri prerábani križovatky do Devína tam dávajú úplne nové stĺpy a tak do okolo ale videl som to zdialky zrak môže klamať! Ale každý deň tom sú vysokozdvižné plošiny a na ne tam niečo montujú. Dnes tam boli aj vrchári! V tlevízii TVKV - (televízia Karlova Ves) tam hovoril prednosta Karlovej Vsi ,že najpv čo rozširovali tú zastávku ,že je to predpríprava na trolejbusy a ,že ta predpríprava na trolejbusy bude pokračovať aj križovatkou!? ? ❓ ❗ ?
Reakcia na: Andy #59428:
a tie kilomtrove zapchy a zivotne prostredie?sa zamysli !!!!!!!!!!
Reakcia na: 81-71 #59427:
No lenže auto tam nie je problém mať pokiaľ fakt nie si úplná spodina, a dopravná infraštruktúra je tam riešená veľmi dobre, takže argumenty proti autám, ktorými argumentujú odporcovia áut tu, tam jednoducho nemajú naplnenú podstatu.
Reakcia na: eric #59426:
Podla mna ak svet pojde trendom akym dnes idu a vzdy isli USA, tak mam obavu ze v dlhodobejsom horizonte MHD uplne zanikne...dnes uz napriklad v USA pokial clovek zrovna neni v dakom velkomeste, tak je strateny....... ? ? ? ? v niektorych oblastiach ide bus raz za 2 hodiny a chodi s nimi najspodnesia socka. Tam ked clovek nema auto, snad ani neni clovek. ?
ako si predstavujete buducnost MHD ? (nemyslim tym v BA ale na celom svete) ja si myslim , ze vsetko bude riadit computer (vsetko bude bez vodica) . ale zanikne ? ?
Reakcia na: aquila #59383:
Zamýšľam sa nad tým znovu a znovu a stále neviem pochopiť, ako možno zosúladiť teóriu o tom, že jeden tunel má byť únikovou cestou pre druhý a požiadavkou na to, že počnúc rokom 2010 jeden tunel nesmie byť únikovou cestou pre druhý. Plánované dokončenie stavby je 2013. Takže?

"80kmh je normalna rychlost v meste. mozno ta to prekvapi ale ani TGV v parizi nebeha 300 kmh"
Neprekvapuje ma to. Ale prekvapuje ma, že niekto jasá nad budovaním 6,7 km železničného tunelu za ťažké miliardy na traťovú rýchlosť 80 km/h, keď súčasná trasa 14,4 km má taktiež traťovú 80 km/h (okrem 2,3 km úseku Predmestie-Nové mesto).

"najviac sa mi pacia takyto reptalkovia, na vseko sa stazuju"
Nemám pocit, že by som sa na niečo sťažoval. Iba kritizujem drahé fantasmagórie. A keď už ide o to, čo sa komu páči, mne zasa úžasne režú takí, čo si fanaticky stoja za svojím názorom, aj keď ho nedokážu podoprieť takmer žiadnymi argumentami, iba urážaním oponentov.
K tej zeleznici mi neda este jednu poznamku. Rata sa pri projekte Digital parky s jej vyustenim? Lebo podla nacrtkov a vizualizacii ani moc nie. Akosi sa mi tam uz dalsie dve kolaje nezmestia.
Reakcia na: 81-71 #59421:
No maju napr v tom zmysle, ze skôr zastavi na spoločnej zastávke s MHD (na hrane) SADista, ako železnica ☺ A keby som si spočítal, že koľko spoločných úsekov dopravných ciest využívajú MHD a SADisti a koľko MHD a železnica...A aj používaným typom vozidiel sú SADisti bližšie k MHD ako železnica k MHD. (Povedzme, čo do kapacity, pokiaľ zrivna nepočítam 1x810, alebo herkules + 1 cityšuter)
81-71, si: Myslel som to tak, že autobusová u nás je skôr regionálna a železničná skôr diaľková a teda regionálna má bližšie k mestskej. S BID som nijak neuvažoval.
Reakcia na: Andy #59414:
Ako napísal aj "si", vobec nechapem ako si to myslel, lebo SAD-isti urcite nemaju blizsie k MHD ako železnice.
Reakcia na: fobust #59409:
V rannej špičke tam ide údajne pevný cylkus; a to je , podľa slov Ing V. Mikuša, aj pre električku takto lepšie... ? Ináč tam preferencia funguje asi na 85% (zatiaľ to lepšie nejde), čiže vdy si môžeš povedať, že vidíš tých 15 %...
Ale v globále je odkaz zainteresovaných ľudí na "preferencií" električiek asi taký, že o preferencií električiek na cestných svetelných signalizáciách kraloveskej radiály sa môžeme baviť až od 2. 9. , kedy budú všetky, aj dnes plánované križovatky už hotové, z toho v úseku Riegeleho - Molecova prepojené koordinačným káblom. ? ? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.